Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 December 2013, 23:12   #751
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
In dit geval bedoelde ik jouw rebelsheid. Jij wilt niet graag overtroffen oftewel geevenaard worden in jouw rebellie en daarom duldt je (hier) ook geen ander (rebel) naast je. Je moet er niet aan denken dat er iemand is die baas boven baas speelt. Ik weet precies hoe het voelt.
Ik ben helemaal niet rebels Ulla. Ik ben een volgzaam gewoontedier. Ik zorg ervoor dat ik n?t niet té ver ga, is een ingebouwd reflex. Noem het intelligentie, of een zintuig dat mij ''stuurt''. Is alleen mijn felheid dat direct reageert op de ego van de ander. Ja, mijn ego dus. Helaas houd ik me altijd een beetje in.
Waarom vond ik dat stuk waarin je een schets over mij maakte leuk? Je liet je even gaan.

Is niet wat iemand zegt wat mij raakt, maar de onbewuste energie bij de ander die ik waar neem, en waardoor ik me geraakt voel. Dit wordt hier blijkbaar niet gezien, dus aan mij om los te laten, valt niet te delen met jullie dus.

Ja, iets om zelf bewust(er) van te worden.
Mihaela is offline  
Oud 11 December 2013, 23:25   #752
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Jij hebt e.e.a. als spannend ervaren, begrijp ik. Kun je me uitleggen wat er zo spannend was? Blijkbaar heb ik iets gemist.
Ja, zeker heb je iets gemist Nadje, je mist dat altijd. Is jouw eigen gevoel, jouw geraaktheden, die ik wel waarneem.
Je hebt nog een hoop over jezelf te leren, en zolang als je niets aanneemt zal dat nog een tijdje duren.
Ik zie het naar uit naar je ontwikkeling, want soms heb ik de indruk dat jij jezelf een beetje aangaat. Je doet dat heel voorzichtig, want je hebt een stugge muur als masker/imago opgebouwd, je ego is stevig en stug om je heen.

succes. ik laat je weten als je losser bent.
Mihaela is offline  
Oud 11 December 2013, 23:31   #753
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@ Mihaela

Even een reactie op het geheel.

Je ziet zeker deze keer meer in die dingen , zoals ze er in werkelijkheid zijn.
Dit zeg je ieder keer Ulla.

Ik ga niet nog een keer herhalen wat ik allemaal gezegd heb. Ik heb treffende dingen genoemd, hopelijk waag je het om ernaar te kijken.

Het kan verkeren dat ik echt helderder zie dan jullie, en ik ga ervan uit dat iedereen bereid is om naar zichzelf te kijken zoals ik het doe, en misschien is dit niet het geval.

Wat jij geschreven hebt heb ik gelezen, ik hoop dat jij ook gelezen hebt wat ik geschreven heb.
Laat ik nu rusten, want wij blijven ons herhalen als wij verder gaan.
Mihaela is offline  
Oud 11 December 2013, 23:50   #754
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dit zeg je ieder keer Ulla.

Ik ga niet nog een keer herhalen wat ik allemaal gezegd heb. Ik heb treffende dingen genoemd, hopelijk waag je het om ernaar te kijken.

Het kan verkeren dat ik echt helderder zie dan jullie, en ik ga ervan uit dat iedereen bereid is om naar zichzelf te kijken zoals ik het doe, en misschien is dit niet het geval.

Wat jij geschreven hebt heb ik gelezen, ik hoop dat jij ook gelezen hebt wat ik geschreven heb.
Laat ik nu rusten, want wij blijven ons herhalen als wij verder gaan.
Even los van je bevindingen. Hoe kan een onbewuste helderder zien?
Daar ga je zelf ook nooit op in. De blinde leidt de lamme? Zoiets?
Je mag (soms) rake dingen zien en zeggen. maar ik denk soms serieus dat je jezelf overschat.
Ulla is offline  
Oud 11 December 2013, 23:58   #755
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet rebels Ulla. Ik ben een volgzaam gewoontedier. Ik zorg ervoor dat ik n?t niet té ver ga, is een ingebouwd reflex. Noem het intelligentie, of een zintuig dat mij ''stuurt''. Is alleen mijn felheid dat direct reageert op de ego van de ander. Ja, mijn ego dus. Helaas houd ik me altijd een beetje in.
Waarom vond ik dat stuk waarin je een schets over mij maakte leuk? Je liet je even gaan.

Is niet wat iemand zegt wat mij raakt, maar de onbewuste energie bij de ander die ik waar neem, en waardoor ik me geraakt voel. Dit wordt hier blijkbaar niet gezien, dus aan mij om los te laten, valt niet te delen met jullie dus.

Ja, iets om zelf bewust(er) van te worden.
Hoe je het zelf ook noemt, rebels of niet het is wel duidelijk dat je niemand naast je duldt die het ook maar waagt iets te zeggen waarvan je denkt het beter te weten. Of het nu wel of niet waar is. Zo veel laat jij dus niet gaan. Niet te ver gaan heeft voor mijn gevoel ook niets te maken met wel of niet rebellie. Ook met ingebouwde zekerheid kun je alsnog iemand zijn die de gangbare gedachten patronen niet als vanzelfsprekend aanneemt. Misschien heb je een andere voorstelling bij rebellie. Ondergronds verzet (omdat het anders te gevaarlijk was) in de oorlog is ook rebellie.

Wijziging aangebracht door Ulla op 12 December 2013 om 09:45.
Ulla is offline  
Oud 12 December 2013, 17:57   #756
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Even los van je bevindingen. Hoe kan een onbewuste helderder zien?

Je mag (soms) rake dingen zien en zeggen. maar ik denk soms serieus dat je jezelf overschat.
Onbewust zijn betekent niet altijd dat je niets weet, en niets ziet. Bewust zijn van je onbewustheid is eigenlijk de meest essentiele stap voor iemand die zich op
dit domein inlaat: bewustwording/zelfkennis. Helaas zijn de meeste die hier schrijven onbewust, en ook onbewust dat ze onbewust zijn.
De meest essentiele stap heb ik gezet: Ik ben me er van doordrongen, en ik zie mijn onbewustheid.
Vervolgens, door keer op keer dat te herkennen bij mezelf, onstaat er helderheid. Ik ben niet helemaal en volkomen onbewust.

Gebieden die ik bij mezelf verken, ontdek, en onder ogen zie, herken ik bij een ander ook. Zodoende! Dat geeft me helderheid en opmerkzaamheid.
Een ander punt is mijn zintuiglijke gevoeligheid. Ik neem waar de gemoed van iemand die hier schrijft, de verborgen intentie, die mogelijk een ander in een tekst niet waarneemt. Dit is weer een punt die op zijn gemak besproken kan worden, en erover getwist kan worden..

ik overschat mezelf helemaal niet, ik ben heel realistisch wat betreft mijn persoon. Ik zie mijn gedrag, en ik zie ook waarin ik nog blind mijn ego volg. Alsnog, ontstaan er ieder keer openingen, en word ik bewust(er).

Omdat ik veel weerstand krijg, als ik mensen erop attent maak dat ze onbewust zijn, lijk het alsof ik mezelf bewuster vind. In mijn beleving is het simpelweg de weerstand van de ander dat zo een beeld creëert.
Mijn uitgang is gewoon een gesprek van mens tot mens, waarin wij elkaar erop attent maken op onze blinde vlekken. Tot nu toe heb ik ontdekt dat hier op dit forum niet mogelijk is. Men wilt graag de ander er op attent maken, maar niemand geeft zijn blindheid toe. Wat dat betreft ben ik inderdaad anders in. Ik ben me bewust van mijn onbewustheid, en ik verken dat ieder moment, en ja .. ik ben eigenlijk de enige hier die dat regelmatig toegeeft.

Dat ik driftig, en fel, en me ongenuanceerd uit, is een stuk waaraan ik tijd schenk. Leerpunt!
Kijk, als dit stuk lichter zou worden, zal nog steeds niets veranderen wat betreft het gedrag van de ander. Iedereen die op dit forum komt geeft geen blijk van belangstelling in hun ''onbewustheid'', en iig willen ze echt niet door een ander daar attent op gemaakt worden. Als iemand zegt dat hij/zij wel bereid is, is het een leugen. De ervaring heeft laten blijken dat er geen bereidheid is.

Er is een gebied waaraan ik heel veel aandacht aan geschonken heb, en dat is mijn beleving, of mijn emoties die meestal als negatief bestempeld zijn. Als voorbeeld: jaloezie, afgunst, woede, boosheid, driftigheid, de gevolgen van je behoeften bevredigen(de lusten maar niet de lasten willen), hebzucht, en welke emoties maar dan ook.
Dat maakt me wat dat betreft bewuster van die emoties, terwijl de meeste mensen direct zeggen: Oh, ik ken geen jaloezie, of ik ken geen hebzucht, of ik ken geen woede!. of zulke kreten/leugens.

Ik ken jaloezie, ik ken woede, ik ken alles wat zich voordoet, en niet omdat ik anders ben dan de rest van de mensen om me heen, maar omdat ik werkelijk zelfkennis beoefen. Iemand die zelfkennis beoefent kent ieder emotie en ieder gevoel.
Ja, daarin herken ik niemand hier op dit forum dat bewust is om naar zulke facetten van de menselijke aard te kijken. Men zegt vaak: ik heb dit of dat gedaan en heb mezelf overwonnen, terwijl ze hier hun stinkende ego laten zien(echt niet alleen jij Nadje), en die ontkennen.

Waarom kom ik hier dan nog, terwijl ik iedereen zo onbewust vind?
Ik kan er geen weerstand aanbieden, en mogelijk ben ik net zo een oenenmeloen als ieder ander.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 12 December 2013 om 20:45.
Mihaela is offline  
Oud 12 December 2013, 18:06   #757
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Helaas zijn de meeste die hier schrijven onbewust, en ook onbewust dat ze onbewust zijn.
.

......???????.........

.........onbewust dat ze onbewust zijn..........???!!


Ja ja..........die moet je opsturen naar Japan, kan zomaar een nieuwe Koan worden!!
habbuthabnot is offline  
Oud 12 December 2013, 19:53   #758
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Onbewust zijn betekent niet altijd dat je niets weet, en niets ziet. Bewust zijn van je onbewustheid is eigenlijk de meest essentiele stap voor iemand die zich op
dit domein inlaat: bewustwording/zelfkennis. Helaas zijn de meeste die hier schrijven onbewust, en ook onbewust dat ze onbewust zijn.
De meest essentiele stap heb ik gezet: Ik ben me er van doordrongen, en ik zie mijn onbewustheid.
Vervolgens, door keer op keer dat te herkennen bij mezelf, onstaat er helderheid. Ik ben niet helemaal en volkomen onbewust.

Gebieden die ik bij mezelf verken, ontdek, en onder ogen zie, herken ik bij een ander ook. Zodoende! Dat geeft me helderheid en opmerkzaamheid.
Een ander punt is mijn zintuiglijke gevoeligheid. Ik neem waar de gemoed van iemand die hier schrijft, de verborgen intentie, die mogelijk een ander in een tekst niet waarneemt. Dit is weer een punt die op zijn gemak besproken kan worden, en erover getwist kan worden..

ik overschat mezelf helemaal niet, ik ben heel realistisch wat betreft mijn persoon. Ik zie mijn gedrag, en ik zie ook waarin ik nog blind mijn ego volg. Alsnog, ontstaan er ieder keer openingen, en word ik bewust(er).

Omdat ik veel weerstand krijg, als ik mensen erop attent maak dat ze onbewust zijn, lijk het alsof ik mezelf bewuster vind. In mijn beleving is het simpelweg de weerstand van de ander dat zo een beeld creëert.
Mijn uitgang is gewoon een gesprek van mens tot mens, waarin wij elkaar erop attent maken op onze blinde vlekken. Tot nu toe heb ik ontdekt dat hier op dit forum niet mogelijk is. Men wilt graag de ander er op attent maken, maar niemand geeft zijn blindheid toe. Wat dat betreft ben ik inderdaad anders in. Ik ben me bewust van mijn onbewustheid, en ik verken dat ieder moment, en ja .. ik ben eigenlijk de enige hier die dat regelmatig toegeeft.

Dat ik driftig, en fel, en me ongenuanceerd uit, is een stuk waaraan ik tijd schenk. Leerpunt!
Kijk, als dit stuk lichter zou worden, zal nog steeds niets veranderen wat betreft het gedrag van de ander. Iedereen die op dit forum komt geeft geen blijk van belangstelling in hun ''onbewustheid'', en iig willen ze echt niet door een ander daar attent op gemaakt worden. Als iemand zegt dat ze wel bereid zijn, is een leugen. De ervaring heeft laten blijken dat er geen bereidheid is.

Er is een gebied waaraan ik heel veel aandacht aan geschonken heb, en dat is mijn beleving, of mijn emoties die meestal als negatief bestempeld zijn. Als voorbeeld: jaloezie, afgunst, woede, boosheid, driftigheid, de gevolgen van je behoeften bevredigen(de lusten maar niet de lasten willen), hebzucht, en welke emoties maar dan ook.
Dat maakt me wat dat betreft bewuster van die emoties, terwijl de meeste mensen direct zeggen: Oh, ik ken geen jaloezie, of ik ken geen hebzucht, of ik ken geen woede!. of zulke kreten/leugens.

Ik ken jaloezie, ik ken woede, ik ken alles wat zich voordoet, en niet omdat ik anders ben dan de rest van de mensen om me heen, maar omdat ik werkelijk zelfkennis beoefen. Iemand die zelfkennis beoefent kent ieder emotie en ieder gevoel.
Ja, daarin herken ik niemand hier op dit forum dat bewust is om naar zulke facetten van de menselijke aard te kijken. Men zegt vaak: ik heb dit of dat gedaan en heb mezelf overwonnen, terwijl ze hier hun stinkende ego laten zien(echt niet alleen jij Nadje), en die ontkennen.

Waarom kom ik hier dan nog, terwijl ik iedereen zo onbewust vind?
Ik kan er geen weerstand aanbieden, en mogelijk ben ik net zo een oenenmeloen als ieder ander.
Ja, bedankt voor je uitleg.

Die niet vervulde verwachtingen die je hebt i.b.t. met welk doel je hier komt en dingen in anderen ziet bezorg je je zelf door op je gelijk blijven staan. Hoe relevant is jouw vermeende gelijk als je een ander de kans wilt geven in een wisselwerking dingen te onderzoeken. Je beschrijft de dingen die je bij jezelf ontdekt en ook weer bij de ander ziet. Dat mag zo zijn maar de lading en de oorzaak hoeven niet hetzelfde te zijn. Wat dat betreft kijk je teveel met je persoonlijke filters als je serieus meent dat het bij anderen precies hetzelfde moet werken. De grootste fout (bij wijze van spreken dan) die mensen maken. Komt er nog bij dat jij elke detail wilt uitpluizen wat (voor mij) niet eens nodig is. Het is (voor mij) voldoende te weten dat dat dat ik waar je van houd en wat je verafschuwt, je doen en laten voor een groot deel gewoon zijn aangeleerd. En dat in de basis instincten zijn waarop wij overleven. Dat leeft al een stuk anders en laat mij steeds meer inzichten opdoen in het dagelijks leven.

Wat onbewustheid in het algemeen betreft, iedereen is tot een bepaalde mate onbewust, je staat niet elk ogenblik van je leven bij je doen en laten stil. Als we nu op dit moment bewust zouden worden van echt alles en ook wat bv. reilt en draait in ons lichaam zouden wij dit niet eens overleven. Gewoonweg omdat wij deze essentiële kracht nog niet eens aankunnen om alles door te laten draaien. Ons brein wordt al duizelig bij de voorstelling hoe dit alles is ontstaan, het kan het nog niet eens aan.

Wijziging aangebracht door Ulla op 12 December 2013 om 20:35.
Ulla is offline  
Oud 12 December 2013, 20:40   #759
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja, bedankt voor je uitleg.

Die niet vervulde verwachtingen die je hebt i.b.t. met welk doel je hier komt en dingen in anderen ziet bezorg je je zelf door op je gelijk blijven staan. Hoe relevant is jouw vermeende gelijk als je een ander de kans wilt geven in een wisselwerking dingen te onderzoeken. Je beschrijft de dingen die je bij jezelf ontdekt en ook weer bij de ander ziet. Dat mag zo zijn maar de lading en de oorzaak hoeven niet hetzelfde te zijn. Wat dat betreft kijk je teveel met je persoonlijke filters als je serieus meent dat het bij anderen precies hetzelfde moet werken. De grootste fout (bij wijze van spreken dan) die mensen maken. Komt er nog bij dat jij elke detail wilt uitpluizen wat niet eens nodig is. Het is voldoende te weten en ook steeds meer te verwezenlijken dat je dat waar je van houd en wat je verafschuwt, je doen en laten tot op je instincten en natuurlijke verschillen allemaal zijn aangeleerd. Dat leeft al een stuk anders en laat je steeds meer inzichten hebben.

Wat onbewustheid in het algemeen betreft, iedereen is tot een bepaalde mate onbewust, je staat niet elk ogenblik van je leven bij je doen en laten stil. Als we nu op dit moment bewust zouden worden van echt alles en ook wat bv. reilt en draait in ons lichaam zouden wij dit niet eens overleven. Gewoonweg omdat wij deze essentiële kracht nog niet eens aankunnen om alles door te laten draaien. Ons brein wordt al duizelig bij de voorstelling hoe dit alles is ontstaan, het kan het nog niet eens aan.
Het is een feit dat men niet open staat om geattendeerd te worden op wat dan ook op dit forum.
Het heeft geen nut om aan jou uitleg te geven, je beschuldigde me van iets wat jij nu zelf doet: je hebt je beeld en je overtuiging over wat ik net schreef.
Mihaela is offline  
Oud 12 December 2013, 20:41   #760
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja, bedankt voor je uitleg.
vergeefse moeite...
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.