Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 April 2013, 21:28   #71
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Je mag daarvan genieten, er zijn ergere dingen waarvan ook genoten word.

Wat ik me wel afvraag of je ook van mij houd,...of zijn dat alleen de vrouwen die je terecht wijst?(sorry,...discrepantie aangeeft)
zie elders, schat.....niet gelijk altijd gaan schreeuwen, als je nog niet alles hebt gezien.....
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:29   #72
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Nogmaals, ik zie niet wat jij ziet.
Maar stel nou eens dat het klopt wat je ziet (wat niet gezegd is, maar zou kunnen) denk je dan werkelijk dat jouw manier van reageren enige ingang zal vinden bij de mensen die het betreft?
Rob, vind je het ok als wij dit zo even laten? Als jij niet ziet wat ik zie, merk ik dat ik ook met jou niet verder wil in gesprek hierover. Als ik dat doe voelt alsof ik mezelf tekort doe.
Bedankt voor je poging om te luisteren, ik voel me door jou niet gezien en niet gehoord in de taal van mijn beleving, ook al doe je een poging. Niet dat je dat niet wilt, maar zoals je zegt, je ziet het niet zoals ik het zie.
Voor mij houd het op daarin.
Laat ajb ook rusten, anders voel ik me geweld aangedaan als jij je wijze op mij doorzet..

Succes met je werk dat je nog verder hebt vanavond.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:32   #73
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Dank je Hans. Ik ben blij dat je mijn inzet weet te waarderen. Schei nou gvd toch eens uit met al die overbodige reacties, waar geen hond op zit te wachten. Hans ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, je bent onverbeterlijk. En net heb ik je in een ander draadje nog gezegd dat je je had verbeterd. Wat nu? Hoe zit het nu? Help mij eens uit de droom. Voor jouw plezier.

Ik vond het een goede vraag,....

Maar idd, ik heb mij verbeterd, maar snap niet wat dit met jouw ergernis naar mij toe te maken heeft, dat is toch jouw ding?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:35   #74
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
zie elders, schat.....niet gelijk altijd gaan schreeuwen, als je nog niet alles hebt gezien.....
Ik zie mij niet schreeuwen, maar het klopt dat ik verkeerde of voorbarige aannames kan maken uit onwetendheid.
Mooi zou zijn als dit zich zou uiten in geen aannames meer, maar zover ben ik nog niet.

Ik ga snel zoeken!WiNk
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:40   #75
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Rob, vind je het ok als wij dit zo even laten? Als jij niet ziet wat ik zie, merk ik dat ik ook met jou niet verder wil in gesprek hierover. Als ik dat doe voelt alsof ik mezelf tekort doe.
Bedankt voor je poging om te luisteren, ik voel me door jou niet gezien en niet gehoord in de taal van mijn beleving, ook al doe je een poging. Niet dat je dat niet wilt, maar zoals je zegt, je ziet het niet zoals ik het zie.
Voor mij houd het op daarin.
Laat ajb ook rusten, anders voel ik me geweld aangedaan als jij je wijze op mij doorzet..

Succes met je werk dat je nog verder hebt vanavond.
Oke. Tot een volgende keer.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:54   #76
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat jij dom en naief bent Ulla, en niet ziet hoe sommigen mensen hun ego bot willen vieren op iemand die zich kwetsbaar opstelt, kan ik er niets aan doen. Jouw reactie is nu bot en ongevoelig. Je bent een huppel-koe die alles aanneemt wat mensen met hun opgeblazen ego hier neer zetten. Ga gerust verder met flirten en hun ego strelen, ik doe daar niet aan mee.
Zo lomp had je echt niet verwacht. Is geen liefde wat hij laat zien, maar een opgeblazen ego die zomaar uit het niets mij de les wilt lezen. Pfff..

Enige wat ik in je reactie herkende was de felheid waarmee ik zelf soms reageerde als ik eigenlijk verdrietig was. Mijn lief zei dan altijd, nee dat meen je helemaal niet, wat je daar zegt. Ik geloof ook niet dat jij het echt meent. maar dat er een hoop andere dingen onder verborgen zitten. Ik moest dan over me zelf lachen. Ik vind je felheid aandoenlijk en snap nu waarom mijn lief zo lacht als ik zo doe. Jij doet mij dus aan mezelf denken.

Het ging niet dus niet over Guy. Hij heeft idd wel wat betuttelend over zich heen. Maar dat is Guy.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:56   #77
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik zie mij niet schreeuwen, maar het klopt dat ik verkeerde of voorbarige aannames kan maken uit onwetendheid.
Mooi zou zijn als dit zich zou uiten in geen aannames meer, maar zover ben ik nog niet.
Tuurlijk niet. Daar zorg je wel voor.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:58   #78
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het ging niet dus niet over Guy. Hij heeft idd wel wat betuttelend over zich heen. Maar dat is Guy.
Is dat zo? Vinden meer mensen dat? Spreek dan nu voor eens en voor altijd vrijuit.....want dan wordt het de hoogste tijd dat ik iets aan mijn imago ga doen. Betuttelend.....getsie....
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:01   #79
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dan moet jij mij niet proberen in te tomen. Het is ook mogelijk dat mijn temperament (Roemeens/zigeuner) duidelijk zich onderscheidt hier tussen de koudekikkers Hollanders en Duitschers. Kijk daar ook overheen, zal je adviseren.
Mijn familie stamt van de mongolen af en dat was en is onze familie goed te merken. We maken er altijd grapjes over.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:02   #80
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Deze tekst is mijn mening en heb ik vanochtend vanuit mijn intuitie zelf verzonnen.
Ok, treffende tekst vond ik.
Je laatste zin zat zo verloren bij, dat ik vervolgens een te grote afstand ervoer tussen de tekst en je laatste zin.
Nu dat ik hier onder lees, wordt er de afstand helemaal gevuld, en begrijp ik je beter.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Met de laatste zin bedoel ik juist dat je ego je ratio zal en kan bespelen. Je ratio gaat op aandringen van je ego redenen bedenken om iets juist wel of niet te doen. Ik bedoel ermee te zeggen dat je niet zomaar je ratio moet vertrouwen. Als je leert werken met je intuitie gaat er een wereld voor je open.
Maar daarvoor is het wel zaak om je hoofd leeg te maken. Contact maken met je intuitie is moeilijker voor mensen met een sterk ontwikkelde ratio. (zoals ik dus) Heb ik een belangrijke kwestie, dan benader ik die eerst via intuitie.
Pas daarna laat ik de ratio er op los.
Ok, ik snap nu wat je bedoelt.
Toen jij alleen maar 1 zin had geschreven, kwam op mij over alsof je de ratio afschreef. Hier in zie ik het meer als een samenwerking tussen ratio en intuïtie, en kan ik een beetje je proces volgen.
Fijn wat je deelt, ik vind het mooi om je weg te volgen.
Ik herken ook veel van wat je zegt, ook al lijkt mijn proces zo anders, dat komt ook omdat de details van iemand zijn leven mensen zo verschillend doen lijken. In grote lijnen herken ik veel, en ook de afstand van mens tot mens wordt overbrugd.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.