Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 August 2013, 13:46   #81
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Het is allemaal inmiddels zo enorm helder.

Ik hoef geen aangenaam leven. Leven is voldoende, meer is er niet. Aangenaam is mindstuff. Aangenaam, niet aangenaam. Is al een poosje niet meer zo boeiend.

Die werkelijke wereld is sowieso bij me. En als kind "wist" ik dat, zoals ik het nu weer "weet". Toen even een poosje was er even een wolk, en nu, zo helder als het maar kan.

En die gedachten.... geen keus om er wel of niet mee te leven. Ze zijn er, punt. Ook daar stroomt het leven/bewustzijn door heen.
Mooi om jou te lezen Mahziri.
Maria is offline  
Oud 3 August 2013, 14:07   #82
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
En die gedachten.... geen keus om er wel of niet mee te leven. Ze zijn er, punt. Ook daar stroomt het leven/bewustzijn door heen.
Wat ik me afvraag is of die gedachten (wolken) nog steeds als een beperking voor je voelen. En zo ja hoe komt dat of waar komt dat idee van beperking dan vandaan?
Vagebond is offline  
Oud 3 August 2013, 15:14   #83
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Mooi om jou te lezen Mahziri.
Mahziri is offline  
Oud 3 August 2013, 15:16   #84
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat ik me afvraag is of die gedachten (wolken) nog steeds als een beperking voor je voelen. En zo ja hoe komt dat of waar komt dat idee van beperking dan vandaan?
Nee, zeker niet, geen beperking op zich.
Wel als ik er iets mee doe.
En dat gebeurde vanmorgen na die ervaring, ik liet de gedachte niet gaan en zag gelijk hoe de gedachte zorgde voor de beperking.

Blijkbaar mocht ik het heel helder zien allemaal vanmorgen.
Was een kadootje.
Mahziri is offline  
Oud 3 August 2013, 17:02   #85
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Het is alleen mijn gevoel wat ik weergaf, hoe het op me over komt. Excuses zijn niet nodig. .
Je hebt met de Mahziri van nu te maken en morgen met die van morgen. Met nog wat verkrampingen uit het verleden, maar die zijn ook vandaag.
Het is heerlijk om dat niet meer te hoeven benoemen.
Dat realiseerde ik me vanmorgen bij het scheuren van al die bladzijden uit het dagboek. Al die letters en woorden. Het stelt niks meer voor.
Waarom het verscheuren van je dagboek? Je schrijft "het stelt niets voor", maar niets stelt iets voor, je kan niet alles verscheuren! Na het lezen bleef bij mij de vraag hangen, waarom deed ze dat? Ik ben benieuwd naar dat stukje waarom je dat deed.
Cynthia is offline  
Oud 3 August 2013, 17:07   #86
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Waarom verscheuren van je dagboek? Je schrijft het stelt niets voor, maar niets stelt iets meer voor, je gaat toch niet alles verscheuren? Na het lezen bleef er bij mij de vraag hangen, waarom jij dat deed?Ik ben benieuwd.
Dat vroeg ik me ook af. En eigenlijk ook hoe zo meteen dit digitale dagboek verscheurd moet worden....
Sterre is offline  
Oud 3 August 2013, 17:18   #87
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Waarom het verscheuren van je dagboek? Je schrijft "het stelt niets voor", maar niets stelt iets voor, je kan niet alles verscheuren! Na het lezen bleef bij mij de vraag hangen, waarom deed ze dat? Ik ben benieuwd naar dat stukje waarom je dat deed.
Het zijn papiertjes met woorden die alleen maar verhalen vertellen van ooit. Ik kon ze nooit weggooien, het waarom wist ik niet.
Nu wel, en bij het opruimen waren ze dus aan de beurt.
Het stelt niets voor, het is niets. Het verdwijnt weer in het Alles.
Alle emoties die nog gezien willen worden zijn er nog, daar heb ik die boeken niet voor nodig.

Ja en forum vergaat ook ooit. Niets is blijvend. En dan wordt dit dagboek ook "verscheurd".

Ik ben benieuwd waarom jullie dit stukje er uit halen.
Mahziri is offline  
Oud 3 August 2013, 17:20   #88
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Niets is blijvend.
Das waar.
Freerider is offline  
Oud 3 August 2013, 18:49   #89
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Het zijn papiertjes met woorden die alleen maar verhalen vertellen van ooit. Ik kon ze nooit weggooien, het waarom wist ik niet.
Nu wel, en bij het opruimen waren ze dus aan de beurt.
Het stelt niets voor, het is niets. Het verdwijnt weer in het Alles.
Alle emoties die nog gezien willen worden zijn er nog, daar heb ik die boeken niet voor nodig.

Ja en forum vergaat ook ooit. Niets is blijvend. En dan wordt dit dagboek ook "verscheurd".

Ik ben benieuwd waarom jullie dit stukje er uit halen.
Nu snap ik de lading in jou schrijven. Je hebt iets doorzien en kon het loslaten. Dat stukje was niet af voor mij. Maar nu wel.

Je kon het nooit weggooien en nu wel. Dat was eigenlijk waar het om ging. Dat alles niets voorstelt, dat betekent niet, dat je alles gaat vernietigen. Maar wat het dagboek betrof was het wegrukken van de pagina's letterlijk en figuurlijk loslaten van woorden / gedachten niet meer de behoefte ze te bewaren of te koesteren. Wauw mooi
Cynthia is offline  
Oud 3 August 2013, 21:55   #90
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Het zijn papiertjes met woorden die alleen maar verhalen vertellen van ooit. Ik kon ze nooit weggooien, het waarom wist ik niet.
Nu wel, en bij het opruimen waren ze dus aan de beurt.
Het stelt niets voor, het is niets. Het verdwijnt weer in het Alles.
Alle emoties die nog gezien willen worden zijn er nog, daar heb ik die boeken niet voor nodig.

Ja en forum vergaat ook ooit. Niets is blijvend. En dan wordt dit dagboek ook "verscheurd".

Ik ben benieuwd waarom jullie dit stukje er uit halen.
Omdat ik me voor kan stellen dat zaken als naslagwerk voor een volgend vergelijkbaar moment (er schuilen neem ik aan toch levenslessen in)waardevol kunnen zijn. Net zoiets als foto's van vroeger, die helpen ook om herinneringen levend te houden. Het menselijk geheugen vergeet snel of haalt zaken net wat anders naar boven dan wat werkelijk was .... Soms is dat ook mooi, omdat je dan je verleden een nieuwe wending kunt geven. Opnieuw je verleden scheppen zeg maar. In die zin kan ik mij voorstellen dat je je verleden verscheurt.

Verder vroeg ik het me gewoon af omdat je aangaf dat woorden en zinnen eigenlijk overbodig zijn en je toch de woorden en zinnen weer opnieuw hier neerzet.

En als alles vanzelf verdwijnt, waarom dan al die moeite van het verscheuren?

Het was gewoon een nieuwsgierige gedachte die als vanzelf opplopte. Maar de gedachte is nu weer weg en ligt nu alleen nog maar vast in cyberspace ;)
Sterre is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Incarnatie en verlichting. Hein Wolter Keers 8 11 September 2010 10:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.