Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 July 2012, 14:27   #71
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Alles gaat ons uiteindelijk aan, wat ons erin raakt/triggert reactie uitlokt.
Alleen jij bepaalt wel of je het deelt of niet. Gelukkig maar, want anders zou het nooit meer ophouden, dat zie je wel weer aan mijn reactie.
Ulla er zijn dingen die ik hier niet wil delen omdat het weggegooide energie zou zijn en reden om mij te kielhalen. De meesten van ons zijn als tot op de rand gevulde emmers, elke druppel meer doet de emmer overlopen en geeft heibel in de tent. Het is onze taak onze emmers leeg te gieten. Ik kan een ander daar niet toe dwingen hooguit een vingerwijzing geven.

Ik voor mij ben bezig mijn emmer leeg te gieten, wat een ander doet moet die zelf dus weten.

Ik ga Renoir niet najagen ik weet waarom hij doet wat hij doet, en dat is goed en zijn pakkie an. En Anja? Ach ga ik me verder niet over uitlaten want dat is tussen haar en mij en dat is ons goed recht.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 16:50   #72
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Ja hoor, die wilskracht is er wel.
Het lukt alleen lastig als iemand opdringerig is.

Wat is het verschil tussen iemand negeren/doodzwijgen en iemand bannen?
Op voorhand wil ik je vast vertellen dat hier voor mij geen verschil in is.
Voor mij is het precies hetzelfde!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Je bent fel tegen bannen en een voorstander voor negeren?
Begrijp ik je zo goed?
Nee, je begrijpt me niet goed hierin heb ik de indruk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Hoe zit dat dan?
Hoi Glans, ik heb je gelezen. Ik heb de behoefte om heel bewust stil te staan bij wat met mij de gebeurtenis doet, en daar heb ik de tijd voor nodig. Erover praten is voor mij afleidend op dit moment.

Ik wil later hier op terug komen.

Een lieve groet,
Mihaela
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 17:11   #73
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Verder zou ik het op prijs stellen als je hier niet de inhoud van de prive-mailwisseling die jij met Anja voert, zou posten. Als Anja hier niet meer mag schrijven, vind ik het ook niet gepast om dat te doen.
O ja hier wil ik nog wel even concreet op antwoorden. Het was voor Ogenbliksem die om bewijzen heeft gevraagd. Ik had toestemming van Anja. Die gunt het mij namelijk dat ik niet meer wordt lastig gevallen met vragen als; bewijs het eerst maar eens dat er contact is.

Nu het bewijs is geleverd en daar blijft het verder dan ook bij wat mij betreft. Dus geen zorg verder wat dat betreft het is allemaal al genant genoeg zo lijkt mij.

Ik bemoei me er verder dus niet meer mee en laat jullie lekker aan jullie zelf dat lijkt mij voldoende te zijn. ik heb mijn antwoorden en ben daar tevreden mee, terug naar de orde van de dag, zoals gezegd.

Groetjes

Wijziging aangebracht door Vagebond op 11 July 2012 om 23:38.
Reden: Kleine toevoeging
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 19:08   #74
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nee, je begrijpt me niet goed hierin heb ik de indruk.

Hoi Glans, ik heb je gelezen. Ik heb de behoefte om heel bewust stil te staan bij wat met mij de gebeurtenis doet, en daar heb ik de tijd voor nodig. Erover praten is voor mij afleidend op dit moment.

Ik wil later hier op terug komen.
Dit begrijp ik goed Mihaela.
Neem rustig jouw tijd die hiervoor nodig is.

Citaat:
Een lieve groet,
Mihaela
insgelijks :)
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 12 July 2012, 07:35   #75
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Mooi Renoir ik hoop dat wij dat dan ook weerspiegeld mogen zien. Want het is mij wat al te gemakkelijk om nu verantwoordelijkheid af te schuiven op het moderatieteam terwijl jij het beheer bent. Spreek er gewoon met Anja nog een paar woordjes over, zonder gelijk in de gordijnen te vliegen mag ik hopen, en dat geld wat mij betreft voor beiden, en let by gones by gones. Please
Dat moet je niet aan Renoir vragen VagebondLief, maar aan Bromsnor en Saartje, of moet ik Rob en Naadje zeggen?

Rob schrijf je hier op het forum ook onder de nick Bromsnor?
Naadje, ben jij ook Saartje hier op het forum?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 July 2012, 08:34   #76
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat moet je niet aan Renoir vragen VagebondLief, maar aan Bromsnor en Saartje, of moet ik Rob en Naadje zeggen?

Rob schrijf je hier op het forum ook onder de nick Bromsnor?
Naadje, ben jij ook Saartje hier op het forum?
Bij zulke vragen kun je jezelf beter afvragen vanwaar die behoefte ontstaat om steeds te moeten weten welke personen er achter een naam schuil gaan.

De vraag kwam bij Jadi even in me op maar het boeide me totaal niet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 July 2012, 09:10   #77
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat moet je niet aan Renoir vragen VagebondLief, maar aan Bromsnor en Saartje, of moet ik Rob en Naadje zeggen?

Rob schrijf je hier op het forum ook onder de nick Bromsnor?
Naadje, ben jij ook Saartje hier op het forum?
Ik zal je zeggen hoe het zit.
Ik ben ook Nadja (dan kan ik tenminste doen alsof ik een vrouw heb). En ik ben Bromsnor (dan kan ik van het forum af flikkeren wie ik wil). En ik ben Saartje (dan kan ik met mezelf overleggen, een schizofreen is nooit alleen ...). En ik ben Mara (woon in België en hou van filosoferen). En ik ben Ulla (tweede huisje op Ameland). En ik ben Renoir (want ik ben ook Saartje en Bromsnor, tenslotte ...). En ik ben Vagebond (kan ik vrijelijk kakkelen als een kip zonder kop). En ik ben Ogenbliksem (als ik even niemand wil zijn). En (niet verder vertellen) ik ben ook Anja. En Wasbeertje. Kortom, eigenlijk zijn we maar met zijn 2en op dit forum, Mihaela ...
Alleen Keen ben ik niet, ben jij dat misschien?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 July 2012, 12:28   #78
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat moet je niet aan Renoir vragen VagebondLief, maar aan Bromsnor en Saartje, of moet ik Rob en Naadje zeggen?

Rob schrijf je hier op het forum ook onder de nick Bromsnor?
Naadje, ben jij ook Saartje hier op het forum?
Mihaela wat vertel je me nu toch allemaal. Ik wist allemaal niet hoor. Ik dacht dat Renoir/Gargamel hier de opperbaas was wanneer het om belangrijke zaken ging en dat hij dus beslissingsrecht heeft. Ben ik voor niks misselijk geworden vanwege witwas praktijken van de Renior/Gargamel ( die arme Renoir, straks moet hij een andere beheerdersnaam kiezen om de de schijn te kunnen ophouden). Ik ben blij dat je me dit verteld hebt dan kan ik me nu tenminste richten tot de juiste persoon da's wel zo handig, hahahahaha.

Goh Mihaela mis jij Aart soms ook zo? Ik wel

Ooohoho, ik ga verder mijn kakelbekkie dicht knijpen hoor Mihaela (zie boven) want er dreigen allemaal heel stoute woorden uit te komen en dat is niet goed voor mijn reputatie .

Dus Groetjes jij deugniet,
je brengt mij helemaal op het slechte pad en ik had nog wel van die goede voornemens
Ik wil echt even rust en het het hunne het hunne laten, het hare het hare laten en het hemme het hemme. Ze zoeken het maar even met elkaar uit terwijl ik het mijne er van denk. Men kent mijn mening en ik ben daar niet in veranderd en dat zal ook niet gebeuren.

Dus Jij gaat lekker verder praten met Anja op haar forum ( goed om te horen ) en doet hier je ding. Wij babbelen wat mij betreft lekker verder zoals we dat alijd al deden, maar voor mij even geen kleinzerige forum toestanden als het aan mij ligt, dat komt vanzelf wel weer als daar voor mij de tijd voor is en dat is niet nu, ok??

Liefs en groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 12 July 2012, 15:34   #79
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ulla er zijn dingen die ik hier niet wil delen omdat het weggegooide energie zou zijn en reden om mij te kielhalen. De meesten van ons zijn als tot op de rand gevulde emmers, elke druppel meer doet de emmer overlopen en geeft heibel in de tent. Het is onze taak onze emmers leeg te gieten. Ik kan een ander daar niet toe dwingen hooguit een vingerwijzing geven.

Ik voor mij ben bezig mijn emmer leeg te gieten, wat een ander doet moet die zelf dus weten.

Ik ga Renoir niet najagen ik weet waarom hij doet wat hij doet, en dat is goed en zijn pakkie an. En Anja? Ach ga ik me verder niet over uitlaten want dat is tussen haar en mij en dat is ons goed recht.
Dat hoeft ook allemaal niet. Wat ik al zei, jij bent er zelf bij met je doen en laten.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 July 2012, 16:40   #80
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Goh Mihaela mis jij Aart soms ook zo? Ik wel
Ik heb nooit zo veel contact met Aart gehad, maar als jij hem mist, mis ik hem ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
en ik had nog wel van die goede voornemens
Ik wil echt even rust en het het hunne het hunne laten, het hare het hare laten en het hemme het hemme. maar voor mij even geen kleinzerige forum toestanden als het aan mij ligt, dat komt vanzelf wel weer als daar voor mij de tijd voor is en dat is niet nu, ok??

Liefs en groetjes V.
Als ik me iets voorneem en als het mij niet direct lukt, ga ik het opnieuw proberen. Vroeger of later slaag ik erin.

Goed plan VagebondLief, ik doe ook mee met jouw goede voornemens.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.