Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 February 2013, 21:59   #71
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
We kunnen elkaar iig verhaaltjes er over vertellen.
Vari?rend van hoe wonderlijk het is tot en met dat het niet bijster bijzonder is.
En dat is dan weer afhankelijk van de stemming waarin we verkeren.
Wat betekenen geboorte en dood dan voor jou? Hoe zie jij dat?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 22:03   #72
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Maar jij hebt het reeds gevonden, en dus hoef je niet meer naar Ierland, toch?
Nee, niet noodzakelijkerwijs.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 22:07   #73
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Wat betekenen geboorte en dood dan voor jou? Hoe zie jij dat?
Blijft deze vraag onbeantwoord.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 22:08   #74
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Wat betekenen geboorte en dood dan voor jou? Hoe zie jij dat?
Het zijn 2 punten die het menselijk bestaan en dus ook het mijne markeren.
Ik geef er geen speciale betekenis aan. En ondertussen staat het voor de essentie van hoe wij als mensen het leven ervaren. Alles wat zich afspeelt binnen dat wat we leven noemen heeft een begin en een eind. Dat is wat de essentie van leven is, namelijk dat het bij voortduring aan verandering onderhevig is. Niets blijft wat het is of was. Dat maakt dan ook dat het zinloos (want onmogelijk) is om ergens aan vast te klampen. Eenvoudigweg omdat niets blijvend is.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 22:09   #75
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Als je mensen daadwerkelijk wilt helpen gaat het wel degelijk ook om jou. Je kunt een ander alleen helpen als je in staat bent om jezelf te helpen.
Dat klopt. En een van de eerste dingen waar je mee bezig gaat als je bezig gaat met healing en energiewerk. Eerst jezelf helpen en je dusdanig ontwikkelen dat je de ander zo zuiver mogelijk van dienst kunt zijn, zonder dat er gevaar is dat je eigen ego dingen invloed hebben op het proces. Voorkeur is dan ook dat mensen het zelf leren toepassen en een ander niet meer nodig hebben. Aanvullend kan het altijd fijn zijn ter ondersteuning.

Wat ik bedoelde was even gericht op wat erna komt en diegene die je hulp vraagt en die je op dat moment nodig heeft. Je eigen ego dingen kunnen scheiden. Als je dat niet kunt en kickt op je eigen ego in dat proces dan kan dat nadelig uitpakken. Mensen merken dat vaak ook op. En het is geen punt als dat een keer gebeurt, zolang je maar bereid blijft daarin te blijven groeien. Maar je eigen ego is verder niet belangrijk voor het proces voor diegene die je wilt helpen. Dat heeft deze er niet bij nodig. In tegendeel. Het kan nogal hinderen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 22:10   #76
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Blijft deze vraag onbeantwoord.
Je wordt op je wenken bediend, zie je wel?

Maar niet lang meer, want ik ga zo op zoek naar mijn bed.

Vraag gerust door, ik zal er later graag op in gaan.

Het dilemma is wel een beetje dat de vragen die je stelt al eerder zijn gesteld en ook al vaker door mij zijn beantwoord. Dat is een beetje het lot van langer op een forum schrijven en de komst van nieuwe mensen. Als je je verveelt zou je de door mij eerder geplaatste berichten kunnen lezen. Maar ik snap het ook heel goed als je daar geen zin in hebt. Dan praten we verder zodra het uitkomt.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 22:16   #77
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat klopt. En een van de eerste dingen waar je mee bezig gaat als je bezig gaat met healing en energiewerk. Eerst jezelf helpen en je dusdanig ontwikkelen dat je de ander zo zuiver mogelijk van dienst kunt zijn, zonder dat er gevaar is dat je eigen dingen daar teveel invloed hebben op het proces.
Daarover verschillen we dan blijkbaar van mening. Jezelf zijn lijkt me het meest zuivere dat er is. Ook als dat niet geheel zuiver is. Of misschien juist dan wel.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2013, 08:45   #78
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Daarover verschillen we dan blijkbaar van mening. Jezelf zijn lijkt me het meest zuivere dat er is. Ook als dat niet geheel zuiver is. Of misschien juist dan wel.
Als je zelf helemaal in zak en as zit, vol van depressies, mogelijk zelfmoordgevoelens en/of een hoop onverwerkte emoties en weet ik veel wat, is het toch niet meer dan logisch dat je eerst naar je zelf kijkt? Het is gewoon zo dat je dan heel veel dingen op diegene projecteert die helemaal niets te maken hebben met diegene die je helpt. In de praktijk vaker gezien met mensen en ik kan je verzekeren dat de te helpende daar zeker niet bij gebaat is. Enige balans is dan toch wel wenselijk en dat je kunt scheiden wat bij jezelf hoort en wat bij diegene die je helpt. Anders help je zo iemand van de drup in de regen. Je merkt het ook aan de energei die iemand uitstraalt.
En als diegene je volledig vertrouwt hoor je dat ook terug.

En het is ook niet erg als dat een keer minder gaat, daar kun je beide van leren. Als het maar bespreekbaar is en diegene die helpt zichzelf niet dusdanig wonderbaarlijk vind dat die wisselwerking er niet eens mogelijk is.

Zelfs de wens te helpen heeft toch vaak ook nog te maken met je eigen persoonlijk ding en is (nog) niet altijd even zuiver.

Dat is wat ik bedoel, niet dat je helemaal zuiver en vrij hoeft te zijn van je eigen dingen. Helemaal zuiver in energie ben je misschien als je helemaal geen eigen belangen meer hebt en het zelf niet erg vind als je ter plekke dood gaat en je daar niet meer tegen hoeft te verweren.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2013, 09:05   #79
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb niet de illusie dat ik in Ierland iets kan vinden wat niet elders ook te vinden is.
Maar het schijnt een mooi land te zijn, heb ik me laten vertellen.


Zuid-west Ierland.....Rob.
Een aanradertje. Kerry road , Dingle bay , fantastiche vergezichten , schitterende wandelpaden , Mount eagle.....en Tralee met allemaal puur ierse gezellige tralala barretjes ...
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2013, 09:56   #80
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Sommige dingen die je verder nog in betrekking op mij benoemt en nergens op slaan daar ga ik niet eens meer op in. Dat je zelf zo afwijzend reageert zou juist jezelf ook aan het denken kunnen zetten.
Ulla, ik heb er vaak aan gedacht. Je komt me over als iemand die aardig is, maar die ik in het echt (real) simpelweg uit de weg ga. Ik heb niets aan mensen zoals jij, mensen die duidelijk een rigide kerk-achtergrond hebben in alles wat ze zeggen en doen, en die een laag van onbevangenheid en vrijheid aan de oppervlakkte hebben, om te doen lijken alsof ze vrij en flexibel zijn.
Door je teksten sijpelen je rigide kerk-gedachten, en je bent volgens mij niet eens bewust ervan. Als tegenwicht ga je alles vergoelijken, en dan is alles Ok in je ogen. Je vernauwingen verstop je goed weg, en het zonnetje straalt dag en nacht.
Al jouw teksten zijn voor mij rigide, onvrij, en het voelt voor mij alsof ik in de kerk ben, en moet naar een leugen van de pastoor luisteren. Heb in het verleden niet gedaan, en nu ga ik helemaal niet doen.
Je komt op mij als een lief mens over, maar dat wat je schrijft is voor mij totaal oninteressant , wegens je blindheid en zweverigheid die je laat blijken. Omdat jij geen enkel Zelfkennis laat zien, ga ik je voornamelijk uit de weg.
Nu en dan botsen onze wegens op het forum, en probeer ik je te lezen, maar je teksten komen op mij zo verward over, en ontkennend naar je eigen stukken en blindheid, dat ik niets met jou te maken wil hebben eigenlijk.
Ik weet dat je ook speels en leuk kan zijn, en dat waardeer ik in je, maar wat Zelfkennis betreft heb ik geen boodschap aan je.
Je gooit alles door elkaar, en je rukt alles uit verband en uit fatsoen, en je maakt je eigen verhaal van.
Ga gerust je gang, klets gerust met Guy, jullie zitten op dezelfde golflengte, maar zoek me niet meer op, want ik heb geen zin om je keer op keer te zeggen hoe ik je zie.
Dat vooral ook omdat jij geen kritiek kan verdragen. Als ik nu iets zeg, komt de volgende keer jouw ongenoegen naar boven weer, en ruk je weer een tekst van me uit elkaar, en je wilt je gram alsnog halen.
Uiteraard is het je vrij te reageren en te doen wat je niet kan laten op het forum, maar in de toekomst zal je mogelijk geen antwoord meer op geven, zolang als je mij zo ondoordacht blijft benaderen.
Preek gerust daar waar gewenst is.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paranormal begaafd Mihaela Beginnend zelfonderzoek 8 21 January 2021 21:38
DVD leven in helder bewustzijn. Heerda Eckhart Tolle 294 7 October 2014 13:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.