Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 August 2013, 08:44   #71
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik kwam net op het begin van dit draadje, daar zag ik waar het mee begon: "Het bewustzijn stroomt overal doorheen".
Daar is ook een ontwikkeling in bezig realiseer ik me.

Gaf het een dag of 10 geleden nog een hoop opschudding... op dit moment geeft het rust en is alles op de eigen plek. De realisatie van verbondenheid is enorm. Maar daarnaast het zien dat alles er is en dat ik niets hoef vast te pakken, het gaat toch nooit weg.

Terwijl ik dit typ zie ik zo helder hoe het er allemaal uit ziet. Alle vormen, echt ?lles wat er is en er doorheen bewustzijn. En waar geen vorm te zien is ook bewustzijn. Inclusief alle woorden, gedachten, ervaringen, verschijnselen. Niks is meer echt belangrijk, omdat dat vanuit het denken komt.

Alles IS. Het is zo stil!

Ahhh, daar komen weer gedachten.
Dat was g??f!!
Mahziri is offline  
Oud 3 August 2013, 08:48   #72
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Overigens is het dan ook weer glashelder hoe gedachten de werkelijkheid beïnvloeden.
Wat ik even heel helder mocht zien was de w?rkelijkheid.
En toen schoven er weer gedachten voor. Net als een wolk voor de zon.
En dat gaf gelijk een ander gevoel ook. Beperkter, bedrukter.
Mahziri is offline  
Oud 3 August 2013, 10:14   #73
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Onthechting neemt gelijk een enorme snelheid!
Vandaag komen er mensen allerlei boeken uitzoeken. Healing, gedachtenkracht, alles over trucjes en tools had ik zo'n beetje.

En wow, net 2 dikke, volgeschreven dagboeken verscheurd en weggegooid. Opeens was het zo grappig om ze te zien, verhalen die ik vastgepakt had en gemerkt als leuk of niet leuk. Geweldig! niet meer nodig!
Mahziri is offline  
Oud 3 August 2013, 10:17   #74
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Overigens is het dan ook weer glashelder hoe gedachten de werkelijkheid beïnvloeden.
Wat ik even heel helder mocht zien was de w?rkelijkheid.
En toen schoven er weer gedachten voor. Net als een wolk voor de zon.
En dat gaf gelijk een ander gevoel ook. Beperkter, bedrukter.
Je zult met je gedachten moeten zien te leven. Als je eenmaal de Werkelijke wereld gezien hebt, dan is die altijd bij je. Ook al zit je niet in het directe waarnemen. Ergo: je leven als mens wordt ook veel aangenamer.
Freerider is offline  
Oud 3 August 2013, 11:10   #75
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Je zult met je gedachten moeten zien te leven. Als je eenmaal de Werkelijke wereld gezien hebt, dan is die altijd bij je. Ook al zit je niet in het directe waarnemen. Ergo: je leven als mens wordt ook veel aangenamer.
Het valt me op dat je vaak op me reageert met woorden en "adviezen" die me een zucht ontlokken. Een zucht en een gedachte dat je me niet begrijpt.

Het antwoord wat je nu geeft zou me een jaar geleden nieuwsgierig hebben gemaakt. Maar nu, na de ervaringen die ik nu heb voelen ze een beetje als mosterd na de maaltijd.

Het is allemaal inmiddels zo enorm helder.

Ik hoef geen aangenaam leven. Leven is voldoende, meer is er niet. Aangenaam is mindstuff. Aangenaam, niet aangenaam. Is al een poosje niet meer zo boeiend.

Die werkelijke wereld is sowieso bij me. En als kind "wist" ik dat, zoals ik het nu weer "weet". Toen even een poosje was er even een wolk, en nu, zo helder als het maar kan.

En die gedachten.... geen keus om er wel of niet mee te leven. Ze zijn er, punt. Ook daar stroomt het leven/bewustzijn door heen.
Mahziri is offline  
Oud 3 August 2013, 11:42   #76
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Het valt me op dat je vaak op me reageert met woorden en "adviezen" die me een zucht ontlokken. Een zucht en een gedachte dat je me niet begrijpt.
Zo kwam dat ook op mij over, een bouwvakker in een porseleinwinkel..
Je proces is al zo flagrant, zo subtiel, dat heeft z'n eigen orde, z'n eigen verloop.
Rennie is offline  
Oud 3 August 2013, 12:34   #77
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Het valt me op dat je vaak op me reageert met woorden en "adviezen" die me een zucht ontlokken. Een zucht en een gedachte dat je me niet begrijpt.

Het antwoord wat je nu geeft zou me een jaar geleden nieuwsgierig hebben gemaakt. Maar nu, na de ervaringen die ik nu heb voelen ze een beetje als mosterd na de maaltijd.

Het is allemaal inmiddels zo enorm helder.

Ik hoef geen aangenaam leven. Leven is voldoende, meer is er niet. Aangenaam is mindstuff. Aangenaam, niet aangenaam. Is al een poosje niet meer zo boeiend.

Die werkelijke wereld is sowieso bij me. En als kind "wist" ik dat, zoals ik het nu weer "weet". Toen even een poosje was er even een wolk, en nu, zo helder als het maar kan.

En die gedachten.... geen keus om er wel of niet mee te leven. Ze zijn er, punt. Ook daar stroomt het leven/bewustzijn door heen.

Excuus dan. Ik kan niet weten waar je allemaal in verkeert. Of ik met de Mahziri van een jaar terug van doen heb of met die van 2013?. Of misschien ben je morgen nog wel anders?
Freerider is offline  
Oud 3 August 2013, 12:41   #78
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Excuus dan. Ik kan niet weten waar je allemaal in verkeert. Of ik met de Mahziri van een jaar terug van doen heb of met die van 2013?. Of misschien ben je morgen nog wel anders?
Het is alleen mijn gevoel wat ik weergaf, hoe het op me over komt. Excuses zijn niet nodig. .
Je hebt met de Mahziri van nu te maken en morgen met die van morgen. Met nog wat verkrampingen uit het verleden, maar die zijn ook vandaag.
Het is heerlijk om dat niet meer te hoeven benoemen.
Dat realiseerde ik me vanmorgen bij het scheuren van al die bladzijden uit het dagboek. Al die letters en woorden. Het stelt niks meer voor.
Mahziri is offline  
Oud 3 August 2013, 13:16   #79
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Excuses zijn niet nodig. .
Dat is voor zijn ontwikkeling nodig.
Rennie is offline  
Oud 3 August 2013, 13:17   #80
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Excuus dan. Ik kan niet weten waar je allemaal in verkeert. Of ik met de Mahziri van een jaar terug van doen heb of met die van 2013?. Of misschien ben je morgen nog wel anders?
Invoelingsvermogen ontstaat waar je haan niet voortdurend victorie moet kraaien.
Werk aan de haan.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Incarnatie en verlichting. Hein Wolter Keers 8 11 September 2010 10:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.