Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 May 2021, 00:51   #811
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En alweer naast de plak... Ik heb nergens gezegd dat alzheimer-zieken altijd kinderlijk gelukkig zijn...
......

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Een nieuw op scherp gesteld inzicht...

Het is geweten dat Altzheimer-patienten die steeds meer en meer van hun eigen geheugen en verstand worden afgesloten als het ware teruggevoerd worden naar het weten en kunnen van de kinderjaren.....
Hij zei mij dat zij als het ware een grote zuivering in haar verstand had doorgevoerd waarbij zij alles dat haar ervoor tegenwrong overboord had gegooid en dat zij in feite nu heel gelukkig door het leven ging...
Zij was heel goedgezind en nam het leven zoals het kwam...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
In tegendeel zelf...
Maar enkel het aanvaarden van de situatie kan de pijnlijke en voor vele heel pijnlijke pil wat verzachten... En ook erop duiden dat niet alles in die toestand, in om het even welke toestand enkel als negatief gezien moet worden...
Waarnaar ik op zoek ben is waarom Jezus zegt dat wie niet wordt als deze kleinen het koninkrijk gods niet binnentreedt en dat het wel eens onze opvoeding zou kunnen zijn die maakt dat de kinderen, en dus de mensen in het geheel, zo vervreemd geraakt zijn van zichzelf...

Zie dat onder het zogenaamde principe van naastenliefde vele oorlogen, veel leed op aarde ingevoerd en gevoed worden...
Over de plank mis gesproken...
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 28 May 2021, 09:38   #812
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
......






Over de plank mis gesproken...
Leg eens uit??? Het is niet omdat die vrouw persoonlijk het leed van Alzheimer plus of min goed doorstaat dat het geen zware belasting blijft voor de familie... en dat die vrouw steeds goed opgevolgd moet worden opdat zij zichzelf en derden niet 'ongewild' schade zou berokkenen...

Waar ik op wijs is dat een peuter die in principe ego-centrisch is ingesteld op een bepaald ogenblik in zijn ontwikkeling moet leren om ook met derden rekening te houden... Niets op tegen, maar daar waar men die gevoelens misleid naar zogenaamd mama of papa niet teleur te stellen en bij uitbreiding de ganse maatschappij met daarin een voorname plaats voor God en godsdienst als een braaf kind dienstig te zijn...
Daar liggen volgens mij vele wortels van het kwaad...
Gezond egoÏsme die rekening houdt met het recht op gezond egoÏsmen van de ander, nl. jouw vrijheid stopt waar de vrijheid van de andere begint en omgekeerd of in positieve zin gesgteld de anderen hebben evenveel recht als jij op jouw medeleven en omgekeerd zou dat kind niet in zichzelf corrumperende toestanden brengen, waarin onze maatschappijen nu volgens mij regelrecht verzuipen...
Naastenliefde uitgebuit om te heersen...
marie is offline  
Oud 28 May 2021, 11:16   #813
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Leg eens uit??? Het is niet omdat die vrouw persoonlijk het leed van Alzheimer plus of min goed doorstaat dat het geen zware belasting blijft voor de familie... en dat die vrouw steeds goed opgevolgd moet worden opdat zij zichzelf en derden niet 'ongewild' schade zou berokkenen...

Waar ik op wijs is dat een peuter die in principe ego-centrisch is ingesteld op een bepaald ogenblik in zijn ontwikkeling moet leren om ook met derden rekening te houden... Niets op tegen, maar daar waar men die gevoelens misleid naar zogenaamd mama of papa niet teleur te stellen en bij uitbreiding de ganse maatschappij met daarin een voorname plaats voor God en godsdienst als een braaf kind dienstig te zijn...
Daar liggen volgens mij vele wortels van het kwaad...
Gezond egoïsme die rekening houdt met het recht op gezond egoïsmen van de ander, nl. jouw vrijheid stopt waar de vrijheid van de andere begint en omgekeerd of in positieve zin gesgteld de anderen hebben evenveel recht als jij op jouw medeleven en omgekeerd zou dat kind niet in zichzelf corrumperende toestanden brengen, waarin onze maatschappijen nu volgens mij regelrecht verzuipen...
Naastenliefde uitgebuit om te heersen...
Wil je werkelijk iets voor de ander betekenen doe dan gedegen zelfonderzoek. Al die moraliserende praat verstomd als je weet wat je bent.
 
Oud 28 May 2021, 11:32   #814
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wil je werkelijk iets voor de ander betekenen doe dan gedegen zelfonderzoek. Al die moraliserende praat verstomd als je weet wat je bent.
Laurens, dit is alles behalve moraliserende praat; in tegendeel zelf...
Het hangt heel die moraliserende praat op aan het kruis, teken van bevrijding...
Hoe kun jij weten wat je bent als heel je verstand vanaf het begin totaal gecorrumpeerd is???

En erger nog; niet alleen je verstand maar je gevoel erbij...

PS. Hoe vindt je het dat in België 4 of 5 mensen veroordeeld zijn tot vijf maanden effectieve gevangenschap omdat ze een spandoek hadden ontrold waarop stond 'stop met de islamisering'...
Wat als haattaal zogezegd stijdig zou zijn met onze grondwet...
Terwijl het dragen van een hoofddoek op posten waar een vrouw zogezegd de neutrale overheid vertegenwoordigt, wettelijk moet toegelaten worden; teken waarmee de islam de bij Goddelijke wet ingestelde ondergeschiktheid van de vrouw aan de wil van de man beleidt wat regelrecht ingaat tegen onze algemene rechten van de mens met gelijkheid man-vrouw... Als je dan ook weet dat voor de islam gods wet boven lands wet staat...
Welke bescherming heb ik dan nog als vrijzinnige vrouw als zelfs die haattaal tot bij de openbare overheid boven onze grondwet en de algemene rechten van de vrouw staan???
marie is offline  
Oud 28 May 2021, 12:24   #815
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

En maar weer bezig zijn met de waargenomen wereld:


Citaat:
Waar ik op wijs is dat een peuter die in principe ego-centrisch is ingesteld op een bepaald ogenblik in zijn ontwikkeling moet leren om ook met derden rekening te houden
Citaat:
Hoe vindt je het dat in België 4 of 5 mensen veroordeeld zijn tot vijf maanden effectieve gevangenschap omdat ze een spandoek hadden ontrold waarop stond 'stop met de islamisering'...
En de rest van de blablabla.

En dan je zelf afvragen waarom je moet "zijn als de kinderen". Ja duh. Kinderen spiegelen zich nog niet aan de waargenomen wereld. Maar dan komt Marie er aan om de kinderen te leren rekening houden met derden. En zo voert onze Marie de kinderen in, in de waargenomen wereld. Want daarin bevinden zich die derden.

Moet je kinderen dan niet opvoeden? Nee, natuurlijk doe je dat wel. Maar als het kind groot is geworden en Marie heet dan kan ze GZO doen. Maar zolang user Marie op de waargenomen wereld blijft reflecteren komt er van GZO niks terecht.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 28 May 2021, 12:29   #816
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Welke bescherming heb ik dan nog als vrijzinnige vrouw als zelfs die haattaal tot bij de openbare overheid boven onze grondwet en de algemene rechten van de vrouw staan???
Hier is het ene (Marie) het andere de maat aan het nemen.

De onvolprezen 'vrijzinnigheid' van Marie is de maat waar aan de anderen (de moslims) worden afgemeten.

Zolang het éne nog het andere de maat neemt is er sprake van TWEE

Niet-twee kan zichzelf niet de maat nemen, er is immers geen maat.
Het is volstrekt in zichzelf en daar staat het ene niet tegenover het andere.

En dan vraag jij je nog af hoe ik kan zien dat je nog in 'zelf' verkeert, Marie?
Jules de Corte kan dat nog wel zien! En Stevie Wonder ook. Het ligt er metersdik op. Maar ga maar schuilen bij Guido, die weet net zo veel als jij, die prijst je wel de hemel in.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 28 May 2021, 13:22   #817
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
En maar weer bezig zijn met de waargenomen wereld:






En de rest van de blablabla.

En dan je zelf afvragen waarom je moet "zijn als de kinderen". Ja duh. Kinderen spiegelen zich nog niet aan de waargenomen wereld. Maar dan komt Marie er aan om de kinderen te leren rekening houden met derden. En zo voert onze Marie de kinderen in, in de waargenomen wereld. Want daarin bevinden zich die derden.

Moet je kinderen dan niet opvoeden? Nee, natuurlijk doe je dat wel. Maar als het kind groot is geworden en Marie heet dan kan ze GZO doen. Maar zolang user Marie op de waargenomen wereld blijft reflecteren komt er van GZO niks terecht.....
Wonder boven wonder; we keren de waargenomen wereld de rug toe en alle problemen lossen zich als vanzelf op...

Wat is het verschil tussen de mensen en de dieren??? Hewel de mensen zijn zich bewust geworden van hun bestaan en de dieren niet... Oei we moeten terugkeren naar het dierenrijk...

Mooi... waarom denk je dat je als mens en niet als dier geboren werd???
marie is offline  
Oud 28 May 2021, 13:24   #818
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Hier is het ene (Marie) het andere de maat aan het nemen.

De onvolprezen 'vrijzinnigheid' van Marie is de maat waar aan de anderen (de moslims) worden afgemeten.

Zolang het éne nog het andere de maat neemt is er sprake van TWEE

Niet-twee kan zichzelf niet de maat nemen, er is immers geen maat.
Het is volstrekt in zichzelf en daar staat het ene niet tegenover het andere.

En dan vraag jij je nog af hoe ik kan zien dat je nog in 'zelf' verkeert, Marie?
Jules de Corte kan dat nog wel zien! En Stevie Wonder ook. Het ligt er metersdik op. Maar ga maar schuilen bij Guido, die weet net zo veel als jij, die prijst je wel de hemel in.
Oké, dank je, nu ben ik het al die de algemene rechten van de mens heb uitgevonden... Dat is toch een beetje teveel eer, niet???
Heb je zelf dan niet door dat je gewoonweg niet logisch weet te denken omdat je verstand zodanig gecorrumpeerd werd door de het begrip van gehoorzaamheid, zogezegd door God ingevoerd???
marie is offline  
Oud 28 May 2021, 14:58   #819
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wonder boven wonder; we keren de waargenomen wereld de rug toe en alle problemen lossen zich als vanzelf op...

Wat is het verschil tussen de mensen en de dieren??? Hewel de mensen zijn zich bewust geworden van hun bestaan en de dieren niet... Oei we moeten terugkeren naar het dierenrijk...

Mooi... waarom denk je dat je als mens en niet als dier geboren werd???
Jammer, je reageert met niet ter zake doende opmerkingen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 28 May 2021, 15:00   #820
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oké, dank je, nu ben ik het al die de algemene rechten van de mens heb uitgevonden... Dat is toch een beetje teveel eer, niet???
Heb je zelf dan niet door dat je gewoonweg niet logisch weet te denken omdat je verstand zodanig gecorrumpeerd werd door de het begrip van gehoorzaamheid, zogezegd door God ingevoerd???
We zijn hier niet bezig met mensenrechten, daar is vast wel een ander forum voor.
Dit forum gaat over zelfkennis, Waarheid en niet-twee. Zo lang jij in wel-twee blijft hangen en daar van uit reageren, dan voldoe je niet aan de doelstelling van het forum. Ik verlang niks van je, maar de doelstellingen zijn algemeen bekend. Anders bevraag je Laurens maar.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.