Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 March 2013, 14:39   #81
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik doe hier niks anders dan motiveren dan dat het daar WEL om gaat. Je bent de 'wie' niet maar je bent de 'wat' dat wat altijd tegenwoordig is. Om daar te komen moet je datgene wat je niet bent (de wie oftewel de invulling die je er zelf aan hebt gegeven) afscheiden van wat (hetgeen altijd aanwezig is omdat het NIET verdwijnt) je wel bent.

Op jouw wijze ouwehoeren we hier over twintig jaar nog steeds over hetzelfde.

Toch ga ik dan even voor Aart, achter zijn vorm zie ik meer dan achter jouw vorm.
Maar wie weet als er ooit minder ik is,....?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 14:43   #82
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Toch ga ik dan even voor Aart, achter zijn vorm zie ik meer dan achter jouw vorm.
Maar wie weet als er ooit minder ik is,....?
Ja dat is ook zeer aan te bevelen (NOT). Flink gaan shoppen tot je iemand vind waarmee je ego het eens kan zijn. Succes.. en tot over twintig jaar dan maar.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 14:46   #83
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja dat is ook zeer aan te bevelen (NOT), flink gaan shoppen tot je iemand vind waarmee je ego het eens kan zijn. Succes.
Zoals dat boek van Marchien bedoel je?

Binnenkant schedel herkent binnenkant schedel zeg ik altijd maar!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 14:50   #84
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Zoals dat boek van Marchien bedoel je?
Boek van Marchien ? Marchien heeft geen boek geschreven. Ik ken haar van het Onkruidforum van pakweg zo'n 10 jaar geleden.

Citaat:
Binnenkant schedel herkent binnenkant schedel zeg ik altijd maar!
Wat kun jij een domme kreten slaken zeg.
Je bevestigd zeker graag je eigen idee dat je een achterlijke moron bent. Wat brengt je dat om je licht beneden de korenmaat te stellen, wat is je belang ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 15:01   #85
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Boek van Marchien ? Marchien heeft geen boek geschreven. Ik ken haar van het Onkruidforum van pakweg zo'n 10 jaar geleden.

Wat kun jij een domme kreten slaken zeg.
Je bevestigd zeker graag je eigen idee dat je een achterlijk moron bent.
Ach Renoir,...boek of tekst,....je hebt iets gebruikt van haar, met haar toestemming, en vond het nodig om te plaatsen.
Dat jij me achterlijke moron noemt omdat het geen boek is maar een stukje tekst,.....is dat nu dat ego van jou wat je gebruikt om met mij te communiceren, omdat het via "waarheid" niet lukt?

Het word er alsmaar onaantrekkelijker op "jouw" manier te willen/kunnen begrijpen,...ik zou echt niet zo als het uitkomt mijn egogedrag willen goedpraten.
Dat je dus erachter bent gekomen wie je niet bent, en oa DIT blijft over?

Mijn buurman vloekt heel erg,..ik kan eens probeer godverkankerteringgoedemorgen te zeggen,...misschien dat hij dat begrijpt!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 15:05   #86
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ach Renoir,...boek of tekst,....je hebt iets gebruikt van haar, met haar toestemming, en vond het nodig om te plaatsen.
Dat jij me achterlijke moron noemt omdat het geen boek is maar een stukje tekst,.....is dat nu dat ego van jou wat je gebruikt om met mij te communiceren, omdat het via "waarheid" niet lukt?

Het word er alsmaar onaantrekkelijker op "jouw" manier te willen/kunnen begrijpen,...ik zou echt niet zo als het uitkomt mijn egogedrag willen goedpraten.
Dat je dus erachter bent gekomen wie je niet bent, en oa DIT blijft over?

Mijn buurman vloekt heel erg,..ik kan eens probeer godverkankerteringgoedemorgen te zeggen,...misschien dat hij dat begrijpt!
Ik of hetgeen ik zeg hoeft niet aantrekkelijk gevonden te worden, het willen weten wat je bent gaat voorbij aan egokwesties.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 15:06   #87
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat brengt je dat om je licht beneden de korenmaat te stellen, wat is je belang ?
Dit stond er net nog niet, en in tegenstelling tot Aart snap ik dit echt niet.

Het blijft me verbazen(stop it!) hoe je vind dat iemand shopt als die niet "jouw manier" volgt, jouw manier is dan geen shoppen?
Trouwens, ik zie Aart als de lidl in de bewustwording, dus misschien ben jij wel die speciaalzaak waarvoor ik eerst mijn smaak moet ontwikkelen
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 15:07   #88
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dit stond er net nog niet, en in tegenstelling tot Aart snap ik dit echt niet.

Het blijft me verbazen(stop it!) hoe je vind dat iemand shopt als die niet "jouw manier" volgt, jouw manier is dan geen shoppen?
Trouwens, ik zie Aart als de lidl in de bewustwording, dus misschien ben jij wel die speciaalzaak waarvoor ik eerst mijn smaak moet ontwikkelen
Ik ben niet in voor egostuff Hans en daar gaat het gequote nu over, dus ik laat het beantwoorden hierbij.
Er valt niks te snappen, het licht onder de korenmaat stellen is een bekend bijbels gezegde. Ik zou zeggen google een beetje rond en je krijgt je antwoord.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 15:08   #89
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wie leest er nou, zonder ego inmenging wat er werkelijk staat en houdt z'n klep omdat ie wel weet dat het ego het gelezene afkeurt als ie terrein verliest ?
Dit geld alleen voor de niet gerealiseerden, want ben je dat eenmaal dan mag je je ego gebruiken om met andere ego's te communiceren.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 28 March 2013, 15:09   #90
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ben niet in voor egostuff Hans, dus ik laat het beantwoorden hierbij.
Oh ok,....dat is dan "de klep houden" omdat ie wel weet dat het ego het gelezene afkeurt als ie terrein verliest
Hans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.