Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 July 2013, 14:22   #841
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mijn lijk het juist heel interessant/belangrijk dat het besproken wordt, niet zozeer als een strijd te zien, of een ruzie, maar echt elkaar in te proberen te begrijpen, in dat wat speelde, en zo te zien nog speelt.
Zolang als het bij jou nog leeft, wat toen plaats vond, lijk me een goed idee om het gewoon bij stil te staan, mogelijk ook het gesprek met Renoir aangaan.

Mij is het echt ontgaan dat jij een ban kreeg, en uit de brieven wisseling tussen Renoir en Virgo dacht ik dat zij zelf met het forum stopte, en niet dat ze een ban kreeg. Het is me niet ontgaan omdat ik jullie niet belangrijk vond, maar omdat ik jullie even strijdlustig en onbewust bezig vond, omtrent het gebeuren, en ik maakte daar niet meer mijn strijd van, ik heb toen bewust afastand van genomen.
Het viel me op dat voor Virgo iets nog niet afgerond was, en dat ontevredenheid bleef kleven aan haar teksten, en dat jij en zij elkaar in de boosheid bleven aansteken.

Als spreek je 10 jaar hierover Niets, zolang als het bij je leeft neem gewoon de tijd en de ruimte voor..
Maar zorg ervoor dat jij bewust daar de ruimte voor maakt, en niet gedurende die 10 jaar ieder keer andere gesprekken daar mee besmet, en verwijzingen naar maakt, zoals omtrent je naam bv.
Zo blijf je ontevredenheid mee dragen, en alles wat je schrijft zal erdoor beïnvloedt worden.

Ik vond de laatste teksten van Virgo continue beladen de laatste tijd, een met verwijzingen naar het onrecht dat in haar beleving haar aangedaan werd. Deels klopte dat wel, en deels ook niet.. Voor haar gedeelte nam ze er geen verantwoordelijkheid voor, zoals jij ook niet deed, en nog steeds niet.

Dan ken je iemand te veel macht toe op zo manier, aan Renoir bedoel ik.
Wat bij jou en Virgo leeft kan je niet allemaal bij Renoir leggen, hoe vervelend hij ook zich kan opstellen als iemand hem niet zint.

Jij Renoir en Virgo waren onbewust bezig in een strijd.. Ga je op dezelfde voet verder, of bespreek jij dat op een volwassene manier?

Wat vind je hiervan?

De kwestie hield mij eerlijk gezegd allang al niet meer bezig. IK ging in op een reactie van jou. Verder heb ik mijn mening geventileerd hier en op andere draadjes. Maar in tegenstelling tot wat sommigen denken indentificeer ik me niet met mijn mening. Ik sta qua mening in de kwestie van de ban haaks op Esje en Nadje. Dat zij zo. Nadje (en anderen) denken A, ik denk B. Sja, veel meer ken ik er niet mee. Ik heb geen nieuwe argumenten gezien die mijn denken deed veranderen. Dus blijf ik bij mn orginele denkbeelden. En die denkbeelden zet ik in een denkbeeldig archief, want ze zijn niet van mij. Ik ben per slot van rekening alleen maar *Liefde. Ik ben geen denkbeelden, ik HEB ze. Net zoals ik een kledingstuk heb. Als het kledingstuk niet meer voldoet, dan gooi ik hem weg. Zo doe ik ook met denkbeelden. Ik ben blij dat ik mijn denkbeelden van 30 jaar terug niet meer heb. Dan zou ik nu mijzelf niet meer zijn Hoewel sommige denkbeelden nog steeds voldoen.

PS. Ik heb nu een shirt aan van zeker 10 jaar oud. Ik ben er zuinig op, want hij zit zo lekker. Het is een zwarte.


* PS 2 Ik vervang onvoorwaardelijke Liefde maar gewoon in Liefde. Dat onvoorwaardelijke was een tijdelijk denkbeeld en zet ik nu overboord. Voorwaardelijke Liefde bestaat helemaal niet, dus een overbodige toevoeging....
Freerider is offline  
Oud 18 July 2013, 15:33   #842
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Verder heb ik mijn mening geventileerd hier en op andere draadjes. Maar in tegenstelling tot wat sommigen denken indentificeer ik me niet met mijn mening. Ik sta qua mening in de kwestie van de ban haaks op Esje en Nadje. Dat zij zo. Nadje (en anderen) denken A, ik denk B. Sja, veel meer ken ik er niet mee. Ik heb geen nieuwe argumenten gezien die mijn denken deed veranderen.
Als je probeert jouw mening ingang te doen laten vinden loochenstraft dat de woorden dat het 'maar' een mening is. Je bent er overduidelijk aan gehecht, je koestert en bewaart je mening.
Rennie is offline  
Oud 18 July 2013, 17:06   #843
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ietsepietsje
Horig aan de leiding hier


Heeft iemand hier een vertaling van?

Is het bedoeld als : Hij heeft hier zich aan te passen.. ?

Wat ik op google vond: Opzoeken: horig

horig
horig bijv.naamw.Afbreekpatroon: horig bijv.naamw. 1) (middeleeuwen) verplicht diensten te verlenen aan een heer en gebonden aan het land Voorbeeld: `Een horige boer had wel eigen bezit dat vererfd mocht worden.` 2) gebonden, afhankelijk ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/horig

horig
onvrij
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/horig

HORIG
1) Als halfvrije levend 2) Afhankelijk 3) Gebonden 4) Halfvrij 5) Onder het hofrecht 6) Onvrij 7) Onvrije 8) Onderworpen 9) Slaafs
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/HORIG/1

Tip: dubbelklik op een woord om de definities daarvan te zien.

Wellicht gerelateerd aan horig

horige (1x)
HORIGEN (1x)
horigheid (1x)
Horigheid in Tibet (1x)
Mihaela is offline  
Oud 18 July 2013, 17:09   #844
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Rob
Aankomend Guru


Mihaela is offline  
Oud 18 July 2013, 17:10   #845
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Mihaela
Iedereen hier aanwezig figureert in haar droom


Wat een figuren op dit forum zeg...
Mihaela is offline  
Oud 18 July 2013, 17:17   #846
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ietsepietsje
Horig aan de leiding hier
Het waren zijn eigen woorden.
Rennie is offline  
Oud 18 July 2013, 17:22   #847
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het waren zijn eigen woorden.
Mooi samengevat weer Renoir, staat beeldig daar onder zijn Avatar. Je hebt echt talent vind ik, zo neem ik veel meer van je aan, via deze humorvolle wijze..
Mihaela is offline  
Oud 18 July 2013, 17:46   #848
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Renoir
Heeft zelfonderzoek afgerond


Wat vinden jullie passend onder de Avatar van Renoir?
Mihaela is offline  
Oud 19 July 2013, 00:53   #849
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Eigenlijk vind ik het allemaal niet zo boeiend wat er onder ieders avatar staat...
What's in a name? Tis maar net hoeveel belang je dr aan wilt geven vlgs mij....
Sterre is offline  
Oud 19 July 2013, 08:05   #850
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Eigenlijk vind ik het allemaal niet zo boeiend wat er onder ieders avatar staat...
What's in a name? Tis maar net hoeveel belang je dr aan wilt geven vlgs mij....
Dat kan je over alles zeggen, als mensen uitgebreid over het weer hebben, of over zelfkennis, of over God, of over welke onderwerp dan ook.
weer zo een dooddoener, wat jij hier schrijft..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.