Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 December 2013, 12:16   #771
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Voor mijzelf vind ik het prettig om zelfredzaam te zijn. En dat lijkt mij ook een plezieriger insteek dan het economisch gewin, alhoewel dat zowel een voor- als nadeel zou kunnen zijn (afhankelijk vanuit welke situatie je het bekijkt).

Lijkt mij ook Ulla: diversiteit is juist mooi en staat los van sekse, maar hangt meer samen met persoonlijke talenten en kwaliteiten en behoeften. Zoals ik in een vorige post ook aangaf: er zijn mannelijke en vrouwelijke eigenschappen die zich onder beide seksen in meer of mindere mate voordoen. Beter de eigen eigenschappen in te zetten, dan seksegebonden eigenschappen die niet bij je autenthieke persoonlijkheid passen.
Als je achter de keuzes die je maakt zelf achter kunt staan alleen of met diegene waarmee je leeft is het goed.
Ulla is offline  
Oud 13 December 2013, 12:28   #772
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
vergeefse moeite...

Waarom? Je uitleg is helder en daar bedank ik mij voor.
Oprecht.

De vergeefse moeite zijn gelinkt aan je verwachtingen
en hoop dat iedereen maar aanneemt wat je ziet. Toch blijf je?
Misschien dat eens onderzoeken waarom je dan nog blijft terwijl
je niet vind wat je zoekt? Of hoopt te vinden?
Ulla is offline  
Oud 13 December 2013, 18:13   #773
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Waarom? Je uitleg is helder en daar bedank ik mij voor.
Oprecht.
Je had je idee al voor dat je mijn tekst las, je herhalde simpelweg wat je in ons laatst gesprek zei, dus voor mij vergeefse moeite inderdaad. Je leest me met je -beeld over Mihaela- op je neus.
Mihaela is offline  
Oud 13 December 2013, 18:15   #774
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht

De vergeefse moeite zijn gelinkt aan je verwachtingen
en hoop dat iedereen maar aanneemt wat je ziet.
Je hoeft niets aan te nemen, maar het is me duidelijk dat je niet eens overwogen hebt, je antwoord was bijna identiek met iets wat een tijd geleden ook je conclusie was.
Mihaela is offline  
Oud 13 December 2013, 18:19   #775
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Toch blijf je?
Misschien dat eens onderzoeken waarom je dan nog blijft terwijl
je niet vind wat je zoekt? Of hoopt te vinden?
als je oprechte belangstelling hebt vraag eerlijk en direct en vul niet zelf de helft in, zoals dat ik iets hoop te vinden, en dat ik niet vind.
Vraag: ''Wat doet je hier komen Mihaela?''

Je advies om het te onderzoeken sla ik maar in de wind, zoals jij ook altijd doet met mijn teksten. Want je gaat jezelf altijd direct verdedigen, en alles bij mij leggen, dus ga ik jou nu ook niet tegemoet komen, niet meer dan dat ik al gedaan heb.

(en ik onderzoek trouwens alles wat ik beleef, en wat mij raakt, dus dit ook.. maar ik ga lekker niet met jou delen..... nananananaaaaaaa....)
Mihaela is offline  
Oud 13 December 2013, 22:34   #776
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
als je oprechte belangstelling hebt vraag eerlijk en direct en vul niet zelf de helft in, zoals dat ik iets hoop te vinden, en dat ik niet vind.
Vraag: ''Wat doet je hier komen Mihaela?''

Je advies om het te onderzoeken sla ik maar in de wind, zoals jij ook altijd doet met mijn teksten. Want je gaat jezelf altijd direct verdedigen, en alles bij mij leggen, dus ga ik jou nu ook niet tegemoet komen, niet meer dan dat ik al gedaan heb.

(en ik onderzoek trouwens alles wat ik beleef, en wat mij raakt, dus dit ook.. maar ik ga lekker niet met jou delen..... nananananaaaaaaa....)
Dat hoeft ook niet, onderzoek is altijd voor jezelf, ik hoef de uitkomsten niet te weten. Daarnaast gedraag je nu nogal kinderachtig dan vergaat je de belangstelling al bij het lezen. Ik vroeg overigens niet wat je doet of deed komen, dat heb je al eens uit gelegd. Maar wat je doet blijven.
Ulla is offline  
Oud 13 December 2013, 22:53   #777
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je had je idee al voor dat je mijn tekst las, je herhalde simpelweg wat je in ons laatst gesprek zei, dus voor mij vergeefse moeite inderdaad. Je leest me met je -beeld over Mihaela- op je neus.
Tenslotte benadruk telkens zelf dat er iets niet gebeurt waarvoor je min of meer toch komt. Beetje makkelijk het dan in mijn schoenen te schuiven dat ik een of ander beeld over je heb terwijl je het zelf keer op keer aangeeft. En aan de ene kant geef je telkens aan niet te willen praten (met mij) om dit soort redenen en aan de andere kant ga je er toch zelf ook weer op in. En kun je het zelf niet laten mij uit te dagen.

Ik denk dat ik het nu maar zelf definitief opgeef.
Ulla is offline  
Oud 14 December 2013, 00:23   #778
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik vroeg overigens niet wat je doet of deed komen, dat heb je al eens uit gelegd. Maar wat je doet blijven.
Je vroeg niet wat me doet blijven, je vulde zelf de helft in dat ik niet vind wat ik zoek, en dat ik niet vind wat ik hoop. Er was voor mij geen ruimte meer over voor een antwoord. Dat wat je invulde heeft niets met mij te maken, maar met jouw beeld over mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Toch blijf je?
waarom je dan nog blijft terwijl
je niet vind wat je zoekt? Of hoopt te vinden?
eigenlijk vulde je niet de helft in, maar bijna alles..
Mihaela is offline  
Oud 14 December 2013, 00:27   #779
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik denk dat ik het nu maar zelf definitief opgeef.
Maak geen beloftes die je niet waar kan maken.
Mihaela is offline  
Oud 14 December 2013, 05:26   #780
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Hier nog eens wat gelezen... Maar ik werd er alleen maar moe van

Bij deze dus maar mijn (vroege) kerstboodschap : iedereen heeft altijd gelijk (gezien vanuit het eigen standpunt).
Maar als je je eens boven jezelf en je eigenheid "verheft", zie je dat er miljoenen mogelijke standpunten zijn, als vergankelijke sterren aan het firmament. Elke ster geeft licht, maar ooit vergaat ze, verdwijnt ze in het niets van waaruit ze als "nieuw" kan herboren worden.
So shine little star, as bright as you can, but allow all the other stars to do the same!

Ik wens jullie allen een helder nieuw jaar! (en misschien tot over een half jaartje nog eens?)
Tine is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.