Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 May 2021, 14:35   #71
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het feit dat je met stelligheid zegt te concluderen dat je hier geen gerealiseerden hebt kunnen ontdekken impliceert automatisch de deskundigheid dat te kunnen constateren. Dat plaatst jouw hoedanigheid (in relatie tot het gerealiseerd zijn) automatisch boven die van degenen die je zegt hier waar te nemen. Oftewel jij bent gerealiseerd en bij anderen op dit forum is dat volgens jouw kunde niet het geval. Dat is jouw subtiliteit van verhevenheid.
Lieve Laurie, ik heb jij niet de zelfde mindset als jij.

Zoals ik al zei: ik ervaar mezelf allerminst als verheven al heb ik idd kennis van zaken en daar wil ik het graag bij laten Laurie.


KiSs
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 29 May 2021, 18:47   #72
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Laurens, heb je nog niet door dat ik, zoals iedereen hier, met evenveel recht jou kan aanmanen om eindelijk toch eens dat gedegen zelfonderzoek te doen, want voor mij is het overduidelijk dat je buiten wat drogredenen hier of daar, die je in al je goedgelovigheid van anderen hebt overgenomen, nog nergens staat...
Voor mij staat daar één punt voor voorop, nl. de waarheid en niets dan de waarheid zoeken en aanvaarden en dat door alle drogredenen, verleidingen, smoesjes, tijdelijke modeverschijnselen en tijdelijke waarheden over boord te gooien, maar niet alvorens de diepere waarheid achter al die verschijnselen, die inderdaad enkel maar verschijnselen zijn, te hebben doorzien...
Zo en niet anders zul je er misschien op één dag geraken...
Inderdaad de waarheid is, maar jij bent er nog lang niet...
Dat is het hem nou juist. Dat recht heb je helemaal niet want je doet geen gedegen zelfonderzoek noch heb je dat gedaan. Nou kun je natuurlijk beweren van wel maar uit de items die je hier te berde brengt blijkt overduidelijk dat dat niet het geval is. Niet het geval kan zijn.
Ik heb al vaker gezegd dat ik het gedegen zelfonderzoek heb afgerond niet op te pochen maar om aan te duiden dat ik dat recht van spreken wel heb.

Doe je gedegen zelfonderzoek zie je wat ik zeg te zien juist is. Dus er is maar één remedie voor deze impasse, doe gedegen zelfonderzoek en we zitten op een lijn. Zo niet dan is het maar zinloos heen en weer gebrabbel.

Bassie zou zeggen een zelf ziet niet hetzelfde als een niet zelf en dat is dan eveneens correct.
 
Oud 29 May 2021, 18:50   #73
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieve Laurie, ik heb jij niet de zelfde mindset als jij.

Zoals ik al zei: ik ervaar mezelf allerminst als verheven al heb ik idd kennis van zaken en daar wil ik het graag bij laten Laurie.


KiSs
Nee dat begrijp ik, het is niet vol te houden wat je beweert.
 
Oud 29 May 2021, 19:56   #74
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nee dat begrijp ik, het is niet vol te houden wat je beweert.
Dat begrijp je dus niet Laurie. Het was/is gezien mijn ervaring met je kwetsbaar opstellen op dit forum, een gecalculeerd antw. wat mij het minste energie kost....


Ik gun jou je gedachten...


__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 30 May 2021, 01:18   #75
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zoals ...... bladiebladiebla....
Je mist het punt wat ik probeerde duidelijk te maken in#67
Ik dankte je voor je verhelderende reactie: het waren enkel je eigen woorden (cq gedachten).....
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 30 May 2021, 01:57   #76
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Je mist het punt wat ik probeerde duidelijk te maken in#67
Ik dankte je voor je verhelderende reactie: het waren enkel je eigen woorden (cq gedachten).....
Beste Sam, voor je verder nog een woord zegt laat mij je nog maar eens helder maken dat ik reageerde op Bassie die in post # 27 kwam met het volgende schrijven. Let op svp...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht

...Zolang de spiegel nog reflecteert is hij 'vervuild'.
Let op het onderstreepte woord. Mijn schrijven refereerde daar dus aan. Helder zo, mag ik hopen?


Groet Vagebond.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 30 May 2021, 02:35   #77
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Beste Sam, voor je verder nog een woord zegt laat mij je nog maar eens helder maken dat ik reageerde op Bassie die in post # 27 kwam met het volgende schrijven. Let op svp...


Let op het onderstreepte woord. Mijn schrijven refereerde daar dus aan. Helder zo, mag ik hopen?


Groet Vagebond.
... een spiegel die niet reflecteert is leeg.... een spiegel die dat wel doet is vervuild.... dat is iets anders dan een ' schone' vs 'vieze' spiegel...
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 30 May 2021, 03:20   #78
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
... een spiegel die niet reflecteert is leeg.... een spiegel die dat wel doet is vervuild.... dat is iets anders dan een ' schone' vs 'vieze' spiegel...
Doe is even niet zo muggezifterig Sam ik zal ter verheldering nogmaals post # 27 er bij betrekken (zie quote hier onder), want dat is waar het over ging. Een schone spiegel licht uit zichzelf op.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ontdaan van iedere reflectie gaat hij uit zichzelf oplichten.
Niet veel later denkt Bassie vanwege wat ik antw. dat ik niet heb opgepikt waar hij het over had. Echter Vagebond, die er van uit ging dat Bassie met zijn helder zien wel opgepikt zou hebben dat Vagebond had opgepikt en gaat er dus vanuit dat Bassie vanuit dat zelfde heldere zien ook wel opgepikt zou hebben waar Vagebond het dan over zou hebben in haar antw. op dit post.

Omdat Bassie vervolgens komt met een post dat Vagebond iets niet zou hebben opgepikt volgens hem kan Vagebond dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat Bassie's spiegel nog niet geheel en al van vuil ontdaan is anders had zijn heldere zien hem wel verteld dat Vagebond e.e.a. wel had opgepikt en graag nog wat door wilde praten over hoe en waarom e.e.a. mis kan gaan maar dat is iets dat Bassie niet opgepikt heeft, dussss

En daar kan dan vervolgens wel ene Sam over gaan stuiteren, nu dat moet Sam dan maar zelf weten...ik ben er klaar mee, zoals gezegd.


__________________
Ontwaken is een proces...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 30 May 2021 om 03:55.
Vagebond is offline  
Oud 30 May 2021, 04:08   #79
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
... een spiegel die niet reflecteert is leeg.... een spiegel die dat wel doet is vervuild.... dat is iets anders dan een ' schone' vs 'vieze' spiegel...
Nadere specificering.


Want heel sec genomen kan je ook niet spreken van een vuile spiegel. Een vuile spiegel kan namelijk überhaupt niet reflecteren want er zit immers troep op. Er kan alleen reflectie optreden wanneer de spiegel schoon is dus de spiegel is sowieso schoon. Wat de spiegel doet is ons laten zien hoe we over onszelf denken en/of hoe we onszelf zien, als we er al van bewust zijn dat we onszelf zien want velen reageren nog op hun eigen spiegelbeeld alsof het een ander zou zijn wat de geleerden dan aanmerken als dieren die geen zelfbewustzijn hebben.

Hoe prachtig toch hoe alles in het universum ons laat zien waar we zelf staan. De vraag is of de geleerden die naar zelfbewustzijn bij dieren zoeken in de gaten hebben dat de conclusie van dat onderzoek in principe over onszelf gaan. Er zijn mensen die zichzelf herkennen in de spiegel of beginnen te herkennen en er zijn legio mensen die een kogelgaatje in hun spiegelbeeld jagen omdat ze zichzelf niet herkennen....Tja

Maw de spiegel is in principe een neutraal ding ect.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 30 May 2021, 07:22   #80
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is het hem nou juist. Dat recht heb je helemaal niet want je doet geen gedegen zelfonderzoek noch heb je dat gedaan. Nou kun je natuurlijk beweren van wel maar uit de items die je hier te berde brengt blijkt overduidelijk dat dat niet het geval is. Niet het geval kan zijn.
Ik heb al vaker gezegd dat ik het gedegen zelfonderzoek heb afgerond niet op te pochen maar om aan te duiden dat ik dat recht van spreken wel heb.

Doe je gedegen zelfonderzoek zie je wat ik zeg te zien juist is. Dus er is maar één remedie voor deze impasse, doe gedegen zelfonderzoek en we zitten op een lijn. Zo niet dan is het maar zinloos heen en weer gebrabbel.

Bassie zou zeggen een zelf ziet niet hetzelfde als een niet zelf en dat is dan eveneens correct.
Overduidelijk jouw mening en daarbij ook inderdaad jouw dwaasheid...
Want overduidelijk zie je niets...

Het spijt me Laurens, het ben jijzelf die vroeger gezegd hebt dat waarheid van overal kan komen en zeker niet alleen van jouw zo hooggeprezen gedegen zelfonderzoek, zelfonderzoek enkel en alleen gezien volgens jouw dogma's...

Jullie hele instelling begint meer en meer op een echte inquisitie te gelijken en over de waarheid van de vroegere inquisities zullen we het maar niet hebben zeker...
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.