Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2012, 16:18   #71
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Looro, je wordt, zoals de rest dat deel neemt nu aan het gesprek, je door je geraaktheden meegesleurd. Woorden die nu heen en weer getypt worden, door een ieder, geven niets aan. Het is simpelweg egogestoei. Je blijft typen dat jij past, of dat jij niet aan mee doet, maar je hebt voluit mee aan gedaan, en partijd gekozen. Ontkent het niet Looro, je kan toch niet tegen jezelf liggen .. of wel?
Ik doe gaarne mee met de rest, als een paard dat gaarne draaft met de kudde mee. Loopt de een voorop en neemt hij daar een draai, ik volg die bocht en pas mij in 't gelid.
Maar ik ben niet meegesleurd, noch geraakt noch kies ik partij ... ik loop die rit hier om Nadje uit te zwaaien en dat zij zou zien dat als 't haar belieft zij altijd welkom is.

Wie Jodi en Wasbeertje ook zijn, ik heb er geen idee van maar zal dat als de gelegenheid zich voordoet, dan wel zien.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:22   #72
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ik doe gaarne mee met de rest, als een paard dat gaarne draaft met de kudde mee. Loopt de een voorop en neemt hij daar een draai, ik volg die bocht en pas mij in 't gelid.
Maar ik ben niet meegesleurd, noch geraakt noch kies ik partij ... ik loop die rit hier om Nadje uit te zwaaien en dat zij zou zien dat als 't haar belieft zij altijd welkom is.

Wie Jodi en Wasbeertje ook zijn, ik heb er geen idee van maar zal dat als de gelegenheid zich voordoet, dan wel zien.
Dat heet kuddedier gedrag Looro. Als je dat niet inziet, kan ik je niet helder maken, want ik heb niet de indruk dat jij er voor open staat.
Is een cadans, dat door de groep, die in angst verbonden blijft, en het vraagt moed om in te zien dat zo een cadans nu, in dit geval, je 'slapend' houdt.

slaap lekker Looro, maak mij niet wijs dat jij wakker bent!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:26   #73
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
ik loop die rit hier om Nadje uit te zwaaien en dat zij zou zien dat als 't haar belieft zij altijd welkom is.
In de geschiedenis van dit forum, en het andere forum, zijn er zo vaak mensen vertrokken, om vervolgens terug te komen. Vaak doet men dat als ze zich geen raad meer weten met hun geraaktheid. Het is ook een vorm van aandacht, de sfeer veranderd, en ze willen geen verandering. De enige oplossing is doen alsof ze vertrekken, om de aandacht weer op zichzelf te richten. Dat doet Nadje graag, ze vertrekt en komt ze terug, en dan weer .. en dan weer. En het ligt altijd aan een ander, de reden dat ze vertrekt.
Laat ze voelen, en laat haar een keer inzien dat haar wil geen wet is!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:51   #74
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat jij ziet bij Nadje is iets anders dan wat Nadje laat zien. Je ziet met het oog der ontkenning, en verdoezelen van geraaktheid. Je moedigt haar niet aan om naar haar trigger te kijken, dat houd in dat jij haar van de mogelijkheid weerhoudt om bewust te worden van wat in haar werkelijk speelt.
Iemand die zo abrupt zegt dat ze vertrekt, en vervolgens blijft plakken, en die de schuld van haar vertrek buiten zichzelf legt, is iemand die niet naar zichzelf kijkt. Zo simpel is het.
Allemaal opnieuw nonsens. Het klopt van voor en achter niet en er is geen beginnen aan om het je duidelijk te maken. Elke poging daartoe grijp je aan om opnieuw op een ander af te geven. Het gaat je kennelijk niet om zelfkennis of zelfinzicht, het gaat je om discussies en onenigheid zodat je je eigen negativiteit nog verder kan voeden. En dat, Mihaela, is exact wat painbodies doen.

Nada?s besluit om zich hiervan te distanti?ren is nogmaals geen gebrek aan "bewustzijn van wat er werkelijk speelt" of "niet naar triggers willen kijken". Dat is wat jij ziet, wat je graag wilt zien, want waar moet je anders heen met je negativiteit en niet aflatende zucht naar onenigheid. Ik loop lang genoeg met Nada op om te weten dat zij zich uitstekend bewust is van wat haar drijft, en ik kan me echt ontzettend goed voorstellen dat ze voor iets anders kiest op dit moment dan dit forum.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:54   #75
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ik doe gaarne mee met de rest, als een paard dat gaarne draaft met de kudde mee. Loopt de een voorop en neemt hij daar een draai, ik volg die bocht en pas mij in 't gelid.
Maar ik ben niet meegesleurd, noch geraakt noch kies ik partij ... ik loop die rit hier om Nadje uit te zwaaien en dat zij zou zien dat als 't haar belieft zij altijd welkom is.
Looro, mooi.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:55   #76
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Allemaal opnieuw nonsens. Het klopt van voor en achter niet en er is geen beginnen aan om het je duidelijk te maken. Elke poging daartoe grijp je aan om opnieuw op een ander af te geven. Het gaat je kennelijk niet om zelfkennis of zelfinzicht, het gaat je om discussies en onenigheid zodat je je eigen negativiteit nog verder kan voeden. En dat, Mihaela, is exact wat painbodies doen.

Nada?s besluit om zich hiervan te distanti?ren is nogmaals geen gebrek aan "bewustzijn van wat er werkelijk speelt" of "niet naar triggers willen kijken". Dat is wat jij ziet, wat je graag wilt zien, want waar moet je anders heen met je negativiteit en niet aflatende zucht naar onenigheid. Ik loop lang genoeg met Nada op om te weten dat zij zich uitstekend bewust is van wat haar drijft, en ik kan me echt ontzettend goed voorstellen dat ze voor iets anders kiest op dit moment dan dit forum.
Mijn woorden komen op jou als nonsens over omdat wij oneens zijn. Jouw woorden komen ook als nonsens op mij over. Je bent getriggerd, je duld geen tegenspraak.
Je bent geraakt, en je weet je geen raad mee met je geraaktheid. Liefst zou jij mij tot stilte willen brengen, maar het is niet in jouw macht.
Je hebt je mening een paar keer gegeven. Als je niet getriggerd was, was je na een of twee keer gestopt, maar je terug keren op mijn woorden, laat je geraaktheid zien. Succes ermee Maria!

Wat wel duidelijk is, is dat Gargamel een tekst had neer gezet, en Nadje abrupt 'Vaarwel' gilde. Dat spreekt voor zich, de rest van wat zij verzint als smoes voor haar vertrek doet het niet meer toe.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:59   #77
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Hai Mihaela,

Waarom is het goed dat iemand getriggerd wordt en er mee kan oefenen ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Dat kan ik je wel vertellen..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Nou...., graag !
Leraartje uithangen = op macht geilen..
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:59   #78
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Looro, mooi.
en nu gaan jullie dicht bij elkaar als bange kinderen, elkaar aanmoedigen, en elkaar aansterken. De enige oplossing zou zijn om naar jullie geraaktheid te kijken.
Maar Ok, het is moeilijk om te doorbreken zo een groep beweging. Angst is een sterk bindmiddel.

Wijziging aangebracht door Renoir op 10 December 2012 om 15:42.
Reden: Mihaela als je vind dat iets hier niet thuishoort kun je dat gewoon op het forum kenbaar maken. De mogelijkheid van 'kwalijke berichten melden' is daar niet de geeigende oplossing voor.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 17:00   #79
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat heet kuddedier gedrag Looro. Als je dat niet inziet, kan ik je niet helder maken, want ik heb niet de indruk dat jij er voor open staat.
Is een cadans, dat door de groep, die in angst verbonden blijft, en het vraagt moed om in te zien dat zo een cadans nu, in dit geval, je 'slapend' houdt.

slaap lekker Looro, maak mij niet wijs dat jij wakker bent!
Een voorwaarde om in dromen te zien is slapen. In dat slapen bewust worden ... brengt zo zijn eigen helderheid mee.
Ik sta niet zomaar open sinds ik al die moeite doe om gesloten te zijn, volkomen mij in mijzelf te zijn. Soms word ik wel eens gelokt (triggertje)

Wanneer ik naar een kudde kijk dan zie ik geen angst maar meegaandheid, inschikkelijkheid om het ritme en de maat van het lopen met elkaar te behouden. Ritme en maat zijn (wat jij cadans) bepalend voor de plaats van elkeen in de groep, het geheel.
Maat houden is slaapverwekkend en een hels karwei om het aan te houden als de maat geleerd moet worden. Het is dan struikelen en haperen en missen.
Maar eenmaal de maat en het ritme geleerd, is er iets dat open gaat en vreugde toelaat, een genieten van de rit.

Dacht je soms dat ik al slapende hier zat te typen?
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 17:04   #80
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Een voorwaarde om in dromen te zien is slapen. In dat slapen bewust worden ... brengt zo zijn eigen helderheid mee.
Ik sta niet zomaar open sinds ik al die moeite doe om gesloten te zijn, volkomen mij in mijzelf te zijn. Soms word ik wel eens gelokt (triggertje)

Wanneer ik naar een kudde kijk dan zie ik geen angst maar meegaandheid, inschikkelijkheid om het ritme en de maat van het lopen met elkaar te behouden. Ritme en maat zijn (wat jij cadans) bepalend voor de plaats van elkeen in de groep, het geheel.
Maat houden is slaapverwekkend en een hels karwei om het aan te houden als de maat geleerd moet worden. Het is dan struikelen en haperen en missen.
Maar eenmaal de maat en het ritme geleerd, is er iets dat open gaat en vreugde toelaat, een genieten van de rit.

Dacht je soms dat ik al slapende hier zat te typen?
Je antwoord getuigt ook dat je slaapt Looro. Mooi bij elkaar gezet, maar net niet waar!
Er is geen vreugde, het is angst, en geen moed hebben om in te zien dat de stroom der angst je alleen maar in slaap sust.. Verspeelt mijn tijd niet Looro, als je je blijft verdedigen!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 21:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.