Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 July 2012, 17:05   #81
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Aad ik lees jou hier alsof jij de norm stelt. Jij kent het begrip onrecht niet omdat het voor jou niet bestaat en je doet voorkomen alsof het tegennatuurlijk is dat het zich bij anderen voordoet.

Je zegt mij in mijn eigen woorden 'verwerp het gevoel van onrecht want het deugt niet, het is maar een kindmechanisme' en ik wordt kennelijk veronderstelt dat dan maar te onderdrukken. Dat lijkt me de weg niet.
Renoir, ik zeg enkel; als je bang voor muizen bent, kijk dan eens waar die angst vandaan komt.

Hoe een ieder mijn woorden leest/vertaalt, gun ik een ieder van harte.

Vanuit angst/onbewustheid kan de mens nu eenmaal niet verder kijken dan zijn/haar neus lang is.

Er kan dan niet onderzocht worden hoe dingen nu eenmaal simpelweg ontstaan.

Vanuit die angst/onbewustheid wordt er dan van alles opgeworpen (eigen vertaling van woorden) om de onbewustheid/angst niet te hoeven onderzoeken.

Het gaat niet om norm, niet deugen, onderdrukken, etc (die woorden komen enkel voort uit onbewustheid/verdediging) maar om het simpele kijken (zonder angstfilters/oude ervaringen) naar hoe de dingen/emoties/gevoelens ontstaan.

Wat moet er allemaal niet plaats vinden om het gevoel te krijgen dat onrecht is aangedaan.

Ik voel me onrecht aangedaan omdat niemand me begrijpt, ik niet de lotto heb gewonnen, ik 120 cm lang ben, schoenmaat 54 heb, iemand voordrong bij de kassa, iemand me beschuldigde van diefstal, terwijl ik niets gestolen had, iemand mij een belofte niet nakwam, etc, etc.

Kenmerkend is dat het woordje 'ik' wel nodig is om onrecht te ervaren.

Maar goed, de mens doet zichzelf graag onrecht aan door alles buiten zichzelf neer te leggen en te zoeken.

Ik ga weer verder met water na de zee dragen, tis eb en men rekent er toch op dat het weer vloed wordt.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 18 July 2012, 17:14   #82
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hangt er vanaf Aart of je een beetje lief voor me bent of niet .

Volgens mij ben je geroepen. Ik zei vorige week namelijk tegen Mihaela:' Goh mis jij Aart ook zo?" Mihaela zei:" als jij hem mist Vagebond dan mis ik hem ook." Ik bedoelde het overigens in een andere context te zeggen dan het werd opgepikt dus ik heb het laten gaan.

Nietemin heb ik wel echt zo af en toe aan je gedacht. Paar keer op het punt gestaan om je even te bellen ivm praktische zaken maar dacht later weer:" ach het is eigelijk ook niet nodig, ik kom d'r zelf wel uit, komt tjd komt raad bladiebladiebla ect.

Ik snap niks van dat zegevierende recht in de context waarin het hier gebruikt wordt, laat staan dat ik weet wat onrechtvaardigheid is dus ik volg dit topic met belangstelling misschien dat er nog iets helder voor me wordt ofzo.

Liefs ....
Vagebond, als jij wilt dat ik lief voor je ben dan zal ik dat zijn hoor.

Vorige week kreeg ik 'een seintje uit de kosmos' dat ik weer eens op het zelfkennisforum moest gaan kijken, na een weekje wat schrijvens gelezen te hebben, zag ik me gisteren inloggen en reageren.

Fijn dat je dat niet snapt, je bent er al te helder voor vermoed ik dus volg je eigen weg.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 01:04   #83
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht
Vagebond, als jij wilt dat ik lief voor je ben dan zal ik dat zijn hoor.

Vorige week kreeg ik 'een seintje uit de kosmos' dat ik weer eens op het zelfkennisforum moest gaan kijken, na een weekje wat schrijvens gelezen te hebben, zag ik me gisteren inloggen en reageren.

Fijn dat je dat niet snapt, je bent er al te helder voor vermoed ik dus volg je eigen weg.
Thanks Aart.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 17:38   #84
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht
Danique, ik bedoel dat er niets meer is wat ergens wat van vindt.
Dat is een gedachte. Net zoals een gedachte dat er zoiets bestaat als onrecht. Gedachten zijn het probleem niet. Wel als er werkelijkheidswaarde aan wordt toegekend.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 17:45   #85
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht

Kenmerkend is dat het woordje 'ik' wel nodig is om onrecht te ervaren.
Niet alleen voor het ervaren van onrecht. Voor het ervaren van willekeurig wat, heb je een "ik" nodig. Ook voor het ervaren van vrijheid, om maar 's iets te noemen. Het is één pot Nad(je).
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 17:53   #86
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Niet alleen voor het ervaren van onrecht. Voor het ervaren van willekeurig wat, heb je een "ik" nodig. Ook voor het ervaren van vrijheid, om maar 's iets te noemen. Het is één pot Nad(je).
Zeker een pot Nad(je).. jij past al de hoeden die Rob inkoopt.. en hij .... (moet iets met staan hier komen, maar kom er niet op...)
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 18:03   #87
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad
Ik voel me onrecht aangedaan omdat niemand me begrijpt, ik niet de lotto heb gewonnen, ik 120 cm lang ben, schoenmaat 54 heb, iemand voordrong bij de kassa, iemand me beschuldigde van diefstal, terwijl ik niets gestolen had, iemand mij een belofte niet nakwam, etc, etc.
Aad het lijkt kinderachtig, flauwe kul, een volwassen mens onwaardig, maar er zijn zwaardere vormen van langdurig misdeeld voelen en wanneer dat gevoel al zijn weg gevonden heeft naar iedere cel van je lichaam dan is het niet zomaar rationeel weg te denken. Dan moet het in het licht komen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 18:03   #88
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zeker een pot Nad(je).. jij past al de hoeden die Rob inkoopt.. en hij .... (moet iets met staan hier komen, maar kom er niet op...)
Met jou kan ik praten. Zo is het maar net. Ik ben al die dames ineen. Ik kan willekeurig welke oude of jonge damesrol met verve voor het voetlicht brengen. U vraagt en wij draaien. En soms andersom.....WiNk
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 18:06   #89
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Met jou kan ik praten. Zo is het maar net. Ik ben al die dames ineen. Ik kan willekeurig welke oude of jonge damesrol met verve voor het voetlicht brengen. U vraagt en wij draaien. En soms andersom.....WiNk
Bedoel je? hihi.. Gaat Rob jurkjes aan doen? en hoeden passen? hihi.....
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 18:09   #90
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Met jou kan ik praten. Zo is het maar net. Ik ben al die dames ineen. Ik kan willekeurig welke oude of jonge damesrol met verve voor het voetlicht brengen. U vraagt en wij draaien. En soms andersom.....WiNk
Naadje is een geweldige meesteres, ze heeft het bronzen, zilveren en gouden zweepje.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.