Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 March 2013, 13:38   #71
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Hans, het gaat er uiteindelijk niet om om wat je wel of niet bent.

Er bestaat werkelijk niet zoiets als dualisme, nondualisme, ego, zichzelf ervaren en meer van die reut.

Het zijn enkel hulpmiddeltjes/foefjes om 'daar te geraken' waar je ziet dat de gehele hulpmiddelenshit zoals verlichting, dualisme, nondualisme, deze hele woordenbrij hier op het forum, enkel een hulpmiddel is.

Je kunt dus i.p.v. alle woordenbrij het beste kijken wat er in je dagelijkse aan de hand is waardoor je hier op een forum met jezelf bezig bent.

Waar je nog naar op zoek bent of wat dan ook.

Ik bied je enkel een mogelijkheid om daar te geraken.

Maar daar zul je wel Hans en zijn fratsen voor moeten doorzien.

Maar ik hoop maar dat er geen Hans is, zoals er geen Aart is.

En zit ik tegen een zelfgecreerde Hans aan te lullen die er niet eens is.

Een Hans die er daadwerkelijk niet is, een Hans die niet meer spelletjes speelt met zichzelf om dat zogenaamde zichzelf te zien getriggerd worden.

Want Hans is verdwenen of niet en dan rest er geen spelletjes meer.

Dit komt binnen zonder rammelende emmers
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 13:40   #72
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Een duaal gedicht dus, kan er niks anders van maken....
Het wachten is DUS dat jij een nonduaal gedicht maakt Va-ge-bond.

Wij kijken rijk (heb je 'm? ) halzend uit.

Shit!

- wij = duaal want er zijn geen 'wij',
- kijken = duaal want er is niemand die kijkt.
- uit = duaal want er is geen 'uit' omdat er geen 'in' is

Heb IK weer.

Shit!

heb = duaal omdat er niemand is die iets heeft
IK = duaal omdat er geen IK is
weer = duaal omdat er geen tijd bestaat en dus ook geen 'weer'

Nou ja.... :( IK geef 't op...

Shit! Er is niemand die iets kan opgeven!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 14:14   #73
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Ik zie het zo:

Bewustzijn heeft zich uigestort over al deze tempels. Ik geloof dat dit gebeurt is,omdat bewustzijn zichzelf wilt ervaren. Ervaren is mijn functie als mens! Dit probeer ik vol overgave en heel intens te doen. Zodat ik mijn ervaring kan offeren aan mijn God ' bewustzijn' .

Ik denk dat de weerstand tegen dualisme/ego alleen gevoelt word door de tempels die spelen met "verlichting bereiken" . Iedereen is immers gevuld en verlicht. Je kan niet uit of buiten het zijn, zijn! Aangezien het een verlicht wezen is, is het een verkeerd denkbeeld te denken dat je niet verlicht bent of afgesneden etc..... iedereen is verbonden. De een wilt alleen in deze droom de goeroe of verlichte zijn terwijl de ander de voorkeur geeft aan een bestaan als tja..... ach noem maar wat schatje
Even wat misverstanden uit de weg ruimen.

Het heeft er alle schijn van dat Bewustzijn, of God zichzelf wil ervaren door dualiteit, oftewel de verschillen te scheppen waardoor ik een 'ik' kan zijn en jij afgescheiden van mij een 'jij'. In die hoedanigheid is het mogelijk elkaar te ervaren. Omdat we Bewustzijn zijn is de scheppingskracht ook aan ons toebedeelt en hebben we van de mogelijkheid ons af te scheiden gebruik gemaakt om een geheel eigen identiteit te gaan voeren.

We beseffen onze ware aard Bewustzijn te zijn niet meer. Het lijkt wel carnaval waarbij we ons onherkenbaar maken om de mogelijkheid te hebben elkaar te kunnen ont'dekken. Maar dat carnavallen is onze (ware) aard geworden en we zijn weggeraakt van het besef ten principale Bewustzijn te zijn.

Uiteindelijk lijkt het hele gebeuren niets anders dan bedoeld te zijn om onszelf te vergeten en te herontdekken, zoals we als kind het kiekeboe spelletje speelden. Ook zou je kunnen zeggen dat je ervaren is opgedragen aan de wens van God, dat het zijn spel is dat je speelt ter meerdere eer en glorie van hem.

Maar dan.. 'dat de weerstand tegen dualisme/ego alleen gevoeld wordt door de tempels die spelen met verlichting bereiken'. Dat Bewustzijn zichzelf zoekt is niet een zoeken naar de vermomming, het is een zoeken naar Bewustzijn zelf, en dat is dus dwars door die vermomming, van dat wat je niet bent, heen. Als Bewustzijn is het mijn grootste genoegen jou in je ware aard (mij zelf als Bewustzijn) te zien en te ervaren, want alleen dat (het voorbij kunnen gaan aan de verschijnselen) neemt de tegenstellingen weg.

Dus ja... iedereen is gevuld en verlicht. Het verkeerde denkbeeld is niet dat je denkt niet verlicht te zijn, het verkeerde denkbeeld is dat je denkt een zelfstandige entiteit te zijn. Dus je redeneert andersom en trekt dientengevolge ook de verkeerde conclusie. Om te ontdekken dat je geen zelfstandige entiteit bent zou je dus dat veelgeprezen ZELFonderzoek kunnen doen. Ook dan veranderd er pas wat in je ego-denkwijze.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 14:20   #74
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Hans, het gaat er uiteindelijk niet om om wat je wel of niet bent.
Ik doe hier niks anders dan motiveren dan dat het daar WEL om gaat. Je bent de 'wie' niet maar je bent de 'wat' dat wat altijd tegenwoordig is. Om daar te komen moet je datgene wat je niet bent (de wie oftewel de invulling die je er zelf aan hebt gegeven) afscheiden van wat (hetgeen altijd aanwezig is omdat het NIET verdwijnt) je wel bent.

Op jouw wijze ouwehoeren we hier over twintig jaar nog steeds over hetzelfde.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 14:23   #75
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Ja dat moet wel want over 'het jouwe' (so to speak) kan niet geouwehoerd worden.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 14:24   #76
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ja dat moet wel want over 'het jouwe' (so to speak) kan niet geouwehoerd worden.
Dat kan wel degelijk, hetgeen blijkt uit het geouwehoer dat er op volgt. Er wordt met ego gelezen en dat wil zich bewijzen, manifesteren, laten zien.

Wie leest er nou, zonder ego inmenging wat er werkelijk staat en houdt z'n klep omdat ie wel weet dat het ego het gelezene afkeurt als ie terrein verliest ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 14:26   #77
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Tja, dat wat IS kan nl. niet lezen.
Dus wat blijft er dan over dat leest?
'T zelfde dat zich manifesteert, lijkt mij.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 14:27   #78
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Tja, dat wat IS kan nl. niet lezen.
Dus wat blijft er dan over dat leest?
'T zelfde dat zich manifesteert, lijkt mij.
Nee beste Ogenbliksem daar strijden we al jaren over, zolang ego zich manifesteert kan er wat gedaan worden. Wanneer iemand denkt iemand te zijn denkt ie wat te kunnen doen. Van die basis, te denken c.q. te geloven iets te kunnen doen, moet nou eenmaal bij de behandeling van het onderwerp worden uitgegaan. Iemand die weet wat ie is heeft dat probleem niet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 14:33   #79
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Of daarvan uitgegaan wordt of niet er wordt van alles gedaan.
Of datgene wat ergens vanuit gaat dat nou wil of niet.

'Het' doet van alles maar er is niemand die 'het' doet.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 14:35   #80
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Of daarvan uitgegaan wordt of niet er wordt van alles gedaan.
Of datgene wat ergens vanuit gaat dat nou wil of niet.

'Het' doet van alles maar er is niemand die 'het' doet.
Jaja.. je leest alleen de gegraveerde tekst op de binnenkant van je schedel.
Nou dag maar weer h
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.