Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 January 2022, 12:18   #71
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het forum is in mijn ogen niet mislukt,
en zeker niet als je je eigen geraaktheid eens zou onderzoeken.
Ga je nu serieus in de Miha-modus? Dat is zelfs beneden jouw niveau, Rob.
Straks gaat Laurens je nog uitmaken voor een priegelaar in de marge.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 January 2022, 12:19   #72
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ja, ik kan natuurlijk iemand over het hoofd zien. (Vagebond las uiteraard niemand de les is de ondertoon)
Ja, je zag/ziet idd mensen over het hoofd Bassieö..de ondertoon zul je zelf hebben toegevoegd want die herken ik niet.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 20 January 2022, 12:20   #73
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dat jij mijn 'one-liners' niet begrijpt is mij ook duidelijk.
Het ontbreekt je aan zelfkennis om te begrijpen........

Als ik ze zou toelichten dan maak ik dezelfde fout als jij: de leraar uithangen.
Dat is onzin. In een (gelijkwaardig) gesprek ben je bereid om toe te lichten wat je bedoelt met uitspraken. Daarmee maak je een ontmoeting mogelijk. Juist als je dat niet doet stel je jezelf als 'leraar' op. Je gooit wat one-liners in het rond en zonder toelichting moeten de toehoorders maar begrijpen wat je bedoelt en zo niet dan ontbreekt het ze aan zelfkennis. Het is de hoogmoed ten top.

Maar goed, het is weer mooi geweest met de conversatie. Jammer dat je na een enkele kritisch nood van de forumbaas zo'n omslag maakt. Je kunt onderzoeken wat hij zegt en dan doe je er wat mee of je legt het naast je neer. Geen reden om er over door te blijven zeiken, anders dan dat je zo je geraaktheid tentoonspreid. Ook goed, dan kun je daar mee aan de slag. Goed voor jezelf en het forum ...
Rob is offline  
Oud 20 January 2022, 12:23   #74
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ga je nu serieus in de Miha-modus? Dat is zelfs beneden jouw niveau, Rob.
Straks gaat Laurens je nog uitmaken voor een priegelaar in de marge.
Dit geneuzel is in ieder geval ver beneden jouw niveau, Bas.
Rob is offline  
Oud 20 January 2022, 12:26   #75
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Ik luister niet meer naar gebroken taal, ik luister naar waar er niks gebroken is.. dan gaat het luisteren(Verstaan) naar gebroken taal vanzelf, omdat er geen luisteraar meer is.
Taal bevindt zich vrijwel altijd in het voorstellend vermogen. Zie mijn 'conversatie' met Rob. In mijn voorstellend vermogen doet hij een 'Mihaatje'.
Waar ik vervolgens dan weer zelf om moet grinniken.

In het 'verstaan' is het de kunst om dat voorstellend vermogen buiten werking te stellen. Daar moet je klaar voor zijn. Het 'buiten werking stellen' dat kan alleen dat wat ongedeeld is.

En dat ongedeelde is wat mij betreft ook de kern van zelfkennis. Als mens kan ik. mijzelf vergelijken met toen ik nog gebroken was en nu ik ongedeeld ben. Wat anderen er dan van vinden of zeggen doet er niet meer toe.

Zodoende krijgt ieder mens de zelfkennis die hem of haar toekomt. Er is nergens een competitie van 'betere' zelfkennis of 'slechtere' zelfkennis. Geen afronding, geen betweterigheid. Er is gebrokenheid in de mens of er is ongedeeldheid in de mens, meer smaken zijn er niet. En de ongedeeldheid bevalt mij stukken beter dan de gebrokenheid van 40 jaar terug.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 January 2022, 12:32   #76
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat is onzin. In een (gelijkwaardig) gesprek ben je bereid om toe te lichten wat je bedoelt met uitspraken. Daarmee maak je een ontmoeting mogelijk. Juist als je dat niet doet stel je jezelf als 'leraar' op. Je gooit wat one-liners in het rond en zonder toelichting moeten de toehoorders maar begrijpen wat je bedoelt en zo niet dan ontbreekt het ze aan zelfkennis. Het is de hoogmoed ten top.

Maar goed, het is weer mooi geweest met de conversatie. Jammer dat je na een enkele kritisch nood van de forumbaas zo'n omslag maakt. Je kunt onderzoeken wat hij zegt en dan doe je er wat mee of je legt het naast je neer. Geen reden om er over door te blijven zeiken, anders dan dat je zo je geraaktheid tentoonspreid. Ook goed, dan kun je daar mee aan de slag. Goed voor jezelf en het forum ...
Die kansen heb je gehad, Rob. Je hebt nooit een gesprek aan willen gaan met mij. En toen je dat wel deed (Is bewustzijn en Waarheid hetzelfde) braakte je alleen maar onzin uit. Waarmee weer bewezen is dat al dat geschrijf op een forum niet werkt.

Over mijn eigen motieven ben ik nooit onduidelijk geweest, ik vond het fijn om over zelfkennis te schrijven. En toen dat wegzakte heb ik Laurens een beetje zitten te porren. Dat werkte subliem, als een scriptje reageerde hij precies zoals ik dacht dat een zelf dat zou doen. Hij heeft de laatste maanden zo gereageerd als voorspelbaar was , zoals dat het geval is bij mensen met slechts wat conceptuele kennis.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 January 2022, 12:36   #77
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dit geneuzel is in ieder geval ver beneden jouw niveau, Bas.
Haha, leuk hè. Jij zit zelfs nog onder het niveau van Miha en ik zelfs nog weer onder jouw niveau!

Miha als graadmeter van zelfkennis......

Komt het niveau 'Boni' al in zicht in dit vergelijkend waren onderzoek?

Categoriseren, wie doen dat ook al weer? Help eens even, Rob?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 January 2022, 12:47   #78
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Als ik terug kijk op mijn eerste schuchtere schreden op het forumpad was ik alleen maar in stille verwondering bij de woorden die waarheid voor mij vertegenwoordigden. De naam van degene was alleen maar dienstig bij het overslaan van al het gekrakeel, ik wist nu waar ik moest zijn.

Dat gekrakeel bleek telkens de manifestatie van ego te zijn en geen waarheid te bevatten. Eigenlijk had ik sindsdien geen oren meer naar met waarmee ego mij tracht te imponeren of overtuigen.

Vervolgens ben ik gedegen zelfonderzoek gaan doen, waarbij gedegen staat voor onderzoek naar degene die het onderzoek aanvangt, datgene dat we 'ik' noemen en dat beheerst wordt door ego. Daarbij bleek dat ego geen onderzoek aan zichzelf toestaat, feitelijk steeds maar in de weg staat.

Sindsdien wijs ik iedere onderzoeker die wenst te weten te komen 'wat' hij is op de weerstand van ego om met dat gedegen onderzoek een aanvang te maken en het gekrakeel dat het gevolg is van ego steevast te mijden. Tenzij het je hoogste doel is te weten komen 'wie' je bent.

bron
 
Oud 20 January 2022, 12:48   #79
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Die kansen heb je gehad, Rob. Je hebt nooit een gesprek aan willen gaan met mij. En toen je dat wel deed (Is bewustzijn en Waarheid hetzelfde) braakte je alleen maar onzin uit. Waarmee weer bewezen is dat al dat geschrijf op een forum niet werkt.

Over mijn eigen motieven ben ik nooit onduidelijk geweest, ik vond het fijn om over zelfkennis te schrijven. En toen dat wegzakte heb ik Laurens een beetje zitten te porren. Dat werkte subliem, als een scriptje reageerde hij precies zoals ik dacht dat een zelf dat zou doen. Hij heeft de laatste maanden zo gereageerd als voorspelbaar was , zoals dat het geval is bij mensen met slechts wat conceptuele kennis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Haha, leuk hè. Jij zit zelfs nog onder het niveau van Miha en ik zelfs nog weer onder jouw niveau!

Miha als graadmeter van zelfkennis......

Komt het niveau 'Boni' al in zicht in dit vergelijkend waren onderzoek?

Categoriseren, wie doen dat ook al weer? Help eens even, Rob?
Zoals ik al zei ....:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Maar goed, het is weer mooi geweest met de conversatie.
Groet!
Rob is offline  
Oud 20 January 2022, 12:51   #80
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als ik terug kijk op mijn eerste schuchtere schreden op het forumpad was ik alleen maar in stille verwondering bij de woorden die waarheid voor mij vertegenwoordigden. De naam van degene was alleen maar dienstig bij het overslaan van al het gekrakeel, ik wist nu waar ik moest zijn.
Ha, ben je wakker geschrokken? Ik heb weer wat leven in de brouwerij gemaakt op je overleden forum.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.