Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 January 2015, 22:52   #71
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hier zit erg veel 'ik' beleving in.
Klopt. Het 'ik' is nog altijd de onderzoeker. Het is 'ik' die vist bij Maria.
Zou ik herkennen, dan is vissen niet nodig.
Theo is offline  
Oud 10 January 2015, 22:53   #72
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
want ik word er doodmoe van.

Ga rusten dan, is jouw vermoeidheid.
Mihaela is offline  
Oud 10 January 2015, 22:55   #73
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Ik zou Maria adviseren om te kijken waar de vermoeidheid vandaan komt.
Iets onttrekt energie aan haar. Rusten helpt slechts tijdelijk.
Theo is offline  
Oud 10 January 2015, 22:55   #74
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Laurens, ik weet nog niet wat er bij mij speelt.
Zoek dat uit dan.
Mihaela is offline  
Oud 10 January 2015, 22:57   #75
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Een mens wordt niet moe van een ander, maar van zijn/haar persoonlijk verzet tegen de werkelijkheid.

..
Mihaela is offline  
Oud 10 January 2015, 23:02   #76
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Als ik het niet spontaan zie, dan ga ik er naar vissen/vragen. Zoals ik jou waarneem kom je met vage informatie en dan moet ik maar raden wat er ontbreekt. Doe ik dat vervolgens, dan is dat het volgende verwijt.
Ik ben bij jou vaak genoeg concreet geweest Theo, maar je hebt altijd je verdediging klaar. Het maakt niet uit of ik concreet of vaag ben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Sub2 Nee, ik verwijt niemand iets. Maar ik wil het wel duidelijk hebben. Er zijn hier gebruikers die zaken als 'geloof' hebben aangenomen en er zijn gebruikers die zaken uit eigen onderzoek hebben ontdekt. Dat verschil is heel essentieel. Dat jij dat verschil niet kent, daarmee zeg je dan ook wat over je zelf. En er zijn hier mensen die wel zelf onderzoek doen. Die zien wat ik bedoel. Ik lees dat in hun reacties, maar ik reageer er niet op. Ik hoef niemand aan te moedigen die al goed bezig is.
OK, laat ik dan eens heel concreet zijn en mijn visie weergeven op bovenstaande alinea.

1. Ik heb niet gezegd dat ik het verschil niet ken. Dat neem je (maar weer eens) aan.
2. Gebruikers???
3. Er zijn ook mensen die het uit eigen onderzoek ontdekken en dan de woorden van anderen gebruiken omdat die nu eenmaal de zaak goed verwoorden. En er zijn mensen die het van een ander gehoord hebben, en het dan voor zichzelf zijn gaan onderzoeken, en het dan herkennen. Maw, het ligt allemaal veel genuanceerder dan jij stelt.
4. De conclusie "er zijn hier mensen die wel zelf onderzoek doen, die zien wat ik bedoel" is onjuist. Ik doe ook zelf onderzoek en zie niet wat je bedoelt. En voor zover ik wel zie wat je bedoelt ben ik het er regelmatig niet mee eens.

Het had mij niet eens wat uitgemaakt als je niet eerst daarvoor op die berg was gaan zitten. Ik vond je openheid in het begin hier zo mooi, daarin zat voor mij Waarheid, veel meer dan in alles wat je daarna schreef.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Sub3 Met pareren maak je het voor je zelf inzichtelijk of je het allemaal wel zo goed weet. Dat geldt voor mij ook uiteraard.
Ook? Het is JOUW laten-we-zeggen "fase" dat je pareren nodig hebt om het inzichtelijk te maken.

Ik ben nu even heel concreet geweest en het bevalt me helemaal niet. Ik heb het gevoel dat het "van grond af aan" niet goed zit en vind wat ik nu zit te typen eigenlijk allemaal zinloos. Ook dit bevat nulkommanul waarheid.
Maria is offline  
Oud 10 January 2015, 23:11   #77
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik ben bij jou vaak genoeg concreet geweest Theo, maar je hebt altijd je verdediging klaar. Het maakt niet uit of ik concreet of vaag ben.


.
Zo, juffie is goed op dreef...
Mihaela is offline  
Oud 10 January 2015, 23:15   #78
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Het had mij niet eens wat uitgemaakt als je niet eerst daarvoor op die berg was gaan zitten. Ik vond

Ik ben nu . Ik heb .............vind wat ik nu zit te typen eigenlijk allemaal zinloos. Ook dit bevat nulkommanul waarheid.


Maria heeft een ego-kramp. Ontlast je!
Mihaela is offline  
Oud 10 January 2015, 23:21   #79
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik ben bij jou vaak genoeg concreet geweest Theo, maar je hebt altijd je verdediging klaar. Het maakt niet uit of ik concreet of vaag ben.

OK, laat ik dan eens heel concreet zijn en mijn visie weergeven op bovenstaande alinea.

1. Ik heb niet gezegd dat ik het verschil niet ken. Dat neem je (maar weer eens) aan.
2. Gebruikers???
3. Er zijn ook mensen die het uit eigen onderzoek ontdekken en dan de woorden van anderen gebruiken omdat die nu eenmaal de zaak goed verwoorden. En er zijn mensen die het van een ander gehoord hebben, en het dan voor zichzelf zijn gaan onderzoeken, en het dan herkennen. Maw, het ligt allemaal veel genuanceerder dan jij stelt.
4. De conclusie "er zijn hier mensen die wel zelf onderzoek doen, die zien wat ik bedoel" is onjuist. Ik doe ook zelf onderzoek en zie niet wat je bedoelt. En voor zover ik wel zie wat je bedoelt ben ik het er regelmatig niet mee eens.

Het had mij niet eens wat uitgemaakt als je niet eerst daarvoor op die berg was gaan zitten. Ik vond je openheid in het begin hier zo mooi, daarin zat voor mij Waarheid, veel meer dan in alles wat je daarna schreef.

Ook? Het is JOUW laten-we-zeggen "fase" dat je pareren nodig hebt om het inzichtelijk te maken.

Ik ben nu even heel concreet geweest en het bevalt me helemaal niet. Ik heb het gevoel dat het "van grond af aan" niet goed zit en vind wat ik nu zit te typen eigenlijk allemaal zinloos. Ook dit bevat nulkommanul waarheid.
Maria, het is hoe jij het ziet. Ik zie het precies zo. Maar ik begrijp alleen niet goed waarom je je d'r zo druk om maakt. Ik herken het wel, maar als je het wel beschouwd is het toch soms hilarisch? Maar ja, ik snap dat jij dat nu even niet ziet. Of zo kunt/wilt zien. Dan hoef je ook niet meer weg te gaan. Deed ik in het verleden ook. Ik kan er nu echt smakelijk om lachen. En zo niet, dan ga ik lekker iets anders doen. Maar ik wil je toch even huggen. Ook al hou ik jou daarmee van het onvolprezenzelfonderzoek af, volgens de voorzitter en de vice voorzitter, daar heb ik toch mooi poep aan.
Nadje is offline  
Oud 10 January 2015, 23:25   #80
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik ben bij jou vaak genoeg concreet geweest Theo, maar je hebt altijd je verdediging klaar. Het maakt niet uit of ik concreet of vaag ben.

OK, laat ik dan eens heel concreet zijn en mijn visie weergeven op bovenstaande alinea.

1. Ik heb niet gezegd dat ik het verschil niet ken. Dat neem je (maar weer eens) aan.
2. Gebruikers???
3. Er zijn ook mensen die het uit eigen onderzoek ontdekken en dan de woorden van anderen gebruiken omdat die nu eenmaal de zaak goed verwoorden. En er zijn mensen die het van een ander gehoord hebben, en het dan voor zichzelf zijn gaan onderzoeken, en het dan herkennen. Maw, het ligt allemaal veel genuanceerder dan jij stelt.
4. De conclusie "er zijn hier mensen die wel zelf onderzoek doen, die zien wat ik bedoel" is onjuist. Ik doe ook zelf onderzoek en zie niet wat je bedoelt. En voor zover ik wel zie wat je bedoelt ben ik het er regelmatig niet mee eens.

Het had mij niet eens wat uitgemaakt als je niet eerst daarvoor op die berg was gaan zitten. Ik vond je openheid in het begin hier zo mooi, daarin zat voor mij Waarheid, veel meer dan in alles wat je daarna schreef.

Ook? Het is JOUW laten-we-zeggen "fase" dat je pareren nodig hebt om het inzichtelijk te maken.

Ik ben nu even heel concreet geweest en het bevalt me helemaal niet. Ik heb het gevoel dat het "van grond af aan" niet goed zit en vind wat ik nu zit te typen eigenlijk allemaal zinloos. Ook dit bevat nulkommanul waarheid.

Jij vond mijn openheid in het begin zo mooi. Toch ben ik nog steeds dezelfde.
Dit heb jij mij al eerder verteld en ik heb daar over nagedacht. Ik ben een klein jaar niet actief geweest op dit forum, maar ik discussieer ook irl met mensen.
Discussie irl gaat er anders aan toe dan via een forum. Zoals ego ego aantrekt, trekt niet-ego ook niet-ego aan. Ik ben mij bewust dat ik hier anders ben dan irl. Ook anders dan in een 1 op 1 discussie via internet.

Het opvallende voor mijzelf is dat ik via dit forum veel meer meekrijg van de ongeziene wereld die volgens velen niet bestaat. Dat is een onderzoeksterrein waar ik momenteel veel mee bezig ben. Ik ben mij bewust van mijn veranderende houding -mede dankzij jouw opmerken- doch ik stuur daar niet in. (niet-doen)

Dat jij, Rob, Pup niet zien of begrijpen wat ik met de ongeziene wereld bedoel, dat kan ook liggen aan verschillend taalgebruik. Of jullie zien het gewoon niet, dat kan ook. Ik kan daar alleen achter komen door er naar te vissen. (ja, ik gebruik weer veel ik) Ik heb dus idd het pareren nodig. De werking van dit forum is eenmaal anders dan irl. Ik ben ook van mening dat internet überhaupt uitvergrotend/anders werkt.

Met gebruikers bedoel ik de gebruikers van dit forum. Een mooi voorbeeld ook van hoe wij elkaar in taal slecht verstaan. Pas nu realiseer ik mij dat het woord 'gebruiker' ook een andere connotatie heeft. Ik bedoel: het geeft maar aan hoe wij hier gespitst zijn op woordjes. En dat ik met hetzelfde woord wat anders kan bedoelen dan jij.

Naar mijn mening ben je erg gespitst op dat taalgebruik, welke idd in mijn geval meer de confrontatie zoekt dan in het begin. Dat mag je als verdediging opvatten.
Theo is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.