Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 June 2013, 06:11   #71
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat denk je Esradha, schrijf ik wat beter tegenwoordig?
Ik typ heel veel op het forum, en ik merk zelf dat ik nu veel sneller mijn gedachten neer zet.
Er lijken er soms twee te zijn van jou.
De ene maakt nog wat kromme zinnen, soms.
En de ander schrijft bijna foutloos Nederlands.
Rob is offline  
Oud 13 June 2013, 09:00   #72
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat dit allemaal ge?nsceneerd is, ik zie het niet als werkelijk. Net of er iemand is die zichzelf bezig houdt, dat ben ik. Daar is niemand, ik kijk naar een film.
Toppie!

Wijziging aangebracht door Lia op 13 June 2013 om 09:01.
Reden: smiley
Lia is offline  
Oud 13 June 2013, 09:41   #73
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik word zo akelig van de energie die hier hangt.
Ik wil schreeuwen, ik wil zoveel zeggen en weet tegelijk geen woorden.
Het zou alleen maar ruzie maken betekenen, verhaaltjes en ervaringen vergelijken, wie heeft er gelijk?
Dat geeft geen antwoord. Een ander laten zien wat ik zie, geeft geen antwoord, al is bevestiging leuk.
Ik koos ervoor dat pad niet op te gaan, maar kwam ook in een soort akelig niemandsland terecht met een lelijk landschap waarin ik verdwaald begin te raken.
Ik kan prima zien wat er gebeurt, maar niet bij mezelf blijven. De energie neemt me mee en slokt me op, vermengd met kindpijnen van pesterijen, verdraaiingen van woorden, dreigingen en treiterijen, uitsluitingen... afwijzing. Ik voel me alleen en ongezien, gevangen in een oneerlijke strijd.
Tegelijkertijd is dat ook maar een energie in mijn lijf, die vandaag met me meereist. De afstand die ik genomen heb van de verhaaltjes, maakt tegelijk dat ik me even verlies in de energie.
Volgens mij heeft niemand gelijk. Je kunt een onderwerp van verschillende kanten bekijken, en ieder kijkt door eigen bril (projectiemechanisme). We kunnen elkaar dus hooguit aanvullen tot grotere waarheid.
Overgevoeligheid (bijv. door irritatie) komt voort uit astraal lichaam (gevoelslichaam) waarvan de energie gaat "fladderen". Hierdoor verlies je energie, je wordt moe en je raakt dan opnieuw geprikkeld.
Door het fladderen sluit astraal lichaam niet goed meer aan op fysiek lichaam. Je kunt dit o.a. herstellen door goed te aarden en de zonnevlecht (navelchakra) te sluiten.
Andere optie is om Waarnemer te blijven, zodat je innerlijke afstand creëert en buitenwereld als film gaat beschouwen.
Lia is offline  
Oud 13 June 2013, 17:00   #74
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Er lijken er soms twee te zijn van jou.
De ene maakt nog wat kromme zinnen, soms.
En de ander schrijft bijna foutloos Nederlands.
Ja, dat klopt Rob. Teksten die ik kan wikken en wegen, hier en daar op mijn gemak iets corrigeren, zien duidelijk beter uit dan de teksten die ik 'live' neerzet.

Weet je wat mij een keer opviel? Als ik 1 of twee glazen wijn op heb (maar niet meer dan dat), word mijn geest scherper, en dat wat ik schrijf is veel vloeiender. Drank (of drugs) kunnen soms een bijzondere invloed hebben. Ik heb het niet over bovenmatig gebruik van alcohol of drugs dan, maar de werking die ze wel kunnen hebben in de positieve zin.
Mihaela is offline  
Oud 14 June 2013, 06:32   #75
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Overgevoeligheid (bijv. door irritatie) komt voort uit astraal lichaam (gevoelslichaam) waarvan de energie gaat "fladderen". Hierdoor verlies je energie, je wordt moe en je raakt dan opnieuw geprikkeld.
Door het fladderen sluit astraal lichaam niet goed meer aan op fysiek lichaam. Je kunt dit o.a. herstellen door goed te aarden en de zonnevlecht (navelchakra) te sluiten.
Andere optie is om Waarnemer te blijven, zodat je innerlijke afstand creëert en buitenwereld als film gaat beschouwen.
Dank je voor je tips. De overgevoeligheid waar ik over sprak heeft niet alleen te maken met aanvoelen van energieen maar ook met sensorische prikkels, zoals bv de kleding op mijn lichaam. Maar aarding, energetische balans ed hebben daar wel invloed op.
Esradha is offline  
Oud 14 June 2013, 06:51   #76
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, dat klopt Rob. Teksten die ik kan wikken en wegen, hier en daar op mijn gemak iets corrigeren, zien duidelijk beter uit dan de teksten die ik 'live' neerzet.
Je Nederlands is heel goed voor iemand wiens moedertaal het niet is. Wel zie ik soms groot verschil, als of je je teksten soms door iemand anders laat schrijven. In de quote hierboven b.v. is 'zien duidelijk beter uit' niet helemaal correct, maar zou het moeten zijn 'zien er duidelijk beter uit'. Geen punt natuurlijk want iedereen begrijpt wat je bedoelt. Maar soms maak je zulke 'fouten' wel en een andere keer niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Weet je wat mij een keer opviel? Als ik 1 of twee glazen wijn op heb (maar niet meer dan dat), word mijn geest scherper, en dat wat ik schrijf is veel vloeiender. Drank (of drugs) kunnen soms een bijzondere invloed hebben. Ik heb het niet over bovenmatig gebruik van alcohol of drugs dan, maar de werking die ze wel kunnen hebben in de positieve zin.
Stimulerende middelen kunnen je soms over een drempel helpen. Als je het met mate kunt gebruiken is er geen enkel probleem, zo is mijn ervaring. Ik hoor bij de gelukkigen die ruimschoots heeft kunnen experimenteren zonder in de problemen te komen. Maar ik zal het niet snel promoten, te veel narigheid zien komen er van.
Rob is offline  
Oud 14 June 2013, 08:03   #77
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je Nederlands is heel goed voor iemand wiens moedertaal het niet is. Wel zie ik soms groot verschil, als of je je teksten soms door iemand anders laat schrijven. In de quote hierboven b.v. is 'zien duidelijk beter uit' niet helemaal correct, maar zou het moeten zijn 'zien er duidelijk beter uit'. Geen punt natuurlijk want iedereen begrijpt wat je bedoelt. Maar soms maak je zulke 'fouten' wel en een andere keer niet.
ik zoek soms een zin in google, of zelfs vraag ik soms aan mijn vriend of een zin kloppend is. Dan geeft hij aan dat ergens een ''er'' of het woordje ''het'' ontbreekt. Soms luk het me ook zonder ''google'' of welke hulp dan ook, en soms niet. Het blijft een beetje behelpen. Maar de inhoud van mijn tekst, en dat wat uitgedrukt wordt, is uiteraard altijd door mij getypt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Stimulerende middelen kunnen je soms over een drempel helpen. Als je het met mate kunt gebruiken is er geen enkel probleem, zo is mijn ervaring. Ik hoor bij de gelukkigen die ruimschoots heeft kunnen experimenteren zonder in de problemen te komen. Maar ik zal het niet snel promoten, te veel narigheid zien komen er van.
Ik ga werken, ik typ later wat hierover. Eigenlijk was ook zomaar een iets wat me een keer opviel, ben zelf niet zo een gebruiker van wat dan ook..
Mihaela is offline  
Oud 14 June 2013, 16:56   #78
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Toen ik jaren geleden door een inbreker wakker gemaakt werd, was dat voor mij een ongewenst binnen dringen van privé ruimte. Maar nu snap ik het, privé heb ik zelf verzonnen, ik had hem gewoon een kopje koffie met wat lekkers moeten aanbieden.
Hoi Esradha, je tekst viel me op. Ik vroeg me af of 'dit stijl' nieuw is voor je.
In de zin, een beetje de draak mee steken met wat ooit gebeurd is wat heel ingrijpend je leven veranderd heeft.
Om zoiets te kunnen schrijven, en dus een grapje over te maken, ook al is het cynisch bedoeld, komt op mij over alsof jij ietsje losser ben van dat wat ooit gebeurd is, klopt dat?

Toen ik heel jong was, maakte ik altijd grapjes bv over mijn ouders. Als iemand hoorde dat ik in een kinderentehuis vertoefde, en ze aan mij vroeger: ''Heb je je ouders nog gezien?'',
zei ik: ''Nee, gelukkig niet.. ik zal me dood schrikken.. ''
Als de mensen vroegen wat ik ermee bedoelde gaf ik dan aan dat ze dood waren.. Sommigen mensen keken me echt ''scheel' aan, en anderen konden mee lachen. Het was gewoon mijn humor. Het schuilde zeker verdriet in, maar de humor was er ook.
Hoe is het bij jou als jij zoiets schrijft?
Mihaela is offline  
Oud 14 June 2013, 17:00   #79
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Maar ik zal het niet snel promoten, te veel narigheid zien komen er van.
Ik vraag me af waarom jij zoiets schrijft. Want iets promoten doen vaak mensen die iets in te brengen hebben, vooral bij de jeugd, of bij iemand die be?nvloedbaar is.
Het komt op mij een beetje ''bombastisch'' over je zin. Alsof jij vertegenwoordig bent van een soort 'macht' dat iets in te brengen heeft, en dus daardoor voorzichtig is met wat hij zegt.
Op mij komt dat een beetje misplaatst over. Kan je je iets bij voorstellen?
Mihaela is offline  
Oud 14 June 2013, 17:43   #80
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Hey Mihalea, die inbraak was zeker een extreem heftige ervaring, dat maakt het ook een wrang soort humor. Als gedachtenexperiment vind ik het nog wel grappig, wat zou er gebeuren als je een inbreker niet vanuit angst benadert. In het kader van ego, zelfonderzoek ed., hoe natuurlijk zijn je grenzen en je angst in dergelijke situaties? Hij dreigde me aan te randen en neer te steken. Het voelde voor mij tegennatuurlijk om geen 'nee' te zeggen. Als je werkelijk geen grenzen en geen angst zou kennen, hoe zou de 'dader' reageren? Er misbruik van maken of uit de rol vallen door de onverwachte reactie?
Esradha is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.