Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 July 2019, 10:49   #771
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ok, niet dan. Zo moeilijk was het nu ook weer niet. Je wilt het weten of je wilt het niet.

En als je het niet wilt weten, wordt met al die bullshit dat wat je niet wilt weten alleen maar versterkt, dus ik kap er maar weer eens mee.

Oké, zeg jij dan wat de drijfveer is..
marie is offline  
Oud 29 July 2019, 15:08   #772
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oké, zeg jij dan wat de drijfveer is..
Ego.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 29 July 2019, 19:26   #773
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ego.
Ja en neen...
Ten andere wat bedoel je met 'ego'
Wie of wat is dat 'ego'.

Ik ben het volledig met je eens dat je geen blablabla wil; maar zeggen dat 'ego' de drijfveer is, iets dat ik niet onken... lost dat al je vragen op???

Als ik zeg dat er een entiteit is dat mijn 'ik' stuurt, bezielt, dan zeg ik dat niet omdat ik dat ergens gelezen heb of zelfs verstandelijk heb uitgenuppeld; maar dan zeg ik dat omdat ik die entiteit als een tegenwoordigheid gevoeld heb...
marie is offline  
Oud 29 July 2019, 21:22   #774
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Ik heb geen vragen, ik (ego) stel jou vragen om jouw ego in het vizier te krijgen, dan hebben we er twee in het vizier.

Maar jij houdt je liever bezig met entiteiten en ervaringen die zich allen in ego afspelen als invulling van "ik". Een (in)gevuld "ik" noem ik "ego". Het probleem zit hem niet in de invulling, het probleem zit hem in het niet willen zien dat het maar invulling is. En dat wil je niet als je vast houdt aan entiteit of tegenwoordigheid of iets voelen.

Ook ik voel soms een tegenwoordigheid, een entiteit, God, Leven, Zijn, die het ik stuurt en bezielt... en weet je hoe ik dat noem: waanzin! Zin in waanbeelden om het "ik" gaande te houden, bezield te voelen, in te vullen: ego.

Je wilt het zien, of niet.

Dat terzijde, als ego gezien wil worden, dan valt alle sturing en entiteitschap weg, wat dan overblijft? Tegenwoordigheid die verschijnt en verdwijnt in Afwezigheid: een "ik" die leeg is aan "ik" en daardoor alle plaats maakt voor...? "Zijn", ja dat klinkt wel goed, vind je niet?

Je koopt het of niet. Of je laat mijn, enfin jouw waanzin los, of niet.

Kan je volgen?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 30 July 2019, 08:16   #775
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik heb geen vragen, ik (ego) stel jou vragen om jouw ego in het vizier te krijgen, dan hebben we er twee in het vizier.

Maar jij houdt je liever bezig met entiteiten en ervaringen die zich allen in ego afspelen als invulling van "ik". Een (in)gevuld "ik" noem ik "ego". Het probleem zit hem niet in de invulling, het probleem zit hem in het niet willen zien dat het maar invulling is. En dat wil je niet als je vast houdt aan entiteit of tegenwoordigheid of iets voelen.

Ook ik voel soms een tegenwoordigheid, een entiteit, God, Leven, Zijn, die het ik stuurt en bezielt... en weet je hoe ik dat noem: waanzin! Zin in waanbeelden om het "ik" gaande te houden, bezield te voelen, in te vullen: ego.

Je wilt het zien, of niet.

Dat terzijde, als ego gezien wil worden, dan valt alle sturing en entiteitschap weg, wat dan overblijft? Tegenwoordigheid die verschijnt en verdwijnt in Afwezigheid: een "ik" die leeg is aan "ik" en daardoor alle plaats maakt voor...? "Zijn", ja dat klinkt wel goed, vind je niet?

Je koopt het of niet. Of je laat mijn, enfin jouw waanzin los, of niet.

Kan je volgen?
Zoals altijd ja en neen...
Inderdaad een 'ik' die leeg is aan 'ik' en daardoor alle plaats maakt voor 'zijn'... en daardoor, bewuster voor het ego, stuurt...

Jonge vrouw die sterft... Veel gejammer en gehuil... Welke god, de naam god waardigt kan zoiets toelaten...
En wat indien het de 'ik' van die jonge vrouw zelf is die besloot te sterven...

Alles valt op zijn plaats... en dat is... leven.
marie is offline  
Oud 30 July 2019, 09:23   #776
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Zoals altijd ja en neen...
Inderdaad een 'ik' die leeg is aan 'ik' en daardoor alle plaats maakt voor 'zijn'... en daardoor, bewuster voor het ego, stuurt...

Jonge vrouw die sterft... Veel gejammer en gehuil... Welke god, de naam god waardigt kan zoiets toelaten...
En wat indien het de 'ik' van die jonge vrouw zelf is die besloot te sterven...

Alles valt op zijn plaats... en dat is... leven.
Tsjonge, jongen. Tjemie, meisje.

Daar kan ik niets tegen beginnen.

Toch nog een kleine toevoeging, om echt af te ronden nu: God, de werkelijkheid zoals die is, waarin jonge vrouwen verschijnen en weer verdwijnen, laat niets toe, noch stuurt iets, het is gewoon leven zoals het is, zonder iets/iemand die beslist. De sturing, de God als entiteit, de ziel als entiteit, dat is de waan van "ik".

Je wilt het zien en opgeven, of niet.

PS (anders gaat er hier weer een bepaald poppetje aan het dansen): dat er geen sturing is als entiteit, wil niet zeggen dat de "ik" die wel degelijk verschijnt met al zijn opvulling, niets te doen heeft. Wat die "ik" te doen heeft is de entiteit, de invulling, de sturing en zichzelf te zien als maar verschijning. Dat niet willen zien, is de poppenkast met al zijn entiteiten, emanaties en beslissingen draaiende houden.

Leven is geen poppenkast, de poppenkast is dat wat ik, enfin jij, er van maakt.

En nu

(Ik zou je niet graag in de verleiding brengen nog meer waanzin draaiende te houden).



.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 30 July 2019, 10:46   #777
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Tsjonge, jongen. Tjemie, meisje.

Daar kan ik niets tegen beginnen.

Toch nog een kleine toevoeging, om echt af te ronden nu: God, de werkelijkheid zoals die is, waarin jonge vrouwen verschijnen en weer verdwijnen, laat niets toe, noch stuurt iets, het is gewoon leven zoals het is, zonder iets/iemand die beslist. De sturing, de God als entiteit, de ziel als entiteit, dat is de waan van "ik".

Je wilt het zien en opgeven, of niet.

PS (anders gaat er hier weer een bepaald poppetje aan het dansen): dat er geen sturing is als entiteit, wil niet zeggen dat de "ik" die wel degelijk verschijnt met al zijn opvulling, niets te doen heeft. Wat die "ik" te doen heeft is de entiteit, de invulling, de sturing en zichzelf te zien als maar verschijning. Dat niet willen zien, is de poppenkast met al zijn entiteiten, emanaties en beslissingen draaiende houden.

Leven is geen poppenkast, de poppenkast is dat wat ik, enfin jij, er van maakt.

En nu

(Ik zou je niet graag in de verleiding brengen nog meer waanzin draaiende te houden).



.
Sorry, hoor maar wie praat hier over sturing??? Jij, niet ik...
Ik ben en ik wil weten wie of wat ik ben en leven volgens wie of wat ik ben...
Dieren doen dat zonder problemen...
Mensen niet en waarom??? En kom jij nu niet af met je godheid en je entiteiten die zouden sturen en kom jij nu niet af met je onzin over geloven of niet geloven... Ik ben en ik wil die ik die ik ben zijn... en dat kan ik alleen door die ik die ik ben te kennen... Punt...
Gesnopen of blijf je in je geloof hangen dat alles wat gezegd is alleen maar blablabla kan zijn... en alleen jij dat doorzien zou hebben...
marie is offline  
Oud 30 July 2019, 11:03   #778
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Daar gaat een poppetje aan het dansen.

Natuurlijk zie ik dat niet alleen, jij ziet het ook, maar wil het niet zien en dus gaat de poppenkast verder.

Geniet er van!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 30 July 2019, 12:34   #779
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Daar gaat een poppetje aan het dansen.

Natuurlijk zie ik dat niet alleen, jij ziet het ook, maar wil het niet zien en dus gaat de poppenkast verder.

Geniet er van!
Oké, de pop die danst ben jij... Jij denkt te zien terwijl je stekeblind bent in je geloof dat je niet gelooft..., en bij elk woord dat je dubbelzinnig kunt opvatten alleen jouw kraam ziet...

Jij spreekt dat er geen sturing bestaat, terwijl alles wat wij doen sturing is... Waarom staat je s'morgens op; waarom eet je; waarom slaap je; waarom knik je.... waarom, waarom, waarom...
Ons heel leven is sturing en dan afkomen dat dat op een ander plan niet zou bestaan...
Oké er is geen God die stuurt; maar wat is God? Hier afkomen dat je niet gelooft in God is even dwaas als zeggen dat je wel gelooft in God...
Vooruitgang is dat allemaal overstijgen, vooruitgang is niet op dat niveau blijven hangen...

Waar heb je bang voor, dat iemand je blaasjes komt wijsmaken en moet je daarom bij alles dat gezegd wordt de grote piet uithangen die daar zogezegd niet meer in loopt???
Doorzien is daarboven staan en niet meer bang zijn want weten... Wat zou ik willen dat iemand mij nog iets zou kunnen bijbrengen; dat ik nog iets zou kunnen leren van iemand anders... Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd...

Het ga je goed...
marie is offline  
Oud 30 July 2019, 12:51   #780
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Jij spreekt dat er geen sturing bestaat, terwijl alles wat wij doen sturing is... Waarom staat je s'morgens op; waarom eet je; waarom slaap je; waarom knik je.... waarom, waarom, waarom...
Ons heel leven is sturing en dan afkomen dat dat op een ander plan niet zou bestaan...
We doen simpelweg wat nodig is in dit aardse paradijs om in het alledaagse te functioneren.
Psychologisch en spiritueel gezien zie ik de doener niets doen.

Begrijp me goed: wat ik zie/ schrijf is niet om jou iets bij te willen brengen.
Iona is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.