Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 July 2013, 19:47   #801
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik ontwijk niks, waarom zou ik? De eerste keer was onterecht, daar is toen ook een hele discussie over geweest en nav die discussie was heel helder en expliciet gezegd, niet met 2 of meer mensen gebruik maken van een account. (Of je het daar nou mee eens bent of niet, zo zijn hier de regels). Toen deed Virgo jou opnieuw een aanbod en kreeg daarop een ban en vervolgens deed jij het nog eens dunnetjes over. Ik noem dat uitlokken en vond de ban geheel terecht. Bij beiden.
Laatste opmerking er over. Het is geen geheim dat Renoir van mij af wil en steeds naar wegen zoekt om dat te bewerkstelligen. Dat is wat je ontwijkt.
Jij roert wat verschijnselen aan, maar je gaat er vierkant aan voorbij dat Renoir regeert met willekeur. (en dat nog zelf toegeeft ook)

Dit systeem van horigheid aan 'hen die boven ons gesteld zijn' is wat onze wereld zo ziek maakt. Die horigheid is het ego wat altijd zijn eigen belangen voorop stelt.

Die eerste keer was helemaal ziekelijk om de situatie rond Danique te gebruiken. Dat is dit keer gelukkig niet gebeurd. Nu was er gewoon geen reden. Dat wat jij benoemt (met zn tweeen op een account) was een vervolg.

Zo, nu weer over tot de orde van de dag:)
Freerider is offline  
Oud 16 July 2013, 20:07   #802
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Het is geen geheim dat Renoir van mij af wil en steeds naar wegen zoekt om dat te bewerkstelligen.
Integendeel. Renoir heeft een bepaalde doelstelling voor ogen met dit forum en er zijn veel deelnemers die daar niet aan voldoen. Ik zie dat hij zich desondanks grote moeite getroost om zo veel mogelijk mensen binnen boord te houden in de hoop op beter.
Rob is offline  
Oud 16 July 2013, 20:15   #803
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Het is mij nooit duidelijk geworden waar die ban voor diende. Ja, voor 'spammen'. Maar wat is dat? Maar Renoir heeft al eerder aangegeven van mij af te willen. De vorige keer gebruikte hij Danique er voor, nu heeft hij die moeite niet eens genomen. En passant heeft hij Virgo ook weggetreiterd.

Maar de goegemeente vind het oftewel wel best zo. Of ze vonden de ban terecht. Of het interesseerde ze gewoon niet. Die laatste mogelijkheid ligt het meest voor de hand. Maar dat kan ik niet weten uiteraard.
Dat kun je idd niet. Het zou ook betekenen dat je altijd alles precies moet volgen wat er gebeurt. Dat doe ik zelf lang niet altijd.
Ulla is offline  
Oud 16 July 2013, 20:28   #804
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Integendeel. Renoir heeft een bepaalde doelstelling voor ogen met dit forum en er zijn veel deelnemers die daar niet aan voldoen. Ik zie dat hij zich desondanks grote moeite getroost om zo veel mogelijk mensen binnen boord te houden in de hoop op beter.
Fout. Dit is een zelfkennisforum. En geen advaitaforum of Renoirforum. De doelstelling van Renoir is dat iedereen zo moet gaan denken zoals hij. Ik heb duidelijk te verstaan gegeven dat ik dat niet van plan ben en dat dat ook niet gaat komen. Dat is het pijnpunt. Mensen zoals ik is hij liever kwijt als rijk. Alleen 'kanshebbers' en medegelovigen zijn welkom.
Freerider is offline  
Oud 16 July 2013, 20:40   #805
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Fout. Dit is een zelfkennisforum. En geen advaitaforum of Renoirforum. De doelstelling van Renoir is dat iedereen zo moet gaan denken zoals hij. Ik heb duidelijk te verstaan gegeven dat ik dat niet van plan ben en dat dat ook niet gaat komen. Dat is het pijnpunt. Mensen zoals ik is hij liever kwijt als rijk. Alleen 'kanshebbers' en medegelovigen zijn welkom.
Dit is een forum gestart door Renoir met een bepaalde doelstelling, namelijk het doen van zelfonderzoek. Dat is niet gaan denken zoals hij denkt, maar zoals vaker aangegeven dat er radicaal zelfonderzoek plaatsvindt naar 'dat wat ik ben'. Er zijn andere manieren om dat te omschrijven, maar dit lijkt me de kortste.

De voor de hand liggende vraag is: als je daartoe niet bereid bent, wat je dan drijft om hier aanwezig te zijn.
Rob is offline  
Oud 16 July 2013, 20:50   #806
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dit is een forum gestart door Renoir met een bepaalde doelstelling, namelijk het doen van zelfonderzoek. Dat is niet gaan denken zoals hij denkt, maar zoals vaker aangegeven dat er radicaal zelfonderzoek plaatsvindt naar 'dat wat ik ben'. Er zijn andere manieren om dat te omschrijven, maar dit lijkt me de kortste.

De voor de hand liggende vraag is: als je daartoe niet bereid bent, wat je dan drijft om hier aanwezig te zijn.
Je legt mij nu woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik ben niet bereid Renoir' s denkwijze te volgen. Verder heb ik mijn zelfonderzoek al afgerond en zijn er nog wat nadere zaken die aandacht behoeven. En verder kan ik natuurlijk andere gebruikers helpen. Dat lijken mij voldoende redenen dacht ik zo.

Maar Renoir probeert hier zijn eigen publiek te selecteren. Virgo heeft hij er uit gewerkt, dat is al weer een lastpak minder. Zo probeert hij een volgzaam forum te kweken. Jij zal dan ook nooit een ban krijgen, netzomin als Aart. Jullie zijn volgzaam. Vermoedelijk gaat dat al zo lang als dit forum bestaat. Mensen die een ander geluid representeren dan het gewenste wordt het leven moeilijk gemaakt. Net zo lang totdat ze vanzelf wel verdwijnen.
Freerider is offline  
Oud 16 July 2013, 21:04   #807
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

@Niets. Ik volg geen advaita en doe geen zelfonderzoek zoals Renoir 'voorschrijft'. Ik loop mijn proces op mijn eigen manier. Ik houd me echter wel aan de huisregels, vanuit het idee dat ik hier te gast ben. Ik kan beleefd zijn zonder een volgeling te hoeven zijn. Waarom zou je opstandig moeten zijn, als je niets te verdedigen hebt? In mijn ogen is Virgo er niet uitgewerkt, maar had ze moeite met de 'huisregels' en heeft ze zelf besloten niet terug te keren. Als Renoir jou werkelijk weg zou willen hebben, was je al lang weg. Renoir geeft juist bijzonder veel ruimte, ook al kan hij op andere dingen nadruk leggen.
Esradha is offline  
Oud 16 July 2013, 21:06   #808
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Laatste opmerking er over. Het is geen geheim dat Renoir van mij af wil en steeds naar wegen zoekt om dat te bewerkstelligen. Dat is wat je ontwijkt.
Jij roert wat verschijnselen aan, maar je gaat er vierkant aan voorbij dat Renoir regeert met willekeur. (en dat nog zelf toegeeft ook)
Renoir vindt dat jij zijn manier van zelfonderzoek doen frustreert en ondermijnt en het onderzoek niet hebt gedaan zoals hij wel gedaan heeft en vindt dat het zou moeten. Maar dat vindt ie van mij ook en dat vindt ie van Ogenbliksem en van Sagnaar. (van wie niet?) En hij stelt(de) dan ook regelmatig aan ons voor te vertrekken. Dat mag. Het is zijn forum tenslotte. Maar als je je hier aan de regels houdt, dan legt hij je geen strobreed in de weg. Behalve dat ie dan af en toe op geheel eigen wijze van zich laat horen. Waarbij de gemoederen dan nog wel eens hoog kunnen oplopen.

De eerste keer had hij zich niet aan zijn eigen regels gehouden en daar heb ik dan ook wat van gezegd. Daar heeft hij inderdaad van de situatie misbruik gemaakt, zou je kunnen zeggen. Niks menselijks is ook hem vreemd, zoals gezegd in de hitte van de strijd kan dat gebeuren. Maar hij komt er dan ook wel weer op terug. En geeft iedereen steeds opnieuw een kans. Dat moet gezegd. Maar nu waren de regels duidelijk en jullie hebben er zelf moedwillig voor gekozen deze te overtreden, of op zijn minst te tarten. Dan moet je nu niet de verongelijkte kleuter gaan spelen. Dat is dan jouw dingetje gebaseerd op je eigen vooronderstellingen en aannames. Onderzoek ze, zou ik zeggen, want ze kloppen echt niet.
Dat er om die reden dan ook verder niemand op jullie ban heeft gereageerd, lijkt me volkomen terecht.
Nadje is offline  
Oud 16 July 2013, 21:38   #809
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Prachtig! Ik had het al eens gelezen maar nu ik het weer lees ontroert het mij weer. Mooi.
Ik werd ook vrij snel ontroert door de tekst. Toen ik nog een keer aan mijn vriend las, bleef de ontroering even intens naar boven komen..

Ik vroeg me ook af: Wat is dat wat zo ontroert?
Want als ik al mijn ideeën opzij zet, dan is er niets meer wat het zou hoeven ontroeren.
Zware ouderdom, voorbije jeugd, waarom is het gezien worden nog steeds zo belangrijk?
Als men volkomen vrij is, wordt leed en vreugde anders gezien?

Alsnog, hoe de vrouw zichzelf liet zien in de brief, getuigde van zichzelf zien volgens mij..
Mihaela is offline  
Oud 16 July 2013, 22:00   #810
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Prachtig! Ik had het al eens gelezen maar nu ik het weer lees ontroert het mij weer. Mooi.
Wat vind je er zo mooi aan?

Ik vind het eerder verdrietig.
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.