Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 February 2013, 16:53   #81
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ulla, ik heb er vaak aan gedacht. Je komt me over als iemand die aardig is, maar die ik in het echt (real) simpelweg uit de weg ga. Ik heb niets aan mensen zoals jij, mensen die duidelijk een rigide kerk-achtergrond hebben in alles wat ze zeggen en doen, en die een laag van onbevangenheid en vrijheid aan de oppervlakkte hebben, om te doen lijken alsof ze vrij en flexibel zijn.
Door je teksten sijpelen je rigide kerk-gedachten, en je bent volgens mij niet eens bewust ervan. Als tegenwicht ga je alles vergoelijken, en dan is alles Ok in je ogen. Je vernauwingen verstop je goed weg, en het zonnetje straalt dag en nacht.
Al jouw teksten zijn voor mij rigide, onvrij, en het voelt voor mij alsof ik in de kerk ben, en moet naar een leugen van de pastoor luisteren. Heb in het verleden niet gedaan, en nu ga ik helemaal niet doen.
Je komt op mij als een lief mens over, maar dat wat je schrijft is voor mij totaal oninteressant , wegens je blindheid en zweverigheid die je laat blijken. Omdat jij geen enkel Zelfkennis laat zien, ga ik je voornamelijk uit de weg.
Nu en dan botsen onze wegens op het forum, en probeer ik je te lezen, maar je teksten komen op mij zo verward over, en ontkennend naar je eigen stukken en blindheid, dat ik niets met jou te maken wil hebben eigenlijk.
Ik weet dat je ook speels en leuk kan zijn, en dat waardeer ik in je, maar wat Zelfkennis betreft heb ik geen boodschap aan je.
Je gooit alles door elkaar, en je rukt alles uit verband en uit fatsoen, en je maakt je eigen verhaal van.
Ga gerust je gang, klets gerust met Guy, jullie zitten op dezelfde golflengte, maar zoek me niet meer op, want ik heb geen zin om je keer op keer te zeggen hoe ik je zie.
Dat vooral ook omdat jij geen kritiek kan verdragen. Als ik nu iets zeg, komt de volgende keer jouw ongenoegen naar boven weer, en ruk je weer een tekst van me uit elkaar, en je wilt je gram alsnog halen.
Uiteraard is het je vrij te reageren en te doen wat je niet kan laten op het forum, maar in de toekomst zal je mogelijk geen antwoord meer op geven, zolang als je mij zo ondoordacht blijft benaderen.
Preek gerust daar waar gewenst is.
Daarmee ontneem je in actieve zin niet alleen jou maar ook mij de kans om te kijken naar o.a. mijn preken en mijn zogenaamde rigide kerkelijke achtergrond. (Het laatste vond ik echt wel heel grappig).

Het was niet meer dan feedback bedoeld al ken ik mijn neiging tot uitwijden. Het is ook wel een heel erg leuk en boeiend onderwerp voor mij. Ook een van de redenen dat ik het niet kon laten. En dat had ik ook benoemd, normaal heb ik het er hier nooit over. In kerken en religies is dit onderwerp overigens vaak ongewenst, het wordt vaak als duivelswerk betiteld.

Je maakt blijkbaar een soort van vaststaand beeld van mensen en dan stop je ze in een laatje en daar mogen ze dan veilig (voor jou)blijven. Het
gezoet haspel "je vind mij verder een lief mens" is voor mijn gevoel gewoon een manier van mij proberen mij zoet te houden of ook maar gewoon het te vergoelijken. Geen idee, waarom je dat telkens zegt, wat voegt het toe?

Wel altijd leuk als het met iemand klikt maar daarvoor zit ik hier echt niet. En ik heb verder geen probleem met je. Of je dat nu wel of niet gelooft is toch echt jou zorg.

En dan zeg je dat je niets aan mij hebt betreffende Zelfkennis?
Ik dus wel ook al lees ik je alleen maar. Het ga je goed meid.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2013, 17:14   #82
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Daarmee ontneem je in actieve zin niet alleen jou maar ook mij de kans om te kijken naar o.a. mijn preken en mijn zogenaamde rigide kerkelijke achtergrond. (Het laatste vond ik echt wel heel grappig).

Het was niet meer dan feedback bedoeld al ken ik mijn neiging tot uitwijden. Het is ook wel een heel erg leuk en boeiend onderwerp voor mij. Ook een van de redenen dat ik het niet kon laten. En dat had ik ook benoemd, normaal heb ik het er hier nooit over. In kerken en religies is dit onderwerp overigens vaak ongewenst, het wordt vaak als duivelswerk betiteld.

Je maakt blijkbaar een soort van vaststaand beeld van mensen en dan stop je ze in een laatje en daar mogen ze dan veilig (voor jou)blijven. Dat gezoet haspel je vind mij verder een lief mens is gewoon een manier van mij proberen zoet te houden in de hoop dat ik je verder niet lastig val.

Die behoefte heb ik niet eens, we liggen elkaar volgens jou niet en we kennen elkaar niet en je hebt het nodig mij te ontwijken. Dus bespaar me dat in toekomst wil je? Daar gaat het niet eens om. Wel altijd leuk als het met iemand klikt maar daarvoor zit ik hier echt niet. En ik heb verder geen probleem met je. Of je dat nu wel of niet gelooft is toch echt jou zorg.

En dan zeg je dat je niets aan mij hebt betreffende Zelfkennis?
Ik dus wel ook al lees ik je alleen maar. Het ga je goed meid.
Ik kan nu niet laten om je antwoord te geven Ulla.
Ik ben gewoon heel gevoelig voor je energie merk ik. In deze tekst ervaar ik je als open, en moet ik ook gelijk om lachen. Dan open ik me ook direct voor je. Vaak ervaar ik je alsof jij je je groot maakt, en dan voel ik me niet goed bij, en heb ook de neiging, zoals ik al zei, om je uit de weg te gaan, of om te vloeken.
Dat ik je een aardig mens vind, is het echt niet om je zoet te houden, want als ik iemand echt een klootzak vind, zoals ik met Sagnaar in het verleden had, dan zeg ik dat ook 100%. Nu weet ik niet meer hoe ik hem zal gaan ervaren als ik hem zou lezen. Maar goed, het gaat niet over hem nu, voor dat ik mezelf weer in een conflict begeef.
En dat ik met jou een paar keer spontaan heb kunnen lachen, en wat speelsheid betreft op dezelfde golflengte waren, is het me ook bij gebleven.
Ik ervoer je als aanvallend wat betreft het onderwerp ''begaafdheid'' en ik had daar echt geen zin in. Het is voor mij een onderwerp waarbij ik heel voorzichtig mee om ga, en door de aandacht dat eraan gegeven werd, kwam op mij heel negatief over.
Nu als ik je lees, zie ik ook dat ik me té veel heb laten leiden door mijn gevoel van geraaktheid en voorzichtigheid.
Alsnog is er iets in onze wisselwerking dat ik als ''stroef'' ervaar, hoeveel als wij dichtbij komen wel relaxed kan voelen, maar zelfs dan voel ik me niet ontspannen bij. Onze gedachtengang lijken voor mij te afwijkend van elkaar, en soms ontbreekt me de lust om het aan te gaan. Liefst wil ik je dan uit de weg, omdat ik me door jou aangevallen voel.(hihi.. leuk het woordje van Renoir te gebruiken.. dat het me de lust ontbreekt.. pff.. wat een kapsones krijg ik)..
Als ik me door jou echt lastig gevallen zou voelen Ulla, zou jou op negeer zetten, al geloof ik niet dat dat een oplossing is op zo een forum. Maar alsnog, altijd mogelijk!.
pff. nu voel ik me op de verkeerde been gezet, maar goed. Als je alsnog behoefte hebt om het onderwerp begaafdheid te bespreken, sta ik er voor open, alleen zal ik niet meer alleen maar uit mezelf benaderen, maar gewoon algemeen zoals ik het zie.
Ik kom hier ook niet om vrienden te maken, ik ga nergens meer om vrienden te maken, het enige vriendschap dat me boeit is het met mezelf, daar vanuit (blablabla.. ) kan ik een andere ook dulden..
Ik wijd me ook uit, dus daarin word ik ook moe van mijn eigen onduidelijkheid en wolligheid.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2013, 17:26   #83
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht

Je maakt blijkbaar een soort van vaststaand beeld van mensen en dan stop je ze in een laatje en daar mogen ze dan veilig (voor jou)blijven.
Dat klopt, het is voor mij ook veilig, hoef ik van mensen niet te houden, en als mensen té ver van mijn overtuigingen liggen, is het helemaal makkelijk, als ik ze volledig uit de weg ga. Zeker klopt dat van geen kant ..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2013, 17:31   #84
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Er lijkt me hier iemand bezig met een kerk-allergie.

En dat is niet Mihaela.
En nog minder Ulla.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2013, 17:44   #85
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik kan nu niet laten om je antwoord te geven Ulla.
Ik ben gewoon heel gevoelig voor je energie merk ik. In deze tekst ervaar ik je als open, en moet ik ook gelijk om lachen. Dan open ik me ook direct voor je. Vaak ervaar ik je alsof jij je je groot maakt, en dan voel ik me niet goed bij, en heb ook de neiging, zoals ik al zei, om je uit de weg te gaan, of om te vloeken.
Dat ik je een aardig mens vind, is het echt niet om je zoet te houden, want als ik iemand echt een klootzak vind, zoals ik met Sagnaar in het verleden had, dan zeg ik dat ook 100%. Nu weet ik niet meer hoe ik hem zal gaan ervaren als ik hem zou lezen. Maar goed, het gaat niet over hem nu, voor dat ik mezelf weer in een conflict begeef.
En dat ik met jou een paar keer spontaan heb kunnen lachen, en wat speelsheid betreft op dezelfde golflengte waren, is het me ook bij gebleven.
Ik ervoer je als aanvallend wat betreft het onderwerp ''begaafdheid'' en ik had daar echt geen zin in. Het is voor mij een onderwerp waarbij ik heel voorzichtig mee om ga, en door de aandacht dat eraan gegeven werd, kwam op mij heel negatief over.
Nu als ik je lees, zie ik ook dat ik me té veel heb laten leiden door mijn gevoel van geraaktheid en voorzichtigheid.
Alsnog is er iets in onze wisselwerking dat ik als ''stroef'' ervaar, hoeveel als wij dichtbij komen wel relaxed kan voelen, maar zelfs dan voel ik me niet ontspannen bij. Onze gedachtengang lijken voor mij te afwijkend van elkaar, en soms ontbreekt me de lust om het aan te gaan. Liefst wil ik je dan uit de weg, omdat ik me door jou aangevallen voel.(hihi.. leuk het woordje van Renoir te gebruiken.. dat het me de lust ontbreekt.. pff.. wat een kapsones krijg ik)..
Als ik me door jou echt lastig gevallen zou voelen Ulla, zou jou op negeer zetten, al geloof ik niet dat dat een oplossing is op zo een forum. Maar alsnog, altijd mogelijk!.
pff. nu voel ik me op de verkeerde been gezet, maar goed. Als je alsnog behoefte hebt om het onderwerp begaafdheid te bespreken, sta ik er voor open, alleen zal ik niet meer alleen maar uit mezelf benaderen, maar gewoon algemeen zoals ik het zie.
Ik kom hier ook niet om vrienden te maken, ik ga nergens meer om vrienden te maken, het enige vriendschap dat me boeit is het met mezelf, daar vanuit (blablabla.. ) kan ik een andere ook dulden..
Ik wijd me ook uit, dus daarin word ik ook moe van mijn eigen onduidelijkheid en wolligheid.
Jij bent mij er ook een!
Zie je maar wat openheid doet.

Het was serieus niet mijn bedoeling om jou een preek te houden of de dominee te spelen maar energie werk en healing heeft echt mijn hele leven veranderd en enorme inzichten gegeven juist met betrekking tot Zelfkennis en Het wezenlijke zijn. Ik ben er dusdanig enthousiast over en doe dit werk met heel veel compassie en plezier en liefde. Dat ik er nooit over op kan houden.

Wat ik noemde beroepsderformatie, ik (her) schrijf zelf ook continue mijn cursussen naar de nieuwste inzichten, begeleid er mensen in en ben er eigenlijk altijd mee bezig. Healingen geef ik overigens wel altijd gratis en nu houd ik mijn kop.......anders heb ik straks weer een boek vol geschreven.

En ik had je gisteren juist heel goed kunnen gebruiken met wat jij je gave noemt. Tenminste als je ook aan afstands healing doet. Want ik had een helse migraine achtige hoofdpijn met nog net niet overgeven. Daarom ook niets gegeten gisteren, durfde ik niet.

En hoofdpijn is algemeen bekend een van de lastigste kwalen bij jezelf weg te halen. En dat terwijl het mij bij anderen eigenlijk altijd wel lukt. Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat jou ervaringen zijn met jou werk daarin. Met het woord gave heb ik niks, maar dat hoef je niet persoonlijk te nemen.
Daar krijg ik de kriebels van en dat heeft natuurlijk ook met mijn ervaringen te maken. En is mijn eigen stukje, maar ik vind ook niet dat mensen op een verkeerd been gezet moeten worden ermee. Wat ik dus al vertelde.

In ieder geval bedankt voor je bijdrage, wij "botsen" voor mijn gevoel alleen maar omdat wij beiden weten wat we (niet) willen en ons niet de kaas van de boterham laten eten. Meer is het niet. Doorzie het en neem het niet persoonlijk. Dat doe ik ook niet.

Maar soms schrijf je wel lariekoek zoals gisteren, zo roddel ik bv. niet en al helemaal niet over mijn beste vriendin. Over niemand niet. En wat je bedoelt met mijn kerk achter grond dat was echt een grote mop. Ik moet er nog om lachen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2013, 17:50   #86
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Jij bent mij er ook een!
Zie je maar wat openheid doet.

Het was serieus niet mijn bedoeling om jou een preek te houden of de dominee te spelen maar energie werk en healing heeft echt mijn hele leven veranderd en enorme inzichten gegeven juist met betrekking tot Zelfkennis en Het wezenlijke zijn. Ik ben er dusdanig enthousiast over en doe dit werk met heel veel compassie en plezier en liefde. Dat ik er nooit over op kan houden.

Wat ik noemde beroepsderformatie, ik (her) schrijf zelf ook continue mijn cursussen naar de nieuwste inzichten, begeleid er mensen in en ben er eigenlijk altijd mee bezig. Healingen geef ik overigens wel altijd gratis en nu houd ik mijn kop.......anders heb ik straks weer een boek vol geschreven.

En ik had je gisteren juist heel goed kunnen gebruiken met wat jij je gave noemt. Tenminste als je ook aan afstands healing doet. Want ik had een helse migraine achtige hoofdpijn met nog net niet overgeven. Daarom ook niets gegeten gisteren, durfde ik niet.

En hoofdpijn is algemeen bekend een van de lastigste kwalen bij jezelf weg te halen. En dat terwijl het mij bij anderen eigenlijk altijd wel lukt. Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat jou ervaringen zijn met jou werk daarin. Met het woord gave heb ik niks, maar dat hoef je niet persoonlijk te nemen.
Daar krijg ik de kriebels van en dat heeft natuurlijk ook met mijn ervaringen te maken. En is mijn eigen stukje, maar ik vind ook niet dat mensen op een verkeerd been gezet moeten worden ermee. Wat ik dus al vertelde.

In ieder geval voor je bijdrage, wij "botsen" voor mijn gevoel alleen maar omdat wij beiden weten wat we (niet) willen en ons niet de kaas van de boterham laten eten. Meer is het niet. Doorzie het en neem het niet persoonlijk. Dat doe ik ook niet.

Maar soms schrijf je wel lariekoek zoals gisteren, zo roddel ik bv. niet en al helemaal niet over mijn beste vriendin. Over niemand niet. En wat je bedoelt met mijn kerk achter grond dat was echt een grote mop. Ik moet er nog om lachen.
En als je wilt kunnen wij best dat stuk aangaan waarom je zo gevoelig bent voor mijn energie. Ergens niet zo raar als je gevoelig bent en ook doorspiekt met je eigen dingen. Zelfs heel logisch.

En of wij daar wel samen uit kunnen komen. Want ik herken juist ook heel veel in je van mezelf. En ik ben benieuwd of je dat ook zo ervaart.

En over healingswerk of begaafdheid brrrrrrrrr te praten vind ik altijd leuk!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 February 2013, 17:56   #87
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Er lijkt me hier iemand bezig met een kerk-allergie.

En dat is niet Mihaela.
En nog minder Ulla.
Nu wordt ik nieuwsgierig?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 11:08   #88
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Lieve mensen, ik ben begaafd.
Ik heb met grote regelmaat fysieke pijn bij mensen verlicht. Dat vanuit een begaafdheid dat bij mij plaats vindt als men in nood is.
Dat komt voornamelijk omdat ik me inleef in de pijn van de ander, en daarvan uit ontstaat er de ruimte om dat los te laten bij de ander.
Ik noem het bij mezelf helder-wetend, want op het moment dat ik in contact ga met de ander, als het van allebei de kanten de openheid is, ontstaat er bij mij helderheid en ik weet wat te doen op dat moment.
Als jullie het leuk vinden of niet is het gewoon zo. Ik ben begaafd..

lalalalalallalallaal laal

g.
Goed voor jou, laat je vooral niet de kop gek maken door de zgn Hollandse bekrompenheid dat je bescheiden je kop beneden het maaiveld zou behoren te houden.

WiNk Het zal wel een soort van onbewustheid zijn mbt tot de eigen begaafdheden. Ik ben heel goed in wiskunde.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 16:41   #89
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
WiNk
Hey Vagebond, vroeg me af waar je was/bent.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 16:56   #90
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Ik was en ben thuis.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paranormal begaafd Mihaela Beginnend zelfonderzoek 8 21 January 2021 21:38
DVD leven in helder bewustzijn. Heerda Eckhart Tolle 294 7 October 2014 13:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.