Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 August 2014, 15:32   #801
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wij hebben niet pers? gezegd dat degene of datgene die/dat ons uitdaagt pers? een zelfonderzoeker zou hoeven zijn. Omdat mogelijk nog altijd niet voor je duidelijk is wat wij bedoelen met uitdaging mbt zelfonderzoek kijken we even naar wat jou heeft uitgedaagd tot het doen van gedegen zelfonderzoek, ik neem toch aan dat er ergens een trigger (uitdaging)was op de een of andere manier.
Wat mijn reden was tot het doen van gedegen zelfonderzoek was staat toch al minstens drie keer in dit draadje alleen al, namelijk ten koste van alles willen weten 'wat' ik ben.

Er is toch ook al meermaals uitgelegd dat dat onderzoek zich uitstrekt van 'wie' ik ben tot 'wat' ik ben, en dat de 'wie' ik ben (waaronder ego) vervolgens nalaat vat op mij te hebben.

Als iets toebehoort aan ego is het wel uitdagen en als iets niet gedegen zelfonderzoek is dan is het wel het buiten schot laten van ego.

Wat wil je nou nog behalve een beetje zinloos argumenteren? Ga dat gedegen zelfonderzoek doen of anders je moeder pesten.
Rennie is offline  
Oud 10 August 2014, 15:33   #802
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het lijkt onmogelijk om de werking van iemand zijn ego onder de aandacht te krijgen niet zozeer om iemand af te kraken (iets wat ego's altijd denken) maar opdat ingezien kan worden hoe dat beperkt, vandaar dat ik het maar steeds blijf proberen.

Ik ben er sinds vier quotes hiervoor pas bekend mee dat je (een eigen vorm van) zelfonderzoek wilt doen. Dat is uiteraard prima maar probeer dat niet te vergelijken met gedegen zelfonderzoek want daar heeft het niets mee uitstaande.
Uiteraard heeft wat wij doen, volgens jou, niks met gedegen zelfonderzoek te maken, dat wisten we toch al. Wij wisten ook al dat jij niks anders doet dan ego om je heen scheppen dat blijkt uit al je schrijvens. Je moet er wel iets van voordeel uit halen voor jezelf dat kan toch echt bijna niet anders.

Even voor de goede orde: waar komt die gedachte dat er mogelijk iets van afkraken ergens zou kunnen zijn vandaan? Hier bij ons is die gedachte vooralsnog namelijk niet opgekomen. Misschien iets voor jou wat je als aanleiding zou kunnen zien waar je een Byron katie-tje op los zou kunnen laten. Kwaad kan dat namelijk niet, zo wij hebben begrepen. Of blijf je liever met de vinger naar buiten wijzen Renoir? WiNk
Vagebond is offline  
Oud 10 August 2014, 15:54   #803
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat mijn reden was tot het doen van gedegen zelfonderzoek was staat toch al minstens drie keer in dit draadje alleen al, namelijk ten koste van alles willen weten 'wat' ik ben.
Idd, wij wilden je het alleen zelf nog een keer laten zeggen, klein plagerijtje, of mag dat tegenwoordig niet meer? Hoe dan ook. Het pers? willen weten 'wat' bent was voor jou de aanleiding om aan de gang te gaan. Ik zie dat pers? willen weten 'wat' je bent dan vervolgens als uitdager/uitdaging ( wat zo veel betekent als aanleiding/trigger ect.) dat jou proces, om te achterhalen 'wat' je bent, in gang heeft gezet. Maw worden je hebt jezelf uitgedaagd om op onderzoek te gaan ect. Ik zou het verder nalaten er een hysterische toestand met alle ego-toeters en bellen van te maken. Want wij weten ondertussen natuurlijk wel dat jij graag overal en nergens ego-aktiviteiten aan ophangt. We kunnen zo onderhand de hele stad gratis van licht voorzien.....WiNk
Vagebond is offline  
Oud 10 August 2014, 16:12   #804
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Idd, wij wilden je het alleen zelf nog een keer laten zeggen, klein plagerijtje, of mag dat tegenwoordig niet meer? Hoe dan ook. Het pers? willen weten 'wat' bent was voor jou de trigger om aan de gang te gaan. Ik zie dat pers? willen weten 'wat' je bent dan vervolgens als uitdager dat jou proces, om te achterhalen 'wat' je bent, in gang heeft gezet. Ik zou het verder nalaten er een hysterische toestand met alle ego-toeters en bellen van te maken. Want wij weten ondertussen natuurlijk wel dat jij graag overal en nergens ego-aktiviteiten aan ophangt. We kunnen zo onderhand de hele stad gratis van licht voorzien.....WiNk
Probeer niet elke keer als ik iets zeg het door je perceptie te mangelen door er een eigen betekenis aan te geven. Wanneer je bekend zou zijn met ego zou je weten dat het pers? willen weten 'wat' ik ben niet van het ego afkomstig kan zijn omdat ego donders goed beseft dat dit het einde van z'n bestaan betekend.

Dan zou je ook weten dat alles dat geëntameerd wordt door ego, slechts en alleen wordt gedaan om ego te verrijken en te sterken (bijvoorbeeld uitdagen om zich te bekwamen in de strijd) en dat daarmee niet het 'wat' je bent maar het 'wie' je bent (en dat is overwegend ego) wordt gediend.

Kortom als je wilt weten 'wat' je bent is 'wat' de drijfveer, als je wilt weten 'wie' je bent is 'wie' de drijfveer. Omgekeerd geredeneerd als 'wie' de aanleiding is tot zelfonderzoek is er een ander belang dat er gediend wordt, namelijk het ego belang. In dat kader past ook de uitdaging. Een attractor als 'uitdagen' past niet in de motivatie van 'wat' je bent.

Dat is geen toestand van toeters en bellen dat is een wezenlijk verschil of je wilt weten 'wat' je bent of dat je wilt weten 'wie' je bent. Oh man die discussies zijn hier al zo vaak gevoerd, maar dat zal je belangstelling niet gehad hebben en waarschijnlijk nog niet. Je zult wel willen blijven argumenteren zoals ego's dat graag doen.

Ik niet, ik ben alleen nog maar geïnteresseerd wanneer je nou eindelijk eens je weerstand laat varen en gedegen zelfonderzoek gaat doen.
Rennie is offline  
Oud 10 August 2014, 16:53   #805
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Probeer niet elke keer als ik iets zeg het door je perceptie te mangelen door er een eigen betekenis aan te geven. Wanneer je bekend zou zijn met ego zou je weten dat het pers? willen weten 'wat' ik ben niet van het ego afkomstig kan zijn omdat ego donders goed beseft dat dit het einde van z'n bestaan betekend.
wij hebben dan ook willen aantonen dat de uitdaging tot het doen van zelf onderzoek niet altijd van ego afkomstig hoeft te zijn, maar ook een diep wezenlijke vraag vanuit jezelf kan zijn, zoals dat bij jou het geval was. Het andere voorbeeld dat wij hebben gegeven gaf aan hoe het treffen van ego in de buitenwereld aanleiding kan zijn tot zelfonderzoek, het hoeft niet maar het kan wel. Het waren dus twee verschillende voorbeelden die aanleiding geven tot zelfonderzoek.

Citaat:
Dan zou je ook weten dat alles dat geëntameerd wordt door ego, slechts en alleen wordt gedaan om ego te verrijken en te sterken (bijvoorbeeld uitdagen om zich te bekwamen in de strijd) en dat daarmee niet het 'wat' je bent maar het 'wie' je bent (en dat is overwegend ego) wordt gediend.
Zeker, dat kan, en dat zul je ons ook niet zien tegenspreken. Waar het ons om ging is dat je het woord 'uitdaging' als iets dat uitsluitend aan ego voorbehouden houdt in de zin zoals je dat hierboven beschrijft. Wij spreken dat dus wel tegen. Een woord is niet uitsluitend voorbehouden aan ego of niet, daarmee begeef je op een dwaalweg o.i.

Citaat:
als je wilt weten 'wat' je bent is 'wat' de drijfveer, als je wilt weten 'wie' je bent is 'wie' de drijfveer. Omgekeerd geredeneerd als 'wie' de aanleiding is tot zelfonderzoek is er een ander belang dat er gediend wordt, namelijk het ego belang.
Zeker, daar zijn we het mee eens.

Citaat:
In dat kader past ook de uitdaging. Een attractor als 'uitdagen' past niet in de motivatie van 'wat' je bent.
Dat is zoals jij het ziet, wij zien dat anders.

Citaat:
Dat is geen toestand van toeters en bellen dat is een wezenlijk verschil of je wilt weten 'wat' je bent of dat je wilt weten 'wie' je bent. Oh man die discussies zijn hier al zo vaak gevoerd, maar dat zal je belangstelling niet gehad hebben en waarschijnlijk nog niet. Je zult wel willen blijven argumenteren zoals ego's dat graag doen.
Wij hebben de discussies gevolgd, wij proberen ondertussen een stapje verder te geraken, wat niet al te best lukt omdat je maar ego om je heen blijft verspreiden. Wat voor'n belang heb je daar toch bij Renoir, heb je dat al eens onderzocht? Of gaat dat een stapje te ver?

Citaat:
Ik niet, ik ben alleen nog maar geïnteresseerd wanneer je nou eindelijk eens je weerstand laat varen en gedegen zelfonderzoek gaat doen.
Wij raden je nogmaals aan hier eens een Byron Katie-tje op los te laten (mogelijk moest je dat misschien zelfs onder begeleiding van een deskundige doen ), want wie of wat is het dat hier weerstand ergens bij ervaart Renoir? Hier zitten we gewoon gezellig met elkaar te babbelen over zelfonderzoek en wat dat wel of niet inhoudt bij de plaatjes die voorbij komen schuiven.
Vagebond is offline  
Oud 10 August 2014, 18:14   #806
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
wij hebben dan ook willen aantonen dat de uitdaging tot het doen van zelf onderzoek niet altijd van ego afkomstig hoeft te zijn, maar ook een diep wezenlijke vraag vanuit jezelf kan zijn, zoals dat bij jou het geval was. Het andere voorbeeld dat wij hebben gegeven gaf aan hoe het treffen van ego in de buitenwereld aanleiding kan zijn tot zelfonderzoek, het hoeft niet maar het kan wel. Het waren dus twee verschillende voorbeelden die aanleiding geven tot zelfonderzoek.

Zeker, dat kan, en dat zul je ons ook niet zien tegenspreken. Waar het ons om ging is dat je het woord 'uitdaging' als iets dat uitsluitend aan ego voorbehouden houdt in de zin zoals je dat hierboven beschrijft. Wij spreken dat dus wel tegen. Een woord is niet uitsluitend voorbehouden aan ego of niet, daarmee begeef je op een dwaalweg o.i.

Zeker, daar zijn we het mee eens.

Dat is zoals jij het ziet, wij zien dat anders.

Wij hebben de discussies gevolgd, wij proberen ondertussen een stapje verder te geraken, wat niet al te best lukt omdat je maar ego om je heen blijft verspreiden. Wat voor'n belang heb je daar toch bij Renoir, heb je dat al eens onderzocht? Of gaat dat een stapje te ver?

Wij raden je nogmaals aan hier eens een Byron Katie-tje op los te laten (mogelijk moest je dat misschien zelfs onder begeleiding van een deskundige doen ), want wie of wat is het dat hier weerstand ergens bij ervaart Renoir? Hier zitten we gewoon gezellig met elkaar te babbelen over zelfonderzoek en wat dat wel of niet inhoudt bij de plaatjes die voorbij komen schuiven.
Uitdagen is egogedrag punt. Een diepe wezenlijke vraag uit jezelf is zoals het woord al zegt een 'diepe wezenlijk' vraag, een vraag dus waarbij je hele wezen is betrokken en afkomstig uit anticipatie met dat 'wat' je bent en niet op grond van uitdagen of het op enigerlei wijze opdoen van inspiratie vanuit de buitenwereld. Ook hier, zoals eerder al het geval was, probeer je door iets steeds maar te blijven herhalen ingang te doen laten vinden.

Dus de aanleiding tot het doen van zelfonderzoek, gedegen zelfonderzoek wel te verstaan, komt altijd van binnen uit. Daaraan valt niet te wrikken of te sjorren om het maar in het jouw voorgestane (niet gedegen) zelfonderzoek te laten passen.

Ook het vervolg, het gedegen zelfonderzoek zelf, heeft niets met de buitenwereld uitstaande. Het is geen kwestie van 'het hoef niet maar het kan wel' het kan gewoonweg niet. Egomotivatie heeft een geheel andere insteek, doorgaans om ergens beter van te worden.

Omdat ego andere belangen heeft sleep ik ego er iedere keer bij, dat kan niet anders. Met dat uitdagen en een buitenwereld die de aanleiding is tot het doen van gedegen zelfonderzoek moet ik wel van dat ego uitgaan. Dat 'gedegen' in gedegen zelfonderzoek vereist een andere motivatie, anders dan dat van een gewoon onderzoek.

En dat wat vraagt wat voor een belang Renoir heeft doet ook ego. Dat moet ik opmerken anders zie je dat niet, laat staan de rest aan ego-invloeden die ook nog jou gedrag bepalen en waar je geen weet van hebt. En de reden dat je daar geen weet van hebt is (en dan zijn we weer bij af) omdat je GEEN gedegen zelfonderzoek gedaan hebt. En nee je kunt niet van gedachten wisselen als de een het over appels en de ander het over peren heeft.

En nee ik zit niet gezellig te babbelen, dat doe ik wel met degenen die mij omringen daar heb ik het forum niet voor nodig. Ik ben hier met helpen zien waar het ontbreekt aan inzicht. Omdat het zo onderhand al wel bekend is dat zulke discussies op niets uitlopen ervaar ik ongedurigheid want er zijn ook plezierige dingen om mijn tijd aan te spenderen.
Rennie is offline  
Oud 11 August 2014, 10:21   #807
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Uitdagen is egogedrag punt. Een diepe wezenlijke vraag uit jezelf is zoals het woord al zegt een 'diepe wezenlijk' vraag, een vraag dus waarbij je hele wezen is betrokken en afkomstig uit anticipatie met dat 'wat' je bent en niet op grond van uitdagen of het op enigerlei wijze opdoen van inspiratie vanuit de buitenwereld. Ook hier, zoals eerder al het geval was, probeer je door iets steeds maar te blijven herhalen ingang te doen laten vinden.
Idd en die diep wezenlijke vraag wordt ergens door opgeroepen/getriggert. En die oproep/trigger noemen wij dan, afhankelijk van de situatie, de uitdager, wat wij dus in dit geval hebben gedaan. Wij hebben het hierbij niet over inspiratie maar over een oproep tot het doen van gedegen zelfonderzoek. Of dat ook gedaan wordt is en blijft vooralsnog de vraag, hoewel het er naar uit ziet dat het terzijde wordt geschoven. So be it.....

Citaat:
Dus de aanleiding tot het doen van zelfonderzoek, gedegen zelfonderzoek wel te verstaan, komt altijd van binnen uit. Daaraan valt niet te wrikken of te sjorren om het maar in het jouw voorgestane (niet gedegen) zelfonderzoek te laten passen.
Daar zijn we het dus niet mee eens. De oproep/trigger kan, zoals wij al hebben een aangegeven, een gebeurtenis vanuit het relatieve buitenaf zijn, of je dat nu wel of niet wilt toegeven maakt ons verder niet uit.

Citaat:
Ook het vervolg, het gedegen zelfonderzoek zelf, heeft niets met de buitenwereld uitstaande. Het is geen kwestie van 'het hoef niet maar het kan wel' het kan gewoonweg niet. Egomotivatie heeft een geheel andere insteek, doorgaans om ergens beter van te worden.
Klopt je kunt ook in het niets, in feite zitten we daar al, maar dat terzijde, gaan zitten met jezelf. Met niets bedoelen wij: zonder enige input van buiten dus zonder geluid, licht, mens, dier en/of plant, planeet waar je op bevindt. Hoewel het heel goed mogelijk is dat je binnen bovenstaande situatie onderstaande schept, wat dan dus wil zeggen dat de hele wereld die je meent waar te nemen voortkomt uit jezelf en je dus niks anders dan met jezelf aan het babbelen bent. Wij ervaren input van een relatief buitenaf, maw het relatieve buiten - wij babbelen namelijk uitsluiten met onszelf binnen de droom - werkt op de een of andere manier mee dus mee aan ons gedegen zelfonderzoek, wij kunnen dat ontkennen, belachelijk maken of anderszins negatief labelen, het maakt ons verder niet uit. Sommige delen van ons zijn zich niet bewust van bovenstaande, maar zullen wel voortdurend door het leven cq relatieve buiten geroepen cq uitgedaagd worden tot het doen van gedegen zelfonderzoek. In feite worden velen geroepen maar zijn er ook velen die oproep/uitdaging tot het doen van gedegen zelfonderzoek negeren....

Het zou toch mooi zijn wanneer je wat minder angstvallig zou vasthouden aan die egopaal die je maar bij voortduring in leven blijft roepen Renoir. Wij danken ondertussen god op ons blote knieën dat wij meer bewegingsvrijheid hebben en woorden gewoon zonder de lading die jij er aan geeft kunnen zien.

Citaat:
Omdat ego andere belangen heeft sleep ik ego er iedere keer bij, dat kan niet anders. Met dat uitdagen en een buitenwereld die de aanleiding is tot het doen van gedegen zelfonderzoek moet ik wel van dat ego uitgaan. Dat 'gedegen' in gedegen zelfonderzoek vereist een andere motivatie, anders dan dat van een gewoon onderzoek.
Wij hebben gedegen zelfonderzoek gedaan en kennen dus de belangen van ego Renoir. Wij hebben echter niet de krampachtigheid waar we jou mee zien opereren door enkel en alleen overal ego naar toe te projecteren. Mochten wij dat wel doen dan zouden wij anderen niet vooruit kunnen helpen mbt hun gedegen zelfonderzoek.
De man met het mes zou, zonder dat hij dat in de gaten heeft, wel eens een instrument van God kunnen zijn. Met jou erbij zouden wij dan moeten constateren dat hier ego aan het werk is. Sorry maar wij zijn iets verder dan dat beste Renoir.

Citaat:
En dat wat vraagt wat voor een belang Renoir heeft doet ook ego. Dat moet ik opmerken anders zie je dat niet, laat staan de rest aan ego-invloeden die ook nog jou gedrag bepalen en waar je geen weet van hebt. En de reden dat je daar geen weet van hebt is (en dan zijn we weer bij af) omdat je GEEN gedegen zelfonderzoek gedaan hebt. En nee je kunt niet van gedachten wisselen als de een het over appels en de ander het over peren heeft.
Beste Renoir je hebt nog geen flauwe notie van wat ons bepaald, zelfs als het direct voor je neus geschreven staat zie je dat nog niet. Je blijft maar ego om je heen verspreiden en overal overheen gieten. Wordt nu toch eens wakker voor jezelf en besef dat jij het zelf bent die dat doet hé het is niet iets waar wij, de relatieve buitenwereld, iets mee te maken heeft.

Citaat:
En nee ik zit niet gezellig te babbelen, dat doe ik wel met degenen die mij omringen daar heb ik het forum niet voor nodig. Ik ben hier met helpen zien waar het ontbreekt aan inzicht. Omdat het zo onderhand al wel bekend is dat zulke discussies op niets uitlopen ervaar ik ongedurigheid want er zijn ook plezierige dingen om mijn tijd aan te spenderen.
Ja het is ons bekend dat je liever in je comfortzone zit dan ergens anders. Zou toch eens in jezelf gaan navoelen wat het in je is dat die onplezierige ongedurigheid veroorzaakt. Aangezien je aan gedegen onderzoek hebt gedaan zou het toch een peulenschillentje moeten zijn de oorzaak ervan te ontmantelen. Je zult daarvoor wel moeten stoppen met het wijzen van de vinger naar buiten, want wij zijn niet de oorzaak, zoals je zult begrijpen.

Wij wensen je succes...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 11 August 2014 om 10:51.
Vagebond is offline  
Oud 11 August 2014, 11:08   #808
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Je blijft 'uitdagen' maar mangelen om het ingang te kunnen laten vinden. Uitdagen is een egoactiviteit en ego is een belemmerende factor bij het doen van gedegen zelfonderzoek. Keur je ego activiteiten goed, onderwerp je het ego ook niet aan dat onderzoek en blijf je na het onderzoek met een ego zitten. Als je over leermeesters (Guru's) hoort die zich misdragen dan is er altijd sprake van een overgebleven ego.

De beperkingen die je mij door het zien van ego toeschrijft is niet mijn beperking maar het hebben van ego is ieder zijn beperking, ik ben er door mijn gedegen zelfonderzoek vrij van. Omdat ik er vrij van ben zie ik wat ego aanricht. Hoe je het ook toepassing wilt laten vinden uitdagen is een egoactiviteit en een beperking om te kunnen zien. Ik zie het beperken.

Byron Katie realiseerde zich bij het zien van een kakkerlak, dat is een factor buiten haar zelf. Echter we hebben het niet over een directe realisatie maar het doen van gedegen zelfonderzoek. De motivatie tot het doen van onderzoek kan een trigger van buitenaf zijn en dan is de motivatie om het te doen anders. Voor het doen van gedegen zelfonderzoek is er niet zo'n trigger van buitenaf, I know I have been there.

Dat wij indrukken van buitenaf ervaren is geen argument om het bij gedegen zelfonderzoek te betrekken, in het gedegen zelfonderzoek hebben wij met niemand dan alleen ons zelf te maken. Als het onderzoek is afgerond ben je weer in de wereld.

Nogmaals ik ben niet, wat je me maar steeds in de schoenen probeert te schuiven, angstig voor ego. Nogmaals ik zie wat het ego in de wereld aanricht en dat is niet veel goeds en dat blijf ik roepen. Want met het doen van gedegen zelfonderzoek raak je er van verlost. Wil je een betere wereld kijk dan wat ego aanricht maar liever nog doe gedegen zelfonderzoek. Je dankt god op je blote knieën beperkt te worden door je ego en het niet zien wat het aanricht. Kijk eens wat het aanricht in de wereld zou ik zeggen en overweeg dan opnieuw of je er wel zo blij mee moet zijn.

Opnieuw 'je hebt geen gedegen zelfonderzoek gedaan' want je spreekt vanuit ego en je daar op wijzen is geen krampachtigheid. Het blijven volhouden is om jou te laten inzien wat ego aanricht maar je bent zo met je ego geïdentificeerd dat je dat niet kunt ziet.

Ik zie wat jou gedrag bepaald of je dat nou leuk vindt of niet. En ik kan omdat ik vanwege het gedegen onderzoek bekend ben met ego zelfs voorspellen hoe je reacties zullen zijn. Dat vindt ego hoogst onaangenaam en gaat uitdagen. Om die reden is uitdagen egostuff. En als je geen respons krijgt omdat je met een 'niet ego' te maken hebt raak je verward of maakt vreemde sprongen. Dat alles zie ik je doen.

Is het bekend dat ik liever in de comfortzone zit? Wat een comfort is dat hé om met jou in gedachtewisselingen verwikkeld te zijn. Ik kan wel iets leukers bedenken. Je moest eens aan iemand vragen met wie je zo in gesprek bent zoals met mij of ze ongedurigheid bij je ervaren. Rob schreef eerder al dat ie vond dat ik het lang volhoud. Hier reageert ook verder niemand, ik denk dat ze het allemaal al lang geleden hebben opgegeven om jou iets duidelijk te maken. Dus ik weet echt wel waar ik ongedurig van wordt.
Rennie is offline  
Oud 11 August 2014, 12:10   #809
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Lees wel mee. En ik probeer beide te volgen. Ik weet niet of ik Vagebond altijd even goed begrijp. Maar ik denk in ieder geval ook niet dat dat wat je teveel aandacht geeft daarom per definitie afneemt. En dat soms het doel de middelen (zogenaamd) heiligt. De man met het mes wat ze noemde deed mij hieraan denken. Op het eerste gezicht een ego gebeurtenis. Toch staat ook deze in de dienst van de wens, de stuwing om het wat ik ben (God) te willen ervaren, dat kan alleen ook alleen maar gebeuren omdat er ego is geboren in de dualiteit.

Het lost er eigenlijk al meteen in op als je het herkent. Als dat iedereen dat doet is het zo klaar. Dat gebeurt dus (nog) niet voldoende want ego is hardnekkig. Daarom is het zo een verrekte moeilijke opgave. Die opgave hebben wij blijkbaar meegekregen vanuit ons God zijn. Zou de logische conclusie zijn. Zo moeilijk het misschien ook is om te accepteren, ook het ego komt voort uit wat in de desillusie alleen nog maar God is. En waarin dat ego oplost.

De gebeurtenis vanuit dat zogenaamde buiten raakt ons binnenste en komt samen in die wens gehoor te geven aan die innerlijke roep van God. Buiten en binnen komt samen/lost op in God.
Ulla is offline  
Oud 11 August 2014, 12:43   #810
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja het is ons bekend dat je liever in je comfortzone zit dan ergens anders. Zou toch eens in jezelf gaan navoelen wat het in je is dat die onplezierige ongedurigheid veroorzaakt. Aangezien je aan gedegen onderzoek hebt gedaan zou het toch een peulenschillentje moeten zijn de oorzaak ervan te ontmantelen. Je zult daarvoor wel moeten stoppen met het wijzen van de vinger naar buiten, want wij zijn niet de oorzaak, zoals je zult begrijpen. Wij wensen je succes...
Ook de ongedurigheid staat in de dienst van God. En het onderzoek naar dat ego. Je herkent hoe onzinnig al dat heen en weer is. Wat je uiteindelijk met die ongedurigheid doet en of en in hoever je het dienstbaar maakt i.p.v. nieuwe (ego) schade aan te richten behoeft eventueel weer nader onderzoek.

Het meest comfortabel is overigens zich nergens meer mee te bemoeien.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.