Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 June 2013, 20:55   #71
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Heb jij het gevonden? En waar dan?
Ik heb 'iets' gevonden om het tastbaar te maken. Maar dat is erg prive. Ik heb ook een paar jaar nodig gehad voordat ik het überhaupt aandurfde. Alleen bij het idee al werd ik niet goed. En nu kan ik er gewoon aan denken zonder dat het een emotie oproept.

Het is het ultieme contact maken met je pijn. Ik moest dat ook alleen doen. Steun van anderen zou het wel gemakkelijker maken, maar ik zou mijn doel voorbijschieten. Op het moment supreme moet je het helemaal alleen doen.

En je moet goed gek zijn, dat helpt ook wel.
Freerider is offline  
Oud 11 June 2013, 21:01   #72
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DatWatIkBen Bekijk bericht
Ik heb 'iets' gevonden om het tastbaar te maken. Maar dat is erg prive. Ik heb ook een paar jaar nodig gehad voordat ik het überhaupt aandurfde. Alleen bij het idee al werd ik niet goed. En nu kan ik er gewoon aan denken zonder dat het een emotie oproept.

Het is het ultieme contact maken met je pijn. Ik moest dat ook alleen doen. Steun van anderen zou het wel gemakkelijker maken, maar ik zou mijn doel voorbijschieten. Op het moment supreme moet je het helemaal alleen doen.

En je moet goed gek zijn, dat helpt ook wel.
Je eerste alinea kan ik niet volgen. Vanwege te privé waarschijnlijk. Helemaal prima. Dat contact maken met je pijn, in het besef uiteindelijk helemaal alleen te staan, herken ik wel. Goed gek zijn, hoe bedoel je dat?
Nadje is offline  
Oud 11 June 2013, 21:10   #73
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Je eerste alinea kan ik niet volgen. Vanwege te privé waarschijnlijk. Helemaal prima. Dat contact maken met je pijn, in het besef uiteindelijk helemaal alleen te staan, herken ik wel. Goed gek zijn, hoe bedoel je dat?
Met 'goed gek' bedoel ik dat ik nog nooit zo veel ego-weerstand heb gevoeld.
Ik was op een punt aangekomen dat er al weer heel wat stof was nedergedaald en dan is het erg verleidelijk om in die toestand te berusten. Mijn ego zei dus constant tegen mij: "doe het niet, laat toch gaan. het is toch goed zo?"

Maar ja, ik ben nogal eigengereid.

En ik heb hieruit ook de conclusie getrokken dat ego belangrijk is. Juist door het hebben van ego, kan je ego weerstaan. Als ik 'egoloos' zou zijn, dan had ik waarschijnlijk helemaal niets gedaan. Alles is immers zoals het is?
Maar ik geloof niet in 'egoloosheid', wel in een in slaap gesust ego.

In ieder geval heb ik op het punt van de dood van mijn zoon weer een normaal leven. Zijn dood was echter een onderdeel van een cascade van gebeurtenissen. Wat nog niet allemaal 'klaar' is. Maar ik heb zelfvertrouwen gekregen dat ik lopende kwesties ook tot een goed einde kan brengen.
Freerider is offline  
Oud 11 June 2013, 21:22   #74
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DatWatIkBen Bekijk bericht
Met 'goed gek' bedoel ik dat ik nog nooit zo veel ego-weerstand heb gevoeld.
Ik was op een punt aangekomen dat er al weer heel wat stof was nedergedaald en dan is het erg verleidelijk om in die toestand te berusten. Mijn ego zei dus constant tegen mij: "doe het niet, laat toch gaan. het is toch goed zo?"

Maar ja, ik ben nogal eigengereid.

En ik heb hieruit ook de conclusie getrokken dat ego belangrijk is. Juist door het hebben van ego, kan je ego weerstaan. Als ik 'egoloos' zou zijn, dan had ik waarschijnlijk helemaal niets gedaan. Alles is immers zoals het is?
Maar ik geloof niet in 'egoloosheid', wel in een in slaap gesust ego.

In ieder geval heb ik op het punt van de dood van mijn zoon weer een normaal leven. Zijn dood was echter een onderdeel van een cascade van gebeurtenissen. Wat nog niet allemaal 'klaar' is. Maar ik heb zelfvertrouwen gekregen dat ik lopende kwesties ook tot een goed einde kan brengen.
Egoloos zijn betekent toch niet, niets (meer) doen? Omdat alles is zoals het is? Als er sprake is van egoloosheid, dan is er ook sprake van verantwoordelijkheid. Dan (h)erken je de invloed van jezelf op dat wat (er) is (geweest). En erken je ook je invloed op dat wat er nog zal komen.

Zo lang we hier zijn, zijn we nog niet klaar. Meer dan vertrouwen op de "goede afloop" zit er niet in, vrees ik. Mooi.
Nadje is offline  
Oud 11 June 2013, 21:38   #75
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Egoloos zijn betekent toch niet, niets (meer) doen? Omdat alles is zoals het is? Als er sprake is van egoloosheid, dan is er ook sprake van verantwoordelijkheid. Dan (h)erken je de invloed van jezelf op dat wat (er) is (geweest). En erken je ook je invloed op dat wat er nog zal komen.

Zo lang we hier zijn, zijn we nog niet klaar. Meer dan vertrouwen op de "goede afloop"zit er niet in, vrees ik. Mooi.
In deze kwestie had ik geen ego vermoed. Ik weet dat je een hekel hebt aan de term 'laaghangend fruit'. Maar dit was hooghangend fruit. Zoals ik het zie heb ik ego nodig om het te herkennen. Ik dacht vroeger ook heel wat te weten en dat was ook zo. Maar nog niet voldoende. En er spelen nog situaties in mijn leven waarin ik ego nog nodig heb. (denk te hebben)

Zolang je de werking van ego kent is het geen enkel probleem om ego te hebben. Ik vind dat daar op het forum te spastisch over gedaan wordt.
Een soort taboe. En een wedstrijdje 'wie de grootste heeft'. In dit geval dus de kleinste.
Freerider is offline  
Oud 11 June 2013, 21:51   #76
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DatWatIkBen Bekijk bericht
In deze kwestie had ik geen ego vermoed. Ik weet dat je een hekel hebt aan de term 'laaghangend fruit'. Maar dit was hooghangend fruit. Zoals ik het zie heb ik ego nodig om het te herkennen. Ik dacht vroeger ook heel wat te weten en dat was ook zo. Maar nog niet voldoende. En er spelen nog situaties in mijn leven waarin ik ego nog nodig heb. (denk te hebben)

Zolang je de werking van ego kent is het geen enkel probleem om ego te hebben. Ik vind dat daar op het forum te spastisch over gedaan wordt.
Een soort taboe. En een wedstrijdje 'wie de grootste heeft'. In dit geval dus de kleinste.
Eerlijk gezegd kan ik met de hele term ego niet zo goed uit de voeten. Wat is ego? Voor mij is leven synoniem aan leren. Of aan ervaringen opdoen. Zou je ook kunnen zeggen. En een mens is nooit te oud om te leren, toch? Zo wordt beweerd.

Misschien kun je me duidelijk maken wat je precies bedoelt met laaghangend en hooghangend fruit? Ik heb daar geen enkel beeld bij. Behalve dan daadwerkelijk van fruitbomen die vrucht dragen. Maar dat zul je niet bedoelen.
Nadje is offline  
Oud 11 June 2013, 21:57   #77
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Ik vind dit een bijzonder mooi draadje.
Voor allemaal:

Danique is offline  
Oud 11 June 2013, 22:02   #78
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Ik vind dit een bijzonder mooi draadje.
Voor allemaal:

Dat doet me buitengewoon veel deugd Danique. Dat sommige bijdrages ook nog eens gewaardeerd worden en op hun waarde geschat. Jij ook bedankt. Ik zag je de afgelopen dagen voorbij komen en was ook daar ook erg blij mee. Onderschat je eigen invloed op het gebeuren niet. Dikke kus.
Nadje is offline  
Oud 11 June 2013, 22:03   #79
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Eerlijk gezegd kan ik met de hele term ego niet zo goed uit de voeten. Wat is ego? Voor mij is leven synoniem aan leren. Of aan ervaringen opdoen. Zou je ook kunnen zeggen. En een mens is nooit te oud om te leren, toch? Zo wordt beweerd.

Misschien kun je me duidelijk maken wat je precies bedoelt met laaghangend en hooghangend fruit? Ik heb daar geen enkel beeld bij. Behalve dan daadwerkelijk van fruitbomen die vrucht dragen. Maar dat zul je niet bedoelen.
Ik kan ook niet altijd goed uit de voeten met ego omdat ik niet altijd weet waar mn ego-belangen liggen.

Met laaghangend fruit bedoel ik ego wat voor iedereen zichtbaar is. Iemand die bij het geringste op zn teentjes is getrapt is gemakkelijk te herkennen als ego.

Ego is de 'ik-maker' en dat is niet alleen op teentjes getrapt zijn. Of jaloers zijn. Enzovoorts. Er zijn zaken die moeilijker te herkennen zijn als ego. Ook in de liefde bijvoorbeeld. In de liefde zijn soms ook ego-belangen gaande. Vandaar dat ik graag over onvoorwaardelijke Liefde spreek.
Freerider is offline  
Oud 11 June 2013, 22:04   #80
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Ik vind dit een bijzonder mooi draadje.
Voor allemaal:

Dankjewel, Danique. Ik hou van bloemen.
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.