Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 July 2012, 17:15   #81
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik zal je zeggen hoe het zit.
Ik ben ook Nadja (dan kan ik tenminste doen alsof ik een vrouw heb). En ik ben Bromsnor (dan kan ik van het forum af flikkeren wie ik wil). En ik ben Saartje (dan kan ik met mezelf overleggen, een schizofreen is nooit alleen ...). En ik ben Mara (woon in België en hou van filosoferen). En ik ben Ulla (tweede huisje op Ameland). En ik ben Renoir (want ik ben ook Saartje en Bromsnor, tenslotte ...). En ik ben Vagebond (kan ik vrijelijk kakkelen als een kip zonder kop). En ik ben Ogenbliksem (als ik even niemand wil zijn). En (niet verder vertellen) ik ben ook Anja. En Wasbeertje. Kortom, eigenlijk zijn we maar met zijn 2en op dit forum, Mihaela ...
Alleen Keen ben ik niet, ben jij dat misschien?
zo.. nu ben je dus alleen, want I(Keen) ben kopje ondergegaan..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg iKeen.jpeg‎ (9,7 KB, 35x gelezen)
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 July 2012, 18:57   #82
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb nooit zo veel contact met Aart gehad, maar als jij hem mist, mis ik hem ook.
Kijk dat mag ik nu graag horen :-)

Citaat:
Als ik me iets voorneem en als het mij niet direct lukt, ga ik het opnieuw proberen. Vroeger of later slaag ik erin.

Goed plan VagebondLief, ik doe ook mee met jouw goede voornemens.
XXX en thanks....
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 12 July 2012, 19:54   #83
Liliane
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 25 May 2012
Berichten: 0
Standaard

Die verbanningen zijn werkelijk niet verhelderend, het is als vluchten.
Het schaap is een vermomde vampier. Pas op!
Liliane is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 12:07   #84
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat hoeft ook allemaal niet. Wat ik al zei, jij bent er zelf bij met je doen en laten.
Dat is nu eens een volstrekt overbodige opmerking wat mij betreft. Maakt niet uit als jij er maar een goed gevoel bij hebt Ulla.

Doei doei V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 17:35   #85
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liliane Bekijk bericht
Die verbanningen zijn werkelijk niet verhelderend, het is als vluchten.
Het schaap is een vermomde vampier. Pas op!
Als ik de vampier in mezelf toelaat, dan is de schaap in mij niet veilig. Dat klopt Liliane..

.. en ja, ik beleef nog steeds nu en dan angst.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 18:08   #86
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Ja hoor, die wilskracht is er wel.
Het lukt alleen lastig als iemand opdringerig is.

Wat is het verschil tussen iemand negeren/doodzwijgen en iemand bannen?
Op voorhand wil ik je vast vertellen dat hier voor mij geen verschil in is.
Voor mij is het precies hetzelfde!

Je bent fel tegen bannen en een voorstander voor negeren?
Begrijp ik je zo goed?
Hoe zit dat dan?
Kan je dit misschien uitleggen?
Alles wat jij genoemd hebt is voor mij een en dezelfde. Een ban geven, negeren, doodzwijgen, zijn volgens mij puur geweld.
Ik vergelijk een ban met je hart voor een ander persoon sluiten, en een verbinding verbreken. Dat is in mijn beleving puur geweld.
Naar een ander persoon niet willen(kunnen) luisteren, of iemand niet meer in je leven(hart) willen hebben, terecht of onterecht, is voor mij ook een vorm van een ban geven.
Ongeacht hoe goed gerechtvaardigd iemand in is, is voor mij een ban een vorm van geweld.


Maar wij bevinden ons in een staat van onvermogend zijn om elkaar onvoorwaardelijk lief te hebben, wij verkeren in een staat van elkaar op verschillende niveaus geweld aan doen.

Ik zie mezelf heel vaak dat doen, mijn hart voor de ander sluiten. Een ban geven. Ik noem dat onbewustheid. Ik zie mezelf vaak in onbewustheid verkeren.

Een ieder is verantwoordelijk voor zijn gewelddadigheid, ik kan alleen weer dat in mezelf herkennen en naar mijn geweld buigen : Namast?!..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 20:04   #87
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Maar wij bevinden ons in een staat van onvermogend zijn om elkaar onvoorwaardelijk lief te hebben, wij verkeren in een staat van elkaar op verschillende niveaus geweld aan doen.

Ik zie mezelf heel vaak dat doen, mijn hart voor de ander sluiten. Een ban geven. Ik noem dat onbewustheid. Ik zie mezelf vaak in onbewustheid verkeren.
Is dat misschien toevallig je eigen thema dat je hier, in generaliserende zin, aan het voetlicht brengt Mihaela ? Vindt je jezelf tekort schieten in je vermogen onvoorwaardelijk lief te hebben ?

Liefde is ook met straffe hand optreden, we hebben daar zelfs een spreekwoord voor 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'.

Wanneer je niet weet wat je bent, ben je niet in staat om te zien in welke vorm liefde zijn werk doet.

Liefde kan zeer goed tegen de heersende opvatting indruisen en het zo door jou verguisde geweld iemand aandoen. Liefde kan zeer goed tegen de heersende opvatting indruisen en het zo door jou verguisde geweld iemand aandoen. En gekwets worden wanneer je 'iemand' bent.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 23:12   #88
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Is dat misschien toevallig je eigen thema dat je hier, in generaliserende zin, aan het voetlicht brengt Mihaela ? Vindt je jezelf tekort schieten in je vermogen onvoorwaardelijk lief te hebben ?
Als ik vanuit mijn 'ik' handel is er geen sprake van onvoorwaardelijke liefde, maar van een ego-handeling met het gevolg : in onbewustheid blijven. Zoals het bij jou ook regelmatig het geval is volgens mij. Een mens kan ook in 'spelletjes spelen' vast blijven, met het doel bewustwording maar met het gevolg: in vast blijven zitten. Zo kom jij op mij over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Liefde is ook met straffe hand optreden, we hebben daar zelfs een spreekwoord voor 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'.
Veel mensen slaan als ze niet de zin krijgen. Met woorden slaan is niet anders dan fysiek geweld. Rechtvaardigheid heeft niets met geweld te maken, dit is weer een vorm van je gewelddadige menselijke aard goed praten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wanneer je niet weet wat je bent, ben je niet in staat om te zien in welke vorm liefde zijn werk doet.
Als jij het woord liefde misbruikt om je onbewustheid nog steeds niet onder ogen te zien, doe jij jezelf tekort, niet mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Liefde kan zeer goed tegen de heersende opvatting indruisen en het zo door jou verguisde geweld iemand aandoen. En gekwets worden wanneer je 'iemand' bent.
Als je zulke zinnen misgebruikt om jezelf te rechtvaardige, ontneem jij jezelf keer op keer de kans op bewustwording. Want zo kan een ieder voor zichzelf zien (gerechtvaardigen), en vervolgens fel, agressief, of strafbaar gedrag vertonen, onder het mom van liefde.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 13 July 2012, 23:47   #89
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat is nu eens een volstrekt overbodige opmerking wat mij betreft. Maakt niet uit als jij er maar een goed gevoel bij hebt Ulla.

Doei doei V.
Ja weet ik dat deze opmerking overbodig voor jou was. Ik had het idee dat ik nog wat moest zeggen, het geeft mij geen goed of niet goed gevoel. Ik reageer soms (nog) vanuit een soort van aangeleerde beleefdheid. En de ene keer stoort het mij ook, de andere keer vind ik het wel zinnig. Maar goed dat je mij erop wijst, dit soort gedragingen herken k wel maar weet niet altijd wat ik ermee moet. Dank je wel dat je mij erop wijst. Volgende keer zeg ik gewoon niks als het voor mij niet ook zinnig is. Want dat was het in dit geval ook niet voor mij
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 00:02   #90
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als je zulke zinnen misgebruikt om jezelf te rechtvaardige, ontneem jij jezelf keer op keer de kans op bewustwording.
Want zo kan een ieder voor zichzelf zien (gerechtvaardigen), en vervolgens fel, agressief, of strafbaar gedrag vertonen, onder het mom van liefde.
Dit is er m.i. zo ook niet mee bedoeld.
Er zijn genoeg situaties te bedenken dat je een mens juist zelf schade mee kunt berokkenen, door alsmaar zacht en zonder weerstand te communiceren. Daarom hoef je nog niet te schelden of fysiek of mentaal geweld te gebruiken. Er bestaat verschil tussen een schop vanuit angst/wrok en een liefdevolle schop en dat voel je wel, als je er voor open staat.

Als je Bewustzijn propageert als Liefde....Liefde oordeelt verder niet en observeert alleen maar. En vanuit hetzelfde Bewustzijn ( als bron van alles) is alles ontstaan, ook je ik en die dingen die ons ertoe aanzetten om geweld te plegen. En ook dat je daartegen weer ageert. Liefde maakt zich zelf waar en keert op die manier tot zichzelf terug.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.