Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 April 2012, 14:08   #81
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Nee, JIJ doet daar idd.niet aan mee, dat gebeurt gewoon.
Of je wil of niet.
....
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 19:01   #82
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Je vooroordelen staan je in de weg, de uitnodiging is kijk er eens naar.

Ieders WAARHEID gekend in zichzelf, is de zuivere WAARHEID, zelfs bezien als de grootste nonsens in andermans visie!

Respect voor anders "denkenden"

Je bent naar mijns inziens op zoek naar gelijk gestemden, niks meer niks minder.
Misschien doe ik je te kort met het eerdere antwoord Moi. Je hebt toch maar de moeite genomen mij erop te wijzen.

Ik zie het niet als vooroordeel maar eerder als desinteresse voor de verschijnselen. Ik vind ervaringen delen ook niet bepaald een forumactiviteit, ik deel mijn ervaringen waar nodig in mijn relationele kring.

Ik heb ook niks met wat je noemt 'ieders WAARHEID'. Dat 'ieders' duid op een persoonlijke waarheid en juist dat persoonlijk krijgt vanwege het subjectieve (althans van mij) niet het predicaat van zuiver. Zuiver is (voor mij) wanneer de persoon (doorgaans met 'n belang) er uit is verdwenen.

Mijn belangstelling betreft niet de gelijk gestemde en er is allesbehalve een respect voor de persoon, integendeel er is zelfs een afkeer van de geprononceerde entiteit, datgene wat zich zo nodig moet laten gelden.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 19:42   #83
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Misschien doe ik je te kort met het eerdere antwoord Moi. Je hebt toch maar de moeite genomen mij erop te wijzen.

Ik zie het niet als vooroordeel maar eerder als desinteresse voor de verschijnselen. Ik vind ervaringen delen ook niet bepaald een forumactiviteit, ik deel mijn ervaringen waar nodig in mijn relationele kring.

Ik heb ook niks met wat je noemt 'ieders WAARHEID'. Dat 'ieders' duid op een persoonlijke waarheid en juist dat persoonlijk krijgt vanwege het subjectieve (althans van mij) niet het predicaat van zuiver. Zuiver is (voor mij) wanneer de persoon (doorgaans met 'n belang) er uit is verdwenen.

Mijn belangstelling betreft niet de gelijk gestemde en er is allesbehalve een respect voor de persoon, integendeel er is zelfs een afkeer van de geprononceerde entiteit, datgene wat zich zo nodig moet laten gelden.
Beste caramel.....

Hoe dacht' je dat een ander' jou in vredesnaam serieus kan nemen , waar blijkt dat jij je door jouw eigen reflexie vermogen gigantisch in de maling laat nemen....???
Een soort pathologische blindheid lijkt zich van jou te hebben meester gemaakt.....:-):-):-)

Je zat er dicht bij...maar het idee fixe wat je voor Blik-sem ziet,.....is gewoon jouw eige onvermogen in deze....:-)
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 20:48   #84
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Je kunt niet uitgaan van 'Iemands' realiteit de Doener te zijn...je kunt alleen uitgaan van Iemands 'Werkelijkheid' een Doener te zijn !, en die 'Werkelijkheid' heeft niets te maken met de Realiteit....omdat daar nergens een Doener te vinden is.
En dan is er nog 'Iemands Werkelijkheid'
(die evenmin iets met de Realiteit van doen heeft)
de Niet - Doener te zijn.

Maar als het geen belletje doet rinkelen
dan lever ik de bel bij je in voor het oud ijzer.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 22:31   #85
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Beste caramel.....

Hoe dacht' je dat een ander' jou in vredesnaam serieus kan nemen , waar blijkt dat jij je door jouw eigen reflexie vermogen gigantisch in de maling laat nemen....???
Een soort pathologische blindheid lijkt zich van jou te hebben meester gemaakt.....:-):-):-)

Je zat er dicht bij...maar het idee fixe wat je voor Blik-sem ziet,.....is gewoon jouw eige onvermogen in deze....:-)
Beste Kaan,

Het zal me worst wezen hoe serieus ik wordt genomen. Zoals in den treure gezegd gaat het niet om mij, noch om mijn ideeen, noch om wat ik vertegenwoordig. Het gaat om jouw onderzoek waaraan ik me ondergeschikt maak, maar je onderzoekt niks.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 23:46   #86
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Beste Kaan,

Het zal me worst wezen hoe serieus ik wordt genomen. Zoals in den treure gezegd gaat het niet om mij, noch om mijn ideeen, noch om wat ik vertegenwoordig. Het gaat om jouw onderzoek waaraan ik me ondergeschikt maak, maar je onderzoekt niks.

Ik onderzoek niets, dat is juist...ik Onder-vind !, direct.
Je hoeft jezelf niet ondergeschikt te maken aan mij,...wees gewoon wie je bent, hoe moeilijk dat misschien ook is voor jou.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 23:59   #87
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En dan is er nog 'Iemands Werkelijkheid'
(die evenmin iets met de Realiteit van doen heeft)
de Niet - Doener te zijn.

Maar als het geen belletje doet rinkelen
dan lever ik de bel bij je in voor het oud ijzer.
De 'Werkelijkheid' van de niet Doener'...is de zelfde pot nat.
Wat mogelijk is' is het OP-MERKEN van Laten'...dat is geheel iets anders dan , iets niet doen', of de instelling voorstaan van een Gelatenheid.
Het wel of niet Doen', is voor het Laten'...eender.

Alle bellen die aangebracht worden poets ik op, die gaan naar de antiek boer. (Voor een leuk prijsje.$$$)
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 April 2012, 07:29   #88
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 April 2012, 16:33   #89
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Misschien doe ik je te kort met het eerdere antwoord Moi. Je hebt toch maar de moeite genomen mij erop te wijzen.

Ik zie het niet als vooroordeel maar eerder als desinteresse voor de verschijnselen. Ik vind ervaringen delen ook niet bepaald een forumactiviteit, ik deel mijn ervaringen waar nodig in mijn relationele kring.

Ik heb ook niks met wat je noemt 'ieders WAARHEID'. Dat 'ieders' duid op een persoonlijke waarheid en juist dat persoonlijk krijgt vanwege het subjectieve (althans van mij) niet het predicaat van zuiver. Zuiver is (voor mij) wanneer de persoon (doorgaans met 'n belang) er uit is verdwenen.

Mijn belangstelling betreft niet de gelijk gestemde en er is allesbehalve een respect voor de persoon, integendeel er is zelfs een afkeer van de geprononceerde entiteit, datgene wat zich zo nodig moet laten gelden.
Je weet wel dat de afkeer zelf alleen maar vanuit een persoon geuit kan worden en evenmin zuiver? Het doet me wel denken aan het middel heiligt het doel.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 3 April 2012, 22:32   #90
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je weet wel dat de afkeer zelf alleen maar vanuit een persoon geuit kan worden en evenmin zuiver? Het doet me wel denken aan het middel heiligt het doel.
Nee lieverd, net andersom. Het doel heiligt de middelen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De dood Mihaela Overige religie 8 16 April 2012 06:42


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.