Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 July 2013, 09:36   #771
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard soorten kliks..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wij zijn wel compatibel, wat ego's betreft...
Je hebt veel soorten klik's eigenlijk..

Een klik kan ook een soort van bereidheid zijn van allebei de kanten om aardig te zijn voor de ander.
Het is wel een oppervlakkige klik, maar het heeft een vredige houding, wat het contact tot een zekere hoogte mogelijk maakt.
De ego's blijven nog ieder op zich, met zijn meningen en gedachten doordrenkt, maar het wordt naar een bruggetje gezocht..

De soort klik dat ik met jou ervaar Rob.
Mihaela is offline  
Oud 14 July 2013, 09:43   #772
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Wat aan het zoeken of het woord soort een de woord is of een het woord is, dit trof ik op google.

De / het soort
Wat is juist: de soort sport die je beoefent of het soort sport dat je beoefent?
Zowel de soort die als het soort dat is juist. De volgende zinnen zijn dus allemaal juist:

Of je kunt blijven sporten tijdens je zwangerschap, hangt af van de soort sport die je beoefent.
Of je kunt blijven sporten tijdens je zwangerschap, hangt af van het soort sport dat je beoefent.
De soort hout waarvan het vat is gemaakt, bepaalt mede de smaak van de wijn.
Het soort hout waarvan het vat is gemaakt, bepaalt mede de smaak van de wijn.
Er bestaat wel een klein gebruiksverschil tussen de soort en het soort. De soort doet sterker dan het soort denken aan een vastomlijnd type. De soort hout heeft bijvoorbeeld betrekking op eikenhout of notenhout, terwijl het soort hout ook algemener bedoeld kan zijn, bijvoorbeeld: donker hout, sloophout of hardhout. Met de soort sport wordt eerder een specifieke sport als turnen of handbal bedoeld, terwijl het soort sport slaat op algemenere termen als behendigheidssport, balsport en contactsport.

Soms bestaat er een duidelijke voorkeur voor een van beide vormen:

Als het gaat om een groep planten of dieren, is de het gewoonst:
De roos behoort tot de plantensoort Rosa.
De Iberische lynx sterft uit; er zijn nog maar enkele honderden exemplaren van deze soort over.
Als er minachting of afkeuring moet doorklinken, is het het gewoonst:
Het soort mensen dat daar komt, ligt mij niet.
Hij zou zich hebben ingelaten met wat 'het verkeerde soort mensen' wordt genoemd.
Bij de soort hoort als verwijswoord die: de soort sport die je beoefent; bij het soort hoort dat: het soort sport dat je beoefent. Het woord dat n? soort staat (dus sport of hout) heeft geen invloed op het verwijswoord.

Verwante adviezen
Dit soort situaties is / zijn te voorkomen
Trefwoorden
lidwoord
woordgeslacht
Mihaela is offline  
Oud 14 July 2013, 09:49   #773
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als jij je praatjes over Onvoorwaardelijke Liefde werkelijk zou gaan begrijpen, en jij erdoor doordrongen zou zijn van wat dat betekent, zou je dus weten dat een mens nooit en te nimmer overspannen kan raken als hij zichzelf in een ieder ander herkent.
Dus daarin met een ieder compatibel is, want er is geen spraken van compatibiliteit, maar Onvoorwaardelijke Liefde dat wij zijn.
Dan is er geen wrijving met de energie van een ander, want er is geen energie dat niet aansluit, er is maar EENheid dat is, en dat is alleen in onze gedachten verdeeld.
Dat wat in staat is om overspannen te raken, is dan onze Ego weer.

Begrijp je dat mijn beste Niets, die jij eigenlijk in de kern Mihaela bent?
Ben jij niet compatibel met jezelf?
Ben je niet compatibel met Onvoorwaardelijke Liefde?

Ik hou het er op dat dat twee energieen niet compatibel zijn. Dat is altijd een tijdelijke situatie. Misschien zijn wij ooit wel compatibel.

Het is niet in gedachten verdeeld. Soms ervaar ik zo' n tijdelijke toestand ook met vrienden. De eenheid wordt voor even doorbroken. Door ego, dat wel.

Maar het blijft voor mijzelf sprekend een kwestie van twee vormen van energie die geen aansluiting kunnen vinden bij elkaar.
Freerider is offline  
Oud 14 July 2013, 09:54   #774
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Al dan niet een klik hebben met mensen.
Zelfs die valt dan weg en is geen vraag meer.
Ik was gisteren nog even op jouw eiland, Ulla. Wel aan de oostkant, dat wel.
Ik heb genoten van de pracht die daar zichtbaar was.

Ik heb zelfs een klik met eilanden. Hoewel ik de schoonheid van Ameland erken en deze in sommige opzichten zelfs die van Terschelling overtreft?..zal ik nooit die klik met Ameland ervaren welke ik met Terschelling ervaar en ook altijd ervaren heb.
Freerider is offline  
Oud 14 July 2013, 10:02   #775
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik hou het er op dat dat twee energieen niet compatibel zijn. Dat is altijd een tijdelijke situatie. Misschien zijn wij ooit wel compatibel.

Het is niet in gedachten verdeeld. Soms ervaar ik zo' n tijdelijke toestand ook met vrienden. De eenheid wordt voor even doorbroken. Door ego, dat wel.

Maar het blijft voor mijzelf sprekend een kwestie van twee vormen van energie die geen aansluiting kunnen vinden bij elkaar.
Het is volgens mij het ego, het denken, dat met elkaar niet vindt.
Energie, weet jij volgens mij, en ik ook even min, niet genoeg van om daar over te kunnen beoordelen..
Mihaela is offline  
Oud 14 July 2013, 10:13   #776
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is volgens mij het ego, het denken, dat met elkaar niet vindt.
Energie, weet jij volgens mij, en ik ook even min, niet genoeg van om daar over te kunnen beoordelen..
Het Energiewezen wat ik zelf ben, dat kan ik ervaren. Ik kan die van anderen ook ervaren, zelfs via internet (dat was voor mij ook een openbaring) Het gaat niet om het genoeg er van weten, het gaat om het bewust er van worden.

Ik zie mijzelf als een vorm van Energie (Liefde) welke voor mij voelbaar, waarneembaar is. Welke zich kan verenigen met alle andere vormen van Energie om mij heen. In dat proces lopen soms wat storingen doorheen. Blokkades.

Het gaat er ook niet om WIE de blokkade veroorzaakt, het is er gewoon even niet.
Freerider is offline  
Oud 14 July 2013, 11:12   #777
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik was gisteren nog even op jouw eiland, Ulla. Wel aan de oostkant, dat wel.
Ik heb genoten van de pracht die daar zichtbaar was.

Ik heb zelfs een klik met eilanden. Hoewel ik de schoonheid van Ameland erken en deze in sommige opzichten zelfs die van Terschelling overtreft?..zal ik nooit die klik met Ameland ervaren welke ik met Terschelling ervaar en ook altijd ervaren heb.
Ja, dat herken ik wel. Wij zijn een tijdje terug naar Portugal geweest (voor het eerst), en hoe mooi ook, we zijn echte Griekenlandgangers, en zullen volgend jaar zeker weer naar Griekenland gaan.
Nadje is offline  
Oud 14 July 2013, 20:33   #778
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik was gisteren nog even op jouw eiland, Ulla. Wel aan de oostkant, dat wel.
Ik heb genoten van de pracht die daar zichtbaar was.

Ik heb zelfs een klik met eilanden. Hoewel ik de schoonheid van Ameland erken en deze in sommige opzichten zelfs die van Terschelling overtreft?..zal ik nooit die klik met Ameland ervaren welke ik met Terschelling ervaar en ook altijd ervaren heb.
Qua natuur en woestheid bevalt mij Terschelling ook beter. En dat hebben
wel meer Amelanders. Eigenlijk is het niet met elkaar te vergelijken. Je hebt daar ook veel minder strandopgangen, de mogelijkheden om op het strand te komen via verschillende paadjes en wegen zijn weer beperkt.

Qua saamhorigheid en eigengereidheid voel ik mij thuis op Ameland.
Amelanders zijn een zeer eigengereid volkje en toch zeer betrokken. Ze voelen zich ook niet bij Friesland horen en hebben ook een eigen "taaltje". Ondanks dat ik import ben laat niemand je dat voelen. Ook al leiden we voor een groot gedeelte gewoon ons eigen leven. Ik vergeet ook vaak dat ik hier niet ben geboren. Enige verschil is dat ik geen familie verder hier heb. En toch iedereen hier ken en een beroep op kan doen als er nood aan de man is.
Ulla is offline  
Oud 14 July 2013, 21:14   #779
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Qua natuur en woestheid bevalt mij Terschelling ook beter. En dat hebben
wel meer Amelanders. Eigenlijk is het niet met elkaar te vergelijken. Je hebt daar ook veel minder strandopgangen, de mogelijkheden om op het strand te komen via verschillende paadjes en wegen zijn weer beperkt.

Qua saamhorigheid en eigengereidheid voel ik mij thuis op Ameland.
Amelanders zijn een zeer eigengereid volkje en toch zeer betrokken. Ze voelen zich ook niet bij Friesland horen en hebben ook een eigen "taaltje". Ondanks dat ik import ben laat niemand je dat voelen. Ook al leiden we voor een groot gedeelte gewoon ons eigen leven. Ik vergeet ook vaak dat ik hier niet ben geboren. Enige verschil is dat ik geen familie verder hier heb. En toch iedereen hier ken en een beroep op kan doen als er nood aan de man is.
Jij hebt iig een klik met Ameland! Het is fijn dat je zo opgenomen bent in de gemeenschap.
Freerider is offline  
Oud 14 July 2013, 22:00   #780
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Jij hebt iig een klik met Ameland! Het is fijn dat je zo opgenomen bent in de gemeenschap.
Ik was er verliefd op. Heimwee als ik er niet kon zijn en dat was het hele jaar. Gelukkig in mijn vierde en laatste vakantie in 1999 hoorde ik via via van een relevante baan en ben in het najaar begonnen met verhuizen. Maar ik was ook iets anders gaan doen daar, het kon me niet schelen. Als ik daar maar mocht blijven.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.