Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 April 2017, 23:19   #71
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Je ego gaat in de aanval.


Ja, ik heb foto's van mijn kleinkind ook verbrand.


Roemeens furieus dracula egootje, ik ga hier niet aan iedereen vragen op het forum wat ze van jouw gedrag vinden zoals jij dat deed en doet tot vandaag over mijn forum gedrag.
Dat hoef ik ze ook niet te vragen, want dat weten sommigen intussen al een dikke 6 jaar. Vandaar een topic aan jou gewijd met de passende naam 'Mihaela's arena'.


Toch wel hoef ik bij jou te zijn, want buiten 'oorlogsverslaggeving' doe jij hier inderdaad niets, alvast geen gedegen zelfonderzoek wat logisch is, want je snapt geen bal van dit forum. 't is de grote baas die die gezegd heeft, ik niet.

Dus Miha, wat doe je hier dan nog na 6 jaar?
Moord en brand kelen omdat enkele melige forumleden weggejaagd zijn door mij.
Ja, alsof ik die macht heb..


Ik hoef helemaal niets terug te pakken.
jij bent een muts, een Roemeense troela zonder enige bewustzijn die hier de hoop komt vergroten.
Maar best gezellig en leuk hoor, ik lach me bij wijlen rot om je, zoals nu.
Je moest blijkbaar niet wachten tot morgen om weer pisnijdig te worden!
Of heb ik de macht om jij pisnijdig te maken?
Ik oefen om veel en snel te schrijven, vervolgens kijk ik wat ik in de snelheid fout doe.
Met de emoties spelen, ze laten komen en gaan.
Me toestaan om te zeggen wat in me opkomt, kijken wat het woord, de mijne of van een ander, met mij doet..
Daarvoor heb ik soortgelijke egos nodig, en dit forum is daar perfect voor.
Het ego heeft de macht, en het is zoals het is.

Ik ga slapen..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 April 2017, 23:20   #72
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
@Miha: jij bent een muts, een Roemeense troela zonder enige bewustzijn die hier de hoop komt vergroten.
@Ben: ik denk nog dikwijls aan jouw schitterende beschrijving.
Mihaela is het al beu gelezen intussen en vind het saai dat ik het dikwijls terug boven haal, maar ik blijf het schitterend vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Een korte beschrijving van forumleden die hier met enige regelmaat hun zegje posten.
..
Mihaela; Roemeens trutje met kolder in d'r kop. Prima voorbeeld van hoe een verwarde geest eruit kan zien. Schizofreen, ziet een verdachte in alles en iedereen. Zet zich stoer neer, maar is gewoon een slaafs ja knikkertje.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 April 2017, 23:26   #73
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik oefen om veel en snel te schrijven, vdrvolgens kijk ik wat ik in de snelheid fout doe.
Met de emoties spelen, ze laten komen, en gaan.
De voorafgaande gedachten ook is trachten te onderzoeken h?. Anders blijf je maar in die emoties rollebollen.
Niks mis mee, zorgt voor animo, maar verder niets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Me toestaan om te zeggen wat in me opkomt, kijken wat het woord, de mijne of van een ander, met mij doet..
Daarvoor heb ik soortgelijke egos nodig, en dit forum is daar perfect voor.
Zo is dat, daarvoor heb je verbeelding nodig die zich met verbeelding moeit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ga slapen..
Een pamper voor vannacht niet nodig?
De pis zou wel is nijdig kunnen zijn tot in je dromen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 April 2017, 23:45   #74
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
@Miha: Ik weet van mij zelf hoe moeilijk het is naar zichzelf te wijzen. Al lijkt het zo eenvoudig en simpel; ik ken de directheid om het keerpunt over 'het hoofd' te zien.
Dat ken ik Tuur, dat herken ik.
Wie herkent dat niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Het gevolg is dat ik met dit lichaam en alle doen in de wereld van iedereen dit ga 'au serieux' nemen alsof ik daarvan de vader was, alsof dit alles 'echt' is aangedaan.
Ja, elke keer trappen we weer terug in dezelfde koeienstront h?.
Ik ken dat, heel mijn leven gedaan en ik doe het nog. Ik heb precies een zwak voor koeienstront.

Mijne ziener heeft me daarover 7 jaar geleden is een verhaaltje vertelt.
Ging zo:

Citaat:
Katerie:
Nu trap ik er niet meer in, in het soort vrouwen van vroeger dat ik altijd aantrok.

Ziener:
ja, maar in feite zeg je dat vanaf uw geboorte: 'hier trap ik niet meer in'.
Terwijl was je volgende voet juist in die koeiestront. Ligt die wei hier soms vol stront? 'nee zegt Katerie, maar ik heb zo'n aangeboren gevoel...' koeienmest in een grote wei maakt mij emotioneel. Dat ligt er alleen tussen het gras, dat word door iedereen verstoten, en ik geef er wat aandacht aan door er in te trappen.
ik ga al die mestputten leegmaken h?, maar ik vind dat wel vies. Zegt Katerie.

'Ah ge vind dat wel vies maar ge bent er elke dag mee bezig.' denk ik dan. Totdat ge begint te beseffen dat ge dat tot uw leven hebt gemaakt, maar dat dat niet uw leven is. Ik voelde mij ook geroepen om de ander te troosten en de beerputten te ledigen en van een beerput een soort loft te maken. Later heb ik beseft dat dat te maken had met mijn eigen emotionele eenzaamheid. En dan ben ik er 'uitgegooid' door bewustzijn.
Dus Tuur, wat doe je daar aan?
Ik ben 77 jaar nu.
En ben er nog niet uitgegooid door bewustzijn. 't zal voor in een volgend leven zijn...
God zijn horloge is duidelijk een andere dan de mijne.
__________________
God is alles & goed.

Wijziging aangebracht door katerie op 21 April 2017 om 00:08.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 April 2017, 23:47   #75
Presence
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 18 April 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
@Ben: ik denk nog dikwijls aan jouw schitterende beschrijving.
Mihaela is het al beu gelezen intussen en vind het saai dat ik het dikwijls terug boven haal, maar ik blijf het schitterend vinden.
Ben over ....... Katerie:
Citaat:
.... Een gekwetste puber, die zijn hachje bij elkaar sprokkelt met stompzinnig kudde vermaak. Zo verblind is geraakt door disco licht dat hij nu in de waan verkeert het licht te hebben gezien. Reist veel en komt daardoor verward over
Presence is offline   Met citaat reageren
Oud 20 April 2017, 23:49   #76
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Presence Bekijk bericht
Ben over ....... Katerie:
Awel, toch schoon en accuraat wat Ben over mij schrijft?
Herken jij jezelf niet in zijn beschrijving postzegeltje?
zie:
Citaat:
Anne Houd van rijmpjes en woordspelletjes, onder het mom van inzicht... met de diepgang van een postzegel.

Ben
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 April 2017, 23:52   #77
Presence
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 18 April 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Awel, toch schoon en accuraat wat Ben over mij schrijft?
....
Presence is offline   Met citaat reageren
Oud 21 April 2017, 00:00   #78
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Presence Bekijk bericht
....
Nee, nee, antwoorden met puntjes is voorbehouden aan de veteranen hier die gedegen zelfonderzoek afgerond hebben en waarvan verondersteld wordt dat iedereen weet wat ze met puntjes bedoelen.
Jij bent nog een te groen forumlid om die te gebruiken. Dat moet je nu niet gaan nadoen net zoals je Looro hebt nageaapt in een nieuwe forumnaam aan te nemen.

Jij moet antwoorden op dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Herken jij jezelf niet in zijn beschrijving postzegeltje?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 April 2017, 10:32   #79
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik oefen om veel en snel te schrijven, vervolgens kijk ik wat ik in de snelheid fout doe.
Met de emoties spelen, ze laten komen en gaan.
Me toestaan om te zeggen wat in me opkomt, kijken wat het woord, de mijne of van een ander, met mij doet..
Daarvoor heb ik soortgelijke egos nodig, en dit forum is daar perfect voor.
Het ego heeft de macht, en het is zoals het is.

Ik ga slapen..
Wat je hier oefent is 'verveling', zelfs je slapen gaan doe je uit verveling. Als je niet oplet ga je vervelen tot aan je laatste adem.
Je denkt dat je met gevoelens en het kijken naar andere ego's bezig bent, maar je weet niet wat ego is en waar het is.
Het enige wat je weet is dat je je verveelt en deze verveling leg je vervolgens op wat denken en kijken is.

Alleen ego ziet het keerpunt en is in staat aan gedegen zelfonderzoek te doen. Dan is er geen verveling meer aan de orde, is er nooit verveling geweest.

Onderzoek, zoals je zegt, wat al je gewoonten en verveling met dat 'mij' doet. Kijk daar naar in plaats van naar dat idiote idee dat jij van je ik hebt.

Wie is dat 'mij' en waar bevindt het zich?
Wanneer je dat klaar en duidelijk 'ziet' is er van gaan slapen geen sprake meer, is er niets meer om te oefenen, moet er niets meer geschreven worden,... omdat je het niet meer uit gewoonte, uit verveling doet maar omdat al die zaken die je opnoemt er zijn, beschikbaar zijn om te doen zoals ze in hun zijn-zijn, bewustzijn zijn.

Vanaf daar begint het gedegen zelfonderzoek en is er sprake van het doorzien van ego. Wat jij ego noemt is een verschijnen van iets (een lichaam met een geest) in het blikveld (hier een computerscherm) en waarvan jij denkt dat je dat beeld (lichaam) kan voelen en vergelijken met iets in jezelf (geest). Maar dat is helemaal het ego niet.
Het ik is helemaal iets anders en verdwijnt als het ware tussen lichaam en geest in een totaliteit en onmiddellijkheid. Dat verdwijnen tussen lichaam en geest is het keerpunt vanaf waar het gedegen zelfonderzoek begint. Onderzoek wie en wat je 'ik-ben' is.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 21 April 2017, 11:30   #80
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat ken ik Tuur, dat herken ik.
Wie herkent dat niet?

Ja, elke keer trappen we weer terug in dezelfde koeienstront h?.
Ik ken dat, heel mijn leven gedaan en ik doe het nog. Ik heb precies een zwak voor koeienstront.

Mijne ziener heeft me daarover 7 jaar geleden is een verhaaltje vertelt.
Ging zo:

Dus Tuur, wat doe je daar aan?
Ik ben 77 jaar nu.
En ben er nog niet uitgegooid door bewustzijn. 't zal voor in een volgend leven zijn...
God zijn horloge is duidelijk een andere dan de mijne.
Je hebt veel te veel talent voor je zelf zijn en dat speelt in je nadeel.
Jij zou je zelf als Cesar Milan moeten ontmoeten en die blaffende hond in jouw gedachten leren apporteren. Keren al die gedachten die je citeert ooit wel naar jouw als afzender terug?

Het feit dat je altijd weer naar dit forum terugkomt is een uitgangspunt. Je zegt dat je hier bent om te confronteren.
Daarvoor was je hier om anarchie en rebellie te prediken. Je verandert het geweer van schouder al naar gelang het doelwit zich verplaatst. Daardoor heb je de indruk vanuit een 'vast punt' elke beweging in het vizier te hebben en correct in te schatten.

Dat is je talent, dat gevonden hebben van een vast punt van waaruit je kijkt en bijdraagt aan je zijn. Dat vast punt is de basis, het keerpunt om aan gedegen zelfonderzoek te doen. Niet de doelen waarop je richt gaan je verder brengen maar het doorzien van je vast punt, van waaruit je je scherp stelt, zal een doorbraak zijn.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.