Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 April 2013, 09:13   #81
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat had ik in 1974. Pas na 1988 is het weer een beetje goed gekomen.
Wil je er nog over praten, Rob?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 14:41   #82
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Gisteravond was ik boos om deze algemene/beschuldigende vragen.
Nu voel ik de pijn/het verdriet wat eronder ligt.)
Niet om die reden geplaatst, maar mooi dat je er wat mee kon,....

De vorm van mijn vragen waren misschien verschillend, maar de essentie voor mij hetzelfde.
Al snel word er (aangevallen) gedacht dat ik bedoel "eigen schuld, dikke bult, je verdient het!"

Maar er is nu eenmaal een fenomeen dat zwakkeren worden aangevallen, en meestal door nog zwakkeren die zich "sterk" op willen stellen.
Simpel voorbeeld: Als ik als kind niet echt word gezien door mijn ouders, en van binnen ontwikkeld zich een gevoel dat ik dat ook niet waard ben, dan ga ik daarvan uit ook reageren of aantrekken.
"Dus" ik ga iemand pesten omdat dat mij "beter en hoger" laat voelen dan die "sukkel"
Of,....ik ben zelf die sukkel die aan alle kanten uitstraald dat ik zo'n lage zelfwaarde heb dat ik over me heen laat lopen.
Dus geen eigen schuld, maar gevolg van mijn eigen denken dat mijn zelfbeeld onderuit heeft gehaald om de "thuissituatie" te verklaren/overleven.

Zo werd ik zelden serieus genomen of gehoord voor mijn gevoel op school, totdat een ouder iemand(die mij "mocht" raken) mij erop wees dat ik na elke zin "of zo iets" zei,...wat dus erg wankel overkwam.
Hij zei dat ik er dan ook om "vroeg" om niet gehoord te worden, want ik straalde het uit dat ik ook niet gehoord "hoefde" te worden.

Dat deed zeer,....dat ik er om zou vragen,....maar ben daar mee gaan oefenen, en alleen al het "of zo iets" weg laten maakte al een groot verschil.

Nu is dan de kunst om weer niet "onecht" zeker te gaan doen, want dan loop je weer te snel over dingen heen,....en dat heb ik dus wel gedaan.
Dus natuurlijk een verkrachting, oid ga ik niet van zeggen dat het je eigen schuld is!
Maar ik vraag wel eens stil te staan of je(lage) zelfbeeld en dingen die je niet of juist wel gebeuren helemaal los van elkaar te staan, of in ieder geval de beleving ervan.

Regelmatig heb ik hier "woorden" om gehad,.....
Een vrouw vroeg zich af wanneer ze uitging met andere vrouwen die "hetzelfde" gekleed waren, waarom zij altijd werd nagefloten,....ze vond dat verschrikkelijk.

"Misschien omdat de anderen het niet verschrikkelijk vinden?" zei ik dan,....maar dan hoorde zij dat ze het "verdiende"
En die afwerende reactie weerhoud wel het onderzoek of een ander zijn reactie of doen en laten ook door jouw gedrag/energie beinvloed worden.(LEES BEINVLOED, NIET VOLLEDIG GESTUURD!!!)

Mijn gepest worden vroeg ik om, maar niet omdat ik het echt verdiende, maar om hoe ik over mijzelf dacht,...geen schuld, maar gevolg van,...
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 15:03   #83
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Mijn gepest worden vroeg ik om, maar niet omdat ik het echt verdiende, maar om hoe ik over mijzelf dacht,...geen schuld, maar gevolg van,...
Door te zeggen: ''Ik vroeg erom'' houd men juist in stand pesterijen en ellende. Volgens mij gebeurt onwillekeurig iets in het leven. Wat wel blijvend is, is hoe mensen daar over denken.
Pesters pesten gewoon, en iemand die angst uitstraalt is voor een pester een aantrekkelijke prooi. Soms loopt een groep ergens en stotte ze zomaar iemand aan, als de persoon niet denkt: ze zullen mij willen hebben, en door loopt is er verder niets meer aan de hand. Door de gedachten dat iemand iets aantrekt, blijf iemand slachtoffer,zelfs cre?er dat persoon weer een negatieve lus voor anderen.
Verkrachters doen verkrachten soms zomaar zonder enige aanleiding. Om alleen maar die gedachten mee in verband hier mee te brengen, dat iemand erom zou gevraagd hebben, is voor mij een teken van angst en doem scenario's.
Op mij komt over dat jij nog je slachtofferrol koestert Hans, en ook andere mensen aan wilt praten, zoals met de dame die gevloten werd. Ze was blijkbaar zeer aantrekkelijk, en daarom dat er in overvloed gedaan werd naar haar toe.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 15:14   #84
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Door te zeggen: ''Ik vroeg erom'' houd men juist in stand pesterijen en ellende. Volgens mij gebeurt onwillekeurig iets in het leven. Wat wel blijvend is, is hoe mensen daar over denken.
Pesters pesten gewoon, en iemand die angst uitstraalt is voor een pester een aantrekkelijke prooi. Soms loopt een groep ergens en stotte ze zomaar iemand aan, als de persoon niet denkt: ze zullen mij willen hebben, en door loopt is er verder niets meer aan de hand. Door de gedachten dat iemand iets aantrekt, blijf iemand slachtoffer,zelfs cre?er dat persoon weer een negatieve lus voor anderen.
Verkrachters doen verkrachten soms zomaar zonder enige aanleiding. Om alleen maar die gedachten mee in verband hier mee te brengen, dat iemand erom zou gevraagd hebben, is voor mij een teken van angst en doem scenario's.
Op mij komt over dat jij nog je slachtofferrol koestert Glans, en ook andere mensen aan wilt praten, zoals met de dame die gevloten werd. Ze was blijkbaar zeer aantrekkelijk, en daarom dat er in overvloed gedaan werd naar haar toe.
Heb je het nu tegen Hans, Glans, of de Glans van Hans?

Door te durven stellen dat je er misschien "een soort" aantrekking in zou hebben, kom je ook bij je werkelijke zelfbeeld van dat moment.
Maar door weer iets extreems als verkrachten erbij te halen, haal je die mogelijkheid ook weer onderuit.

Verkrachters verkrachten niet zonder aanleiding, net als alle ander geweld, wat jij op kan vatten als rechtvaardiging of begrip, maar niet door mij zo bedoeld.
Het verhinderd je te kijken naar verantwoordelijkheid in je eigen siutaties, door te blijven wijzen naar "buiten"
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 15:19   #85
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Heb je het nu tegen Hans, Glans, of de Glans van Hans?

Door te durven stellen dat je er misschien "een soort" aantrekking in zou hebben, kom je ook bij je werkelijke zelfbeeld van dat moment.
Maar door weer iets extreems als verkrachten erbij te halen, haal je die mogelijkheid ook weer onderuit.

Verkrachters verkrachten niet zonder aanleiding, net als alle ander geweld, wat jij op kan vatten als rechtvaardiging of begrip, maar niet door mij zo bedoeld.
Het verhinderd je te kijken naar verantwoordelijkheid in je eigen siutaties, door te blijven wijzen naar "buiten"
En door te blijven wijzen naar ''binnen'' zoals jij dat in de laatste teksten doet vorm je ook iets onbuigzaam en wat ineens een soort regel wordt. Het is de wisseling tussen alles, maar in jouw teksten en reacties ontbreekt altijd het licht vanuit de ziel, en wordt er een soort van horrorfilm, doordrenkt door doem scenario's. Is je angst wat mij in je teksten opvalt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 15:24   #86
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Maar door weer iets extreems als verkrachten erbij te halen, haal je die mogelijkheid ook weer onderuit.
Dat klopt niet Hans, want mensen maken dezelfde standaard regel ook in verband met verkrachtingen. Men zegt in alternatieve circus: ''Mensen vragen daar om''. Precies zoals jij hier ook zo kortzichtig opstelt.
Zeker is een kwetsbaar iemand makkelijker om onderuit te halen. En zeker is een kwetsbaar iemand makkelijkere prooi voor gewelddadige mensen. Het ene staat niet los van het andere.
Ieder situatie is op zich uniek, en je wilt regels en wetten maken. Kijk naar je angst daar achter, en je behoefte aan houdvast.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 15:27   #87
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
alternatieve circus: ''Mensen vragen daar om''. .

Is dat met gedresseerde mensen, of kinderen door een brandende hoepel?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 15:28   #88
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Is dat met gedresseerde mensen, of kinderen door een brandende hoepel?
jij als clown zal dat moeten weten...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 15:34   #89
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
een soort van horrorfilm, doordrenkt door doem scenario's..

Zo zal het voor jou voelen idd, je zal vast veel meegemaakt hebben.
Maar de "horrorfilm" zal uit gekeken moeten worden,....

Binnenkort in Theater Renoir,...

De Roemeense Horror movie:

"CHAINSAW MIHAELA"

Featering Mihaela

ps.de rest van de cast mag geen naam hebben,...vanwege het zagen
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 15:42   #90
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Zo zal het voor jou voelen idd, je zal vast veel meegemaakt hebben.
En ik zou zeker erom gevraagd hebben??. En zo heb jij alles weer dicht gemetseld, dat er geen greintje licht nog naar binnen kan komen.

Hans, ik ga me nu bezig houden met een inhoudelijke vraag, en dat is :Wat ben ik?!! de rest is simpelweg de aanleiding naar dit levensvraag toe voor mij geweest...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.