Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 April 2013, 22:10   #71
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Iemand zal je maar vertellen in vertrouwen dat hij een lijk in zijn kelder heeft liggen. Of van plan is je buurvrouw te vermoorden. Even heel extreem.

Je zit ergens mee of je zit ergens niet mee. En dat kun je niet altijd voorspellen, wat de ander heel hoog kan gaan zitten en de ander niet. Dat risico neem je gewoon. Even los ervan wat netjes is en wat niet. Je gaat zo wel absoluut van uit dat iemand aan moet kunnen wat je vertelt in vertrouwen.

Even los ervan dat ik zelf ook liever heb dat wat ik in vertrouwen vertel niet aan de grote klok gehangen wordt.

En de gesprekken tussen Hans en Mihaela hebben wel degelijk in het openbaar plaats gevonden. Als hij het niet aankan wat is dan het probleem om dat niet ook openlijk toe te geven? Immers het is een Zelfkennis forum? Waarin wij idd geacht worden openlijke gesprekken te voeren. Ik kan mij wat dat betreft niet zo vinden in dat vertrouwen gedoe.
Ulla, als iemand je een mededeling doet die je geweten in nood brengt vind ik een ander verhaal, daar kan ik je in volgen. Maar heeft iemand hier de mededeling gedaan dat er een moord gepleegd gaat worden?
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:11   #72
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Niets, dit is een forum voor Zelfkennis, en geen forum om elkaar prive lastig te vallen. Zo simpel is het!.
Het gaat hier niet over aan de grote klok iets hangen, want dit is een open forum.
Dan kan die prove-berichten functie wel verwijderd worden.
Maar dat is het punt helemaal niet.

En nogmaals: je hebt recht op je eigen mores hoor, geen probleem.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:11   #73
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Ulla, als iemand je een mededeling doet die je geweten in nood brengt vind ik een ander verhaal, daar kan ik je in volgen. Maar heeft iemand hier de mededeling gedaan dat er een moord gepleegd gaat worden?
Prive is bedoeld voor gesprekken Virgo, en niet voor eenzijdige mededelingen, en een soort van schop na geven. Dus ja, daarin vind ik niet netjes wat Hans heeft gedaan. Dat vervolgens jij en Niets juist dat omdraaien vind ik niet kloppen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:13   #74
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Dan kan die prove-berichten functie wel verwijderd worden.
Maar dat is het punt helemaal niet.

En nogmaals: je hebt recht op je eigen mores hoor, geen probleem.
Is volgens mij geen kwestie van recht op eigen mores, maar om iets bespreekbaar te maken wat je overkomt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:13   #75
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Dan moet je mij even op "negeer" zetten, dan kan je zien wat het doet.
Vind ik wel leuk om een keer te proberen. Maar ik heb nu al moeite om de draad van het verhaal te volgen, dus ander keertje graag;)
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:13   #76
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Dan kan die prove-berichten functie wel verwijderd worden.
Maar dat is het punt helemaal niet.

En nogmaals: je hebt recht op je eigen mores hoor, geen probleem.
Dat zou beheerder ( zoals ik hem heb begrepen) ook het liefst willen. In het kader van Zelfkennis onderzoek.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:15   #77
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik kan alles van hem lezen, alleen hij leest mijn teksten niet, wel lees hij wat jij of Niets of Ulla nu van mij quote..
Vrijwel alles wordt gequot, dus dat "negeer" is ridicuul.
Is het niet bij je opgekomen dat Hans een statement wilde maken bij je en dat je Hans hebt geholpen die ten uitvoer te brengen? Je hebt hier een stukje eigen realiteit gecreeerd. Had je Hans-zijn-negeren genegeerd, dan had je hem pas echt goed aan zn staart gehad. Nu gaat het de hele avond er over dat Hans jou negeert. En Hans kan jou prima negeren zonder die functie te gebruiken.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:16   #78
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Prive is bedoeld voor gesprekken Virgo, en niet voor eenzijdige mededelingen, en een soort van schop na geven. Dus ja, daarin vind ik niet netjes wat Hans heeft gedaan. Dat vervolgens jij en Niets juist dat omdraaien vind ik niet kloppen.
Ook hier krijg je dus wat is netjes?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:17   #79
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Vrijwel alles wordt gequot, dus dat "negeer" is ridicuul.
Is het niet bij je opgekomen dat Hans een statement wilde maken bij je en dat je Hans hebt geholpen die ten uitvoer te brengen? Je hebt hier een stukje eigen realiteit gecreeerd. Had je Hans-zijn-negeren genegeerd, dan had je hem pas echt goed aan zn staart gehad. Nu gaat het de hele avond er over dat Hans jou negeert. En Hans kan jou prima negeren zonder die functie te gebruiken.
Dat zie je helemaal verkeerd Niets. Ik had geen behoeften om Hans te negeren, nu heeft hij zichzelf buiten gesloten uit dit gesprek eigenlijk, hoeveel hij heel graag zijn eigen draadje wilde hebben. Dus hij heeft zichzelf in eigen vingers gesneden. Ik heb juist uiting gegeven, en gereageerd, wat mij goed doet.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:18   #80
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat zou beheerder ( zoals ik hem heb begrepen) ook het liefst willen. In het kader van Zelfkennis onderzoek.
Klopt ik hou niet van dat achterbakse gedoe en misschien moesten we die flauwe negeermogelijkheid er ook maar uithalen. Het lijkt hier wel een kleuterklasje.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.