Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 April 2012, 11:18   #71
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Wanneer was de laatste keer dat je met je onverstarrende/ontfixerende kijk een nieuw, niet zijnde een jou bekend, idee omarmde als op zijn minst 'ook' waar ?
Daar ben ik dan ook helemaal DOOD op gelopen.
En niet zo'n klein beetje.
Het heeft mij perfect ge?llustreerd hoe een imaginaire doener gepaard gaat met 'oorlogszucht.'
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 11:35   #72
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Anderzijds kun je er evenmin van uit gaan dat het zich zomaar aan je voltrekt, kun je er niet van uitgaan dat er niks gedaan kan worden. Daarbij zijn het merendeel van de mensen die ik ken doeners ze geloven in een maakbare wereld. En met mijn 'je bestaat niet' heb ik nog maar zelden iemand geïnteresseerd zien geraken om van gedachten te wisselen over mijn ideeën.

Het is me niet moeilijk gevallen ze te laten inzien dat ze geen keus maken, maar dat de keus gemaakt wordt waarna er geen verdere belangstelling of verandering van inzicht optrad, dus je bewering klopt wat mij betreft niet.

Bewustwording is mijn 'second best' na willen weten wat je bent. Dat is, zoals zo vaak gezegd niet mijn belang of mijn streven maar dat zou, in mijn optiek, de eerste motivatie moeten zijn in ieders leven. Ik hoop dat te stimuleren. Ik vind na?viteit de mooiste eigenschap die ik ken dus je idee dat aangaande klopt niet.

Ik reageer niet om jouw beeld over mij te vervolmaken maar omdat het belangrijk voor mijn zeggingskracht is dat er niet aan de zuiverheid van de bedoeling wordt getwijfeld.
Al enkele jaren achtereen ben jij op forums niets anders aan het doen dan van gedachten te wisselen over jouw stokpaardje; dat je door een intentie van een schijnbaar Doen' kunt realiseren dat het centrum van een 'persoonlijke' 'Werkelijkheid'...feitelijk niet bestaat.
Legio mensen zijn daarover met jou de argumentatie aangegaan, van hoe, wat, waarom, zus en zo...
Dus dat je zelden geintresseerden bent tegengekomen is gewoon een..ontkenning.
Het op de regel' beamen van hoe jij dingen ziet/constateert, dat is vrij weinig gebeurd...iig zo dat al te volgen was/is door lezers.
Kortom jouw vorm gevende voorstellingen vinden heel vaak een...tegen argumentatie.
IK proef heel vaak bij jou, een verongelijkt mens.

Geen verdere belangstelling of het wel/niet veranderen van een inzicht/visie...is een keuze.

M.i vind jij een bepaald vertoon' of expressie van naiviteit een mooie eigenschap van de mens...je bent daar selectief in.
Naiviteit in General is voor jou een gruwel...waar je beschouwelijk' constant tegen...strijd.

Er kunnen geen zuivere Bedoelingen zijn !, ook al zijn ze oprecht en met een goed hart gemeend,....er kan alleen één Zuivere Oorzaak zijn', en die is als zichzelf...Zonder Bedoeling.
Aan de zogenaamde zuiverheid van bedoeling...mag ALTIJD' worden getwijveld.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 12:56   #73
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Daar ben ik dan ook helemaal DOOD op gelopen.
En niet zo'n klein beetje.
Het heeft mij perfect ge?llustreerd hoe een imaginaire doener gepaard gaat met 'oorlogszucht.'
Het is mijn ervaring dat iedereen z'n lesjes te leren heeft en dat diegene dan doorgaans ook nog eens aanloopt tegen datgene wat hij/zij verwacht, hetgeen allesbehalve verwonderlijk zou moeten zijn.
In jouw geval lijkt het me wel duidelijk dat de uitkomst steeds bekend zal zijn en uitlopen op alsmaar een eensluidende ervaring. Het is je idee-fixe.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 13:13   #74
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Al enkele jaren achtereen ben jij op forums niets anders aan het doen dan van gedachten te wisselen over jouw stokpaardje; dat je door een intentie van een schijnbaar Doen' kunt realiseren dat het centrum van een 'persoonlijke' 'Werkelijkheid'...feitelijk niet bestaat.
Legio mensen zijn daarover met jou de argumentatie aangegaan, van hoe, wat, waarom, zus en zo...
Dus dat je zelden geintresseerden bent tegengekomen is gewoon een..ontkenning.
Het op de regel' beamen van hoe jij dingen ziet/constateert, dat is vrij weinig gebeurd...iig zo dat al te volgen was/is door lezers.
Kortom jouw vorm gevende voorstellingen vinden heel vaak een...tegen argumentatie.
IK proef heel vaak bij jou, een verongelijkt mens.

Geen verdere belangstelling of het wel/niet veranderen van een inzicht/visie...is een keuze.

M.i vind jij een bepaald vertoon' of expressie van naiviteit een mooie eigenschap van de mens...je bent daar selectief in.
Naiviteit in General is voor jou een gruwel...waar je beschouwelijk' constant tegen...strijd.

Er kunnen geen zuivere Bedoelingen zijn !, ook al zijn ze oprecht en met een goed hart gemeend,....er kan alleen één Zuivere Oorzaak zijn', en die is als zichzelf...Zonder Bedoeling.
Aan de zogenaamde zuiverheid van bedoeling...mag ALTIJD' worden getwijveld.
Eigenlijk zou ik niet moeten reageren want ik heb niet het idee dat het iets doet. Je weet het immers al. Er zijn gedachten en ideeen naar een vaste vorm ongeacht wat ik schrijf. Ik berijd geen stokpaardje, ik hoop alleen maar dat er ooit iemand is die net als ik op zoek gaat naar Waarheid en dezelfde ontdekkingen doet zoals ik die heb gedaan.

Ik heb op de fora jarenlang niks anders gedaan dan priegelen in de marge omdat blijkende uit de reacties er alleen maar interesse is in de verschijnselen. Aan wat mijn intentie is over te dragen en wat m'n stokpaardje zou kunnen zijn daar ben ik nog nooit aan toegekomen, hoewel er ooit eens een redelijk goede aanzet is geweest in het allereerste begin op het forum van Remon. Maar om kort te gaan ik kan me niet vinden in je bovenstaande idee en verhaal en vind het verder ook niet dienstig daar op te reageren.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 13:22   #75
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Eigenlijk zou ik niet moeten reageren want ik heb niet het idee dat het iets doet. Je weet het immers al. Er zijn gedachten en ideeen naar een vaste vorm ongeacht wat ik schrijf. Ik berijd geen stokpaardje, ik hoop alleen maar dat er ooit iemand is die net als ik op zoek gaat naar Waarheid en dezelfde ontdekkingen doet zoals ik die heb gedaan.

Ik heb op de fora jarenlang niks anders gedaan dan priegelen in de marge omdat blijkende uit de reacties er alleen maar interesse is in de verschijnselen. Aan wat mijn intentie is over te dragen en wat m'n stokpaardje zou kunnen zijn daar ben ik nog nooit aan toegekomen, hoewel er ooit eens een redelijk goede aanzet is geweest in het allereerste begin op het forum van Remon. Maar om kort te gaan ik kan me niet vinden in je bovenstaande idee en verhaal en vind het verder ook niet dienstig daar op te reageren.
So be it....
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 13:24   #76
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
ik kan me niet vinden in je bovenstaande idee en verhaal en vind het verder ook niet dienstig daar op te reageren.
Dat is voor eenieder zo die het niet eens is met de ander.
En dan?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 13:27   #77
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Dat is voor eenieder zo die het niet eens is met de ander.
En dan?
Ga gerust door met het 'beppen' over de verschijnselen en met het eens zijn over elkaars zienswijzen, ik doe daaraan niet mee.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 13:53   #78
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ga gerust door met het 'beppen' over de verschijnselen en met het eens zijn over elkaars zienswijzen, ik doe daaraan niet mee.
Je vooroordelen staan je in de weg, de uitnodiging is kijk er eens naar.

Ieders WAARHEID gekend in zichzelf, is de zuivere WAARHEID, zelfs bezien als de grootste nonsens in andermans visie!

Respect voor anders "denkenden"

Je bent naar mijns inziens op zoek naar gelijk gestemden, niks meer niks minder.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 14:04   #79
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ga gerust door met het 'beppen' over de verschijnselen en met het eens zijn over elkaars zienswijzen, ik doe daaraan niet mee.
Nee, JIJ doet daar idd.niet aan mee, dat gebeurt gewoon.
Of je wil of niet.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 14:08   #80
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Je vooroordelen staan je in de weg, de uitnodiging is kijk er eens naar.

Ieders WAARHEID gekend in zichzelf, is de zuivere WAARHEID, zelfs bezien als de grootste nonsens in andermans visie!

Respect voor anders "denkenden"

Je bent naar mijns inziens op zoek naar gelijk gestemden, niks meer niks minder.
Dat kun je vinden, vanuit mijn optiek ziet het er anders uit.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De dood Mihaela Overige religie 8 16 April 2012 06:42


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.