Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 January 2021, 12:47   #81
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dag Laurens,

Laat mij duidelijk maken dat als ik beweer dat dit forum niet aan haar doelstellingen voldoet door steeds maar over personen te schrijven, ik dan zelf het goede voorbeeld behoor te geven. Het is dus voor mij onmogelijk om personen tot de orde te roepen omdat zij de acteurs op het toneel zijn welke zich onbewust zijn van het acteur-zijn.

Op het moment dat ik persoon A tot de orde roep omdat hij of zij de persoon speelt, treed ik zelf ook in de rol van de persoon. Dan ben ik persoon B en gaat het spel op de wagen en gaan twee personen (waar ik er dan zelf 1 van ben) rollebollend over het forum-toneel.

Het is niet zo dat de personen niet bestaan, maar zij wekken de 'echtheid' voortdurend op door in het rollenspel te treden. De kenner echter is onbewogen, die schouwt alleen maar het spel.

Hopelijk zie je de onmogelijkheid in voor mij om corrigerend op te treden tegen de users die nog in de persoon-fase verkeren. Ik ben nog niet volledig tot zelfkennis gekomen, het is allemaal nog maar fragiel bij mij. Dat is de reden waarom ik als kenner schrijf. Zodat het enige wat er hier op dit forum gebeurd is dat ik de andere users ken.


Met vriendelijke groet.
Duidelijk en begrijpelijk. Hetzelfde had ik mij opgelegd maar het duurde niet lang of ik werd er bij betrokken. Ben benieuwd hoe het jou zal afgaan.
 
Oud 4 January 2021, 12:55   #82
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat was het gedrag van kabu ten opzichte van Anna dat ik als forumeigenaar niet kon tolereren.
Dat snap ik. Maar dit gedrag is (bijna) voortdurend (dagelijks) het geval, in verschillende gradaties en naar verschillende ontvangers. Het doet mij (persoonlijk ...) weinig; ik heb 1 x op een knop gedrukt, toen ging het om Nadje. Maar ook dat heb ik nog lang moeten horen (en nog steeds, als het zo uitkomt). Dat is wat ik bedoel met 'shit over je heen krijgen'. En ik zie niet hoe ik hier anders (met open mind, zoals je schrijft) naar kan gaan kijken. De 'shit' die ik noem is hetzelfde als wat jij vanmorgen 'buiten proporties en denigrerend' noemt.
Rob is offline  
Oud 4 January 2021, 12:58   #83
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat snap ik. Maar dit gedrag is (bijna) voortdurend (dagelijks) het geval, in verschillende gradaties en naar verschillende ontvangers. Het doet mij (persoonlijk ...) weinig; ik heb 1 x op een knop gedrukt, toen ging het om Nadje. Maar ook dat heb ik nog lang moeten horen (en nog steeds, als het zo uitkomt). Dat is wat ik bedoel met 'shit over je heen krijgen'. En ik zie niet hoe ik hier anders (met open mind, zoals je schrijft) naar kan gaan kijken. De 'shit' die ik noem is hetzelfde als wat jij vanmorgen 'buiten proporties en denigrerend' noemt.
We dwalen van het onderwerp af, het ging om de interactie tussen Peer en jou en nu haalde je er mijn reprimande voor kabu er bij die er in dit verband niet toe doet. Je hebt gelijk dat kabu zich ten opzichte van meerdere forumleden misdraagt, sterker nog ze met hun uitspraken belaagd en ze tot de grond toe afbrand wanneer ze het met zijn visie niet eens zijn.
 
Oud 4 January 2021, 13:00   #84
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
We dwalen van het onderwerp af, het ging om de interactie tussen Peer en jou en nu haalde je er mijn reprimande voor kabu er bij die er in dit verband niet toe doet. Je hebt gelijk dat kabu zich ten opzichte van meerdere forumleden misdraagt, sterker nog ze met hun uitspraken belaagd en ze tot de grond toe afbrand wanneer ze het met zijn visie niet eens zijn.
Dan hebben we elkaar niet goed begrepen. Ik had het niet over Peer.

Wordt vervolgd. Moet weg.
Rob is offline  
Oud 4 January 2021, 13:02   #85
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Duidelijk en begrijpelijk. Hetzelfde had ik mij opgelegd maar het duurde niet lang of ik werd er bij betrokken. Ben benieuwd hoe het jou zal afgaan.
Voor mijzelf sprekend, alles wat gekend wordt vormt een eenheid met mij als kenner zijnde. Kenner en het gekende staat weliswaar gepositioneerd tegenover elkaar, maar door het zien van de eenheid komt de kenner tot zichzelf. Het ervaren van er zijn is gelegen in de diverse waarnemingen.

Treed ik in de rol van de persoon die ik ben, dan staan 2 personen tegenover elkaar. De andere persoon zal mij voortdurend uit de tent trachten te lokken zodat ik de rol van persoon serieus ga nemen.

Als kenner vorm ik een eenheid met personen hier die mij uit de tent trachten te lokken. Dan heeft hun spel geen invloed op mij. De personen op dit forum blijven dan behoren tot het gekende. En belangrijker: mijn eigen persoon blijft dan ook tot het gekende behoren!

Ja, ik erken dat ik niet bevrijd ben van ego, want het kan me niet schelen dat de andere personen niet tot zelfkennis wensen te komen. Ik gebruik de andere users juist ten voordele van mijzelf door het zijn van de kenner.
Bassie is offline  
Oud 4 January 2021, 13:02   #86
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Goede voornemens? Mooi!

Ik heb ook wel eens zulke gedachten.
Maar waar ik telkens op uit kom
is de tekst 'be the change you want to see in the world'.

Gisteren heb ik (dacht ik ....) Peer netjes te woord gestaan ...
Totdat hij zich steeds meer als (tenminste kompaan van) kabu laat zien.
Meteen komt dan ook de shit mijn kant op.

Het is oke.

Ik ben niet zo hoopvol op daadwerkelijke veranderingen bij mensen op het forum.
Ik ben het met Bassie eens dat berichten over psychedelica e.a. hier niet horen.
En dat eeuwige geneuzel tussen bepaalde mensen is ook wel mooi geweest.

En dat het hier in concrete zin over dat wat werkelijk het onderwerp van dit forum is zal gaan, dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Sommigen mensen die hier (veel) schrijven hebben daar in het geheel geen interesse in, helaas.

Het zij zo ... .... de beste wensen!
Goedemiddag Rob, volgens mij hebben we elkaar zeer netjes te woord gestaan. Ik ben me niet bewust shit naar jou toe te hebben gestuurd. Of bedoel je mij niet, maar iemand anders?
Peer is offline  
Oud 4 January 2021, 13:02   #87
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dan hebben we elkaar niet goed begrepen. Ik had het niet over Peer.

Wordt vervolgd. Moet weg.
Ik moest om 13.00 uur ergens zijn en ben ook weg.
 
Oud 4 January 2021, 13:03   #88
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik laat me niet afschrikken, maar ik zie geen aanknopingspunten. De actuele stand is dat de helft van de reacties over andere personen gaat en de andere helft over drugs. Beiden resulteren niet in zelfkennis.

Knip......knip, met respect
Hoi Bassie, bedankt voor je reaktie en even laten weten dat ik je gelezen heb.
Een heel gesprek is ontsproten aan jou posting dus ik laat hierbij mij reaktie op bovenstaande achterwege wegens geen zin in een herhaling van stappen.
Vagebond is offline  
Oud 4 January 2021, 13:21   #89
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat snap ik. Maar dit gedrag is (bijna) voortdurend (dagelijks) het geval, in verschillende gradaties en naar verschillende ontvangers. Het doet mij (persoonlijk ...) weinig; ik heb 1 x op een knop gedrukt, toen ging het om Nadje. Maar ook dat heb ik nog lang moeten horen (en nog steeds, als het zo uitkomt). Dat is wat ik bedoel met 'shit over je heen krijgen'. En ik zie niet hoe ik hier anders (met open mind, zoals je schrijft) naar kan gaan kijken. De 'shit' die ik noem is hetzelfde als wat jij vanmorgen 'buiten proporties en denigrerend' noemt.
Inderdaad Rob ik noem het ook shit naar verschillende ontvangers. Niet forumwaardig.
Anna is offline  
Oud 4 January 2021, 13:23   #90
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dag Laurens,

Laat mij duidelijk maken dat als ik beweer dat dit forum niet aan haar doelstellingen voldoet door steeds maar over personen te schrijven, ik dan zelf het goede voorbeeld behoor te geven. Het is dus voor mij onmogelijk om personen tot de orde te roepen omdat zij de acteurs op het toneel zijn welke zich onbewust zijn van het acteur-zijn.

Op het moment dat ik persoon A tot de orde roep omdat hij of zij de persoon speelt, treed ik zelf ook in de rol van de persoon. Dan ben ik persoon B en gaat het spel op de wagen en gaan twee personen (waar ik er dan zelf 1 van ben) rollebollend over het forum-toneel.

Het is niet zo dat de personen niet bestaan, maar zij wekken de 'echtheid' voortdurend op door in het rollenspel te treden. De kenner echter is onbewogen, die schouwt alleen maar het spel.

Hopelijk zie je de onmogelijkheid in voor mij om corrigerend op te treden tegen de users die nog in de persoon-fase verkeren. Ik ben nog niet volledig tot zelfkennis gekomen, het is allemaal nog maar fragiel bij mij. Dat is de reden waarom ik als kenner schrijf. Zodat het enige wat er hier op dit forum gebeurd is dat ik de andere users ken.


Met vriendelijke groet.
Ik vind dit wel een mooie posting eerlijk gezegd...
Aansluitend, naar mijn mening zou het al prachtig zijn wanneer de mens op dit forum zou beschikken over een zelfcorrigerend vermogen, op zichzelf al een lastig fenomeen zo lijkt het WiNk.
Daarmee wil ik zeggen dat we allemaal wel in de val van het ego kunnen trappen, echter wanneer dat dat gebeurd, en daar begint naar mijn mening de leerschool, zullen we we d.m.v. ont-dekking onszelf leren bevrijden van de kluisters waarmee we onszelf gevangen houden....

En ja dat onszelf leren is niet iets dat met schone handjes gebeurd en daar kicked voor mij dan bv (zelf)-vergeving in omdat wanneer jezelf kent ken je ook de ander in die zin, dus waarom een ander iets verwijten waar we zelf ook aan onderhevig zijn?

Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.