Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 August 2012, 21:29   #71
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Produceert het lijf wellicht te veel gal omdat je vader zijn wensen, vanwege de voortdurende aandacht die je moeder voor zichzelf opeist, moet inslikken ?

Och ouders, het zijn net kinderen.
Rennie is offline  
Oud 29 August 2012, 21:48   #72
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Vagebond, sterkte ermee! Mooi geschreven trouwens.
Maria is offline  
Oud 29 August 2012, 22:17   #73
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wens je hoe dan ook sterkte met je ouders, lijkt mij voor jullie alle drie niet makkelijk, deze situatie!
Thanks Ulla maar ik heb niet zo'n last eerlijk gezegd. Ik ben blij dat ik ben mee gegaan want mijn moeder zei eerst nog dat niet nodig was maar ik zag de bui al hangen. Ze wat totaal van de kaart. Ik kan het me ook wel voorstellen want ze was net als mijn vader in de veronderstelling dat het allemaal een fluitje van een cent zou zijn en dat was ook de voorspelling. Er is in het afgelopen jaar mbt die galoperaties al zoveel mis gegaan. Eerst in Zutphen, dat was in januari, dat ze 1 grote galsteen er niet uit konden krijgen en een stant hebben geplaatst in de hoop dat die wat zou doen, niet dus. Toen naar het AMC voor een dagopname, wel onder volledige narcose, waar zij dus zouden proberen om die steen er uit te halen, wat ook daar niet gelukt is, wat ze daar toen wel gedaan hebben is ons nog altijd niet helemaal duidelijk. In ieder geval werd mijn vader weer opgenomen vanwege klachten wat bleek een leverontsteking te zijn, weer geopereerd. Zo zijn ze er achter gekomen dat er in Amsterdam iets niet gegaan was als het had moeten gaan + dat ze niet naar Zutphen hadden terug gerapporteerd wat ze dan wel hadden gedaan. Dat was een paar weken geleden. Gisteren was operatie 6.

Wanneer ze nu dus weer gaan opereren dan zal het aantal, incl die operatie mbt die littekenbreuk, na die nieroperatie, die er ook nog zit aan te komen nadat het hele gedoe met die galblaas + uitgangen is opgelost, op 8 komen. Da's niet misselijk.

Mijn moeder belde vanmiddag op met de mededeling dat de behandeld arts in het AMC haar en mij graag Vrijdag weer wil zien, want vandaag hebben ze met contrastvloeistof gekeken waar precies dat lek zit en via de scan ed gekeken hoe de boel er van binnen bij ligt op dit moment, om de verder behandeling te bespreken. Uit wat ik nu van mijn moeder begreep gaan ze voorlopig nog niet opereren maar eerst eens kijken of de gal wel voldoende gal produceert - mijn vader heeft gisteren ook een drain aangelegt gekregen omdat ze bang waren dat de gal evt. naar de buikholte zal lekken en dat is niet oké - daarna gaan ze geloof ik de drain verwijderen om te kijken waar die gal nu uiteindelijk naar toe lekt ect. Anyway zal mijn vader zoals ik het nu begrepen heb voorlopig nog in Amsterdam moeten blijven afhankelijk van.... Afijn we zullen het Vrijdag allemaal wel horen en vandaar gaan we dan weer verder.
Vagebond is offline  
Oud 29 August 2012, 22:19   #74
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Er is ook zoiets als "gezond" rekening houden met jezelf.
Let op dat je je eigen lijf niet overbelast.
Mars is offline  
Oud 29 August 2012, 22:51   #75
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Thanks Ulla maar ik heb niet zo'n last eerlijk gezegd. Ik ben blij dat ik ben mee gegaan want mijn moeder zei eerst nog dat niet nodig was maar ik zag de bui al hangen. Ze wat totaal van de kaart. Ik kan het me ook wel voorstellen want ze was net als mijn vader in de veronderstelling dat het allemaal een fluitje van een cent zou zijn en dat was ook de voorspelling. Er is in het afgelopen jaar mbt die galoperaties al zoveel mis gegaan. Eerst in Zutphen, dat was in januari, dat ze 1 grote galsteen er niet uit konden krijgen en een stant hebben geplaatst in de hoop dat die wat zou doen, niet dus. Toen naar het AMC voor een dagopname, wel onder volledige narcose, waar zij dus zouden proberen om die steen er uit te halen, wat ook daar niet gelukt is, wat ze daar toen wel gedaan hebben is ons nog altijd niet helemaal duidelijk. In ieder geval werd mijn vader weer opgenomen vanwege klachten wat bleek een leverontsteking te zijn, weer geopereerd. Zo zijn ze er achter gekomen dat er in Amsterdam iets niet gegaan was als het had moeten gaan + dat ze niet naar Zutphen hadden terug gerapporteerd wat ze dan wel hadden gedaan. Dat was een paar weken geleden. Gisteren was operatie 6.

Wanneer ze nu dus weer gaan opereren dan zal het aantal, incl die operatie mbt die littekenbreuk, na die nieroperatie, die er ook nog zit aan te komen nadat het hele gedoe met die galblaas + uitgangen is opgelost, op 8 komen. Da's niet misselijk.

Mijn moeder belde vanmiddag op met de mededeling dat de behandeld arts in het AMC haar en mij graag Vrijdag weer wil zien, want vandaag hebben ze met contrastvloeistof gekeken waar precies dat lek zit en via de scan ed gekeken hoe de boel er van binnen bij ligt op dit moment, om de verder behandeling te bespreken. Uit wat ik nu van mijn moeder begreep gaan ze voorlopig nog niet opereren maar eerst eens kijken of de gal wel voldoende gal produceert - mijn vader heeft gisteren ook een drain aangelegt gekregen omdat ze bang waren dat de gal evt. naar de buikholte zal lekken en dat is niet oké - daarna gaan ze geloof ik de drain verwijderen om te kijken waar die gal nu uiteindelijk naar toe lekt ect. Anyway zal mijn vader zoals ik het nu begrepen heb voorlopig nog in Amsterdam moeten blijven afhankelijk van.... Afijn we zullen het Vrijdag allemaal wel horen en vandaar gaan we dan weer verder.
Hoe dan ook, leuk is natuurlijk anders. Ken het wel een beetje van mijn vader, ook veel ziek en weet nooit hoe ernstig het deze keer is en wat hem te wachten staat. En of het wel zo erg is dan hij zegt. Meestal niet, een enkele keer wel. Maar dat blijft gissen, woon niet naast de deur en kan mij helaas alleen telefonisch om hem bekommeren.
Ulla is offline  
Oud 29 August 2012, 22:59   #76
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Produceert het lijf wellicht te veel gal omdat je vader zijn wensen, vanwege de voortdurende aandacht die je moeder voor zichzelf opeist, moet inslikken ?

Och ouders, het zijn net kinderen.
Hahahaha dat zullen we nu snel weten aangezien ze gaan onderzoeken hoeveel- en of er wel voldoende gal geproduceert wordt in zijn lijf ed.

Hoe dan ook zou zomaar kunnen hoor dat nu na 53 jaar getrouwd te zijn e.e.a. gaat opspelen :-)

Even geen grapje hoor, mijn ouders zijn echt gek met elkaar, maar mijn moeder is qua fysieke gezondheid altijd wel een bron van zorg geweest terwijl mijn vader nooit ook maar iets had. Nu is het een keer omgekeerd da's weer eens wat anders zullen we maar zeggen.

Eigenlijk heeft na de hartinfarcten van mijn moeder en de restverschijnselen daarvan, hartritme stoornissen die weldegelijk heel echt zijn maar verergeren bij stress, en mijn moeder is een stressbeest dus tel uit je winst, hij veel en meer zorg gekregen dan goed voor hem is. Mijn moeder wil namelijk van alles wat ze niet meer kan en wil maar niet begrijpen dat mijn vader bv niet naar het buitenland op vakantie wil ivm haar klachten enzovoort. Ik denk dat hij niet zo door kan pakken als ik dat bv wel kan omdat ie van d'r houdt. Ik zeg het gewoon recht voor de raap hoe ik het zie en dat slaat nu blijkbaar aan. Ze is heeft zich sinds een poosje, op mijn aanraden, aangemeld bij een psychiater om te praten over haar klachten die dus stressgerelateert zijn. Ze heeft nu medicijnen die wat rust moeten brengen en die helpen zo op het oog, ze is namelijk een stuk rustiger en ze heeft nu toch een paar dagen in de week dat ze min of meer zonder klachten is. Het viel me ook allerzins mee hoe snel ze er gisteren doorheen was dat had ik niet verwacht. Vandaag heeft ze qua klachten een slechte dag maar dat was te verwachten na al die onverwachtse zwaar tegenvallende- bij alle andere zwaar tegenvallende gebeurtenissen de laatste tijd, van gisteren, het eist zijn tol.

Gesprek met de huisarts heeft haar goed gedaan, vanmiddag klonk ze al weer een stuk helderer/rustiger dan vanmorgen. Nu helpt het ook dat de chirurg die mijn vader gisteren heeft geopereerd haar vandaag nog gebeld heeft, de arts en verpleegkundig personeel uit het AMC en dat zij mijn vader natuurlijk nog gesproken heeft dat is allemaal mooi.

Ho oeps je ziet ik maak me meer zorgen over mijn moeder dan over mijn vader, die komt er wel doorheen als er geen gekke dingen gebeuren, fysiek en mentaal een ijzersterke man :-).
Vagebond is offline  
Oud 29 August 2012, 23:54   #77
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Hoe dan ook, leuk is natuurlijk anders. Ken het wel een beetje van mijn vader, ook veel ziek en weet nooit hoe ernstig het deze keer is en wat hem te wachten staat. En of het wel zo erg is dan hij zegt. Meestal niet, een enkele keer wel. Maar dat blijft gissen, woon niet naast de deur en kan mij helaas alleen telefonisch om hem bekommeren.
Ja dat kan lastig zijn idd .
Vagebond is offline  
Oud 29 August 2012, 23:55   #78
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Er is ook zoiets als "gezond" rekening houden met jezelf.
Let op dat je je eigen lijf niet overbelast.
Ja dat is een waarheid als een koe
Vagebond is offline  
Oud 30 August 2012, 00:00   #79
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Vagebond, sterkte ermee!
Thanks
Vagebond is offline  
Oud 30 August 2012, 07:26   #80
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Danique is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.