Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 December 2014, 17:44   #831
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Je schreef dat hier een "hunkering" naar was, naar die eenheid, middels contact met gelijkgestemden. Heb je die nodig dan? Byron Katie zou zeggen dat je juist de niet-gelijk-gestemden zou moeten opzoeken om te kijken wat dat in jou teweegbrengt .
Ik wou daarstraks iets gelijkaardigs opmerken aan Theo in de zin van: "daar is precies waar je naartoe 'moet' gaan. Begeef je onder niet-gelijk-gestemden en je komt ego (delen van) jezelf tegen waarvan je nog niet of niet meer wist dat die er zaten".
Onder gelijkgezinden is het makkelijk.
Puppetji is offline  
Oud 17 December 2014, 18:01   #832
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Hier zie, een mooie die forumlid alliswell me een week geleden per email stuurde omdat ik zat te sakkeren over een niet-gelijk-gestemde uit mijn omgeving die ik tot 'inzicht' tracht(te) te brengen wat maar niet lukt(te):

Citaat:
Puppetji: "op het moment dat je kan accepteren dat je Liefde bent (ongeacht wat er zich afspeelt in de droom) dan heb je werkelijk iets te geven. Op dat moment zie je geen getraumatiseerde vrouw, maar zie je haar volmaakte werkelijkheid. Dan ben je degene, wat ze zelf niet kan zien, die het ziet voor haar. Dan zie je de onveranderlijke compleetheid die je deelt met haar. Dan kan je kijken zonder oordeel en de ander voelt zich veilig in jouw weten dat ze onveranderlijke liefde is zonder eis. Omdat je weet wie je bent in éénheid."
Met dank aan Alliswell. Zie zijn Voorstel topic.
Puppetji is offline  
Oud 17 December 2014, 18:22   #833
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Je schreef dat hier een "hunkering" naar was, naar die eenheid, middels contact met gelijkgestemden. Heb je die nodig dan? Byron Katie zou zeggen dat je juist de niet-gelijk-gestemden zou moeten opzoeken om te kijken wat dat in jou teweegbrengt .
Eenheid vervult zich in alles, Maria. Niet alleen onder gelijkgestemden.
Gelijkgestemden zijn de uitzondering, niet de regel.
Zoals ik mij hier op dit forum onder niet gelijkgestemden bevind.
En wat dat teweegbrengt, daar hebben we het over gehad.
Theo is offline  
Oud 17 December 2014, 18:25   #834
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik vrees dat ik het niet snap. Gebruik je nu je eigen persoon als concept in die zin dat je anders niet tot eenheid kunt komen? Alles wat je gelooft (en ik acht het dus absoluut niet uitgesloten dat er meer is dan de waarneembare materiële wereld) gebruiken als uitgangspunt om tot eenheid te kunnen komen geeft voor mijn gevoel juist een beperkt horizon.
Men verwijt mij voortdurend dat ik aan zelfonderzoek moet doen en dat ik daar tot op het bot moet gaan.
Volgens mij heb ik nooit iets anders gedaan dan aan zelfonderzoek want ik zie de wereld en mijzelf als één. Blijk nu dat dat niet voldoet en dat ik mij moet afzonderen van die algemene wereld om mijzelf eindelijk onder ogen te 'durven' komen en te zien 'wat' ik ben ipv 'wie' ik ben, alhoewel ik denk niet veel belang meer te hechten aan 'wie' ik ben.
Volgens de andere blijf ik met mijn wereldbeeld, waar ik volgens mijn opvattingen tot nu toe toe behoorde, in conceptuele voorstellingen van de werkelijkheid vastzitten.

Het gaat niet om wat ik geloof, want ik geloof niet meer veel maar ik denk te weten, maar de anderen blijven bij hoog en bij laag zweren dat dat weten niet deugd. Of in feiten dat ik mij blijf verstoppen achter nodeloos weten.
marie is offline  
Oud 17 December 2014, 18:27   #835
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Eenheid vervult zich in alles, Maria. Niet alleen onder gelijkgestemden.
Gelijkgestemden zijn de uitzondering, niet de regel.
Zoals ik mij hier op dit forum onder niet gelijkgestemden bevind.
En wat dat teweegbrengt, daar hebben we het over gehad.
Nu doe je het weer.
Maria is offline  
Oud 17 December 2014, 18:30   #836
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat je (ten diepste) bent wil niks. Het realiseert zich in het moment. Zou ik zeggen.
Wat je (ten diepste) bent wil vrijheid om te zijn wat het is. Zolang die vrijheid door je persoonlijke gebondenheid aan vermeende idealen, waaronder ook het ideaal van ego-vrij te zijn, geen werkelijkheid is zal je (diepste zijn) zich niet in het moment kunnen realiseren. Zou ik zeggen.
marie is offline  
Oud 17 December 2014, 18:36   #837
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wat je (ten diepste) bent wil vrijheid om te zijn wat het is. Zolang die vrijheid door je persoonlijke gebondenheid aan vermeende idealen, waaronder ook het ideaal van ego-vrij te zijn, geen werkelijkheid is zal je (diepste zijn) zich niet in het moment kunnen realiseren. Zou ik zeggen.
Je doet je best maar Marie. De groeten.
Nadje is offline  
Oud 17 December 2014, 18:36   #838
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Nu doe je het weer.
Ja, ik ben onverbeterlijk.
Theo is offline  
Oud 17 December 2014, 18:45   #839
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Je doet je best maar Marie. De groeten.
Blijf je Eigen spiegelbeeld maar vluchten. Ook de groeten.
marie is offline  
Oud 17 December 2014, 18:56   #840
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wat je (ten diepste) bent wil vrijheid om te zijn wat het is. Zolang die vrijheid door je persoonlijke gebondenheid aan vermeende idealen, waaronder ook het ideaal van ego-vrij te zijn, geen werkelijkheid is zal je (diepste zijn) zich niet in het moment kunnen realiseren. Zou ik zeggen.
Ik vind dat Nadje wel gelijk heeft, met dat dat wat je ten diepste bent niets wilt. Het is m.i. die persoonlijke gebondenheid, die van alles wil.
Maria is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.