Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 January 2018, 15:58   #71
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
...
Jij bent wel goed hé, je begeeft je op een forum waar zelfonderzoek doen, doorpakken, dieper doorpakken en gedegen verwerken van onmiddellijk als van ander begin de leerstof is, maar je wil niet weten wat het is!
Dat is als kolonisten die een land bezetten en daar de plak gaan zwaaien en hun eigen culturele gewoonten importeren en de locale negeren. Jouw culturele gewoonten zijn djochzjen en adyashanti.
Al is van integratie gehoord?
Als imigrant hoor je jezelf aan te passen in het land waar je te gast bent en probeer je hun taal te spreken...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hoho.. je hebt wat zelfonderzoek gedaan maar nooit of te nimmer nog doorgepakt naar gedegen.
Ah, je heb je onvolledig uitdrukken rechtgezet aan de hand van een scherp zien van een immigrant als ik.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Deel één van het gzoz is het onderzoek naar het waarheidsgehalte van de dingen zoals die als vaststaand in je kop circuleren.
Dat kan men doen via NLP, Byron Katie, Diederik Wolsak en zovele andere (meditatie) methoden die overtuigingen onderzoeken.

Deel 2 van het gzoz, wat Laurens er nooit bijverteld, is 'doorpakken' enn daarna 'dieper doorpakken'.
Doorpakken is een specialiteit van professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido en op dit forum al overvloedig uitgelegd door hen.
Zie o.a. topic > Dieper doorpakken (link).
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 25 January 2018, 16:07   #72
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@Miha: Heb je al eens een plank geprobeerd ... Je observatie is er houterig genoeg voor. ???
Nowee, ik heb een zwaarder geval voor jou. Kan jij forumlid Ulla die al van januari 2011 te gast is op dit forum is wat bijles geven?
Er zijn zo van die mensen die moeite hebben met integreren.
Zie haar post van drie dagen geleden...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Waarom is dieper doorpakken nog nodig en wat is het?...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 25 January 2018, 17:02   #73
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Jij bent wel goed hé
Ik weet het.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 25 January 2018, 17:14   #74
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Heb je al eens een plank geprobeerd ... Je observatie is er houterig genoeg voor. ???
Voor wat een plank proberen?
Het komt op mij over als een poging tot een woordspelling. Ik snap hem niet, mogelijk een streek- grap, of simpelweg de plank misgeslagen....


.....

Hoe zou jij het anders formuleren?
Mihaela is offline  
Oud 25 January 2018, 18:21   #75
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Jij bent wel goed hé,
Ik weet het.
Jij bent wel goed fout bezig.
Start een topic zoals maries gedachtenwereld (link) met de naam "Dorje's gedachtwereld" dan kom ik af en toe ook is naar jouw egocentrische topic kijken als ik wat wil lezen over djochzjen of adyashanitu. Ik stap zo regelmatig wel is in een migranten restaurantje in Antwerpen binnen waar ik dan alleen Turks hoor spreken.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 26 January 2018, 02:22   #76
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Nowee: Voor wat een plank proberen?
Het komt op mij over als een poging tot een woordspelling. Ik snap hem niet,...
Ik snap hem ook niet.
Ik gok dat het een poging in Nowee's denkbeeldigheid is om een denkbeeldig tij te keren.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Laurens is moe, kunnnen professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido het tij van onbewustheid nog keren?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 26 January 2018, 16:30   #77
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
.

Zeer herkenbaar. Het doet mij denken aan het begrip "equal and opposite" van adyashanti, dat mij wel erg helpt, het helpt niet zozeer om het op te lossen, maar tenminste om te begrijpen wat er aan de hand is. Hoewel er veel leraren wijzen naar het "hoe" of het "wat je kan doen", is Adya voor mij de leraar die het meest stilstaat bij het "wat er met je gebeurt", iets wat meestal weinig aan bod komt bij andere leraren. Vandaar dat ik moest denken aan zijn uitleg hierover en ik volgende link wou delen, laat je niet afschrikken door de term "spiritual addiction", ook zonder dat er sprake is van een verslaving aan ervaring, legt de uitleg een mechanisme bloot die zich kan voordoen en die de terugval "kan" verklaren. Misschien heb je er iets aan.
http://www.awaken.com/2014/03/spiritual-addiction/


.
Ik weet dat ik 'verslaafd' ben aan op een bepaalde manier naar het leven te kijken Dat is: het leven aanschouwen vanuit een egocentrische perspectief, oefenen vanuit het ego, en ga zo maar door.
Het woord addiction is voor mij dus 'onschuldig', want ik weet dat het zo is...
Alles wat ik doe, denk, is het vanuit een drang om het ego te bevredigen.
De mens is een vratzuchtige schepsel, ik zou niet weten waarom dat zo is, maar het is zo....

Eens op het pad van 'waarheidsvinding' begaan, verschuift de verslaving, en 'kleed' ze zich aan met ' spirituele' woorden/ ideeën/ overtuigingen..
Ook al is een zoeker oprecht, kan men niet anders dan klungelen, tot verlichting intreedt..
Hoe lang duurt dat geklungel?
Zolang als het duurt, en geen seconde minder..
Ik schaam me niet meer om het geklungel, en ik trek me er niets meer van aan voor degene die zich anders voordoen...
Mihaela is offline  
Oud 26 January 2018, 16:45   #78
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
...
Ook al is een zoeker oprecht, kan men niet anders dan klungelen, tot verlichting intreedt..
Hoe lang duurt dat geklungel?
Zolang als het duurt, en geen seconde minder..
Ik schaam me niet meer te klungelen, en ik.trek me er niets meer van aan voor degene die zich voor doen als 'afgeronden'..
Ik heb het al meerdere keren geschreven op dit forum dat God nooit te laat is of te vroeg.
Zie o.a. mijn post van 5 april 2017.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Hi katerie,
...
In zijn algemeenheid: er komen nogal wat wijsheden op ons pad die ons op een gegeven moment aanspreken. Het is volgens mij een valkuil om te snel conclusies te trekken en op basis daarvan te gaan handelen. Het zou m.i. wijs zijn om ieder inzicht dat raakt een tijdlang te laten rusten totdat het zijn werk volledig heeft kunnen doen. Vaak zijn het bouillonblokjes die rauw niet te vreten zijn, maar eenmaal opgelost de soep een fijne smaak kunnen geven.
Het maakt allemaal niet uit wat jij wijs vindt of niet Rob.
God is nooit te laat of te vroeg schreef ik al meerdere keren op dit forum.
Byron Katie bevestigd dit:

'Het denken verandert pas als het daar klaar voor is, en als het verandert, is dat precies op het juiste moment, geen seconde te laat of te vroeg. Mensen zijn net als zaadjes die wachten tot ze kunnen ontkiemen. We kunnen niet gedwongen worden ons eigen begrip voor te zijn.'

Uittreksel van: Katie. 'Vier vragen die je leven veranderen'. iBooks.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 26 January 2018, 16:45   #79
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

"spiritual-addiction"
Even lezen..
Mihaela is offline  
Oud 26 January 2018, 16:54   #80
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Het denken verandert pas als het daar klaar voor is, en als het verandert, is dat precies op het juiste moment, geen seconde te laat of te vroeg. Mensen zijn net als zaadjes die wachten tot ze kunnen ontkiemen. We kunnen niet gedwongen worden ons eigen begrip voor te zijn.'
Ontvankelijk opstellen...
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.