Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 February 2018, 14:17   #71
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
en laatst ook de Headless Way van Douglas Harding, ook niet mis.
Waarom zeul je toch rond met al die verpakkingen zonder ooit één jota van de inhoud te hebben gezien?
Nowee is offline  
Oud 7 February 2018, 01:57   #72
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard realiseren van aanwijzingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Het is inderdaad vermakelijk, ik kan soms mijn ogen niet geloven, er wordt hier wat afgetikketakt en afgeslacht in de naam van waarheidsvinding. De beste houding is de humor er van in te zien en dat doe jij als de besten.
Zo, het was weer even druk leuk op het forum en beetje druk buiten mijn forumleven. Heb tijd nu om hier even op terug te komen.

Ik heb lang gezegd: Wil je discussies tot ruzie uitlokken bij mensen? Begin dan over religie en politiek. Sind dit forum voeg ik er nog 'waarheid' aan toen.
WiNk
Dat hoort natuurlijk voor een deel met religie, maar dat is niet waar de discussies over gaan bij Jan met de Pet. Die discussieert over het nut van gelovig of atheïst zijn, of God wel of niet bestaat, over hoofddoeken wel of niet en andere onbenulligheden.

Maar hier op het forum discussiëren wij denkers met diepgang over waarheid en het vinden van waarheid. Zijn wij niet slim.
We proberen te vatten wat doorpakken, afronden, verwerken van onmiddelijkheid betekend.
En het nieuwste wat ik opgepikt heb de voorbije dagen is dat het over realiseren van aanwijzingen gaat.
Zie...
Citaat:
De aanwijzing om gedegen zelfonderzoek af te ronden wordt zoals dit forum laat zien, in geen enkele situatie gedaan (afgezien van enkele uitzonderingen die de aanwijzing weten te realiseren)

Nowee
los bericht (link).
Wie die enkele uitzonderingen op dit forum zijn heb ik gevraagd aan professor pastoor Lo T. Nowee maar krijg geen antwoord. Hoogst waarschijnlijk heeft het het over zichzelf, want iemand anders dan hij heb ik nog niet van een 'keerpunt' gewag weten maken dankzij de aanwijzingen van Laurens en Ben om het gedegen zelfonderzoek te doen en af te ronden. Zie betreffend los bericht van Turrio (link).

Op de rest in je post reageer ik later nog Dorje.
groetjes.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 11 February 2018, 09:12   #73
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard Lege verpakkingen

Nu er uit Guido zelfs geen puntjes meer vallen, en ik dit onderzoek naar de verpakking van Guido kan afronden met de conlclusie: "mooie verpakking, maar zonder inhoud", heb ik weer wat ruimte voor jou Nowee, om eens aan jouw verpakking te schudden.



Grapje Guido, het feit dat je verpakking geen "werkelijke" inhoud heeft moet je opvatten als een compliment, hetzelfde voor Dorje's verpakking.

Maar terug naar Nowee, nu, eens kijken wat er daar nog allemaal gaat uitvallen, niets nieuws vermoed ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Waarom zeul je toch rond met al die verpakkingen zonder ooit één jota van de inhoud te hebben gezien?
Omdat ik weet dat de verpakking even leeg is, als de inhoud ervan. Beter spelen met 10 lege verpakkingen, dan gehecht zijn aan één lege doos.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 11 February 2018, 17:16   #74
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat is waar?
Het is een inzicht wat ik heb opgedaan, dat het zo voor mij mij werkt.
Zolang ik geloofde, dat ik met mijn overtuigingen gelijk had zolang
was er geen ruimte voor pop ups of een stem die mij aanspoorde tot onderzoek. In die zin heb ik veel aan de doelstelling van dit forum gehad.
En nu weet ik dat het daar ook niet om gaat.
Ulla is offline  
Oud 12 February 2018, 22:09   #75
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En nu weet ik dat het daar ook niet om gaat.
Er heeft blijkbaar één of andere shift plaats gevonden. Boeiend!
Uit oprechte interesse zou ik graag in je eigen woorden (dus niet die van Nowee), eens willen horen, of je lezen verwijzen naar waar het wel om gaat?
Alvast bedankt en nog een fijne avond.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 12 February 2018, 23:52   #76
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Er heeft blijkbaar één of andere shift plaats gevonden. Boeiend!
Uit oprechte interesse zou ik graag in je eigen woorden (dus niet die van Nowee), eens willen horen, of je lezen verwijzen naar waar het wel om gaat?
Alvast bedankt en nog een fijne avond.
Hey Dorje,

Dat wil ik graag doen, voor mij ook weer een kans die zich voordoet.

In de onderstaande quote geef ik aan dat er een inzicht is opgedaan wat voor mij werkt. Het geloof dat ik gelijk heb had ik opgeven en daarmee ruimte geschapen. Een soort van trucje om tot nader onderzoek te komen, geen waarheid. Wel of geen gelijk willen hebben is het punt niet. En wat voor mij wel en voor jou misschien niet werkt kan ook niet waar zijn.

Maar daarmee vind je nog geen waarheid. Je komt nog niet aan zien toe.
Zien zonder enige interpretatie. Waar-nemen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat is waar?
Het is een inzicht wat ik heb opgedaan, dat het zo voor mij mij werkt.
Zolang ik geloofde, dat ik met mijn overtuigingen gelijk had zolang
was er geen ruimte voor pop ups of een stem die mij aanspoorde tot onderzoek. In die zin heb ik veel aan de doelstelling van dit forum gehad.
Voor jou alvast een fijne ochtend..en bedankt voor je interesse
het is al weer laat zie ik..
Ulla is offline  
Oud 13 February 2018, 02:40   #77
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Dorje:...
Maar daarmee vind je nog geen waarheid. Je komt nog niet aan zien toe.
Zien zonder enige interpretatie. Waar-nemen.
Wat duurt het lang eer de aanwijzingen van mijn goeroe gerealiseerd worden.
Onderstaande schreef ik al op 2 juli 2014...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
...Ramesh Balsekar:

Heel beknopt: "Wat is verlichting?"
Verlichting betekent het einde van ideeënvorming - het zien van het fenomenale universum zonder oordeel - zijn wat je was voor je geboren was.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 13 February 2018, 10:34   #78
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
...Ramesh Balsekar:

Heel beknopt: "Wat is verlichting?"
Verlichting betekent het einde van ideeënvorming - het zien van het fenomenale universum zonder oordeel - zijn wat je was voor je geboren was.
Je hebt ook verlichting van smart, een zwaar leven, vastzitten in overtuigingen en dergelijken dat is de verlichting die Ramesh bedoeld moet hebben met deze uitspraak.
 
Oud 13 February 2018, 10:45   #79
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wel of geen gelijk willen hebben is het punt niet.
Mooi, ik zie in je schrijven inderdaad sinds die switch dat dit gelijk willen hebben plaats heeft gemaakt voor het doet er niet toe wie gelijk heeft. Erg bevrijdend niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Maar daarmee vind je nog geen waarheid. Je komt nog niet aan zien toe.
Zien zonder enige interpretatie. Waar-nemen.
Mooi verwoord. Dus het zien voor jou is nu teruggebracht tot zuiver waar-nemen, zonder interpreteren, zonder oordelen. Daarmee kan je klaarblijkelijk uit het verhaal blijven en komt er ruimte om op zoek te gaan naar de waarnemer, niet? Heb je die al gevonden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Voor jou alvast een fijne ochtend..en bedankt voor je interesse
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 13 February 2018, 11:51   #80
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Mooi, ik zie in je schrijven inderdaad sinds die switch dat dit gelijk willen hebben plaats heeft gemaakt voor het doet er niet toe wie gelijk heeft. Erg bevrijdend niet?
Nee dat is het ook niet. Het gaat er ook niet om dat er iets van plaats verwisselt. Gelijk of niet gelijk hebben kan beide zeer functioneel zijn. Bevrijdend is dat ik mij niet meer in bochten hoef te wringen..omdat ik het ergens voelde maar niks zag. Ik bleef erin hangen. Maar ook dat gevoel
heeft er niets mee te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Mooi verwoord. Dus het zien voor jou is nu teruggebracht tot zuiver waar-nemen, zonder interpreteren, zonder oordelen. Daarmee kan je klaarblijkelijk uit het verhaal blijven en komt er ruimte om op zoek te gaan naar de waarnemer, niet? Heb je die al gevonden?
Oordelen, meningen, uit het verhaal blijven willen blijven, wel of geen gelijk hebben is allemaal het probleem niet. Voor mij is het gewoon een hulpmiddel om ruimte te houden zolang ik nog bezig ben met waarheidsvinding. Ik zie het ook niet nog niet altijd even goed en kom dan nu dus teksten van mezelf tegen waarvan ik het opeens wel zie. . Je waarnemer willen zoeken of vinden weet ik niet wat het het is, maar die heeft er ook niets in te zoeken.

Met zien bedoel ik bv wat me drijft, de impuls vandaan komt..als ik bv zelf een oordeel ergens over bezig of verzeild raak in verontwaardiging als Miha wil bepalen of iemand anders wat ik voel. Zien dat die verontwaardiging of mijn oordeel ergens over geen waarheid is was de eerste stap. Dan volgt de rest vanzelf. En het een of ander heeft gevolgen voor of de strijd doorgaat of niet vanuit mijn kant.


Wijziging aangebracht door Ulla op 13 February 2018 om 12:29.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.