Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 September 2022, 10:22   #81
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Het 'worden' is afhankelijk van constateren, waar het constateren ontbreekt 'wordt' niks.
Het worden is droom.
'Zijn vaststellen, is afhankelijk van het 'worden' zoals dat door constateren wordt onderscheiden. Waar het vaststellen ontbreekt is niets. Het 'Zijn vaststellen is droom.
Guido is offline  
Oud 2 September 2022, 10:47   #82
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik heb zo'n perfecte imitatie van jouw simpele filosofietje weggegeven dat Miha dacht dat ik Laurens was. En omdat jij je eigen ego in Bassie gereflecteerd zag, zag je 'waarheid' in mij.
Pappie is zo trots op jou dat je de boel om de tuin hebt weten te leiden.
 
Oud 2 September 2022, 10:49   #83
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het 'ik' kan weet hebben van 'zijn'. Waarmee het 'ik' weet heeft van egoloosheid.

Ook Marie's 'ik' kan het 'zijn' zijn. Net zoals jouw 'ik'. Om de eenvoudige reden dat het 'zijn' dezelfde wijze van ik-zijn is. Je hebt het gewoon nog niet ontdekt, Dorje. Er is een 'way out'. Rustig aan, alles op zijn tijd.
Nee. Je hebt, met Marie, maar niet door dat het 'ik' hetgeen is dat in de weg zit om ZIJN te kunnen zijn. Marie's ik bestaat alleen maar uit 'denken' iets te kunnen. De uitspraak van Jezus in de juiste context 'Je geloof heeft je gered' is nu (er geloof is) kun je wat doen.
 
Oud 2 September 2022, 10:56   #84
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Waarmee dan weer gezien is dat er nog iets boven zijn en worden staat: God oftewel Waarheid. En daarmee bedoel ik uiteraard niet Laurens. Niemand kan God zijn.
Als alles God of Waarheid is dan ben jij dat toch ook?
Laurens, althans, is niet bij uitzondering God of Waarheid. Je zo elitair buiten de orde plaatsen pakt alleen ego zo op. Dat zeggen kan alleen maar hoogmoedswaan van Laurens zijn (zo toon je dus de aanwezigheid van ego bij jezelf aan, die zien alleen maar ik'jes egodingetjes doen).

Jezus is ook verguist door te zeggen de zoon van God te zijn, hij durfde het in die tijd zeker nog niet zo goed aan te zeggen God te zijn. Zelfs nu wordt je daarvoor nog gekruisigd. Je ervaart je geen God, zoals Laurens, want je hebt je 'ik' al tot god verheven, maar degenen zonder 'ik' kunnen onbezwaard zeggen 'wat' ze zijn, of zeggen te 'weten' wat ze zijn (te weten Waarheid of God).

Ik begrijp werkelijk niet waarom zoiets simpels niet tot iemand kan doordringen.
 
Oud 2 September 2022, 11:07   #85
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Het 'worden' is afhankelijk van constateren, waar het constateren ontbreekt 'wordt' niks.
Het worden is droom.
'Zijn vaststellen, is afhankelijk van het 'worden' zoals dat door constateren wordt onderscheiden. Waar het vaststellen ontbreekt is niets. Het 'Zijn vaststellen is droom.
...

En zelfs niets is ook nog steeds droom.
Maar daarmee ben je nog minder dienstig.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 2 September 2022, 11:18   #86
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
...

En zelfs niets is ook nog steeds droom.
Maar daarmee ben je nog minder dienstig.
Daar zeg je wat Dorje..
Het is werkelijkheid om het even.
Dienstig zijn is een verzinsel van wat zich niet kan meten met de werkelijkheid van.. om het even.
Guido is offline  
Oud 2 September 2022, 11:19   #87
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

In het begin zijn alle dingen iets.
In het midden is er niets.
Uiteindelijk is alles niets én verschijnend als iets, maar niet meer als elkaars tegengestelden.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 2 September 2022, 11:24   #88
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Daar zeg je wat Dorje..
Het is werkelijkheid om het even.
Dienstig zijn is een verzinsel van wat zich niet kan meten met de werkelijkheid van.. om het even.
In Werkelijkheid is het om het even, in verschijning niet.
Als beiden niet onderscheiden blijven, niet twee blijven, dan is het noch om het even, noch niet om het even, of anders uitgedrukt om het even én niet om het even. Twee zijden van dezelfde medaille. Bij wijze van uitdrukken natuurlijk, want medaille is droom.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 2 September 2022, 11:25   #89
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Daar zeg je wat Dorje..
Het is werkelijkheid om het even.
Dienstig zijn is een verzinsel van wat zich niet kan meten met de werkelijkheid van.. om het even.
Wat een godsgruwelijke dooddoeners.
We hebben (nog steeds) te maken met velen die 'geloven' een 'ik' te zijn en alleen als 'ik' benadert kunnen worden. Dienstig ben je als je deze gelovigen met zachte hand naar de uitgang tracht te bewegen. Dienstig ben je niet door de gelovigen onnavolgbaar gebazel als 'no way out' voor te schotelen. Voor gelovigen is er een uitgang, ontneem hen die niet.
 
Oud 2 September 2022, 11:33   #90
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
In het begin zijn alle dingen iets.
In het midden is er niets.
Uiteindelijk is alles niets én verschijnend als iets, maar niet meer als elkaars tegengestelden.
Niks.
Dan wordt alle niks, iets.
Dan verliest alle iets niks, en daar daagt niets.
En waar niets daagt..
.
Guido is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.