Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 August 2022, 22:34   #881
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat verder zijn is weer een ego issue. Altijd in voor een competatieve strijd. De werkelijkheid is dat Byron Katie mij op het spoor heeft gezet met gedegen zelfonderzoek te beginnen. Byron Katie heeft voor een eigen vaste kring ' Loosing the Moon' geschreven en dat gaat veel verder in de richting van realisatie en is niet voor de commercie. Hier op dit forum ergens gepubliceerd. Ik heb overigens dezelfde bedenkingen als Bassie. Je kunt geen twee heren dienen en als er al de heer is van het geld, kun je het als client wel schudden.
Losing the Moon is mij ook bekend

Ik begrijp jullie beider bedenkingen, heb ze zelf ook in zekere zin. Toch hebben we in de fysieke wereld middelen nodig om ons tijdelijke fysieke aanwezigheid (lichaam) te voeden. Wie gezegend is verdient z'n brood met z'n hart en z'n talent/gaven....

Als ik Google op Byron Katie is ze zelf niet erg commercieel bezig, wordt ze vnl door derden commercieel neergezet cq 'verkocht. Het zal haar ongetwijfeld geen windeieren hebben gelegd.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 20 August 2022, 22:35   #882
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Byron Katie maakt duidelijk dat onze gedachten drijfzand zijn

Een dokter die ons geneest van allerlei fysieke aandoeningen verdient ook geld. Ik verdien ook geld met mijn werk, waar ik ook zeker m'n hart in leg en het geld verdienen niet m'n enige drijfveer is.
Het probleem is niet dat gedachten geen drijfzand zouden zijn, dat hebben voor BK al velen naar voren gebracht.

Haar werk suggereert dat als je die gedachten nou maar eens gaat onderzoeken.....en dat er een methode zou zijn.....

Hier zie ik ook alle users gedachten verketteren en zichzelf het 'zien' toemeten. (Tot Marie aan toe) Het lijkt wel een ziekte. Er is geen methode om tot zelfrealisatie (of hoe men het ook maar noemen wilt) te komen.

Als Laurens mij ergens van overtuigd heeft, is het om nooit BK te gaan lezen. En omdat ik weet dat Laurens toch een of ander geloof/overtuiging heeft (dat moet jij ook zien), helpt het dus geen zier dat BK gedoe.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 August 2022, 22:38   #883
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het probleem is niet dat gedachten geen drijfzand zouden zijn, dat hebben voor BK al velen naar voren gebracht.

Haar werk suggereert dat als je die gedachten nou maar eens gaat onderzoeken.....en dat er een methode zou zijn.....

Hier zie ik ook alle users gedachten verketteren en zichzelf het 'zien' toemeten. (Tot Marie aan toe) Het lijkt wel een ziekte. Er is geen methode om tot zelfrealisatie (of hoe men het ook maar noemen wilt) te komen.

Als Laurens mij ergens van overtuigd heeft, is het om nooit BK te gaan lezen. En omdat ik weet dat Laurens toch een of ander geloof/overtuiging heeft (dat moet jij ook zien), helpt het dus geen zier dat BK gedoe.
Zowel Laurens als jij zitten in deze 'zaak in een overtuiging. Dat is wat ik met mijn kleine 'ikje zie.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 20 August 2022, 22:40   #884
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Fijn te lezen, dat 'gedegen en dus afgerond' een vooringenomen standpunt bleek.
Jammer dat je zo'n moeite hebt te lezen wat er staat. Dat noodzaakt mij om alsmaar in de pen te klimmen. De betekenis van 'gedegen' is zojuist nog uitgelegd en 'afgerond' al tientallen keren hiervoor. Afgerond betekend, nogmaals, tot een einde gebracht. Gedegen is een bijvoeglijk naamwoord van onderzoek, en geeft een kenmerk aan.
Geen van beiden zijn vooringenomen standpunten.

Wat wel vooringenomen is dat ik denk dat Byron Katie het zou doen voor het geld en niet uit behulpzaamheid. Echter haar bezig ziende denk ik dat ik er naast zit, ze zal zich juist helemaal niet om de inkomsten bekommeren, daar zijn kennelijk anderen om haar heen mee bezig.

Daarbij blijft, maar vaak onder andere meer specifieke omstandigheden, wel overeind het standpunt dat je geen twee heren kunt dienen. Een overweging of je er wel verstandig aan doet met iemand in zee te gaan. Ik vroeg me dat altijd af bij Balsekar de Guru van Boni.
 
Oud 20 August 2022, 22:50   #885
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Zowel Laurens als jij zitten in deze 'zaak in een overtuiging. Dat is wat ik met mijn kleine 'ikje zie.
Uiteraard is het een overtuiging, ik heb BK nooit gelezen. Ook heb ik nooit aan gedachten onderzoek gedaan. Daarnaast is er een aspect aan 'denken' waar ik hier nooit of zelden het over heb. Het pneumatische zelf kan de mens imaginaties en intuïties schenken (ontvankelijkheid). Dat verwoordt zich uiteindelijk in een 'gedachte'. Het is van het hoogste belang om te weten of een gedachte voort komt uit het persoonlijk gemoed of 'geschonken' is.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 August 2022, 22:52   #886
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Als Laurens mij ergens van overtuigd heeft, is het om nooit BK te gaan lezen. En omdat ik weet dat Laurens toch een of ander geloof/overtuiging heeft (dat moet jij ook zien), helpt het dus geen zier dat BK gedoe.
Ik heb nooit aanbevolen een boek van Byron Katie te lezen, laat staan het te kopen. Je hoeft om er profijt van te hebben geen ' money' in de 'bitch' te steken.
Gewoon de vier vragen en een omkering doen de trick. Voorbeelden te over op Youtube om te bekijken hoe dat in z'n werk gaat. Kost geen cent.
 
Oud 20 August 2022, 22:57   #887
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb nooit aanbevolen een boek van Byron Katie te lezen, laat staan het te kopen. Je hoeft om er profijt van te hebben geen ' money' in de 'bitch' te steken. Gewoon de vier vragen en een omkering doen de trick. Voorbeelden te over op Youtube om te bekijken hoe dat in z'n werk gaat. Kost geen cent.
Ook dat ga ik niet doen. Bij jou heeft dat nergens in geresulteerd.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 August 2022, 23:04   #888
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Uiteraard is het een overtuiging, ik heb BK nooit gelezen. Ook heb ik nooit aan gedachten onderzoek gedaan. Daarnaast is er een aspect aan 'denken' waar ik hier nooit of zelden het over heb. Het pneumatische zelf kan de mens imaginaties en intuïties schenken (ontvankelijkheid). Dat verwoordt zich uiteindelijk in een 'gedachte'. Het is van het hoogste belang om te weten of een gedachte voort komt uit het persoonlijk gemoed of 'geschonken' is.
..daarom is het goed om te onderzoeken wat 'er 'waar is.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 20 August 2022, 23:08   #889
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb nooit aanbevolen een boek van Byron Katie te lezen, laat staan het te kopen. Je hoeft om er profijt van te hebben geen ' money' in de 'bitch' te steken. Gewoon de vier vragen en een omkering doen de trick. Voorbeelden te over op Youtube om te bekijken hoe dat in z'n werk gaat. Kost geen cent.
het kost ook geen cent om verder te onderzoeken en los te komen van vervolgovertuigingen.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 20 August 2022, 23:46   #890
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
het kost ook geen cent om verder te onderzoeken en los te komen van vervolgovertuigingen.
Dat is precies datgene wat ik gedaan heb.
Het is niet bij het houden van alleen de voorkeursgedachten gebleven.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.