Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 January 2014, 20:09   #71
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik heb niks met reptielenbesturing,
Vind t wel leuk, Nibiru en zo, soms vind ik "Ancient Aliens" op History ook koddig.
Mars is offline  
Oud 17 January 2014, 21:29   #72
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Waar leg je de grens?

Wat te denken van geneuzel over reptielen-besturing?
Ik vind het prima als iemand meent hier naast andere forumactiviteiten die het zelfonderzoek bevorderen zijn visie op de wereld komt geven, maar niet slechts en alleen daarom. Verder is het wat mij betreft niet de bedoeling om bij ieder tegengeluid iemand steevast af te serveren omdat ie niet voldoet aan de eigen door hem of haar opgestelde normen en waarden. Af te geven op die- en datgene wat nou juist de doelstelling van dit forum pleegt te zijn, namelijk het zelf- en waarheidsgehalteonderzoek.

De maat raakt een keer vol wanneer iemand zich bij voortduring onttrekt aan waarschuwingen om bepaalde gedragingen na te laten en zelfs de forumleiding die dat alsnog in goede banen probeert te leiden gaat provoceren.

Over datgene, wat jij geneuzel noemt, en ik doordraven, heb ik betrokkene aangesproken en deze heeft zich daarover vervolgens niet meer uitgesproken. Zoals ik hem heb laten weten vind ik hetgeen hij te melden heeft getuigen van een heldere en niet van een vernauwende blik en bovenal is datgene niet strijdig met de doelstelling van het forum.

Voorts let ik ook op wat voor een sfeer iemand met zijn aanwezigheid teweeg brengt en wat voor een publiek dat aantrekt. Daarbij valt me op dat de ene belangstelling oproept en de ander de notoire en bekende querulanten en ruziezoekers.
Renoir is offline  
Oud 17 January 2014, 22:00   #73
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik vind het prima als iemand meent hier naast andere forumactiviteiten die het zelfonderzoek bevorderen zijn visie op de wereld komt geven, maar niet slechts en alleen daarom. Verder is het wat mij betreft niet de bedoeling om bij ieder tegengeluid iemand steevast af te serveren omdat ie niet voldoet aan de eigen door hem of haar opgestelde normen en waarden. Af te geven op die- en datgene wat nou juist de doelstelling van dit forum pleegt te zijn, namelijk het zelf- en waarheidsgehalteonderzoek.

De maat raakt een keer vol wanneer iemand zich bij voortduring onttrekt aan waarschuwingen om bepaalde gedragingen na te laten en zelfs de forumleiding die dat alsnog in goede banen probeert te leiden gaat provoceren.

Over datgene, wat jij geneuzel noemt, en ik doordraven, heb ik betrokkene aangesproken en deze heeft zich daarover vervolgens niet meer uitgesproken. Zoals ik hem heb laten weten vind ik hetgeen hij te melden heeft getuigen van een heldere en niet van een vernauwende blik en bovenal is datgene niet strijdig met de doelstelling van het forum.

Voorts let ik ook op wat voor een sfeer iemand met zijn aanwezigheid teweeg brengt en wat voor een publiek dat aantrekt. Daarbij valt me op dat de ene belangstelling oproept en de ander de notoire en bekende querulanten en ruziezoekers.
Oke. Ik laat het er verder bij want het sop is de kool niet waard.
Rob is offline  
Oud 18 January 2014, 11:01   #74
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ik vroeg me af waarom niet iedereen in het Niets verschijnt.
Beste Freerider, weet niet goed of je deze zin werkelijk zo geschreven wou hebben, ik bespeur een subtiel conflict hierin. Iedereen (ic als kwantumcorrelatie) verschijnt in het niets, waarom niet iedereen in het niets verschijnt is dan in conflict hiermee, niet? Wat denk je zelf? Of had je een andere insteek?
tandem is offline  
Oud 30 January 2014, 23:10   #75
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

"Fora die nodeloos egokwetsend en dus helend kunnen zijn"

Deze zin viel me nou pas op. Zou het echt helend zijn als je een ego kwetst?
Ik geloof er geen bal van. Ego voelt zich gekwetst per definitie, daar is het een ego voor.

Kan het mij schelen als een ander mij probeert te kwetsen? Vaak heb ik het niet eens door. Dan staat daar een ego zijn best te doen om mij te kwetsen en dan sta ik weer een beetje te suffen en dom te grijnzen.

En nu blijkt er een hoekje te zijn op dit forum waar het zelfs de bedoeling is om te kwetsen? Zodat we kunnen helen. Of zoiets. Wat een lulkoek toch allemaal weer.

Soms blijk ik ook een of andere ego te kwetsen en dan heb ik het ook al weer niet door. Dat komt omdat ik een grote slabek heb die er de hele dag maar van alles uitkraamt. Gewoon omdat het kan.

Het is me toch allemaal wat...
Freerider is offline  
Oud 30 January 2014, 23:20   #76
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
"Fora die nodeloos egokwetsend en dus helend kunnen zijn"

Deze zin viel me nou pas op. Zou het echt helend zijn als je een ego kwetst?
Ik geloof er geen bal van. Ego voelt zich gekwetst per definitie, daar is het een ego voor.

Kan het mij schelen als een ander mij probeert te kwetsen? Vaak heb ik het niet eens door. Dan staat daar een ego zijn best te doen om mij te kwetsen en dan sta ik weer een beetje te suffen en dom te grijnzen.

En nu blijkt er een hoekje te zijn op dit forum waar het zelfs de bedoeling is om te kwetsen? Zodat we kunnen helen. Of zoiets. Wat een lulkoek toch allemaal weer.

Soms blijk ik ook een of andere ego te kwetsen en dan heb ik het ook al weer niet door. Dat komt omdat ik een grote slabek heb die er de hele dag maar van alles uitkraamt. Gewoon omdat het kan.

Het is me toch allemaal wat...
Alleen dat wat gekwetst is/wordt behoeft heling. Ergo, je kunt ze niet los van elkaar zien. Ego voelt zich overigens ook niet per definitie gekwetst. Ego kan zich in de 7de hemel wanen. Want alleen op dat vlak spelen dit soort zaken zich af.
Nadje is offline  
Oud 30 January 2014, 23:22   #77
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
"Fora die nodeloos egokwetsend en dus helend kunnen zijn"

Deze zin viel me nou pas op. Zou het echt helend zijn als je een ego kwetst?
Ik geloof er geen bal van. Ego voelt zich gekwetst per definitie, daar is het een ego voor.

Kan het mij schelen als een ander mij probeert te kwetsen? Vaak heb ik het niet eens door. Dan staat daar een ego zijn best te doen om mij te kwetsen en dan sta ik weer een beetje te suffen en dom te grijnzen.

En nu blijkt er een hoekje te zijn op dit forum waar het zelfs de bedoeling is om te kwetsen? Zodat we kunnen helen. Of zoiets. Wat een lulkoek toch allemaal weer.

Soms blijk ik ook een of andere ego te kwetsen en dan heb ik het ook al weer niet door. Dat komt omdat ik een grote slabek heb die er de hele dag maar van alles uitkraamt. Gewoon omdat het kan.

Het is me toch allemaal wat...
De boodschap is mij ook niet zo duidelijk. Nodeloos en helend zijn voor mij ook compleet met elkaar in tegenspraak. Maar de boodschap van nodeloos kwetsen als helend ervaren, lijkt voort te komen uit een illusie die denkt "wat" bereikt te hebben.... En nee, deze laatste zin is niet kwetsend bedoelt, maar wat zo spontaan bij me opkwam, die ik neertypte omdat het kan en die een doordenkertje lijkt te zijn (ook voor mezelf) .....

*dus toch maar de button reactie versturen geklikt"
Sterre is offline  
Oud 31 January 2014, 00:10   #78
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard Verlicht

Het schijnt! dat je de wereld anders gaat beschouwen als je verlicht bent.
Heb ik even geluk dat ik niet verlicht ben.
Hoe zou dat zijn als je verlicht bent?

Ja, dat weet je natuurlijk pas als je verlicht bent.
En dat ben ik niet.

In mij veranderen alleen inwendige zaken. De buitenwereld is nog hetzelfde.
Omdat mijn blik naar binnen is gericht laat ik juist de wereld voor wat die is.
Wat nou crisis? Je kan je er maar druk om maken. Terwijl half Nederland druk bezig was met een paar verlate toeslagen aanschouwde ik mij zelf.

De buitenwereld is een verzameling egootjes die druk zijn met allerlei onnozelheden. Soms bemoei ik mij er ook wat tegen aan, gewoon uit tijdverdrijf of zo. En omdat ik natuurlijk ook ego ben. Dat doe ik er gewoon bij.

Nee, dat verlicht zijn is niks voor mij.
Freerider is offline  
Oud 31 January 2014, 00:31   #79
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Terwijl half Nederland druk bezig was met een paar verlate toeslagen aanschouwde ik mij zelf.
En? Hoe zag dat eruit? Beviel het?
Nadje is offline  
Oud 31 January 2014, 10:11   #80
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard De eeuwige leerling.

Op een dag heb je je Zelf gevonden daar in die oase van Niets.
Dat zou iedereen moeten weten denk je dan.
Want ontdaan van de sluiers van het ego zie je je medemens worstelen met datzelfde ego Maar ja?je kan in discussie gaan met ego, maar ego ziet alleen maar een hanengevecht. Ego denkt alles te weten, sja?"wat moet je er mee" zou Aart zeggen. Maar ik ben toch mijn broeders hoeder? Als ik zie dat mijn kind een nachtmerrie heeft maak ik hem toch ook wakker en zeg dat het allemaal maar een droom was?

En dan weet je het: ik word de eeuwige leerling.
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.