Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 February 2014, 23:46   #71
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
LOL. Het is me wat met die lastpakken he? Ik begin je echt te mogen, Rennie.
De liefde is nog niet zo intens als bij Aart, maar het komt.

Geef nou maar op, jij bent de willigheid in het spel hier. En we weten allebei dat het niet om ego draait, maar om de willigheid. Ego opgeven is voor de kleuters hier, wij doen het echte grote mensenwerk.
Oh..ik zit je maar een beetje te trollen hoor. Zodat je de WIL voelt om te reageren en je weet dat je dat niet moet doen. Ik doe het allemaal uit LIEFDE voor jou. En als je een 'ban voelt opkomen'?niet doen! Dat WIL je niet!
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2014, 23:40   #72
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Liefde is dat ik je alle hoeken van het forum laat zien om je nare ego te laten opspelen zodat je het als een belemmerde factor herkend Liefde te ZIJN, maar in die vorm die jouw ego onwelgevallig is kun je het niet ontvangen.

Ergo je 'weet' niet wat liefde is, je noemt slap sentiment geboren uit zelfingenomenheid waarvan je vochtig in de delta of licht stijfjes in de thong wordt al liefde.

Wat een armoede.
Je laat JEZELF alle hoeken van het forum zien met je woede en je korte lontje. Je weet simpel gesteld ook niet wat liefde is: liefde kent geen verwachtingen en stelt geen voorwaarden. Ego heeft verwachtingen, ego stelt voorwaarden, Liefde IS overal en altijd geduldig en zonder oordeel en zonder woede ....

Wat een armoede, zeg dat ..... arme Renoir.... Het ontbreekt je aan werkelijke moed om te kunnen zien WAT je bent. Je bent bang voor het licht en de liefde...

Het zijn de lastpakken die je van dienst zijn, maar je bent te blind om te kunnen zien met een open mind en een open hart.

Wee jou....
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 17 February 2014, 08:33   #73
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Freerider, ik zie dat je een permanente ban hebt.
Bijzonder wonderlijk allemaal weer!

Hartelijk dank voor al je bijdragen op dit forum onder verschillende namen.
Hoewel de samenspraak voor mijn gevoel tussen ons niet altijd soepel liep...mag/las ik je graag.

Ik wens je alle goeds & liefs!

X
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 18 February 2014, 20:13   #74
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Freerider, ik zie dat je een permanente ban hebt.
Bijzonder wonderlijk allemaal weer!

Hartelijk dank voor al je bijdragen op dit forum onder verschillende namen.
Hoewel de samenspraak voor mijn gevoel tussen ons niet altijd soepel liep...mag/las ik je graag.

Ik wens je alle goeds & liefs!

X
Glans, Freerider heeft je boodschap gelezen en me gevraagd om jou zijn lieve groeten over te brengen.

Verder laat hij weten: "de stem van de vrijheid zal nooit verstommen. Omdat de vrijheid van zichzelf geen stem heeft?
Alleen in de stilte is de vrijheid hoorbaar, de vrijheid van niks meer te verliezen. Ook een account op het ZK forum kan je niet verliezen omdat je hem nooit gehad hebt."
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 18 February 2014, 22:22   #75
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Glans, Freerider heeft je boodschap gelezen en me gevraagd om jou zijn lieve groeten over te brengen.

Verder laat hij weten: "de stem van de vrijheid zal nooit verstommen. Omdat de vrijheid van zichzelf geen stem heeft?
Alleen in de stilte is de vrijheid hoorbaar, de vrijheid van niks meer te verliezen. Ook een account op het ZK forum kan je niet verliezen omdat je hem nooit gehad hebt."
Het is erg fijn voor hem dat ie in staat is zichzelf, voor zijn eigen gemoedsrust, om de tuin te leiden, maar ik vind het minder geslaagd dat jij hier nu voor hem gaat roeptoeteren.

De boodschap was voor mij al weer bijna aanleiding om te reageren.

Maar freerider heeft op eigen verzoek een ban waarmee het voortdurende wijzen op de onzinnigheid van zulke kreten nu gelukkig van de baan is.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 February 2014, 23:01   #76
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Glans, Freerider heeft je boodschap gelezen en me gevraagd om jou zijn lieve groeten over te brengen.

Verder laat hij weten: "de stem van de vrijheid zal nooit verstommen. Omdat de vrijheid van zichzelf geen stem heeft?
Alleen in de stilte is de vrijheid hoorbaar, de vrijheid van niks meer te verliezen. Ook een account op het ZK forum kan je niet verliezen omdat je hem nooit gehad hebt."
Goed om te lezen/weten dat jullie gewoon nog contact hebben :)
Daar hoopte ik ook op.

Zelf ben ik (altijd) tegenstandster van een ban, een permanente ban kan ik helemaal geen enkel begrip voor opbrengen.
of iemand hier zelf om vraagt, maakt geen verschil (voormij)
Ik overweeg serieus om hier verder niet te willen zijn.
Het voordeel van de eeuwige twijfel, 'wint' voorzichtig af en toe voorzichtig wat aan terrein.

Thnxxx voor (het doorgeven van) deze boodschap!
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2014, 00:48   #77
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Zelf ben ik (altijd) tegenstandster van een ban, een permanente ban kan ik helemaal geen enkel begrip voor opbrengen.
of iemand hier zelf om vraagt, maakt geen verschil (voormij)
Ik overweeg serieus om hier verder niet te willen zijn.
Waar ligt bij jou het kriterium niet iemand te bannen ?

Want je standpunt zal ongetwijfeld niet langer houdbaar zijn als hier straks een pedofiel in detail komt vertellen hoe heerlijk het is om kleine jongetjes en meisjes te verkrachten. Niet ondenkbaar want ook dat is die veel geroemde vrijheid van meningsuiting zolang het maar valt binnen de kaders van de wet.

Je moet bij mij niet aankomen met onzin verklaringen over vrijheid. Vrijheid zit niet in de mogelijkheid om overal maar je dwingelanderige zegje over te kunnen doen. En wat let je om net als ik je eigen forum te beginnen om daar jouw boodschap, waarvan je het zo belangrijk vindt dat de wereld daar kennis van neemt, te verkondigen ? Ik beknot echt je vrijheid niet om te gaan roeptoeteren, maar doe het wel op je eigen stekje.

Dus hoe je daar ook over mag denken ik ben niet voornemens aan jan en alleman met de meest vreemdsoortige ideeën en geaardheden hier een platvorm te bieden. Sterker nog ik heb met dit forum de specifieke bedoeling en wel het gedegen zelfonderzoek bevorderen.

Dat is het doel waaraan het moet blijven beantwoorden wil ik bereid zijn er mijn tijd en mijn geld aan te spenderen. Freerider is, vrijwel vanaf het begin, vanwege z'n afwijzende ideeën, gesommeerd uit de vijver te blijven waar ik bezig wil zijn met zelfonderzoek.

Zolang hij daar niet zijn hengel uitgooide heb ik hem zijn gang laten gaan. Fruitminnend als hij is heeft hij zich willens en wetens en bekend met de consequenties alsmaar vergrepen aan verboden (mogelijk te laag hangende) vruchten en werd weer voor een tijdje uit zijn aardse paradijsje verdwenen. Maar nooit voor lang.

Ik geef mensen met alle plezier telkens weer een nieuwe kans (desgewenst met nieuwe naam) om het opnieuw te proberen en ook hij was steeds weer welkom. Het is natuurlijk belachelijk en uitermate dom, zoals hij deed, om mij om die reden van wispelturigheid te beschuldigen en bestendigheid te verlangen. Het gevolg daarvan was dus gewoon onvermijdelijk, hij kreeg zoals verzocht een IP ban. Spijtig voor hem maar hij heeft altijd geweten waar hij mee bezig was en kende de consequenties.

Dit is een poging om je van een andere zienswijze, dan die je mogelijk hanteert, te voorzien, niet om je te laten blijven, als je weg wilt zal ik je uitschrijven.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2014, 10:45   #78
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Waar ligt bij jou het kriterium niet iemand te bannen ?
op het moment dat je criteria gaat vaststellen, zullen er mensen buiten de boot vallen.
dit doet gewoon altijd pijn.
alsof het mijzelf overkomt.

toen ik ooit per ongeluk een filmpje van de terechtstelling van saddam zag, ben ik dagen van slag geweest.
'mijn' man maakte toen de opmerking...'jij zou gvd nog van die man kunnen houden'...
hij zei precies zoals het was.
hiermee keur ik de daden van deze mens niet goed.
zeker weten niet.
dus vrij van oordelen ben ik niet.

hier wil ik het graag bij laten.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2014, 11:59   #79
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard Overweging van en voor mij zelf

Ik kan het evenmin goed aanzien wat de ene mens de ander aandoet met zijn ego gedreven motieven. Maar wat betreft Sadam is het een natuurfenomeen, eten en gegeten worden. Freerider zou zeggen het is z'n karma.

Sadam heeft gegeten van mensonterende toestanden en wordt nu zelf gegeten, iets waarvan Jezus zei 'wat je zaait zult je oogsten'. De natuur is zeer goed in staat om voor zijn eigen evenwicht te zorgen. De mens krijgt als zich daaraan onttrekkende entiteit gewoon datgene waar hij, vaak onbedoeld, op uit is.

Dat onbedoelde is uiteraard niet leuk maar daarvoor heeft de mens de kans om bewust te worden, wedervaart hem tegenslag heeft hij de neiging te gaan nadenken over zijn daden en leert van zijn fouten. Is hij eigenwijs en blijft hij de natuur uitdagen krijgt hij steeds zwaardere lesjes te leren.

Het positieve van straffen is dat je je lesjes sneller leert, het positieve van op de vingers tikken is dat je niet maar je gang blijft gaan. Neem Sadam als voorbeeld of Hitler, als anderen de moed zouden hebben gehad om Sadam of Hitler op de vingers te tikken, bewust te laten worden van hun daden, was het wellicht niet zo ver gekomen.

Dan hadden ze zich tegen zichzelf in bescherming kunnen nemen. Vroeger had je de uitdrukking wie z'n kind lief heeft kastijdt hem. Nou is het niet zo dat je het kind zou moeten tuchtigen, maar hem/haar grenzen leren daar is niks verkeerds aan. En de dwingelanderige prinsjes en prinsesjes onder ons moeten dat op latere leeftijd alsnog leren.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2014, 14:16   #80
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
... hier wil ik het graag bij laten.
Zo ken ik jouw Glans! Ik herken de gelatenheid zonder verlaten zijn. Een aanwezigheid die met graagte hier is.
Zo zou ik mijzelf graag kennen ... Maar nee, ik geniet van jou graagte nu!
Looro is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.