Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 January 2014, 12:54   #71
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Thanks en Maria ook en de anderen ook thanks. Alleen die beterschap zit er niet in.
Dan wens ik jullie veel kracht voor de komende tijd.
Ulla is offline  
Oud 15 January 2014, 12:55   #72
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Het gaat goed komen, Ulla.
Freerider is offline  
Oud 15 January 2014, 13:02   #73
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Het gaat goed komen, Ulla.
Oke en dat zou fijn zijn.
Ulla is offline  
Oud 15 January 2014, 13:08   #74
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Oke en dat zou fijn zijn.
Ja. Maar niet in de zin dat er sprake is van beterschap.
Freerider is offline  
Oud 15 January 2014, 13:09   #75
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Toch wel een succesverhaal hier, we zitten bijna aan 500.
Succes een relatief begrip.

Het is een menselijke (ego)eigenschap dol te zijn op controverse. Het trekt sensatielustigen en dat is niet de doelgroep van dit forum.
Rennie is offline  
Oud 15 January 2014, 13:12   #76
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ja. Maar niet in de zin dat er sprake is van beterschap.
ja, dat begreep ik.
Ulla is offline  
Oud 15 January 2014, 13:21   #77
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Succes een relatief begrip.

Het is een menselijke (ego)eigenschap dol te zijn op controverse. Het trekt sensatielustigen en dat is niet de doelgroep van dit forum.
Sensatie lustigen mogen de kans niet krijgen? Daarmee maak je zelf al verschil. En bevestig je zelf ook de illusie.
Ulla is offline  
Oud 15 January 2014, 14:01   #78
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Sensatie lustigen mogen de kans niet krijgen? Daarmee maak je zelf al verschil. En bevestig je zelf ook de illusie.
Ulla zoals je al vaker voorgehouden, en niet alleen door mij maar ook een inmiddels wereldberoemde schrijfster maakte daar gewag, ontbreekt het je aan overzicht om je een oordeel te kunnen vormen. Dus mijn gedachte daarbij is dan ook telkens 'Ulla probeer dat dan ook niet', maar ik schroom je dat te zeggen want ik beoog niet je de mond te snoeren.
Anderzijds kost het me telkens te veel energie om degenen die niet gewend zijn veel verder dan hun neus lang is te kijken, waaronder ook jij, van repliek te dienen.
Ik heb zoiets van 'lees' nou eerst maar eens en ga zelf de verbanden zien, voordat je mij met je onbenul gaat lastig vallen.

Dat is niet om je af te kreken maar zicht te laten krijgen op je makke. Ongetwijfeld ontbreekt het mij aan kwaliteiten die jij weer bezit. De mensheid is nou eenmaal gedifferentieerd en dat hoort zo te zijn. Maar leren iets verder te kijken dan de eigen neus lang is kan iedereen.

Dus ik zal je even helpen met je trigger 'de kans niet krijgen' want dat is de opmerking die je emmer doet rammelen. Je vindt kennelijk dat iedereen de kans moet krijgen, dat mogelijk appelleert aan iets binnen je dat meent of de indruk heeft dat je de kans niet krijgt. Vervolgens werp je je op voor de onderdrukten vanwege de gedachte dat ook 'zij de kans niet krijgen'. Datgene wat binnen je post gevat heeft 'ik krijg de kans niet' gaat je gedachten overheersen en je zicht op het werkelijke gebeuren beperken, niet zelden maakt het je blind voor woorden die je totaal iets anders willen vertellen.

Even weer een reclameblokje.
Citaat:
Wanneer je gedegen zelfonderzoek doet en dat hebt afgerond met het vinden van het ZELF gaat de ego kapitein van het schip jou verlaten. Met een zoon op de scheepvaartschool begrijp je de uitdrukking dat er geen twee kapiteins op hetzelfde schip kunnen zijn. Het ZELF en je ego zijn twee verschillende kapiteins. Dus wat gebeurt er ? Het zelf is van een hogere orde en het ego verdwijnt en met dat ego verdwijnt de 'ik' van 'ik krijg de kans niet'. Ergo gedegen zelfonderzoek maakt dat de jouw belemmerende factoren en je beperkte blik tegen de dingen aan te kijken verdwijnen. Je krijgt wat ik inmiddels heb verworven (al moet je dat ik en het verworven niet al te letterlijk nemen want dat 'ik' is er dus inmiddels uit verdwenen) een vrijelijk zicht hoe de dingen zich bewegen en waar het heen wil.
Vragen als 'sensatie lustigen mogen de kans niet krijgen?' komen niet meer op want door je vrijelijke denken en kijken zie je de dingen in andere proporties in een ander licht en 'weet' je waarom het is zoals het is.

Dus mijn antwoord is telkens doe nou eens dat gedegen zelfonderzoek en ga zelf zien, kom niet langer meer met je beperkte-zicht-opmerking of vragen aan mij hoe-jij-dat-moet-zien. Je hebt nu je eigen ogen. Ik wordt van je weigerachtigheid dat te doen en het blijven beantwoorden van stupide vragen zo onderhand een beetje erg moe.

En om ontopic te blijven prikkelbaar ook en dan verschijnt dat korte lontje.
Rennie is offline  
Oud 15 January 2014, 14:29   #79
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Leuke titel, had ik eerder moeten zien, verklaart alles.
tandem is offline  
Oud 15 January 2014, 18:07   #80
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

@nog even voor Renoir.
Ik wil wel graag de kans krijgen te kunnen reageren op je "preek"

Natuurlijk ga je niet onzinnige energie steken in mensen die niet willen. Dat hoef je mij niet uit te leggen. Of dat nu een cavia forum is of een Zk forum. Alles wat je noemde was mijn punt ook niet. Voor de zoveelste onjuiste conclusies.

Wat de inmiddels wereldberoemde schrijfster betreft zoek je steun uit de verkeerde hoek. Oordeel aub zelf niet ergens over haar enz. waar je helemaal geen weet (meer) van hebt. Het klopt ook allang niet meer. Ik ben in contact met haar, dus hou maar op, je weet niet eens waar je het nog over hebt. Bleh.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.