Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 March 2014, 19:50   #851
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het was al enige tijd duidelijk dat je er een issue mee hebt en het wordt dan ook gevoed waarna je weer een tijdje je wonden ging likken. Je reageert vaak helder en duidelijk maar soms ook weer verkrampt.

Gelukkig heeft het zich doorgezet en ben je je er ten diepste bewust van geworden. Welke Nadje ben je, de heldere of de verkrampte ?

De heldere ben je als het issue met je niet speelt, de verkrampte ben je als je je best aan het doen bent (anders te zijn dan je bent).
Welke Nadje ben je, vraag je. Ik ben ze allemaal. Mijn issues zijn mij al lang helder en ten diepste bewust? Tsja...wat versta je d'r onder? Ik herken dat allemaal niet zo.

Voor mij ging het om de ervaring van het, van een afstand kunnen gadeslaan, van die energie, of beter gezegd misschien, zonder de behoefte die nader aan te duiden, maar ik kon die energie wel in verband brengen met een enorme druk, hoogspanning. En de eyeopener voor mij was er nu in gelegen dat ik met terugwerkende kracht me realiseerde dat ik in het verleden, gezien mijn frequente uitbarstingen, ik dan destijds toch wel (onbewust toen nog) onder enorme druk heb gestaan. Dat kan niet anders. Ik heb mezelf dus enorm veel geweld aangedaan. En dat wordt nu dus pas echt gevoeld. Alsof het er nu pas mag zijn. Ik heb met terugwerkende kracht enorm van doen met de Nadje van toen. En dat rijmt ook nog. Enfin, dat is even wat hier aan de orde is. Maar je bedoelt het goed, dat weet ik toch?
Nadje is offline  
Oud 3 March 2014, 00:31   #852
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Welke Nadje ben je, vraag je. Ik ben ze allemaal. Mijn issues zijn mij al lang helder en ten diepste bewust? Tsja...wat versta je d'r onder? Ik herken dat allemaal niet zo.

Voor mij ging het om de ervaring van het, van een afstand kunnen gadeslaan, van die energie, of beter gezegd misschien, zonder de behoefte die nader aan te duiden, maar ik kon die energie wel in verband brengen met een enorme druk, hoogspanning. En de eyeopener voor mij was er nu in gelegen dat ik met terugwerkende kracht me realiseerde dat ik in het verleden, gezien mijn frequente uitbarstingen, ik dan destijds toch wel (onbewust toen nog) onder enorme druk heb gestaan. Dat kan niet anders. Ik heb mezelf dus enorm veel geweld aangedaan. En dat wordt nu dus pas echt gevoeld. Alsof het er nu pas mag zijn. Ik heb met terugwerkende kracht enorm van doen met de Nadje van toen. En dat rijmt ook nog. Enfin, dat is even wat hier aan de orde is. Maar je bedoelt het goed, dat weet ik toch?
Vergeet je niet ook de gewelddadige Nadje te vergeven? Zij deed ook wat ze deed, omdat ze dacht dat dat het beste was.... Zij bedoelde het waarschijnlijk ook goed.

Ik denk dat alle geweld die de wereld wordt aangedaan, ontstaat uit het geweld wat mensen zichzelf aandoen..... "Zucht" naar controle en verandering, omdat wat IS niet aanvaard wordt.

Mijn ervaring met (en over) mezelf.... Ook hier is servies gesneuveld ooit... Spijt heb ik ook van het verdriet (de pijn), die ik andere mensen heb aangedaan met mijn boosheid, want dat is nooit mijn bedoeling geweest......

Opnieuw dank je wel voor het delen en voor het herkenbaar maken Nadje (al zullen er ongetwijfeld verschillen zitten in de vorm, de uiting en het gevoel).
Sterre is offline  
Oud 7 March 2014, 23:32   #853
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Vergeet je niet ook de gewelddadige Nadje te vergeven? Zij deed ook wat ze deed, omdat ze dacht dat dat het beste was.... Zij bedoelde het waarschijnlijk ook goed.
De gewelddadige Nadje vergeven is een gepasseerd station voor mij. Gek genoeg ook nooit heel veel moeite mee gehad. (Een enkele uitzondering daar gelaten). Het kan er maar uit zijn.......ik had voor mezelf altijd een plausibele verklaring. Beter gezegd, ik kon het voor mezelf plaatsen en daar vrede mee hebben. Tot aan die momenten waarop ik mijn eigen grenzen overschreed. Wat gij niet wilt dat u geschied......

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ik denk dat alle geweld die de wereld wordt aangedaan, ontstaat uit het geweld wat mensen zichzelf aandoen..... "Zucht" naar controle en verandering, omdat wat IS niet aanvaard wordt.

Mijn ervaring met (en over) mezelf.... Ook hier is servies gesneuveld ooit... Spijt heb ik ook van het verdriet (de pijn), die ik andere mensen heb aangedaan met mijn boosheid, want dat is nooit mijn bedoeling geweest......
Ik heb nergens spijt van, omdat ik me realiseer dat dingen nu eenmaal niet anders (konden) gaan, dan dat ze gegaan zijn. Niet om daarmee alle verantwoordelijkheid weg te wuiven, integendeel.....maar om me dat terdege te beseffen en bewust van te zijn-ervaren. Dat gegeven diep tot je te laten doordringen, zal ik maar zeggen. De pijn die je een ander toebrengt, in welke vorm dan ook, is de pijn die je jezelf toebrengt. Het maakt pijnlijk inzichtelijk hoe ver je, door dergelijke daden, blijkbaar van je (ware) zelf bent afgedwaald. Je kunt er ook dankbaar voor zijn omdat het je tot dat inzicht heeft gebracht. Dan is spijt niet meer nodig. Het gaat er m.i. althans om, dat je gaat zien dat de bedoeling van dat alles erin is gelegen jouw eigen groei (bewustzijn) te bevorderen. Zo zie ik dat.

Wijziging aangebracht door Nadje op 8 March 2014 om 00:14.
Reden: d bij gewelddadig toegevoegd
Nadje is offline  
Oud 8 March 2014, 00:22   #854
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Mijn ervaring met (en over) mezelf.... Ook hier is servies gesneuveld ooit... Spijt heb ik ook van het verdriet (de pijn), die ik andere mensen heb aangedaan met mijn boosheid, want dat is nooit mijn bedoeling geweest......
Hier is wel meer gesneuveld dan het servies. Namelijk het idee dat ik anderen iets had aangedaan met mijn boosheid. De ander(en) fungeert uiteindelijk maar als een projectiescherm van datgene wat bij jou (zelf) leeft. Ik doe mezelf tekort. Of ik doe mezelf iets aan. Het kan dus ook alleen op dat vlak (namelijk bij jezelf) worden opgelost.
Nadje is offline  
Oud 8 March 2014, 01:55   #855
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Helder omschreven Nadje, ik laat het allemaal even rustig bezinken....
Sterre is offline  
Oud 9 March 2014, 11:48   #856
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Zonnige zondag.

De zon schijnt, de vogels fluiten, ik heb de balkondeuren open, ik voel de wind die naar binnen waait, poes die lekker in het zonnetje ligt......

Gisteren de Officiële opening van onze winkel gehad. Vermoeid maar voldaan. En na gedane arbeid is het zoet rusten. En onderwijl botsten hier de egootjes maar lekker door. Het is uiteindelijk allemaal maar spielerei.

Dubbel genieten met zo'n mooi zonnetje erbij. Thank you Lord. Omdat het zondag is. Zullen we maar zeggen.
Nadje is offline  
Oud 9 March 2014, 11:57   #857
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
De zon schijnt, de vogels fluiten, ik heb de balkondeuren open, ik voel de wind die naar binnen waait, poes die lekker in het zonnetje ligt......

Gisteren de Officiële opening van onze winkel gehad. Vermoeid maar voldaan. En na gedane arbeid is het zoet rusten. En onderwijl botsten hier de egootjes maar lekker door. Het is uiteindelijk allemaal maar spielerei.

Dubbel genieten met zo'n mooi zonnetje erbij. Thank you Lord. Omdat het zondag is. Zullen we maar zeggen.
Ja je kunt op een heel laag bewustzijnsniveau het leven makkelijk genieten, kijk maar naar onze Aad, daar hoef je geen zelfkennisonderzoek voor te doen.
Rennie is offline  
Oud 9 March 2014, 12:10   #858
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja je kunt op een heel laag bewustzijnsniveau het leven makkelijk genieten, kijk maar naar onze Aad, daar hoef je geen zelfkennisonderzoek voor te doen.
Tsja....je lijkt onze Aad wel een beetje. Je kunt op een hoog niveau genieten, op een laag niveau, op alle niveau's of geen enkel. Je kunt ook gewoon genieten.
Nadje is offline  
Oud 9 March 2014, 14:01   #859
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja je kunt op een heel laag bewustzijnsniveau het leven makkelijk genieten, kijk maar naar onze Aad, daar hoef je geen zelfkennisonderzoek voor te doen.
Ho ho ho en nog eens ho geachte forumbezweerder, ik lig hier als een kasplantje in coma en knipper af en toe met de ogen en u vertaalt dat als genieten.

Ik deel u bij deze mede; ik geniet NOOIT.

Wat de mensheid toch in me ziet, het is een wonder, hoe zou dat toch komen.

Ik vind het trouwens heel beledigend dat u mij een heel laag bewustzijnsnivo toe dicht.

Ik heb namelijk geen enkel bewustzijnsniveau.

Dat wilde ik zo laten ook.
Aart is offline  
Oud 9 March 2014, 14:04   #860
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Tsja....je lijkt onze Aad wel een beetje. Je kunt op een hoog niveau genieten, op een laag niveau, op alle niveau's of geen enkel. Je kunt ook gewoon genieten.
Nadje, kun jij je voorstellen dat ik nooit geniet?
Aart is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.