Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 July 2013, 10:32   #791
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
De laatste keer ben je helemaal niet voor mij opgekomen. Ik heb niets gelezen, het boeide je niet.
Voor iemand opkomen doe je doorgaans als je vindt dat iemand onrecht wordt aangedaan. Vond je dat jou onrecht werd aangedaan?
Nadje is offline  
Oud 16 July 2013, 12:22   #792
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Voor iemand opkomen doe je doorgaans als je vindt dat iemand onrecht wordt aangedaan. Vond je dat jou onrecht werd aangedaan?
Het is mij nooit duidelijk geworden waar die ban voor diende. Ja, voor 'spammen'. Maar wat is dat? Maar Renoir heeft al eerder aangegeven van mij af te willen. De vorige keer gebruikte hij Danique er voor, nu heeft hij die moeite niet eens genomen. En passant heeft hij Virgo ook weggetreiterd.

Maar de goegemeente vind het oftewel wel best zo. Of ze vonden de ban terecht. Of het interesseerde ze gewoon niet. Die laatste mogelijkheid ligt het meest voor de hand. Maar dat kan ik niet weten uiteraard.
Freerider is offline  
Oud 16 July 2013, 14:37   #793
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Het is mij nooit duidelijk geworden waar die ban voor diende. Ja, voor 'spammen'. Maar wat is dat? Maar Renoir heeft al eerder aangegeven van mij af te willen. De vorige keer gebruikte hij Danique er voor, nu heeft hij die moeite niet eens genomen. En passant heeft hij Virgo ook weggetreiterd.

Maar de goegemeente vind het oftewel wel best zo. Of ze vonden de ban terecht. Of het interesseerde ze gewoon niet. Die laatste mogelijkheid ligt het meest voor de hand. Maar dat kan ik niet weten uiteraard.
Je deed het zelf voorkomen alsof het je geen lor interesseerde. Ook nu geef je geen blijk van interesse waarom. Jij had een time out vanwege spammen en het is je niet duidelijk wat dat is maar vraagt er ook niet naar. Het lijkt dat je de slachtofferrol verkiest. Misschien had je het nodig je geliefd te voelen middels verontwaardigde omstanders die het voor je opnemen?

Het is jouw motivatie iets te doen of te laten dus kijk er eens naar.
Rennie is offline  
Oud 16 July 2013, 15:59   #794
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Het is mij nooit duidelijk geworden waar die ban voor diende. Ja, voor 'spammen'. Maar wat is dat? Maar Renoir heeft al eerder aangegeven van mij af te willen. De vorige keer gebruikte hij Danique er voor, nu heeft hij die moeite niet eens genomen. En passant heeft hij Virgo ook weggetreiterd.

Maar de goegemeente vind het oftewel wel best zo. Of ze vonden de ban terecht. Of het interesseerde ze gewoon niet. Die laatste mogelijkheid ligt het meest voor de hand. Maar dat kan ik niet weten uiteraard.
Ik kan enkel voor mezelf spreken. Je mag niet met 2 (of meer) mensen een account delen. Dat wist je. Als je dan toch weer een aanbod doet aan, in dit geval Virgo, van jouw account gebruik te maken, kun je een sanctie verwachten. En die heb je dus gekregen. Terecht lijkt mij. En zoals ik uit de pbmailwisseling tussen Renoir en Virgo, hier geplaatst, heb kunnen lezen, begrijp ik dat het Virgo's eigen keuze was om te vertrekken.
Nadje is offline  
Oud 16 July 2013, 17:05   #795
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik kan enkel voor mezelf spreken. Je mag niet met 2 (of meer) mensen een account delen. Dat wist je. Als je dan toch weer een aanbod doet aan, in dit geval Virgo, van jouw account gebruik te maken, kun je een sanctie verwachten. En die heb je dus gekregen. Terecht lijkt mij. En zoals ik uit de pbmailwisseling tussen Renoir en Virgo, hier geplaatst, heb kunnen lezen, begrijp ik dat het Virgo's eigen keuze was om te vertrekken.
Je ontwijkt, Nadje. Daarvoor had ik al een ban gekregen voor zgn. 'spammen'.
En waarom krijgt Virgo dan een ban? Omdat ik een aanbod doe? En wat Virgo ook al terecht opmerkte: er was nog helemaal niets gebeurd.

Ken je dat gezegde van die hond en die stok?
Freerider is offline  
Oud 16 July 2013, 17:56   #796
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik kom voor iedereen op als het moet, dat is niet afhankelijk van een klik.
De eerste keer dat ik een ban kreeg gaf je idd een reactie, maar de laatste keer was je druk bezig met Rob zijn zaadstengel. Niet met mij. Ik neem het je niet kwalijk hoor, er was niemand die een reactie gaf. Duszz...
Ik heb nooit met jou een klik ervaren, maar alsnog toen ik de eerste keer zag dat jij een onterechte Time Out kreeg, gaf ik mijn mening.
Dat jij en Virgo vervolgens bleven tegen Renoir aanschoppen, en hem bleven uitdagen, dan is het jullie verantwoordelijkheid vervolgens vind ik, en ook met de gevolgen van dien uiteraard.
Ik kan me helemaal voorstellen dat Renoir op een oneerlijke manier jullie deed voelen wie hier op het forum de baas is. Renoir kan vaak wispelturig, en oneerlijk reageren.
Maar nadat jij een Time Out kreeg, bleef Virgo hem uitdagen, en continue haar ontevredenheid liet weerklinken in haar teksten. Moet ik eerlijk zeggen, ik las ze niet eens meer na een tijd. Wel vroeg ik me op een bepaald moment af waar ze bleef, want ik zag haar naam onderaan als nieuw lid als Virge of zoiets, en was ik benieuwd wanneer ze iets zou gaan posten. Maar ik begrijp nu dat ze een ban heeft gekregen, en zich niet meer opnieuw heeft aangemeld?

Jij kwam terug op het forum, maar jij was ook ietwat uitdagend, dus bemoeide ik me simpelweg niet meer mee als jij en Renoir in jullie 'standaard' hanengevecht verkeerde.

De eerste keer ervoer ik jou als 'onschuldig', toen jij een TimeOut kreeg, ook omdat jij nog niet wist hoe Renoir uit de hoek kon komen, maar als je terug komt dan weet je hoe het zit, en als jij nog steeds uitdagend doet, is het jouw pakkie aan, vind ik.
Ik vind jouw trouwens té veel op Renoir lijken, wat behoefte aan macht wat dat betreft, dus daarin maak ik er niet meer mijn strijd van.
Vechten jullie het gerust maar uit!

Trouwens, ik ervaar je de laatste weken wat ingetogener, iets minder uit de hoogte doen met je teksten.
In mijn beleving laat jij je nu meer zien, wie jij echt als persoon bent, en niet alleen maar je loze woorden over Onvoorwaardelijke Liefde neer zet.

Ik ervaar je nu als prettig, gewoon een mens!
Mihaela is offline  
Oud 16 July 2013, 18:07   #797
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Trouwens, ik ervaar je de laatste weken wat ingetogener, iets minder uit de hoogte doen met je teksten.
In mijn beleving laat jij je nu meer zien, wie jij echt als persoon bent, en niet alleen maar je loze woorden over Onvoorwaardelijke Liefde neer zet.

Ik ervaar je nu als prettig, gewoon een mens!
Ergens denk ik dat juist de afwezigheid van Virgo jouw dwingt om je een beetje aan te passen aan het forum, met het gevolg, van jouw kant, iets meer openheid.
Mihaela is offline  
Oud 16 July 2013, 18:43   #798
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Ik vond dit heel mooi geschreven...

''De brief in het nachtkastje

In een Engels ziekenhuis stierf onlangs een oude vrouw op de geriatrische afdeling. Toen de zuster die haar in de laatste levensfase had verzorgd, het kastje naast het bed opruimde, vond ze daarin geen voorwerpen van enige waarde. Maar wel lag er een vel papier in, dat de oude vrouw met moeizaam gevormde lettertjes had volgeschreven. Er stond:

?Wat zie je zuster? Wat zie je? Een kribbige oude vrouw, niet meer bij de tijd. Een beetje onzeker, met starende ogen. Een oude vrouw, die met haar eten knoeit en die geen antwoord geeft, als je met een hard stemmetje tegen haar zegt ?Ik wou dat je het nou maar eens probeerde.? Een oude vrouw die schijnbaar niets merkt van de dingen die jij doet. Die steeds weer iets kwijt is, een kous of een schoen. Die zonder tegenstribbelen laat doen wat jij wilt. Die met wassen en eten de lange dagen laat vullen. Denk je dat? Zie je dat?

Doe dan je ogen eens open, zuster. Je kijkt niet eens naar me. Ik zal je zeggen wie ik ben, als ik hier zo zit. Als ik plas op jouw bevel en eet, wanneer jij het wilt.

Ik ben een jong meisje van tien, met een vader en een moeder, met broers en zusters die van elkaar houden.

Een bruid van twintig ben ik en mijn hart springt op als ik denk aan de belofte die ik deed.

Vijfentwintig ben ik, en ik heb zelf kinderen die me nodig hebben om een veilig, gelukkig huis te bouwen.

Een vrouw van dertig ben ik en de kleintjes worden snel groot, verbonden door banden die zullen blijven.

Veertig ben ik. Mijn zoontjes zijn volwassen geworden en uitgevlogen. Maar mijn man is bij me om te zorgen dat ik niet treur.

Vijftig ben ik ? en weer spelen er kinderen op mijn schoot.

Dan komen de donkere dagen. Mijn man is dood. Ik kijk naar de toekomst en ik huiver van angst. Want mijn kinderen hebben nu zelf een gezin. Ik denk aan de jaren van liefde die ik kende.

Nu ben ik een oude vrouw.

De tijd is wreed. Het is een grap van de tijd, ouderen er als dwazen te laten uitzien.

Mijn lichaam is vervallen, gratie en kracht zijn verdwenen.

En er zit nu een steen op de plaats waar ik ooit een hart had.

Maar? binnen in dat oude karkas woont toch nog dat jonge meisje.

Soms klopt mijn oude hart wat sneller.

Ik herinner me de vreugde en de pijn.

Ik heb weer lief. Ik leef mijn leven opnieuw.

Ik denk aan de jaren die voorbij zijn, te snel vervlogen, en ik accepteer de harde waarheid dat niets kan duren.

Doe je ogen open, zuster, en kijk.

Niet naar die kribbige oude vrouw.

Kijk eens goed, zuster.

Kijk eens naar? mij.?

-------------------------------------------------------------------------

Elke leerling of eigenlijk iedereen die met (oudere) mensen werkt, moet deze brief eigenlijk hebben gelezen vind ik.
De mens achter de mens.''
Mihaela is offline  
Oud 16 July 2013, 19:26   #799
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
''De brief in het nachtkastje
Prachtig! Ik had het al eens gelezen maar nu ik het weer lees ontroert het mij weer. Mooi.
Maria is offline  
Oud 16 July 2013, 19:38   #800
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Je ontwijkt, Nadje. Daarvoor had ik al een ban gekregen voor zgn. 'spammen'.
En waarom krijgt Virgo dan een ban? Omdat ik een aanbod doe? En wat Virgo ook al terecht opmerkte: er was nog helemaal niets gebeurd.

Ken je dat gezegde van die hond en die stok?
Ik ontwijk niks, waarom zou ik? De eerste keer was onterecht, daar is toen ook een hele discussie over geweest en nav die discussie was heel helder en expliciet gezegd, niet met 2 of meer mensen gebruik maken van een account. (Of je het daar nou mee eens bent of niet, zo zijn hier de regels). Toen deed Virgo jou opnieuw een aanbod en kreeg daarop een ban en vervolgens deed jij het nog eens dunnetjes over. Ik noem dat uitlokken en vond de ban geheel terecht. Bij beiden.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.