Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 May 2021, 15:17   #71
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Bassie wil niet accepteren en begrijpen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat moet ik accepteren?
Bassie wil dat jij accepteert en begrijpt wat hij schrijft want Bassie weet het toch best.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Moet jij dat maar zien te begrijpen, en te accepteren Bas.
Bassie wil niet begrijpen en accepteren Miha.
Kan ie trouwens ook niet, wat zijn oorsuizen duidelijk aangeeft.
Dit is wat Bassie doet...
Citaat:
Jij fixeert je op de "zonden" van anderen.
Jij leeft in een erg subjectieve gedachtekring: 'ik weet het toch best', je zet jezelf gevangen in je bevooroordeelde verbeeldingswereld..
Jij botst met anderen, jij bent niet helemaal eerlijk met je diepste Zelf etc..

bron: Darsho 2 april '21
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2021, 15:25   #72
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Kan ie trouwens ook niet
Dat is ook zo.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2021, 16:08   #73
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard De mens is ziek en sterfelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat is ook zo.
Bassie is ziek, tinnitus is een symtoom, de mens is ziek omdat hem de eenheid ontbreekt.

Er mogen mensen bestaan die tientallen jaren lang geen bijzonder opvallende of ernstige symptomen ontwikkelen - maar toch verandert dat niets aan de constatering, dat ook zij ziek en sterfelijk zijn. Ziek-zijn betekent de toestand van de onvolkomenheid, de vatbaarheid, de kwetsbaarheid, de sterfelijkheid. Bij een meer nauwkeurige beschouwing is het dan ook verbazingwekkend om te zien wat de 'gezonde mensen' allemaal mankeert.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2021, 21:17   #74
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Sam

Nog even over 'willen'. Om te 'willen' heb je een motief nodig uit de wereld vandaan. Dat motief kan in jouw geval bij de zeer dierbare liggen. Het 'willen' dat het goed afloopt met de dierbare is zo'n motief.

Het 'willen' bezit een gerichtheid op 'de wereld'. Als je het 'willen' stopt als impuls zijnde, dan verdwijnt de gerichtheid (van jou), maar de zeer dierbare verdwijnt uiteraard niet. Het kan zijn dat je een impuls terug ontvangt (eigenlijk waarneemt) van 'de wereld'.

Dat soort werking kom je tegen in niet-zelf. Bewustzijn staat nooit 'uit', maar wordt wel gevoeliger als het willende zelf niet meer actief is. Het 'zelf' is eigenlijk datgene wat voor afgescheidenheid zorgt middels voornamelijk (maar niet uitsluitend) het willen.

Bij afwezigheid van 'zelf' ontstaat er een nieuwe beleving van de werkelijkheid. Dat kan soms confronterend en verwarrend zijn omdat de vroegere sjablonen (het scriptje) afwezig zijn. Denken (gedachten) zijn dode dingen, het voelend aanwezig zijn in de werkelijkheid is puur en zuiver actueel!

Deed het 'zelf' denken vanuit een gedacht centrum, in niet-zelf is dat afwezig en dat schept in omstandigheden zoals jij die nu aantreft een andere 'verwerking'. Er komt uiteindelijk uit dat niet-zelf ook een nieuw 'willen' voort. Dat is niet het goede willen zoals je voormalige zelf dat wilde, maar het is het goede in jóu wat wilt! Dat goede komt niet langer uit het zelf voort, het is geen ik-goed.

Mijn opinie is dat eenmaal ontdaan van 'zelf' er een geheel nieuwe leerweg ontstaat. Het weten wat je bent is een afronding, maar hoe niet-zelf in het dagdagelijks leven werkt dient ondervonden te worden. Het goede in jóu wil wat aan met de situatie, maar het denken biedt geen houvast meer. Het is leren vertrouwen/werken op/met het 'goede' .
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2021, 21:49   #75
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard In den beginne was het licht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Deed het 'zelf' denken vanuit een gedacht centrum, in niet-zelf is dat afwezig en dat schept in omstandigheden zoals jij die nu aantreft een andere 'verwerking'. Er komt uiteindelijk uit dat niet-zelf ook een nieuw 'willen' voort. Dat is niet het goede willen zoals je voormalige zelf dat wilde, maar het is het goede in jóu wat wilt! Dat goede komt niet langer uit het zelf voort, het is geen ik-goed.

Mijn opinie is dat eenmaal ontdaan van 'zelf' er een geheel nieuwe leerweg ontstaat. Het weten wat je bent is een afronding, maar hoe niet-zelf in het dagdagelijks leven werkt dient ondervonden te worden. Het goede in jóu wil wat aan met de situatie, maar het denken biedt geen houvast meer. Het is leren vertrouwen/werken op/met het 'goede' .
Wat een gigantisch geleuter alweer!
Jij moet een kerk oprichten Bassie, dan kan je vanop je preekstoel leuteren over het 'goede' en het 'kwade' of een variant erop, het licht en duisternis in de mens...

Citaat:
De weg naar de eenheid vereist echter méér dan alleen maar vluchten en alleen maar niet-kijken. Hij verlangt van ons om steeds bewuster in alles de polariteit te zien, zonder ervoor terug te schrikken door de conflictbeladenheid van het menselijk zijn heen te gaan, om zo te geraken tot het vermogen de tegenstellingen in ons te verenigen. Niet uit de weg gaan, maar verlossen door te beleven is de aan ons gestelde eis. Daarvoor is het noodzakelijk de onveranderlijkheid van onze waardesystemen telkens weer in twijfel te trekken, om te leren beseffen dat het geheim van het kwaad uiteindelijk is, dat het in werkelijkheid niet bestaat. Wij zeiden reeds, dat achter alle polariteit de eenheid staat, die wij 'God' of ook 'het Licht' noemen.

In den beginne was het licht er als alomvattende eenheid. Buiten dit licht was niets, anders zou het licht immers niet het al-ene zijn. Pas met de stap in de polariteit ontstaat duisternis, uitsluitend en alleen om het licht zichtbaar te maken. De duisternis is daarbij een puur kunstmatig produkt van de polariteit, die nodig is om het licht op het polaire bewustzijnsniveau zichtbaar te doen worden. Daarmee is de duisternis de dienaresse van het licht, is zij voedingsbodem, drager van het licht, zoals de naam Lucifer ons leert. Maar verdwijnt de polariteit, dan verdwijnt ook de duisternis, want zij heeft geen autonoom bestaan. Licht bestaat, duisternis niet. Daarom is de vaak geciteerde strijd tussen de krachten van het licht en de krachten van de duisternis geen echte strijd, want de afloop is altijd al bekend. Duisternis heeft geen vat op het licht. Licht echter transformeert duisternis onmiddellijk in licht - reden waarom de duisternis het licht moet vermijden, wil zij niet als niet-bestaand ontmaskerd worden.

Uittreksel van: Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke. 'De zin van ziekzijn'.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2021, 22:05   #76
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard de eenheid, of'God' of ook 'het Licht'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
"Wij zeiden reeds, dat achter alle polariteit de eenheid staat, die wij 'God' of ook 'het Licht' noemen".

Dahlke & Dethlefsen
Met grote glimlach citeer ik een citaat uit een post van mij hierboven en hieronder...

Citaat:
....verklarend waarover ik al een jaar spreek in termen als 'met hypersonische snelheid in zwart gat gezogen worden', wat verschrikkelijk was, om daarna in LICHT uit te komen dat niet van deze aarde is.

kabu op 2 maart '21 in bericht het omgekeerde van de oerknal
Ik ben achter de polariteit uitgekomen toen!
Vandaar is het sindsdien zo makkelijk voor mij om simpelweg aanwezig te zijn bij mensen met terminale ziekten zoals mijn vriend Jan. Ik weet vanwaar hij komt, 'wat' hij is, en waar hij naar toegaat.
Want zoals ik al eerder schreef...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ik heb me volledig herinnerd waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 7 May 2021, 23:17   #77
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Met grote glimlach citeer ik een citaat uit een post van mij hierboven en hieronder...


Ik ben achter de polariteit uitgekomen toen!
Vandaar is het sindsdien zo makkelijk voor mij om simpelweg aanwezig te zijn bij mensen met terminale ziekten zoals mijn vriend Jan. Ik weet vanwaar hij komt, 'wat' hij is, en waar hij naar toegaat.
Want zoals ik al eerder schreef...
Toch wel aandoenlijk hoe ons katertje zo graag spint voor het wrijven tegen zichzelf (hij is niet de enige, maar wel de meest karikaturale). Iets wat blijkbaar toch niet meegezogen en uiteengespat is geraakt in dat zwarte gat, en dus iets dat het licht dat gevonden is hardnekkig weer blijft toedekken.

Moge dit de volgende keer mee opgeslokt geraken.

Maar wel fijn dat je je vriend zo goed kan ondersteunen. Echt fijn voor hem. Maar moest je het applaus hiervoor niet meer nodig hebben, zou het licht pas echt ongehinderd schijnen. En niet alleen voor je goede vriend.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 00:00   #78
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Kambo - Iboga - Bufo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Moge dit de volgende keer mee opgeslokt geraken.
Door dat zwarte gat moet een uitverkorene in in zijn aards bestaan maar één keer door Dorje!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Maar wel fijn dat je je vriend zo goed kan ondersteunen. Echt fijn voor hem.
Wie beter dan ik (beter gezegd deze entiteit), om hem te begeleiden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Maar moest je het applaus hiervoor niet meer nodig hebben, zou het licht pas echt ongehinderd schijnen. En niet alleen voor je goede vriend.

Jan en ik amuseren ons rot. Gisteren voormiddag hebben we wat psilocybine in chocolade verwerkt gegeten en zijn dan 6 uur gaan wandelen in bossen.

Volgende week dinsdag krijgt hij voor een 5de keer chemo. Nog drie te gaan daarna om de 14 dagen en dan slaat hij 2 a 3 chemo's over (dewelke alleen levensverlengend zijn volgens de artsen) en in die onderbreking gaan we er weer tegenaan hebben we eergisteren beslist.
Hij gaat dan enkele kambo ceremoniën doen om dat chemisch vergif uit zijn lijf te krijgen ter voorbereiding op een IBOGA ceremonie. Zie YouTube / JOE ROGAN talks about IBOGA TRIP!!! Iboga Treatment vs. DMT.

Daarna weer een Bufo Alvarius ceremonie.
Iboga is nieuw voor ons, hebben we nooit eerder gedaan. Dat zou heel sterk naar de ouders en voorouders gaan. Zou nog wel is een wonder kunnen teweeg brengen bij Jan.

Solidair als ik ben ga ik de drie ceremoniën samen met hem door. Ik onderga ze zelf dus ook, zoals we al eerder samen gedaan hebben onder begeleiding.
Welke vriend zou dat doen?
Ik zie het forumlid Sam, onze debiele strontvlieg, niet doen, die zit in medelijden met zichzelf. Met iemand medelijden hebben komt immers voort uit zelfmedelijden.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 00:27   #79
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Vandaag bericht gekregen: zeer dierbare heeft kanker. Knobbeltje in nek, blijkt uitzaaiing. Primaire tumor moet nog worden gevonden...

..... en nu?

Het omgaan met een gegeven als dit, is lastig .....
Hey Sam geen idee over het ' ......en nu?' maar wil jullie vanuit hier kracht en liefde toewensen in de reis die jullie in deze nieuwe omstandigheden gaan af leggen...


Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 03:18   #80
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Solidair als ik ben ga ik de drie ceremoniën samen met hem door. Ik onderga ze zelf dus ook, zoals we al eerder samen gedaan hebben onder begeleiding.
Welke vriend zou dat doen?
... iemand die zelf ook patiënt is

... iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis

... iemand die zelf ook graag psychedelica gebruikt

... iemand die zo een mooie aanleiding vindt om dat zelf ook te doen

... iemand die geen probleem heeft om iemand die zich kwetsbaar opstelt flink af te zeiken (Sam = debiele strontvlieg)

... iemand die zou stoppen om reclame voor psychedelica te maken op dit forum

dat ben jij, Boni.

Wijziging aangebracht door Rob op 8 May 2021 om 08:47.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als je wilt lachen, lach dan mee.....!! habbuthabnot Osho 11 5 October 2013 18:00


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.