Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 June 2015, 18:09   #71
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Gij doodt nu niet uw ego, gij dood de resten van je ego. Dat is de puinhoop die je gaat opruimen.
Maar ge weet, als ge die stukjes niet opruimt, dat dat terug lichamen kunnen worden h?. Zoals in de Terminator film met Swarzenegger, tot het laatste toe moet dat verbranden. En dat viel dan in die brandende massa, daar smolt het helemaal weg, daar brand het op en dan ontstaat er nieuw leven, uit het as van het verleden. Dat is wedergeboorte, dat is de Phoenix.
Dat laatste dus Pup.
Ik vrees dat de resten van je ego een flessenhals zijn geworden Pup, ze blokkeren de boel, oftewel je had ze niet volledig opgeruimd en zijn nu terug (tamelijk hardnekkige) lichamen geworden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo
De zelfovergave...
Overgave is niet bepaald makkelijk wanneer ego nog een rol speelt.
 
Oud 16 June 2015, 18:25   #72
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht


Overgave is niet bepaald makkelijk wanneer ego nog een rol speelt.
Er kan alleen overgave wanneer er ego is en dat erkend wordt.
Zonder ego ook geen overgave. Ziener ziet dat goed. Hij spreekt ook over de wedergeboorte (de transfiguratie). Kennelijk is hij iemand die 'weet'.
Doch het is aan Puppetji allemaal. Ik denk dat Puppetji weet wat hij doen moet. Ziener heeft hem bij de bron gebracht, Puppetji moet zelf drinken.
Theo is offline  
Oud 16 June 2015, 18:47   #73
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Er kan alleen overgave wanneer er ego is en dat erkend wordt.
Zonder ego ook geen overgave. Ziener ziet dat goed. Hij spreekt ook over de wedergeboorte (de transfiguratie). Kennelijk is hij iemand die 'weet'.
Doch het is aan Puppetji allemaal. Ik denk dat Puppetji weet wat hij doen moet. Ziener heeft hem bij de bron gebracht, Puppetji moet zelf drinken.
Natuurlijk moet er wat over te geven zijn, daarom zeg ik ook wanneer ego nog een rol speelt. Een actief ego betekend weerstand en is niet makkelijk te overtuigen vandaar gedegen zelfonderzoek. Ter andere zijde moet je een godlievend mens zijn om tot overgave, niet mijn wil maar uw wil geschiede, bereid te zijn. Het kan al zie ik het ziener niet over overgave hebben. Ik vind 'opruimen' en 'verbranden' iets anders aanduiden dan overgave.
 
Oud 16 June 2015, 21:31   #74
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Natuurlijk moet er wat over te geven zijn, daarom zeg ik ook wanneer ego nog een rol speelt. Een actief ego betekend weerstand en is niet makkelijk te overtuigen vandaar gedegen zelfonderzoek.
Dat klopt, dus zolang we nog weerstand in onszelf tegenkomen, valt er nog wat onderzoeken. En dan kun je denken dat gedegen zelfonderzoek is afgerond door te roepen dat er niemand is. De praktijk laat wat anders zien....
Citaat:
Ter andere zijde moet je een godlievend mens zijn om tot overgave, niet mijn wil maar uw wil geschiede, bereid te zijn.
En die U van 'uw wil' staat voor het Universum met de Universele (natuurkundige) wetten, niet voor een persoonlijk iemand.
Citaat:
Het kan al zie ik het ziener niet over overgave hebben. Ik vind 'opruimen' en 'verbranden' iets anders aanduiden dan overgave.
De Feniks herrijst uit zijn eigen as. Dat is overgave pur sang.... Sterven, al het oude (laten) verbranden en herboren worden (wederopstanding) uit de rokende puinhopen van het verleden. Vruchtbare as. Loutering door lijden.
InX is offline  
Oud 16 June 2015, 21:59   #75
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Nee nee, is het niet, dat was een vaststelling.
Het is een zien / voelen van het collectief lijden. Dat waren trouwens de woorden van mijn ziener die toen 6 jaar geleden ook zei:

'Jij voelt het lijden van de wereld, en dat betekend: dat wanneer gij het lijden van de mensen, of van de wereld kunt waarnemen, dat ge contact hebt met uw eigen levens fundamenten. Dat fundament heeft contact met het collectieve.
Dus gij weent heel veel. Als gij weent, weent ge voor het leed van de anderen. Dat is niet alleen dat ge weent voor uw eigen leed.
'
In Lak'ech...
We delen een energiestroom, universeel bewustzijn. Daarom kunnen we vreugde en lijden waarnemen van alles en iedereen van alle tijden, via de Bron (die vele namen kent).

Citaat:
Yep, zo gaat dat. Het is de normaalste zaak van de wereld voor de persoon in kwestie. Deze jonge vrouw reageerde op al mijn doorvragen zelfs met: 'misschien ziet hij mij graag'.
Ze wou hem zelfs niet kwijt, zoals ze mij ook niet kwijt wou.
Voor mij was het bijna een kwestie van leven of dood om uit die 'heksenkring' te stappen. Mijn hart ging op den duur zo te keer dat ik schrik begon te krijgen voor een hartaanval. die hartkloppingen kreeg ik omdat het het mij zo diep raakte. Heeft trouwens na dat ik me met veel moeite uit die toestand losgetrokken had, een jaar of drie geduurd, dat ik wekelijks een kalmeerpil moest slikken bij de herinnering eraan of ik had mijn werk niet kunnen doen.
Een mens kan zo is in Samsara verwikkeld geraken zeg. LOL!
Samsara... Ja, met de beste intenties doen we als mens elkaar en onszelf wat aan.... Soms lachen we er om en soms weten we niet waar we het moeten zoeken van ellende. En omdat we er zo aan gewend zijn noemen we het 'normaal'. Bizar niet?


Citaat:
Peter Pan, waar staat die alweer voor? Oh ja, net gelezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Peter_Pan

Ja, dan zit je heel dicht in de buurt, om niet te zeggen erboven op!
citaat:
"...gedrag als uiting van de diepgewortelde wens om bemoederd te worden."

Staat zelfs in mijn horoscoop door de vrouw van mijn ziener gemaakt. En vele nadelen hebben zo hun voordelen. Het voordeel van lange tijd als Peter Pan op deze planeet door te moeten brengen zit hem in emotioneel vrij te worden, meer zelfs dan de doorsnee man!
Stukje uit de horoscoop daarover:

"Alleen mislukkingen schijnen voldoende reden te zijn om de noodzakelijke innerlijke wijsheid en kracht te ontwikkelen. In het geval van maan saturnus aspecten wordt de mogelijkheid tot ware emotionele onafhankelijkheid geboden, wat een tamelijke zeldzame ervaring of kwaliteit is.

Meestal krijgt hij middels vrouwen met teleurstellingen te maken, en als gevolg daarvan vindt hij het op de duur nutteloos zijn gevoelens op hen te projecteren en deze kant van zijn psyche in overgedragen vorm uit te leven. Hij moet dit zelf ervaren en met behulp van deze middelen zal hij zich tenslotte kunnen bevrijden van de greep die het verleden op hem uitoefent. Hij wordt door deze confrontatie met zijn gevoelens en zijn begrip daarvan voor de 2de keer geboren. Hij beschikt nu over de mogelijkheden zijn volledige ontwikkeling dichter te benaderen dan de doorsnee man, wiens vrouwelijke helft altijd via de vrouw in zijn leven tot uiting komt.

Maan saturnus aspect ?koestert? in de regel op haast masochistische wijze pijn en teleurstelling, maar wanneer hij zijn innerlijke stabiliteit opbouwt en van zijn creatieve en instinctmatige bronnen aftapt, zal hij in de regel merken dat hij geen beroep meer op de affectie van anderen hoeft te doen, want die krijgt hij dan vrijwillig aangeboden, daar hij nu namelijk iets te ruilen heeft : een volledige persoonlijkheid.

Nogmaals: maan saturnus aspect biedt de mogelijkheid emotioneel vrij te worden,
AAN DE MENS OM DEZE KANS TE BENUTTEN."
Ik wist niet dat er zelfs een syndroom naar Peter Pan was vernoemd

Treffende horoscoop, veel herkenbaarheid met wat er de afgelopen dagen voorbij is gekomen.... Ook weer de keuze (benutten van een kans) op weder-geboorte, geheeld zijn, die benoemd wordt ... Mooi Pup.

Citaat:
Ja, die van Hellinger bedoel ik. Heb ik 11 jaar geleden om de 2 dagen aan deel genomen op de magische stranden van Goa in India onder Osho-Bhagwan volgelingen.
8 tal keer als figurant en 3 keer voor mezelf. Thema was altijd 'de vader'. Ging door men knieën zelfs van energetische ontladingen.
Sprookjesomgeving met een verhaal met een moraal?

Citaat:
Dat moederlief het gemis aan een man in mij zocht ?n vond was overduidelijk. Ik was dan ook quasi 'getrouwd' met haar tot men 24ste.

Toen trouwde ik met een andere vrouw, de latere moeder van mijn zoon en toen die geboren werd toen ik 26 jaar was gingen de poppen aan het dansen in deze Peter Pan. Angsten, woede, hyperventileren, scheiding, depressie... de wedergeboorte werd ingezet.
Een zware bevalling nog steeds Pup, je wedergeboorte?
InX is offline  
Oud 16 June 2015, 22:28   #76
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik heb in het verleden jaren op een meiden incestgroep gewerkt. Dan worden je ogen wel geopend. Het is veelal de cultuur die bepaald wat normaal is en wat niet.
Het is onze conditionering (voor waar aangenomen door ons denken) die gelooft dat iets normaal is. Incest zie ik in de meeste gevallen als een vorm van machtsmisbruik, waarbij begeertes niet onder controle zijn en waarbij de rol van slachtoffer kan veranderen in die van dader. Trauma's worden daardoor vaak van generatie op generatie doorgegeven en met de mantel der liefde, die valse eigenliefde c.q. angst is, bedekt.
Als er sprake is van ongelijke geestelijke rijpheid kan er imo geen sprake zijn van een volwassen, seksuele relatie. Voor het bedrijven van de lichamelijke liefde is enige gelijkwaardigheid belangrijk.

Citaat:
En dat geldt niet enkel voor het onderwerp incest.
Wat bedoel je hiermee?
InX is offline  
Oud 16 June 2015, 22:55   #77
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
En die U van 'uw wil' staat voor het Universum met de Universele (natuurkundige) wetten, niet voor een persoonlijk iemand.
Ach welnee overgave is voor godsvruchtige mensen en betreft dus overgave aan een persoon in de hoedanigheid van God. Er is toch ook geen overgave aan een stuk rots of een planeet? Een steen of het universum kan niet gepersonifieerd worden dat er sprake is van een wil.

Citaat:
De Feniks herrijst uit zijn eigen as. Dat is overgave pur sang.... Sterven, al het oude (laten) verbranden en herboren worden (wederopstanding) uit de rokende puinhopen van het verleden. Vruchtbare as. Loutering door lijden.
De ziener gebruik de symboliek uit de Matrix maar overgave valt er niet uit te destilleren.
 
Oud 17 June 2015, 04:06   #78
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De ziener gebruik de symboliek uit de Matrix maar overgave valt er niet uit te destilleren.
Dat klopt, uit dat gesprek niet. Zat ik nu even te mijmeren of hij het woord 'overgave' wel is gebruikte. Kon het me niet meteen herinneren maar even zoeken op mijn computer op het woord 'overgave' in mijn ziener-archieven bracht toch wel dit gesprek uit dezelfde periode naar boven waarin hij ze wel gebruikt:

Ziener
...ge kunt alleen maar onderscheid of inzicht krijgen in gebieden, als ge er twee hebt ervaren. Dus ge moet door die 'ik-wereld' om te beseffen op een zeker moment dat het illusie is.

Puppetji
Ja, want daar kan niemand onderuit. Iedereen ontwikkeld een 'ik', en daar moet hij / zij door om dan te ontdekken dat dat illusie was, dat 'ik' met al zijn denkbeelden.

Ziener
infeite moet ge in staat zijn om dat 'ik' zo groot te kunnen maken, dat dat door zijn grootsheid, zelf in elkaar zakt.

Puppetji
Implodeert. Zo veel mogelijk concepten verzamelen tijdens je leven dus, tot dat je er onder bezwijkt.

Ziener
Ja. En er zullen er zijn die alleen maar in staat zijn een dwerg te cre?eren van een 'ik'. Maar dan die zakt dan nooit in elkaar.

Puppetji
En diegenen die een berg, een groot 'ik' kunnen cre?eren, die zakken dan in elkaar, en dat kunnen we uiteindelijk een vorm van begenadiging noemen.

Ziener
Ja. Die berg word uiteindelijk horizontale vlakte. Die kan zichzelf niet meer dragen.

Puppetji
Dus mensen met een groot hoofd hebben een voordeel, daar kunnen ze veel insteken en dan ontploft hij. Hihihi!

Ziener
Ja. Volledig.

Puppetji
Dan word de volheid weer ledig.

Ziener
Dat word terug een vloeiende massa. Maar zo is het. Ge moet de kracht kunnen hebben om naar de hemel te vliegen, om dan van daaruit naar beneden te vallen. Dat is begenadiging. Ge moet zo naar de hemel kunnen groeien, dat ge op een zeker moment beseft dat de hemel geen vorm heeft. En dan val je naar beneden, op de aarde, en dan breng je je hemel op aarde.

Puppetji
Mooi beeld.

Ziener
Dat is iets wat een christus zegt: Alleen zij die wedergeboren zijn die zullen kunnen leven. Dus we komen uit een hemel op aarde, maar dat beseffen we niet, dat is onwetendheid. Uiteindelijk moet ge terug naar uw hemel. Om terug op die aarde terecht te komen. Maar dan niet meer gebaard door mensen. Dat noemen ze wedergeboorte.

Puppetji
Kinderen van het leven. Niet meer van fysieke vaders en moeders.

Ziener
Ja. Wie zich daar echt van kan bevrijden... en dat betekend niet vader en moeder buitengooien, want dat is niet bevrijdend, probeer dat maar is, want dat werkt niet, dan komen ze nog dichter - Want dan ben je er elke dag mee bezig om te buiten te houden.

Puppetji
Nee, daar moeten we niet voor tegen onze fysieke ouders tekeer gaan.

Ziener
Uiteindelijk is het overgave. De volledige vorm van overgave.

Puppetji
Tolle zegt: "Overgave komt als je ophoudt met vragen 'waarom overkomt mij dit?"

Ziener
Voil?. En dan bereik je uiteindelijk de zijns-toestand. Maar als je aan dat proces begint, dan zal je ontdekken hoe je hersenfuncties getraind zijn in beelden maken. Dus dat is een vorm van afkicken. Een Christus zei dat simpel. 'zalig zijn de armen van geest'. Dus uiteindelijk moet ge die geest begeleiden in het stil worden. Ge moet die trainen. Af en toe, als hij begint, moet ge die leiden naar ruimte, naar stillness.

Puppetji
Naar het NU.

Ziener
Het is een heel proces hoor. Zo lang als ge leeft zult ge er lessen in leren.

Puppetji
En pijn en lijden ervaren, moeten doorstaan.

Ziener
ja, maar op een zeker moment word dan lijden een ander gebeuren dan pijn. Dan hoort lijden bij het leven. En de andere vorm die ge waarneemt van pijn, maakt geen deel uit van het werkelijk leven, maar van het leven dat ge dacht te moeten maken.

Puppetji
en dat doet pijn

Ziener
gewoon het lijden heeft te maken met de aanwezigheid van het leven.

Puppetji
Levenspijn. Vanuit de kosmos, vanuit de heelheid gegooit te zijn geweest.

Ziener
Ja. Dat lijden is een waarneming van de aanwezigheid van leven. Dat is niet een waarneming van alleen maar pijn. Als ge leven waarneemt, dan ervaar je ook lijden. Maar dat heeft in zich niet het negatieve van pijn.

Puppetji
Van pijn gedaan te willen worden.

Ziener
die vorm van pijn heeft te maken met onnodig lijden.

Puppetji
Geestelijk, fysiek, gecombineerd dikwijls, soms...

Ziener
en onnodig lijden heeft niks te maken met leven. Wie dat onnodig lijden van zich af kan schudden....

Puppetji
Die verrijst uit de as.

Ziener
jaja, voor dat ge dan de grootst delen van as van uw lichaam en geest verwijdert hebt, en dan in een toestand bent dat er nog wat stof aan uw lichaam hangt, waardat ge dan met een goed doucheke het allemaal kunt verwijderen, dat duurt wel wat.

Puppetji
Dat kan nog wel een jaar of 10, 15 duren.

Ziener
Ja, maar het voornaamste is dat ge ooit die douche kunt pakken. Wat een streefdoel ooit die douche te kunnen nemen.

Puppetji
Om al het stof der aarde van mij af te spoelen.

Ziener
Dat is in de ware vorm van geest en lichaam gedoopt worden. Dat is het ware doopsel.

Puppetji
Helemaal gepurifieerd en gereinigd worden van geestelijke en aardse stof.

Ziener
Ja, van de as waar ge uit herboren bent.

---------------------------------------------------------------

één van de dagen reageer ik nog verder in dit topic.
Effe slapen nu.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 17 June 2015, 07:34   #79
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
De zelfovergave?.
Zelfovergave, overgave is iets wat zich voordoet binnen (De euforie) mentale realisatie.
Een natuurlijke moeiteloze ■WEIGERING■ daarentegen, is het sluitstuk van gedegen zelfonderzoek.
Ben is offline  
Oud 17 June 2015, 08:17   #80
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Het is onze conditionering (voor waar aangenomen door ons denken) die gelooft dat iets normaal is. Incest zie ik in de meeste gevallen als een vorm van machtsmisbruik, waarbij begeertes niet onder controle zijn en waarbij de rol van slachtoffer kan veranderen in die van dader. Trauma's worden daardoor vaak van generatie op generatie doorgegeven en met de mantel der liefde, die valse eigenliefde c.q. angst is, bedekt.
Als er sprake is van ongelijke geestelijke rijpheid kan er imo geen sprake zijn van een volwassen, seksuele relatie. Voor het bedrijven van de lichamelijke liefde is enige gelijkwaardigheid belangrijk.
Het is de conditionering die ons wil laten geloven dat het een wel 'normaal' is en het andere ('abnormaal') niet ...
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tussen Guru's en Gekken Ogenblik-sem Overige religie 3 15 November 2012 15:23


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.