Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 October 2017, 15:43   #71
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Beter geen trol, dan een fascist als medetrol.
Dus ga je verder alleen trollen en Laurens blijven beschuldigen zijn ego in de gedaante van Theo/ Kweetniet en Sterrenstof bestrijdt en weggemoffeld te hebben.
Daarmee onderzoek je jouw perspectief vanuit ego niet.
Gemiste kans alweer om bij te dragen aan een bewustere mensheid.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 15:59   #72
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dus ga je verder alleen trollen en Laurens blijven beschuldigen zijn ego in de gedaante van Theo/ Kweetniet en Sterrenstof bestrijdt en weggemoffeld te hebben.
Daarmee onderzoek je jouw perspectief vanuit ego niet.
Gemiste kans alweer om bij te dragen aan een bewustere mensheid.
Nee hoor, ik laat Renoir van wat het is, en de trol Katerie ook. Ego- trippers op een forum.
Renoir een machtsbeluste.
Katerie een hersengespoelde volgeling van moneybeach en Balsekar, en nog van een paar figuren..
Je kan amper een tekst schrijven met je eigen woorden, altijd een citaat van één of een andere.
Ga toch een keer durven krakkemikig uitdrukken. Maak het uit als je niet gestroomlijnd uitlegt? Het is net als jij een robot bent.
Het zit niets geen kracht meer in de woorden als ze ze neer zet.
Oefen op het forum joh..schrijf het zelf.

Ik ga mijn behoefte om te trollen onderzoeken, want als ik zie hoe jij bezig bent, besef ik wat een karikatuur ik ook ben.

Trouwens, bedankt voor je medewerking. Het heeft mij op ego- niveau gesteund.
Ik kon de opgeblazen ego's niet aan, en je medewerking heeft me voor een tijdje aangesterkt. Uiteindelijk zie ik dat dit ten koste gaat van andere dingen.
Het was fijn en amusant om samen te dollen, maar nu wordt het steeds herhaling, en wil ik het doorbreken... Wens me succes!!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 16:32   #73
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ego- trippers op een forum.
ego is overal en laat zich niet doorzien, hoeveel formules Lo T. Nowee nog uit zijn mouw schud en tot in het oneindige herhaalt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Katerie een hersengespoelde volgeling van moneybeach en Balsekar, en nog van een paar figuren..
Maar die hersenspoeling heb ik wel in alle vrijheid gekozen!
Dat kon ik niet als kind. Toen hersenspoelde mijn niet al te gezonde omgeving mij tegen wil en dank.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ga toch een keer durven krakkemikig uitdrukken. Maak het uit als je niet gestroomlijnd uitlegt? Het is net als jij een robot bent.
Het zit niets geen kracht meer in de woorden als ze ze neer zet.
Oefen op het forum joh..schrijf het zelf.
Ik heb niets uit te drukken of uit te leggen.
Kijk nu naar het uitdrukken en uitleggen van Lo T. Nowee, dewelke je mijn tegenpool zou kunnen noemen op dat gebied.
Een forumlid als Iona schrijft er wat aan te hebben en Ben / Guido onderschrijft Lo T. Nowee's oneindig gekakel over zijn bewustzijnstudie's en aanwijzingen met puntje als hij niet op vakantie is.
Wauw zeg, geweldig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ga mijn behoefte om te trollen onderzoeken, want als ik zie hoe jij bezig bent, besef ik wat een karikatuur ik ook ben.
Aha, kijk is hoe waardevol mijn bijdragen aan dit forum zijn!
Er is er dan toch één die beseft een karikatuur te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Trouwens, bedankt voor je medewerking. Het heeft mij op ego- niveau gesteund.
Ik kon de opgeblazen ego's niet aan, en je medewerking heeft me voor een tijdje aangesterkt.
Dat was met veel plezier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Uiteindelijk zie ik dat dit ten koste gaat van andere dingen.
Zoals?
In je tuin werken, verder schilderen? daar had je niet beseft wat voor karikatuur je ook bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het was fijn en amusant om samen te dollen, maar nu wordt het steeds herhaling, en wil ik het doorbreken... Wens me succes!!
VEEL SUCCES ermee!

__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 17:28   #74
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Maar die hersenspoeling heb ik wel in alle vrijheid gekozen!
Dat kon ik niet als kind. Toen hersenspoelde mijn niet al te gezonde omgeving mij tegen wil en dank.
Er is dus niets veranderd. Vroeger hersenspoelde de omgeving je, en nu nog steeds. B. Katie is nog steeds de omgeving..
Het enige wat veranderd is, is de gedachte dat het nu vrijwillig is.
Niets mis mee met de vragen van B. K. maar je doet er echt niets mee... Je gebruikt ze als decor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik heb niets uit te drukken of uit te leggen.
Je zet honderden citaten neer, waarom dan als je niets uit te drukken hebt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Kijk nu naar het uitdrukken en uitleggen van Lo T. Nowee, dewelke je mijn tegenpool zou kunnen noemen op dat gebied.
Helemaal geen tegenpool. Hij dwingt zijn formule op, jij overspoelt het forum met citaten. Er is geen verschil.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Een forumlid als Iona schrijft er wat aan te hebben en Ben / Guido onderschrijft Lo T. Nowee's oneindig gekakel over zijn bewustzijnstudie's en aanwijzingen met puntje als hij niet op vakantie is.
Wij hebben allemaal wat aan elkaar, als wij daar wat aan hebben...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Wauw zeg, geweldig.
Wat is geweldig? Op welk zin heeft dat betrekking?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Aha, kijk is hoe waardevol mijn bijdragen aan dit forum zijn!
Er is er dan toch één die beseft een karikatuur te zijn.
.
Hopelijk zie jij ook hoe idioot je doet...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat was met veel plezier.
Wederzijds..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Zoals?
In je tuin werken, verder schilderen? daar had je niet beseft wat voor karikatuur je ook bent.
Als ik iets besef is dat niet jouw verdienste.
Ik vind Dotje ook maar uit zijn duimpje zuigen, en herken ik mijn eigen onnozelheid.
Jullie zijn hier weerspiegeling van mijn eigen ego, ik durf tenminste mezelf te herkennen..
Nu jij nog, werkelijk iets met de B.Katie vragen doen, want het ziet er naar uit dat jij ze naar jezelf nooit gebruikt.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

VEEL SUCCES ermee!

Dankje..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 20:45   #75
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het enige wat veranderd is, is de gedachte dat het nu vrijwillig is.
Da's toch wel een belangrijke gedachte!
Uit vrije wil kies ik voor Byron Katie, Jon Kabat-Zinn, Jan Geurtz en Ramesh Balsekar om mij te inspireren en aanwijzingen te geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je zet honderden citaten neer, waarom dan als je niets uit te drukken hebt?
Dat doe ik niet. Dat zijn mijn woorden niet. Ik besta niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Helemaal geen tegenpool. Hij dwingt zijn formule op.
Lo T. Nowee is een driedimensionaal lichaam-geest-organisme dat geprogrammeerd is om formules op te dringen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
jij overspoelt het forum met citaten. Er is geen verschil.
Ik ben een driedimensionaal lichaam-geest-organisme dat geprogrammeerd is om citaten neer te zetten.
Dat is het verschil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat is geweldig? Op welk zin heeft dat betrekking?
Dat heeft betrekking op de opgedrongen formules van Lo T. Nowee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hopelijk zie jij ook hoe idioot je doet...
Ik doe niets. Er zijn geen doeners.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als ik iets besef is dat niet jouw verdienste.
Dat klopt. Ik besta niet los van jou.
Ik ben jou, jij bent mij en ik ben God.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind Dotje ook maar uit zijn duimpje zuigen,
Hij is nog groen. Probeer hem te accepteren zoals hij is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
... en herken ik mijn eigen onnozelheid.
Jullie zijn hier weerspiegeling van mijn eigen ego, ik durf tenminste mezelf te herkennen..
Maar ik herken jou ook in mij hoor. Jij bent mij, ik ben jou en jij bent God.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nu jij nog, werkelijk iets met de B.Katie vragen doen, want het ziet er naar uit dat jij ze naar jezelf nooit gebruikt.
Dat is dus een denkfout van jou in je denkbeeldigheid die doorzien moet worden.
Want je weet niet hoeveel papieren in al vol geschreven heb met de 4 vragen.
Zie maar:
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 22:41   #76
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Jouw laatste zin is goud waard, al de rest is blijven steken in de ego-overtuiging dat je hier alleen maar kunt zijn om de anderen van je eigen gelijk te overtuigen...
Welke waarde, buiten een grote ego-waarde, kan dat voor mij hebben???
Word ikzelf ook maar iets wijzer wanneer ik de anderen kan overtuigen van mijn groot gelijk???
Heb je dus weer een onderzoek plaats delict. Op het moment dat iemand probeert je van iets te overtuigen wordt je ego al geprikkeld. Ik merk dat weleens. Door het op te merken verplaatst de focus zich op het observeren wat het al dan niet met me doet. We hebben het allemaal in ons..dit besef alleen maakt dat ik het gedoe eromheen allemaal niet meer zo serieus neem. Daar wordt je wat mij betreft wel wijzer en lichter van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik zie wel of ik hoor jou zeggen dat je jezelf op persoonlijk vlak en in jouw uitwisseling met de omgeving verrijkt hebt sinds je aan waarheidsdenken doet... Maar dat gaat voor mij niet verder dan wat psychologie; niets mis mee en het is je gegund; maar gaat het doel van dit forum niet verder dan dat???.
Psychologie bestudeert het denken en handelen van de mens en hoe dat werkt. las ik net op internet. Voor zover ik weet gaat dat verder niet de diepte in. Ik heb het in een van mijn opleidingen gehad [/QUOTE](kinderpsychologie). Dat is in die zin alleen maar de werking maar niet wat het met jou en de wereld doet.

Met je mind vorm je d.m.v. je gedachten je persoonlijke wereld. Zoals jij die ziet. Het is goed de werking en de plaats te kennen maar ook te beseffen dat het tijdelijk is en kan veranderen, zelfs verdwijnen. Met een gedachte waarop een gevoel volgt kun je een hele oorlog ontketenen. Eigenlijk bizar wat je met een paar niet tastbare zaken ( gedachten) en gevoelens kunt veroorzaken. Het is zo simpel dat je het niet ziet als je strikt gelooft wat je denkt en voelt. Als dat losser gaat zitten verdwijnt ook de lading.

Wat het doel van het forum betreft dat heeft o.a. te maken met het onderzoeken van je (ego)gedachten op waarheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Weet je, vroeger in de godsdienst was de sexualiteit iets heel vies en wouden ze de sexualiteit op alle gebied uitschakelen... en wat kregen ze, wat kweekten ze, sexuele maniakken want probeer je natuurlijke sex maar eens uit te schakelen, daar nooit over na te denken, dat nooit te voelen, daar van afgesneden te zijn... Probeer het eens... en je doet je ogen toe en het is alles sex wat om de hoek komt loeren...
Sexualiteit zoals men erover denkt en erna handelt is allang niet meer natuurlijk als we al de gedachten en concepten omtrent moeten geloven. Denk dat dat ook ermee te maken heeft, wat betreft seksmaniakken binnen en buiten de kerk. Maar ik snap je punt en het bewijst niet dat het object van denken iets natuurlijks is. Een roze olifant bestaat volgens mij ook niet. En ook die blijven om de hoek loeren..ik zie hem nu ook.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hetzelfde met je ego... Probeer hem uit te schakelen en hij komt in alle hevigheid terug... en doordringt je leven van a tot z...
Laat hem voor wat hij is en hij laat jou eerder met rust...
Om het te laten zijn wat het is heb ik moeten leren inzien er niet meer in te geloven dat je dat ego daadwerkelijk bent maar zijn plaats te kennen. Voor zover ik daarmee ben dan. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is of een ego bestaat in die zin dat het latent aanwezig is of het echt alleen maar een product is wat wij over onszelf van kinds af aan leren. Het eerste omdat het soms zo hardnekkig kan zijn en idd allerlei trucjes verzint.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 22:47   #77
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Een uur is geen uur meer... vroeger was dat zogezegd omdat de mensen ouder werden... Nu lijden zelfs de jongeren daaraan...

Mijn moeder, geboren in 1922, vertelde altijd, dat voor haar, in haar tijd, de tijd niet vooruitging totdat je 18jaar waart en vanaf dan, 'volwassen' geworden en mogen deelnemen aan het volle leven draaide de tijd altijd vlugger en vlugger...

Zou het kunnen dat nu de tijd, zelfs voor jongeren, zo vlug draait omdat zelfs jongeren geen tijd meer hebben om al hun bezigheden rond te krijgen...

En zelfs voor mij, die mij vroeger veel verveelde, hoef ik mij nu nooit meer te vervelen, want ik heb de computer waar ik spelletjes op kan doen; ik heb de suduku waar ik naar hartelust in kan spelen...
Vijf minuten tussen twee bezigheden, waar ik mij vroeger ergerde dat ik moest wachten en hoeps ik kan de tijd doden zonder iets aan iemand te moeten vragen...
Alle vrijetijdsbestedingen hebben we nu voorhanden zonder dat we zelfs maar het huis uit moeten of moeten wachten op het één of ander om ons bezig te houden...
De tijd draait inderdaad te vlug want ik heb de tijd niet meer om alles te doen wat ik zou willen doen...

En dat laatste is enkel symbolisch gezegd, want voor mij is het nu goed zoals het is...
Denk dat we naar het babbel gedeelte moeten of iets anders als we het over het fenomeen tijd willen hebben. Schuman resonantie enzo..
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 15 October 2017, 23:02   #78
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Jouw laatste zin is goud waard, al de rest is blijven steken in de ego-overtuiging dat je hier alleen maar kunt zijn om de anderen van je eigen gelijk te overtuigen...
Dit viel mij nog op. Ik begrijp de vetgedrukte zin niet wat dat met mijn schrijven te maken heeft want ik heb die overtuiging niet. Of wat bedoel je ermee te zeggen?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 16 October 2017, 09:17   #79
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Dat is dus een denkfout van jou in je denkbeeldigheid die doorzien moet worden.
Want je weet niet hoeveel papieren in al vol geschreven heb met de 4 vragen.
Zie maar:
Doe jij de vragen stellen als jij bv. op Tine afstormt omdat ze iets over Renoir schrijft?
Alles wat je over haar beweert, draai je naar jezelf toe?
Alles wat je over wie dan ook beweert, draai je ook vervolgens om naar jezelf?

Dag K.
Tot over een paar dagen weer..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 October 2017, 09:48   #80
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dit viel mij nog op. Ik begrijp de vetgedrukte zin niet wat dat met mijn schrijven te maken heeft want ik heb die overtuiging niet. Of wat bedoel je ermee te zeggen?
Wat jouwzelf aangaat gaat dit misschien niet op; want jij beschrijft vooral hoe en wat jij voelt; hoe en wanneer jij getriggert bent...
Niets op tegen.
Maar alles wat ik zeg kun jij als het ware alleen maar interpreteren als die vetgedrukte zin...
Ik merk ook op en ik geef mijn commentaar..., maar jij verhaalt het voortdurend naar die vetgedrukte zin...
In feiten zeg jij aan mij of je zwijgt of ik zie je ego dat overal vooral de anderen van zijn gelijk wil overtuigen...
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53
Wel of geen vlees? Nathan Boeddhisme 3 16 June 2011 17:50
Wel of geen therapie? Rozenhart Tony Parsons 39 19 August 2010 11:51


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.