Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 December 2011, 23:47   #71
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht
Al moet ik bekennen dat toen ik het las ik het gevoel kreeg dat er lading op de woorden zat en dat ze niet geheel uit neutraliteit voortkwamen maar dat kan ook geheel bij mij liggen. Mihaela is de enige die daar wat over kan zeggen.
Is dat zo? Waarom zouden jij en ik daar ook niet iets over mogen zeggen? Ik had hetzelfde gevoel als jij. Maar hoe betrouwbaar is een gevoel?
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:59   #72
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike
Ik zou het graag willen hebben over.. onszelf.. en wie dat wij werkelijk zijn.
Terug naar de oorspronkelijke vraag aan het begin van dit draadje.

Waarom komt die vraag eigenlijk bij je op?
Heb je een identiteitscrisis?

Ik ben wat ik ben... ook zonder dat ik die vraag stel.
Wie gaat die vraag beantwoorden?
Mijn geest? Die is een fragment van de totaliteit die ik ben.
De geest kan enkel gebeurtenissen uit het verleden beschrijven.
Het levende leven is altijd hier en nu, van moment tot moment.
Dat ben je!
Dat valt niet te beschrijven... dat kun je alleen maar zijn.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 00:05   #73
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Is dat zo? Waarom zouden jij en ik daar ook niet iets over mogen zeggen? Ik had hetzelfde gevoel als jij. Maar hoe betrouwbaar is een gevoel?
Ik bedoelde dat Mihaela de enige is die kan zeggen of er eigen lading op haar woorden zaten.

Wij kunnen enkel met 100% zekerheid zeggen wat we bij onszelf ervaren.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 00:24   #74
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Ik wil er wel wat aanvullend over zeggen omdat een defensieve reactie nogal overtrokken kan lijken als je geen achtergrondinformatie hebt.
Dit incident staat niet geheel los van een voorgeschiedenis.

Ik ben nogal allergisch voor het sugestieve in opmerkingen zoals bijvoorbeeld deze 'Ik leer dat vechten nooit af zeg. Maar jij kan dat beter dan ik. Hoe doe je dat Renoir? Zo goed manipuleren, en jaar in jaar uit op forums vechten? Word je er niet moe van?.'.

Er hoeft natuurlijk niks mee aan het handje te zijn maar ik zie het als een techniek om een klein beetje over jezelf te zeggen, degene te prijzen voor z'n uithoudingsvermogen maar zo ondertussen die iemand bijna ongemerkt toch wel even als een manipulator wegzetten.

Ik bekijk degenen die zich van insinuerende technieken bedienen altijd met enige argwaan. Uiteindelijk blijken het ook de insinuerenden te zijn die op zeker moment bepalend zijn voor die negatieve sfeer omdat er op de ontstane vage onderbuikgevoelens geen, althans niet redelijk lijkende, antwoorden mogelijk zijn.

Maar Mara heeft gelijk het is nogal van het onderwerp weggedreven. Als er nog meer over te zeggen is kan er beter een ander draadje worden aangemaakt.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 00:57   #75
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Bekijk bericht
Laat jezelf maar zien ^^ Probeer ik dat ook.
Ik ga met Mike mee in deze hele toestand. Ik snap niet waar die opmerking van Mihaela waar het hier over gaat vandaan kwam maar zij heeft zichzelf wel laten zien m.i.

Ik heb de opmerking van Mihaela niet als denigrerend ervaren, ik denk dat er iets anders aan de hand is

Ik ga dus met Bewustzijn mee waar het gaat over de getrokken conclusie van Gargamel maar zou eerder met een vraag gekomen zijn.

Wonderlijk ook hoe Gargamel zichzelf hier laat zien en m.i. al evenmin dienstig/behulpzaam is aan Mihaela in dit geval. Een oordeel vellen, zonder vragen te stellen, over iemand is dat namelijk niet.

Verder intrigreert die opmerking mbt die Madelief die hier in dit topic genoemd wordt mij. Ik vraag mij af of het niet wat gemakkelijk is iemand die hier niet meer schrijft van alles en nog wat in de schoenen te schuiven. Het lijkt erop Gargamel, en ik wil niet lullig doen, dat je in dit geval vooral goed bent in het met de vinger naar buiten te wijzen zonder je eigen rol/inbreng mbt tot die negatieve sfeer in aanmerking te nemen, iets wat ik zou verwachten op een forum van zelfkennis.

Verder zou ik bijna willen zeggen, wanneer ik niet in aanmerking zou nemen dat jij waarschijnlijk geen haar beter bent dan de rest van ons, wat verzachtend werkt op mijn hart, dat jij jezelf hier schuldig maakt aan zwartmakerij, precies dat wat je een ander, Mihaela in dit geval, verwijt.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 01:10   #76
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik wil er wel wat aanvullend over zeggen omdat een defensieve reactie nogal overtrokken kan lijken als je geen achtergrondinformatie hebt.
Dit incident staat niet geheel los van een voorgeschiedenis.

Ik ben nogal allergisch voor het sugestieve in opmerkingen zoals bijvoorbeeld deze 'Ik leer dat vechten nooit af zeg. Maar jij kan dat beter dan ik. Hoe doe je dat Renoir? Zo goed manipuleren, en jaar in jaar uit op forums vechten? Word je er niet moe van?.'.

Er hoeft natuurlijk niks mee aan het handje te zijn maar ik zie het als een techniek om een klein beetje over jezelf te zeggen, degene te prijzen voor z'n uithoudingsvermogen maar zo ondertussen die iemand bijna ongemerkt toch wel even als een manipulator wegzetten.

Ik bekijk degenen die zich van insinuerende technieken bedienen altijd met enige argwaan. Uiteindelijk blijken het ook de insinuerenden te zijn die op zeker moment bepalend zijn voor die negatieve sfeer omdat er op de ontstane vage onderbuikgevoelens geen, althans niet redelijk lijkende, antwoorden mogelijk zijn.

Maar Mara heeft gelijk het is nogal van het onderwerp weggedreven. Als er nog meer over te zeggen is kan er beter een ander draadje worden aangemaakt.
Renoir is het mogelijk niet zo dat jijzelf de held bent mbt tot insinuerende technieken. Ik heb zelf eerder mogen ervaren dat jij zekere insinuaties deed aan mijn adres, en ik heb gezien dat jij zekere insinuaties deed aan het adres van anderen. Verder heb je zelf elders min of meer toegegeven dat je die techniek wel vaker gebruikt om anderen te helpen aan waarheidsvinding te doen. Maw moet ik nu begrijpen dat allergisch bent voor jezelf en derhalve evt bepalend voor een negatieve sfeer?

Deze post mag overigens verplaatst worden naar een evt aan te maken draadje wat over dit onderwerp handelt.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 08:25   #77
Mike
Asprirant lid
 
Mike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 December 2011
Berichten: 0
Standaard

Hey Mara

Ik denk niet dat ik met een identeitscrisis zit.

Misschien heeft t meer iets weg van een bepaalde volgroeidheid.

Waarom de vraag bij me op kwam..

Het heeft mijn interesse gewekt op de een of andere manier. Al vanaf vroeg.

Vroeg me toen af of dat God bestond, wie dat God gemaakt zou kunnen hebben als hij bestond en wie dat ik vervolgens was om de waarheid daarachter te kunnen ontdekken.

Maar ik dwaal teveel af :)

Ik ga er niet vanuit dat de vraag beantwoord kan worden. Ik zou dat eerder willen zien in de praktijk. Zien met wat er dan eigenlijk nog overblijft om te zien.

Gewoon wat woorden. Geef er de waardering aan die je wenst ;)
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 14:43   #78
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Verder zou ik bijna willen zeggen, wanneer ik niet in aanmerking zou nemen dat jij waarschijnlijk geen haar beter bent dan de rest van ons, wat verzachtend werkt op mijn hart, dat jij jezelf hier schuldig maakt aan zwartmakerij, precies dat wat je een ander, Mihaela in dit geval, verwijt.
Dit was een zaak aangaande leiding geven aan het forum, het ongevraagd mening geven sec over zaken aangaande het leiding geven is hier niet gevraagd, noch gewenst.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 15:06   #79
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Succes op dit forum Mike, je lijkt me precies passend hier. Even veel ego als ieder ander.
Hoe ik in praktijk bezig ben? Ik aanschouw mijn veelzijdigheid aan ikkjes..
Ik ben lid van dit forum omdat ik mezelf hier passend vind.
Waarin vind ik mezelf passen? Ik vind dat ik regelmatig egocentrisch typ, zoals ieder ander. Daarnaast heb het idee dat een ieder die hier komt en weg volgt naar diepere zelfkennis en bewustwording, zoals ik het ook doe.

Mijn tekst naar Mike was bedoeld als speels, uitnodigend, en ietwat plagend.

Men wilt niet graag er aan herinnerd worden lijk het. Herinnerd worden aan het bestaan van zijn/haar ego, dat ik bij een ieder meen waar te nemen bij het lezen van de teksten die hier geplaatst worden.

Voor mij interessant om te kijken/voelen wat ik met de weerstand doe, die op mijn woorden geboden wordt. Ik wens me uiteraard harmonie, maar als dat ontbreekt, dan maar hier bewust er naar kijken.


**********

Wijziging aangebracht door Mihaela op 14 December 2011 om 15:16.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 15:18   #80
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dit was een zaak aangaande leiding geven aan het forum, het ongevraagd mening geven sec over zaken aangaande het leiding geven is hier niet gevraagd, noch gewenst.
Oh ik moet dus eerst toestemming vragen voor ik iets van kritiek mag geven op de leiding. Bovenstaande doet mij, hoe hard het mogelijk ook mag klinken, aan een dictatuur denken.

Ik besef natuurlijk best dat dat voor de leiding niet zo aangenaam is om te horen, maar aangezien voor zover ik dat weet in een democratie leef waarin wij met elkaar hebben afgesproken dat men vrij zijn/haar mening mag geven zie ik mij dan ook gerechtigd die te geven.

Ik zie de leiding zich bezig houden met zwartmakerij wat mij een ongewenste situatie lijkt te zijn mbt de leiding dus ik ben zo vriendelijk dat op zo liefdevol mogelijke wijze aan te geven.

Ik heb inmiddels eens wat berichten van die Madelief gelezen en ik ben van mening dat de leiding schromelijk overdrijft mbt tot de rol van die Madelief zou hebben gehad mbt tot die zgn slechte sfeer.

Ik ben verder van mening dat de leiding vooral de eigen frustraties op Madelief aan het projecteren was.

Nav bovenstaande spreek ik dus nogmaals uit dat oa deze Madelief zich niets zal aantrekken van de aantijgingen die de leiding, daar mee bedoeldende Gargamel/Renoir, in haar richting heeft geuit.

In voorspraak van Madelief vind ik dat iemand die niet meer op dit forum schrijft netjes behandeld dient te worden en ik dat zoals gezegd niet zie gebeuren. Ik zie zoals gezegd vooral met de vinger gewezen worden zonder dat blijkt gegeven wordt dat de bovenstaande leiding de eigen rol onder de loep neemt.

Ik geloof dat ik bij deze met de bovenstaande leiding ben uitgepraat voor nu waarbij ik verder de hoop uitspreek dat de leiding tot inzicht mag komen.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mogelijk einde forum komt in zicht. Renoir Mededelingen forumbeheer 26 15 January 2021 11:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.