Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 July 2019, 14:19   #871
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Briljant..

Weet je Michaela, je mag dit niet verder vertellen hoor, dus mondje dicht, ik moet ook heel vaak lachen om mijn eigen teksten. En heel soms als ik teksten van lang geleden lees vind ik ze buiten grappig/humoristisch ook nog eens briljant. Dat laatste houden we maar helemaal stil want ik zie er al weer een paar in de kruis getasten stuiterend deze kant op komen 😂.

Ach ik heb ze lief

Nou liefje ik ga maar eens boodschappen doen, en een paar vouwfietsbandjes oppompen want we mogen vannacht aan het werk, geeeen zinnnnn.....

Zie je later 💋
Vagebond is offline  
Oud 6 July 2019, 17:43   #872
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Toch fijn om een plek te hebben, op een forum, waar je iets kan delen.

Wat je zegt wordt toch niet begrepen zoals jij het bedoelt, en zeker beleeft een ander het niet zoals jij het beleeft.
Het geheel is ook versnipperd, en je weet dat al ..
Maar ach, maakt het uit? Het is gewoon een verhaal dat haar weg naar buiten zoekt.

Wat kan een andere zeggen, want je weet uiteraard het beste, of niet?
Uiteindelijk is de bedoeling om jezelf op te rapen, en verder te gaan fietsen..
En wat gebeurt dan als je dat niet doet?
Wat valt op te rapen?
Mihaela is offline  
Oud 6 July 2019, 18:32   #873
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Uiteindelijk is de bedoeling om jezelf op te rapen, en verder te gaan fietsen..
En wat gebeurt dan als je dat niet doet?
Wat valt op te rapen?
Weet je Michaela, er is de afgelopen week(? tijdverwarring) heel veel werk verzet op ziels-niveau ( zo noem ik het maar even bij gebrek aan een beter woord ), dat moet ook nog zijn beslag krijgen op, ik denk, het dagdagelijkse niveau, of zo iets, ergens en dat neemt tijd in beslag.
Veel van wat gebeurd is is nog in het bewustzijn aanwezig maar er is ook veel wat gebeurd is weg gezakt uit het bewustzijn en moet langzamerhand zijn weg terug naar boven vinden.

Het is nu nog even een soortement van gatenkaas met puzzelstukjes op de verschillende bewustzijnsniveaus en dat moet in het bewustzijn uiteindelijk 1 geheel worden. Lastig uit te leggen...

Er is dus gefietst en er is hard gefietst. Nu is het tijd om aan de picknicktafel uit te hijgen, ff lekker met de pootjes in de waterpartij, lekker rustig aan...

Weet verder ook niet wat er nog gedeeld moet worden, we gaan het zien.

Thanks tot dusver 💋
Vagebond is offline  
Oud 7 July 2019, 00:09   #874
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
O ja, en ik heb schijt aan wat hij denkt, want ja alles wat privé is, wat is privé in de eenheid, Joost mag het weten maar vagebond hier snapt dat niet hoor, hoeft niet aan de grote klok gehangen te worden, echt wie hou je voor de gek lieftallige....?

Ja mijn schatje is de verlegenheid in hoogst eigen persoon, geen wonder dat de eeuwigheid hem een vriendinnetje als mijzelf gegund heeft. Hij staat echt te trappelen van blijdschap, maar niet heus....

Ik ook niet trouwens want je zal zo'n vriendje hebben, die je steeds tegen de schenen schopt omdat je weer eens onbehoorlijk bent. Het is heus niet leuk hoor steeds die blauwe benen, ik zie d'r niet uit man, echt....
Ik moet hier even wat corrigeren is mij duidelijk geworden. Want er wordt gezegd dat ik dan wel schijt mag hebben aan wat hij denkt....
Maar dat nog altijd niet wil zeggen dat ik alles maar aan de grote klok hoef op te hangen omdat wij toevallig eenheid ervaren want de rest van de mensheid ervaart dat namelijk niet. Tja en daar heeft mijn liefje dan toch echt wel een puntje te pakken. Ik zal proberen me de volgende keer beter te gedragen en/of meer rekening houden met zijn bescheidenheid, op zichzelf zijn, en verlegenheid.

Man wat een pracht staat hier toch voor me, want ja vagebond is totaal niet bescheiden, op zichzelf, en/of verlegen.

Jokkebrok, foei Vagebond, want die pracht, waar je over hebt, ben jijzelf. Ja hoooor daar zijn we weer...ik ben weg..😊
Vagebond is offline  
Oud 7 July 2019, 13:03   #875
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja hoooor daar zijn we weer...ik ben weg..😊
Ik lees je wel, maar ik weet het niet goed wat te zeggen.
Bij alles wat ik wil schrijven zie ik mijn ego dat wilt troosten, of bevestiging wilt geven, of nieuwsgierig is naar overbodige details.
Oke, ik ga toch iets vragen.
Is er iets wat nu door deze omstandigheid naar boven komt, iets dat bloot komt te liggen?
Een pijnpunt dat het waard is om bij stil te staan?
Iets wat als een rode draad door je leven loopt ?
Mihaela is offline  
Oud 7 July 2019, 18:02   #876
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Bevrijding...

Liefste Michaela,

Godzijdank heb dat alles gelaten wat je ego je zei want hier is het groot feest want na 10 jaren, ja het echt 10 jaren, droogte is er eindelijk de heerlijke en bevrijdende kwartjes regen gevallen.

En nu liefje omdat je zo nieuwsgierig bent en omdat ik het leuk vind om Werner/mijzelf in ons blote gat te zetten ga ik je nu een verhaaltje vertellen, ga d'r maar eens lekker voor zitten......

Er waren eens een jongen en een meisje. De dag waarop het meisje de jongen zag herkende zij hem onmiddellijk en ging zij naar hem toe. Op het moment dat de jongen haar zag,

en hier wordt het ingewikkeld want er zijn verschillende senario's/bewustzijnniveaus om uit te kiezen met betrekking tot waar de jongen staat in dit verhaal want binnen het verhaaltje spelen meerdere niveau waarvan de meeste, behalve 1 zichtbaar was in de dagdagelijks praktijk. Goed ik kies voor de dagdagelijks praktijk denk ik,

herkende hij haar maar had niet direct een duidelijk beeld van wie ze was. Meisje nam de leiding en nodigde hem bij haar thuis uit waar zij een zeer genoegelijke tijd hadden. De jongen ging weer naar huis en zij hielden weer contact via mail, zij wisten beiden dat er op dagdagelijks niveau nog wel het e.e.a. bij zowel de één als de ander aan op te lossen dingetje speelde. En daar ging het dus op een gegeven moment dus ook grondig mis.

Meisje zeer onzeker, jongen nou ik hou d'r maar over op want dat was al niet veel beter. Nou dat was geen al te beste combi mag wel gezegd. Maar nu wil het geval dat beiden ook nog eens bewust waren of met andere woorden wakker en met geestelijke ogen de wereld in kijkend. Op zich was het een kleine vergissing en zag het meisje onmiddellijk hun fout/vergissing maar was niet in staat er ook maar iets aan te veranderen, hoe graag ze ook gewild had, want zo werk dat in de oneindigheid mbt tot het oplossen van blindheid.
Goed meisje zwaar over de zeik, jongen zwaar over de zeik, en de meesten van jullie die hier lezen hebben het navolgende senario op de voet kunnen volgen en van alles en nog wat van gevonden en gedacht, pijnlijk, tenenkrommend, waarom? Kind, gaat over het meisje, waarom blijf je doorgaan, zo blind, je ziet toch....ect.
Maar het verhaal wil dat het meisje niet weg kon hoe graag ze ook gewild had. Want pijn deed het en al helemaal toen er ineens een andere vrouw, fantastische vrouw trouwens, heb er pas mogen ontmoeten in de geestenswereld, want ze is inmiddels overleden, in zijn leven bleek te zijn. Dus meisje dacht wel godverdomme, wat een idioot ben jij zeg, d'r ligt nog een lijk in je kast en nu dit, wow. Dus meisje woedend, we kennen allemaal de razende orkaan die over de verschillende forumeilanden heeft getrokken. Rennie, en niet alleen Rennie, ik heb er hier nog een zitten, vinden het nog altijd leuk om het als excuus te gebruiken voor vagebonds krankzinnigheid, of zo iets.
Tja en daarna was het meestal windstil met af en toe wat zakelijk contact, meer was niet mogelijk.
Meisje werkte ondertussen aan zichzelf en langzamerhand kwam de acceptatie dat de zaken nu eenmaal waren zoals ze waren tot voor een week of twee geleden het meisje het in haar hoofd kreeg eens. Te gaan informeren hoe het er bij de jongen voor stond.
Geen bedoelingen, gewoon interesse...maar de voorzienigheid had toch kennelijk een ander senario in gedachten, want het ging eigenlijk nog altijd over oplossen. Bladiebla ect gebeurde het e.e.a., laat ik even varen tot we op de dag aanbelande dat het meisje het zat was en van daaruit de jongen de bevrijdende zak uit veegde en zich toen omdraaide en zei:' tabee,' zoek het lekker uit, ik klaar met je.' Op zich al een bevrijdend gevoel, wat mij betreft.
Maar meisje zat net als de jongen in een nogal heftig proces dus de emoties ging van hot naar her en omgekeerd. Dus op een gegeven moment zat meisje gek wordend onder de tafel, letterlijk, toen ze plot de jongen zag verschijnen voor haar geestesoog. Hij keek haar aan, zijn ogen werden groot en hij zei:' jij bent het, jij bent mijn grote trauma.' Zij keek hem Hem vol liefde aan en knikte:' ja ik ben het,'( ze had hem een paar dagen, denk ik, daarvoor excuus aangeboden voor het feit dat zij hem in de steek had gelaten, want dat had ze) en de kwartjes regen viel....

Michaela ik kan niet vertellen hoe ongelofelijke bevrijding dit inzicht van/bij hem en mijzelf heeft gegeven. We zijn vrij, we kunnen elkaar weer liefhebben, we gunnen elkaar weer de ruimte. Ik hoef hem, en daar ben ik geloof ik nog wel het aller gelukkigst mee, niet meer achterna te rennen met een cadeautje dat door iedereen werd beschouwd als iets vreselijks, terwijl het al die tijd niets anders dan bevrijding heeft betekent. Echt Michaela, ik ben zo gelukkig dat het eindelijk naar al die jaren voorbij is.

En hoe dan nu verder zul je vragen. Liefje ik weet het niet. Een ding weet ik wel en dat is dat op dit moment geen ruimte is irl om bij elkaar te zijn. Is dat dan erg? Nee totaal niet. Hij en en ik zijn het zelfde, we zijn één. Dat onze wegen irl, relatief gezien, ieder een andere kant uit lijken te gaan is zo als het moet op dit.

Ik kijk naar hem, ik volg hem en ik vind het allemaal even fantastisch echt. Of hij mij ookvolgt? Ik heb een vermoeden...😉

Wijziging aangebracht door Vagebond op 7 July 2019 om 19:31.
Reden: Zinnetje verbetert
Vagebond is offline  
Oud 7 July 2019, 18:13   #877
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Zo schatje nu wat betreft je vragen. Je stelt niet de juiste vragen. Je heb wel de goede quote om een juiste vraag bij de stellen. Je vraag had kunnen zijn waarom krijg je een rood hoofd wanneer je op eigen pracht wordt gewezen?

Kijk dan zou er pas wat gebeurd zijn. 😉
Vagebond is offline  
Oud 7 July 2019, 18:20   #878
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het geheel is ook versnipperd, en je weet dat al ..
Ik wilde hier nog graag iets over zeggen Michaela.

Dat lijkt dus zo te zijn dat het geheel is versnippert maar dat is dus niet zo. Alles, maar dan ook alles staat in verbinding met elkaar, communiceert met elkaar in deze wereld het wordt alleen niet zo ervaren omdat men niet bewust is in in dat niveau.
Vagebond is offline  
Oud 7 July 2019, 22:14   #879
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik wilde hier nog graag iets over zeggen Michaela.

Dat lijkt dus zo te zijn dat het geheel is versnippert maar dat is dus niet zo. Alles, maar dan ook alles staat in verbinding met elkaar, communiceert met elkaar in deze wereld het wordt alleen niet zo ervaren omdat men niet bewust is in in dat niveau.
Dat alles in contact met elkaar staat geloof ik zeker, maar dat het ego er een zooitje van maakt, is het ook net zo waar..
Wij kunnen ook zegen dat alles perfect is zoals het is, en alles is een, maar je kan niet ontkennen dat sommigen situaties niet fijn zijn.
Als ik in situaties verkeer waarin ik lijd onderzoek ik mijn overtuigingen; perceptie, en vooral zie ik vervolgens de oorzak/gevolg factor dat altijd terug naar mezelf leidt.

Ik heb het idee dat wij onze focus op een ander aspect richten.
Hoe verwerk jij wat jij nu mee maakt? Hoe kijk jij hierna?

Ikzelf heb altijd interesse in de werking en de invloed van het ego op alles wat ik beleef en voel.
Tegelijkertijd zie ik dat als ik mezelf onder ogen kom, steeds minder de neiging heb om mijn leed en ongenoegen bij de ander te leggen. Ik doe het nog steeds, maar ik herken het snel, waardoor voor mij interessanter is om daar anders naar te kijken.

Waar richt jij je op in deze situatie? Tracht je iets te verwerken, of is het even alleen 'kopje onder'?
Het is mij niet echt duidelijk.
Mihaela is offline  
Oud 7 July 2019, 22:27   #880
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Lief dat je deelt Vagebond, en of jij iets aan mijn reactie hebt..☂🌂
Ik heb je gelezen, en ik begreep dat jij liefst had dat ik andere vragen had gesteld, maar die vragen vind ik minder interessant.
Alsnog, leuk om jou te lezen.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.