Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 January 2015, 14:20   #81
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Wederom een nikszeggende kreet...
Vervolgens weet je dus eigenlijk nog steeds niks...
En ik lees ook niet meer dan nietszeggende kreten en posts van jou!
Vervolgens weet jij dus eigenlijk ook nog steeds niks...

Wat een amusement toch op zo'n internet forum.
Je bent toch nog niet moe zoals Renoir / Laurens h??
Lijkt me niet, nog wel enige jaren forum-pret met jou gegarandeerd.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 January 2015, 14:20   #82
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
@marie: maar wat zie jij dan dieper dan Rob?
Het Leven
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 January 2015, 14:38   #83
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
En ik lees ook niet meer dan nietszeggende kreten en posts van jou!
Vervolgens weet jij dus eigenlijk ook nog steeds niks...

Wat een amusement toch op zo'n internet forum.
Je bent toch nog niet moe zoals Renoir / Laurens h??
Lijkt me niet, nog wel enige jaren forum-pret met jou gegarandeerd.
Ik was het gisteren even zat, dat gedoe hier. Ik vraag me wel eens af waarom ik tegen iemand als jou überhaupt nog schrijf. Het antwoord gaf Ben mij een paar dagen terug. Er is ook bij mij nog altijd iets 'wie' over dat 'wat' draagt.
Binnen in mij is de ongeziene wereld duidelijk waarneembaar. Het 'wie' lost er in op, maar aangezien het een proces is, is deze nog altijd gaande.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 January 2015, 14:46   #84
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het Leven
Merci voor je antwoord. Maar da's een moeilijke hoor: "Jij ziet het leven dieper dan Rob". Waarop baseer je dat weten?
Ik bedoel, Renoir / Laurens & Theo beweren dat heel de tijd, vanuit dat dieper zien zijn ze zo vriendelijk en gedienstig dat ze wel is willen meekijken bij wie dat wil. Dat zien ze als hun missie. De éne, Renoir / Laurens begint moe te worden, Theo zit nog vol enthousiasme, die neemt de fakkel zowat over.

Nu kan ik me wel wat voorstellen bij het idee: 'ik ben bewuster dan die of die...'
Ik zie ook zo wel wat mensen rondom me heen waarvan ik zeg: 'wat een oppervlakkige kiekens toch". Of 'wat een lijden toch waar ze in zitten omdat ze niet beter weten'... Dus ik zie het leven ook wel dieper dan die of die.
Doen we dus allemaal wel.
Ik kan mezelf dan de vraag stellen waarop ik mijn weten baseer.
Nu ja, zo weten we dan allemaal wel op één of andere manier.

Wat ik zeker weet is dat dit forum een goeie les is om alle serieusheid te laten varen. Wie dat niet beseft zit voor hij / zij het weet in een zwartekousenkerk.
Deze benaming was mij als Belg niet bekend, maar mij uitgelegd via email door forumlid Alliswell van de week. In Nederland is dat een zeer bekend begrip voor kerkgenootschappen waar bijna alles verboden is wat leuk is en alles zwaar en serieus genomen moet worden als de weg naar god.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 January 2015, 14:55   #85
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik was het gisteren even zat, dat gedoe hier. Ik vraag me wel eens af waarom ik tegen iemand als jou überhaupt nog schrijf.
Omdat je zwarte kousen aan hebt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Het antwoord gaf Ben mij een paar dagen terug. Er is ook bij mij nog altijd iets 'wie' over dat 'wat' draagt.
Juist ja, ik begrijp het. Dat nog altijd iets 'wie' is ego.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Binnen in mij is de ongeziene wereld duidelijk waarneembaar. Het 'wie' lost er in op, maar aangezien het een proces is, is deze nog altijd gaande.
Zodra je helemaal opgelost bent schrijf je dus niet meer aan mij?
Ok, als Theo er als ego niet meer is zal ik het merken aan je niet-doen van schrijven dan.
Maarre... ik zie jouw ego nog wel een achterpoortje vinden om tegen iemand als ik toch nog te schrijven dan hoor.
Je uitleg is dan: "Theo schrijft dan niet meer" aan mij, want die is helemaal opgelost, maar er wordt nog geschreven via Theo aan mij. 't is de christus in hoogst eigen persoon dan die van jouw lichaam zijn schrijfinstrument gemaakt heeft om over dat 'wat' tegen mij te schrijven!
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 January 2015, 15:38   #86
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Wat ik zeker weet is dat dit forum een goeie les is om alle serieusheid te laten varen. Wie dat niet beseft zit voor hij / zij het weet in een zwartekousenkerk.
Deze benaming was mij als Belg niet bekend, maar mij uitgelegd via email door forumlid Alliswell van de week. In Nederland is dat een zeer bekend begrip voor kerkgenootschappen waar bijna alles verboden is wat leuk is en alles zwaar en serieus genomen moet worden als de weg naar god.
Ja, das een hele goeie. Zwarte kousen zoals wij hen noemen nemen hun geloof enorm serieus. In feite kan je dit wel uitbreiden tot al het geloof.
Geloven is niet erg slim. Geloven is aan nemen zonder bewijs/onderzoek.

Wat jij dan weer niet ziet is je eigen geloof. Weliswaar anders dan de zwarte kousen, maar evengoed geloof. En Balsekar is de profeet.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 January 2015, 15:44   #87
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Zodra je helemaal opgelost bent schrijf je dus niet meer aan mij?
Ok, als Theo er als ego niet meer is zal ik het merken aan je niet-doen van schrijven dan.
Maarre... ik zie jouw ego nog wel een achterpoortje vinden om tegen iemand als ik toch nog te schrijven dan hoor.
Je uitleg is dan: "Theo schrijft dan niet meer" aan mij, want die is helemaal opgelost, maar er wordt nog geschreven via Theo aan mij. 't is de christus in hoogst eigen persoon dan die van jouw lichaam zijn schrijfinstrument gemaakt heeft om over dat 'wat' tegen mij te schrijven!

Wat is dit nou weer voor gekwats? Theo als persoon zal blijven bestaan tot de laatste adem is uitgeblazen. Iedereen kan zien dat alle mensen om je heen personen zijn die praten, vrijen, werken, meningen hebben. Het staat al in de bijbel: er is sprake van een wederopstanding. De verloste mens. De van ego verloste mens leeft nog gewoon in een wereld met ego' s.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 January 2015, 16:27   #88
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik herken je vraag wel, omdat het ook mijn vraag is geweest. We hebben de neiging om er van uit te gaan dat er daar buiten een wereld is en die wereld heeft de neiging om een hele solide indruk te maken. Van sommige dingen kunnen we makkelijk de conclusie trekken dat ze vergankelijk of veranderlijk zijn, maar in dat veranderlijke zijn we toch maar er van overtuigd dat er ook iets is (zal zijn, hopen we ?) dat onveranderlijk en standvastig is. Want als er zoiets is, dan is er ten minste iets in dit ondermaanse tranendal waar we ons (god zij geloofd en geprezen) aan vast zouden kunnen houden. Maar helaas, dat is niet zo. Er is daarbuiten niets dat niet veranderlijk is, dus er is geen enkele houvast in buitenwereld.

De vogelde stap is dat we dan dat houvast binnen in ons zelf gaan zoeken. We noemen dat dan ziel of geest en daarvan hopen we dan dat dat de tand des tijds kan doorstaan en zo solide is dat het onveranderlijk is. Maar nogmaals helaas, ook dat is er niet. Al dat zoeken gaat vanuit de veronderstelling (nogmaals helaas, ook niet waar) dat we iemand zijn; we dichten onszelf een status toe die we niet hebben. En vaak pas helemaal aan het eind van deze zoektocht, als we alle hoop op houvast hebben opgegeven, blijkt er toch Iets te zijn dat onveranderlijk is en dat blijken we dan (wel) te zijn. Welkom in de wondere wereld van het zoeken en het gezochte ?

Alle vragen die je nu hebt (over het waarom van dit en dat) vragen er om om onderzocht te worden. Doe dat met alles wat je in je hebt. En als je er zat van bent dan gooi je de hele zoektocht overboord, tot je de smaak weer te pakken krijgt. Het enige geruststellende dat ik je eventueel mee kan geven is dat als eenmaal de eerste stap is gezet dat het dan (meestal) niet tot rust komt tot de hele weg is bewandeld.
En vaak pas helemaal aan het eind van deze zoektocht, als we alle hoop op houvast hebben opgegeven, blijkt er toch Iets te zijn dat onveranderlijk is en dat blijken we dan (wel) te zijn.

Dus Rob, sorry dat ik erover heen gelezen heb in eerste instantie, hier beweer je dat je toch iets gevonden hebt?
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 January 2015, 16:35   #89
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Merci voor je antwoord. Maar da's een moeilijke hoor: "Jij ziet het leven dieper dan Rob". Waarop baseer je dat weten?
Ik bedoel, Renoir / Laurens & Theo beweren dat heel de tijd, vanuit dat dieper zien zijn ze zo vriendelijk en gedienstig dat ze wel is willen meekijken bij wie dat wil. Dat zien ze als hun missie. De éne, Renoir / Laurens begint moe te worden, Theo zit nog vol enthousiasme, die neemt de fakkel zowat over.

Nu kan ik me wel wat voorstellen bij het idee: 'ik ben bewuster dan die of die...'
Ik zie ook zo wel wat mensen rondom me heen waarvan ik zeg: 'wat een oppervlakkige kiekens toch". Of 'wat een lijden toch waar ze in zitten omdat ze niet beter weten'... Dus ik zie het leven ook wel dieper dan die of die.
Doen we dus allemaal wel.
Ik kan mezelf dan de vraag stellen waarop ik mijn weten baseer.
Nu ja, zo weten we dan allemaal wel op één of andere manier.

Wat ik zeker weet is dat dit forum een goeie les is om alle serieusheid te laten varen. Wie dat niet beseft zit voor hij / zij het weet in een zwartekousenkerk.
Deze benaming was mij als Belg niet bekend, maar mij uitgelegd via email door forumlid Alliswell van de week. In Nederland is dat een zeer bekend begrip voor kerkgenootschappen waar bijna alles verboden is wat leuk is en alles zwaar en serieus genomen moet worden als de weg naar god.
Puppetji, ik heb niets met zwartekousenkerken te maken. Het kan zijn dat ikzelf op het ogenblik niet in zo'n leuke stemming verkeer, vooral als dat leuke er is om zichzelf om de tuin te leiden, maar niets is beter dan eens heel goed te schaterlachen... en vooral om zichzelf niet al te serieus te nemen...

Wat het punt betreft of ik al of niet het leven dieper zie dan Rob, moet ik toegeven dat ik over iets heen gelezen heb dat Rob geschreven had en dat ik dan ook misschien mijn antwoord moet herzien; maar wat het leven, wat de waarheid betreft vegen die hun broek aan het feit of iemand wel of niet beter is dan de andere...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 January 2015, 16:51   #90
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Puppetji: Ja, das een hele goeie. Zwarte kousen zoals wij hen noemen nemen hun geloof enorm serieus. In feite kan je dit wel uitbreiden tot al het geloof.
Geloven is niet erg slim. Geloven is aan nemen zonder bewijs/onderzoek.
Dat was wel bedoeld als analogie h?, als een verwijzing naar mensen op dit forum die geloven dat ze zo iets als een gedegen zelfonderzoek afgerond hebben. Of geloven dat ze boven op de berg staan vanwaar ze een overzicht hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Puppetji: Wat jij dan weer niet ziet is je eigen geloof. Weliswaar anders dan de zwarte kousen, maar evengoed geloof. En Balsekar is de profeet.
Of bijvoorbeeld als jij gelovend dat ze zouden weten dat ik in iets zou geloven wat de profeet Balsekar verkondigt heeft.
Onderzoek dat maar is op waarheid Theo. Is dat werkelijk waar? Zo ja, wat gelooft Puppetji dan van Balsekar? Dus ga maar is op zoek naar een evangelie van Balsekar, of er zoiets bestaat dat geen concept is.
Jij hebt je evangelie intussen kenbaar gemaakt zien we intussen > Zelfkennis voor dummies.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Citaat:
- Ik moet jullie iets nadrukkelijk zeggen...
- Geloof hen niet!
- Ik verzeker jullie...
Ik herken daar de stijl van een mijnheer pastoor is als je het mij vraagt.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.