Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 January 2022, 12:57   #81
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Haha, leuk hè. Jij zit zelfs nog onder het niveau van Miha en ik zelfs nog weer onder jouw niveau!

Miha als graadmeter van zelfkennis......

Komt het niveau 'Boni' al in zicht in dit vergelijkend waren onderzoek?

Categoriseren, wie doen dat ook al weer? Help eens even, Rob?
Je kunt van alles vinden van Mihaela en Boni maar beiden waren en zijn, naast elk ander hier, weldegelijk een graadmeter voor de kennis over jezelf e.d., maar om dat te kunnen zien moet de vinger natuurlijk wel naar jezelf wijzen en niet naar de ander e.d.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 20 January 2022, 13:07   #82
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je kunt van alles vinden van Mihaela en Boni maar beiden waren en zijn, naast elk ander hier, weldegelijk een graadmeter voor de kennis over jezelf e.d., maar om dat te kunnen zien moet de vinger natuurlijk wel naar jezelf wijzen en niet naar de ander e.d.
Graadmeters gebruiken was altijd aan de orde op dit forum. Dat was dan ook de weerspiegeling van de forumbaas op het forum. Ik weet nog wel dat ik ooit (vele accounts geleden) voor het eerst met Laurens van doen kreeg. Wat een bullebak!
Ik had dus gelijk de eerste graadmeter al te pakken.

Miha was de priegelaar in de marge volgens de forumbaas. En vele andere kwalificaties natuurlijk over iedereen. Ik heb die lijn ook gevolgd, ik deed hem na. Om vervolgens in de lach te schieten als Laurens weer eens opmerkte dat het 'ego' was die kwalificeerde en zo.

Juist! De vinger die naar anderen wees was nooit ver weg. Maar ik heb me wel vermaakt hierzo. De ongedeeldheid (Waarheid) was reeds aanwezig voordat ik hier kwam. Ik wist alleen van toeten noch blazen om er woorden aan te geven.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 January 2022, 13:09   #83
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Graadmeters gebruiken was altijd aan de orde op dit forum. Dat was dan ook de weerspiegeling van de forumbaas op het forum. Ik weet nog wel dat ik ooit (vele accounts geleden) voor het eerst met Laurens van doen kreeg. Wat een bullebak!
Ik had dus gelijk de eerste graadmeter al te pakken.

Miha was de priegelaar in de marge volgens de forumbaas. En vele andere kwalificaties natuurlijk over iedereen. Ik heb die lijn ook gevolgd, ik deed hem na. Om vervolgens in de lach te schieten als Laurens weer eens opmerkte dat het 'ego' was die kwalificeerde en zo.

Juist! De vinger die naar anderen wees was nooit ver weg. Maar ik heb me wel vermaakt hierzo. De ongedeeldheid (Waarheid) was reeds aanwezig voordat ik hier kwam. Ik wist alleen van toeten noch blazen om er woorden aan te geven.

Moet zijn: Miha was de priegelaar in de marge volgens de forumbaas. En vele andere kwalificaties die de forumbaas gaf over iedereen.

En daarbij vergeten dat hij zelf kampioen kwalificeren is.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 January 2022, 13:34   #84
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Taal bevindt zich vrijwel altijd in het voorstellend vermogen. Zie mijn 'conversatie' met Rob. In mijn voorstellend vermogen doet hij een 'Mihaatje'.
Waar ik vervolgens dan weer zelf om moet grinniken.

In het 'verstaan' is het de kunst om dat voorstellend vermogen buiten werking te stellen. Daar moet je klaar voor zijn. Het 'buiten werking stellen' dat kan alleen dat wat ongedeeld is.

En dat ongedeelde is wat mij betreft ook de kern van zelfkennis. Als mens kan ik. mijzelf vergelijken met toen ik nog gebroken was en nu ik ongedeeld ben. Wat anderen er dan van vinden of zeggen doet er niet meer toe.

Zodoende krijgt ieder mens de zelfkennis die hem of haar toekomt. Er is nergens een competitie van 'betere' zelfkennis of 'slechtere' zelfkennis. Geen afronding, geen betweterigheid. Er is gebrokenheid in de mens of er is ongedeeldheid in de mens, meer smaken zijn er niet. En de ongedeeldheid bevalt mij stukken beter dan de gebrokenheid van 40 jaar terug.
Voor mij is het ook bijna 40 jaar geleden, de illusie/bechoogeling van het 'gebroken' leven.
Toen kwam een periode van goed 30 jaar dat ik vol was van het 'ongebroken' leven, en het onder woorden brengen daarvan.. dat is mij nooit gelukt, alle pogingen verzanden in gedachtes, gevoelens, ideeën, emoties, gedragingen en handelingen.. nooit ben ik in staat geweest 'dat/'dit te kunnen duiden.

En nu, ebt het vol zijn en de pogingen, weg.
De boel verstild aan het alledaagse en deze tijd, zonder hoop en zonder zorg.
'Iets kwam, 'iets is, en dan is 'iets geweest..
Veel praktischer dan dit kan 'realisatie niet zijn.
Guido is offline  
Oud 20 January 2022, 14:14   #85
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Voor mij is het ook bijna 40 jaar geleden, de illusie/bechoogeling van het 'gebroken' leven.
Toen kwam een periode van goed 30 jaar dat ik vol was van het 'ongebroken' leven, en het onder woorden brengen daarvan.. dat is mij nooit gelukt, alle pogingen verzanden in gedachtes, gevoelens, ideeën, emoties, gedragingen en handelingen.. nooit ben ik in staat geweest 'dat/'dit te kunnen duiden.

En nu, ebt het vol zijn en de pogingen, weg.
De boel verstild aan het alledaagse en deze tijd, zonder hoop en zonder zorg.
'Iets kwam, 'iets is, en dan is 'iets geweest..
Veel praktischer dan dit kan 'realisatie niet zijn.
En dat standpunt is dan het begin van een nieuw zijn, een nieuwe zoektocht... Een zoektocht zonder gedachtens, gevoelens, ideeën, emoties, gedragingen, handelingen... Want allemaal veel te tijdelijk, te voorbijgaand en naast de kwestie...

Of misschien het leven herleiden tot observatie van wat IS, eindelijk verlost van wat wij denken dat het zou moeten zijn...
marie is offline  
Oud 20 January 2022, 14:46   #86
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Graadmeters gebruiken was altijd aan de orde op dit forum. Dat was dan ook de weerspiegeling van de forumbaas op het forum.
Op welke manier is dit forum een weerspiegeling van de forumbaas? Ik vraag dit omdat ik wel meer mensen op dit forum dit heb horen roepen maar ik begrijp niet zo goed wat men daar dan precies mee bedoelt.

Citaat:
Juist! De vinger die naar anderen wees was nooit ver weg.
Je hebt het dan ook over je eigen vinger die in plaats van naar jezelf naar anderen wees?
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 20 January 2022, 15:07   #87
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Voor mij is het ook bijna 40 jaar geleden, de illusie/bechoogeling van het 'gebroken' leven.
Toen kwam een periode van goed 30 jaar dat ik vol was van het 'ongebroken' leven, en het onder woorden brengen daarvan.. dat is mij nooit gelukt, alle pogingen verzanden in gedachtes, gevoelens, ideeën, emoties, gedragingen en handelingen.. nooit ben ik in staat geweest 'dat/'dit te kunnen duiden.

En nu, ebt het vol zijn en de pogingen, weg.
De boel verstild aan het alledaagse en deze tijd, zonder hoop en zonder zorg.
'Iets kwam, 'iets is, en dan is 'iets geweest..
Veel praktischer dan dit kan 'realisatie niet zijn.
Het onder woorden brengen is geen noodzakelijkheid. (Op een forum wel natuurlijk). Maar ik herinner mij de gebroken toestand nog goed. En vooral dat ik die gebroken toestand zelf veroorzaakte. De mens is oorzakelijk aan zichzelf en veroorzaakt zelf die gebroken toestand. Daarom is het op zich zinnig om op een forum te schrijven. Maar vooral voor mijzelf. Om het verschil te begrijpen tussen het gebroken zelf en de ongedeelde zelf. Van die laatste kan ik alleen zeggen dat het het op dezelfde wijze zelf-zijn is. Op dezelfde wijze omdat het zonder eigenschappen is behoudens het waarnemen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 January 2022, 15:15   #88
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Op welke manier is dit forum een weerspiegeling van de forumbaas? Ik vraag dit omdat ik wel meer mensen op dit forum dit heb horen roepen maar ik begrijp niet zo goed wat men daar dan precies mee bedoelt.
De forumbaas manipuleert dit forum naar eigen hand. (Als je dat niet ziet na 10 jaar....)

-Spreek je hem tegen dan ben je 'contraproductief aan GZO'.
-Praat je hem naar de mond dan herkent hij Waarheid in je. Zijn filosofietjes zijn dermate simpel, dat dat laatste geen kunst aan is.

Rob bijvoorbeeld is een weerspiegeling van Laurens. (En nog wat vroegere users) En de rest trapt hij de grond in. Zo herinner ik me dat hij jaren terug bij iedere user een rare kreet bij de accountnaam zette. Vooral natuurlijk bij users bij wie hij 'ego zag'. Dan ben je toch wel erg simpel als je denkt dat mensen daar dan 'geraakt om zijn'.

Er zijn wel degelijk mensen op internet met kennis van zaken, dat is toch echt wel andere koek dan de forumbaas. Daar heb ik ook wat aan gehad. Maar die spreken dan ook vanuit de praktijk.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 January 2022, 15:21   #89
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je hebt het dan ook over je eigen vinger die in plaats van naar jezelf naar anderen wees?
Ja, dat schreef ik al. Ik heb me aangepast aan dit forum en mijn vinger wees ook naar anderen. Gewoon Laurens, Rob & co na doen.

Wijs ik naar een user met een ongedeeld zelf dan is er niks aan de hand.
Wijs ik naar een user met een gebroken zelf dan is het zijn of haar eigen schuld.

Ik pas me altijd aan aan mijn sociale omgeving.

https://nl.hrvwiki.net/wiki/When_in_..._the_Romans_do

Citaat:
De uitdrukking betekent dat het raadzaam is om de conventies te volgen van het gebied waarin u verblijft of bezoekt.
Ik volg hier de conventies zoals die gebruikelijk zijn. Als je dat niet doet, dan volgen er represailles. Zo werkt dat in egoland.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 20 January 2022, 20:40   #90
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
De forumbaas manipuleert dit forum naar eigen hand. (Als je dat niet ziet na 10 jaar....)
Het forum is van de forumbaas dus hij mag dit forum manipuleren zoals het hem blieft. Ben je het er niet mee eens en/of ben je niet van zin om zijn houding in jou voordeel te gebruiken mbt het doen van zelfonderzoek, tja, dan ben ik bang dat je bezig bent met energieverspilling in dit geval.

Citaat:
-Spreek je hem tegen dan ben je 'contraproductief aan GZO'.
-Praat je hem naar de mond dan herkent hij Waarheid in je. Zijn filosofietjes zijn dermate simpel, dat dat laatste geen kunst aan is.
Waarom zou je dat laatste willen doen Bassie wanneer je hier bent voor het doen van zelfonderzoek?

Citaat:
Er zijn wel degelijk mensen op internet met kennis van zaken, dat is toch echt wel andere koek dan de forumbaas. Daar heb ik ook wat aan gehad. Maar die spreken dan ook vanuit de praktijk.
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die niet vanuit de zelf ondervonden praktijk spreekt, dat die praktijk niet overeenkomt met bv jou en of anderen hun praktijk is een ander verhaal want niet iedereen op deze wereld staat op het zelfde punt van bewustzijn. In lijn zullen mensen voor jou staan, naast je staan, maar ook achter je staan en al die mensen kunnen behulpzaam zijn mbt bewustwording, het heeft m.i. geen pas om te mekkeren over hen waarvan jij ervaart dat ze minder bewust zijn dan jijzelf, zelfs niet wanneer zij menen bewuster te zijn dan jijömaar goed wie ben ik om jou te vertellen welke weg te bewandelen dus ik ga me maar weer bezig houden met andere zaken WiNk
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.