Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 June 2013, 00:18   #71
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik zie dat je het daar nu ook bij kunt laten. Voorheen kon je nog wel eens drammerig zijn, althans in mijn optiek. Ik vind dat je dat echt anders doet nu.
Ja, dat ik drammerig deed is zeker waar. Het is ook niet weg, dat drammerige.

Ik ervaar bij jou ook een kleine verandering in je houding.
In het verleden ervoer ik jou veel meer in de rol van therapeut schieten naar mij toe. Ik heb de indruk dat jij je nu anders opstelt.
Dus anders doen zal mogelijk voor allebei nu gelden, met het gevolg dat wij elkaar iets beter begrijpen. Een kleine opening, maar het is mogelijk dat wij heel anders in het leven staan waardoor tussen ons moeizaam loopt, hoeveel wij volgens mij ook veel op elkaar lijken.
Soms kan ik een klik met je ervaren, en dan ineens weer een grote afstand in mening en beleving.
Niets mis mee met verschillen, al voelt ook relaxed als begrip ontstaat..
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 08:13   #72
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Boosheid is als de ramen open zetten, dan is het weg. Ik ben niet op iemand boos of zo. Ik ben daar nu van verlost.
Punt is volgens mij, dat boosheid, irritatie, in feite alle gedachten en emoties, overal als vibraties bestaan. Ze hangen in de lucht, spoelen door je heen van de een naar de ander en verdwijnen weer.
Pas als je de vibratie vasthoudt, ga je denken dat ze bij jouw horen, jouw persoonlijk bezit zijn.
Lia is offline  
Oud 22 June 2013, 08:40   #73
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Beschouw de lof die je krijgt van anderen als het bitterste gif en hun gebrek aan respect als de zoetste nectar.

Oud indiaas gezegde.
हाँ

(voor degenen die het Hindi niet beheersen, hier staat: ja)
Rob is offline  
Oud 22 June 2013, 09:01   #74
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar ik kan heel hard schoppen. Ik ben van het wie niet horen wil, moet maar voelen.
Misschien harde bolster, blanke pit?
KiSs
Lia is offline  
Oud 22 June 2013, 09:39   #75
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb hier niet over situaties waarin iemand ge?rriteerd is, en wat voor een effect dat op de omgeving heeft, maar ik heb het over situaties waarin een serieus gesprek gaande is, en men met 'grappige' opmerkingen tussendoor komt.
Of door bv een kwetsbaar punt van een van de personen die in een gesprek betrokken is, zomaar 'zonder een sterke aanleiding te benoemen, en dat te benadrukken' met het gevolg dat de focus van het gesprek verplaatst.
Zo een grapje tussendoor kan vaak het gesprek een ander richting geven, waardoor de focus verplaatst. Vaak ontstaan er ook spanningen na aanleiding van soortgelijke opmerkingen, en het gesprek wordt niet altijd meer voortgezet.
Het valt me op dat bij intense gesprekken zulke grapjes het gesprek oppervlakkiger maken, en men raakt ook in conflict met degene die de grap maakte.


Ik heb het juist over de situaties waarin, al dat niet zo bewust, verkeerd bedoeld is, plagend, alsof men het gesprek wilt storen of be?indigen.

Dit wat ik nu schrijf is niet meer op Nadje gericht uiteraard, het is een onderwerp wat mij zeer boeit.
Het valt me wel op dat op het forum een vaak voorkomende houding is.
Omdat zo een houding op mij 'kwetsend' overkomt, vond ik interessant om met Nadje daarover te hebben, en was benieuwd hoe zij het bij zichzelf ervaart omdat haar 'humor' op mij soms ook 'kwetsend' overkomt.
De situatie waar ik het over had gebeurt overigens ook in een (van mij bedoeld) serieus gesprek, (welke jij nu beschrijft) als idd van geen irritatie sprake is. Het kost dan even moeite om het gesprek voor te zetten. Dit herken ik dus ook. Het kwetst mij niet maar ik kan het soms wel als storend ervaren. Of zou dat hetzelfde zijn? Het lijkt mij een kwestie van je enigsinds afgewezen voelen ( niet serieus genomen) in waar ik mee bezig ben in het gesprek. Waarom zou het mij anders moeten boeien?

En dat terwijl ik er zelf ook wat kan. Nergens voor nodig dus.
(wat mij dan betreft). Het is nooit persoonlijk bedoeld.
Ulla is offline  
Oud 22 June 2013, 11:08   #76
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
De situatie waar ik het over had gebeurt overigens ook in een (van mij bedoeld) serieus gesprek, (welke jij nu beschrijft) als idd van geen irritatie sprake is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het kost dan even moeite om het gesprek voor te zetten. Dit herken ik dus ook.
Het kwetst mij niet maar ik kan het soms wel als storend ervaren. Of zou dat hetzelfde zijn? Het lijkt mij een kwestie van je enigsinds afgewezen voelen ( niet serieus genomen) in waar ik mee bezig ben in het gesprek. Waarom zou het mij anders moeten boeien?
Je kan allerlei namen aan geven zoals: gekwetst voelen, of er door gestoord worden, of je je niet serieus genomen voelen, of irritant vinden en niet als 'humor' kunnen waarderen.
Wat werkelijk omgaat is dat er iets teweeg gebracht wordt.
Maar wat mij om ging was of mogelijk was om met Nadje het aspect 'humor', dat soms ten koste van een ander gaat, te bespreken. Het gesprek ging in mijn beleving ook heel goed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het is nooit persoonlijk bedoeld.
Ik begrijp zeker wat je wilt zeggen Ulla, alleen als men dat zegt voelt voor mij alsof het voorbij een punt gegaan wordt, het punt die ik juist met Nadje aan het bespreken was.
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 11:39   #77
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Misschien harde bolster, blanke pit?
KiSs
Zeker, maar dat is ook weer "mijn" humor. Ik hou van harde, groffe, platte, seksistische humor, een beetje mannenhumor eigenlijk, hetgeen zich ook gemakkelijk laat verklaren, daar ik me veel als enige vrouw temidden van mannen heb bevonden. Dat dergelijke humor gevoelig ligt, zeker bij vrouwen en helemaal bij vrouwen die ook nog eens vervelende ervaringen met mannen hebben opgedaan, snap ik derhalve dus wel. Het is voor mij een manier geweest om zaken te relativeren en die functie heeft het voor mij nog steeds. Ik kan echt in een stuip liggen als Hans dan ergens tussendoor een opmerking maakt over of een keer stevige seks niet kan helpen. Maar het is me helder dat dat niet door iedereen gewaardeerd wordt.

Waar ik bijvoorbeeld weer niet tegen kan en anderen helemaal blauw om kunnen liggen is zo'n programma als funniest homevideo's, waar mensen, kinderen en dieren zich echt ongelooflijk pijn (kunnen) doen. Daar kan ik dus echt niet om lachen, sterker nog ik kan er niet eens naar kijken. Daar ben ik dan weer een mietje in. Zomaar wat overpeinzingen op de zaterdagochtend nav mijn gesprek met Mihaela. Dus Mihaela, dit is uiteraard ook aan jou gericht, in antwoord op de vragen die je stelde.
Nadje is offline  
Oud 22 June 2013, 11:43   #78
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
De situatie waar ik het over had gebeurt overigens ook in een (van mij bedoeld) serieus gesprek, (welke jij nu beschrijft) als idd van geen irritatie sprake is. Het kost dan even moeite om het gesprek voor te zetten. Dit herken ik dus ook. Het kwetst mij niet maar ik kan het soms wel als storend ervaren. Of zou dat hetzelfde zijn? Het lijkt mij een kwestie van je enigsinds afgewezen voelen ( niet serieus genomen) in waar ik mee bezig ben in het gesprek. Waarom zou het mij anders moeten boeien?

En dat terwijl ik er zelf ook wat kan. Nergens voor nodig dus.
(wat mij dan betreft). Het is nooit persoonlijk bedoeld.
Ik denk dat er inderdaad 2 aspecten zijn. Het ene is het frustreren van de discussie, dus afleiden van het inhoudelijke. En het andere is het kwetsen(de) van iemand, althans iemand die dat zo ervaart.
Nadje is offline  
Oud 22 June 2013, 11:47   #79
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je kan allerlei namen aan geven zoals: gekwetst voelen, of er door gestoord worden, of je je niet serieus genomen voelen, of irritant vinden en niet als 'humor' kunnen waarderen.
Wat werkelijk omgaat is dat er iets teweeg gebracht wordt.
Maar wat mij om ging was of mogelijk was om met Nadje het aspect 'humor', dat soms ten koste van een ander gaat, te bespreken. Het gesprek ging in mijn beleving ook heel goed.


Ik begrijp zeker wat je wilt zeggen Ulla, alleen als men dat zegt voelt voor mij alsof het voorbij een punt gegaan wordt, het punt die ik juist met Nadje aan het bespreken was.
Als je je gestoord voelt in dat gesprek met Naadje, mag je dat ook gerust zeggen.
Ulla is offline  
Oud 22 June 2013, 11:47   #80
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het is voor mij een manier geweest om zaken te relativeren en die functie heeft het voor mij nog steeds. Ik kan echt in een stuip liggen als Hans dan ergens tussendoor een opmerking maakt over of een keer stevige seks niet kan helpen. Maar het is me helder dat dat niet door iedereen gewaardeerd wordt.
Ja, dat bedoel ik Nadje, als mensen zulke grove botte opmerkingen maken, heel goedkoop en snel treffend, en duidelijk met het doel om een gesprek te storen, en het gesprek uit zijn focus te halen, jij vind dat grappig en humor.
Ik heb vaak vrouwen gezien die zulke humor ook gebruiken, inderdaad vaak vrouwen die met mannen werken. Vaak zie ik het als een vorm van mee doen, om erbij te horen, zichzelf weggeven voor het vermaak van mannen om aandacht te krijgen.
Vaak flirten ze ook schaamteloos, om geliefd te zijn, en gemogen te worden.
Is niets anders dan onzekerheid volgens mij.
Oorspronkelijk met het onbewuste doel gedaan om erbij te horen, en vervolgens is het zo één met je geworden dat jij ook werkelijk denkt dat het jouw humor is.
zo zie ik het.

Ik heb nog steeds sterk de indruk dat jij je niet eens bewust van bent, van de intenties die achter liggen, achter zo een soort humor.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.