Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 October 2012, 12:36   #81
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht

Michaela, wat versta jij onder 'vonkje'?
het is iets binnenin mijn wezen. Er is een gebied van rust in mij, omdat ik daar niet altijd ben (veel te weinig zelfs) brandt het verlangen in mij om daar te zijn. Dat brandende verlangen in me noem ik het vonkje.

eigenlijk is er een soort leemte in me waarin geen vragen meer, en geen kramp/pijn bestaat, en ik voel me er tot aangetrokken. Het verlangen om daar te komen en daar te blijven, de aantrekkings-kracht om in de leemte te zijn noem ik het vonkje..

Jaren geleden was het vonkje sterk aanwezig, de laatst tijd is het bijna mat, alsof er geen vonkje meer is.
Volgens mij komt dat ook omdat mijn ego in het verleden veel sterker aanwezig was, en dus had ik een sterkere ''vonk'' nodig om door mijn onbuigzame ego heen te kunnen voelen/waarnemen om het vervolgens te kunnen volgen.
Nu door de omschakeling dat plaats gevonden heeft, is er niets meer te volgen. Maar er is nog steeds geen vervuldheid.

Het is gewoon zo op dit moment, een beetje mat... maar het vonkje is er nog.. (al lijk het soms uitgedoofd)..

ondertussen, om te tijd te overbruggen ben ik Italiaans aan het leren

Hoe verloopt bij jou een dag Aart? Kan je/wil je iets over je leven vertellen?
Mihaela is offline  
Oud 28 October 2012, 16:44   #82
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
het is iets binnenin mijn wezen. Er is een gebied van rust in mij, omdat ik daar niet altijd ben (veel te weinig zelfs) brandt het verlangen in mij om daar te zijn. Dat brandende verlangen in me noem ik het vonkje.

eigenlijk is er een soort leemte in me waarin geen vragen meer, en geen kramp/pijn bestaat, en ik voel me er tot aangetrokken. Het verlangen om daar te komen en daar te blijven, de aantrekkings-kracht om in de leemte te zijn noem ik het vonkje..

Jaren geleden was het vonkje sterk aanwezig, de laatst tijd is het bijna mat, alsof er geen vonkje meer is.
Volgens mij komt dat ook omdat mijn ego in het verleden veel sterker aanwezig was, en dus had ik een sterkere ''vonk'' nodig om door mijn onbuigzame ego heen te kunnen voelen/waarnemen om het vervolgens te kunnen volgen.
Nu door de omschakeling dat plaats gevonden heeft, is er niets meer te volgen. Maar er is nog steeds geen vervuldheid.

Het is gewoon zo op dit moment, een beetje mat... maar het vonkje is er nog.. (al lijk het soms uitgedoofd)..

ondertussen, om te tijd te overbruggen ben ik Italiaans aan het leren

Hoe verloopt bij jou een dag Aart? Kan je/wil je iets over je leven vertellen?
Mihaela, je zou je kunnen afvragen waarom er niet altijd die rust in je is.

Die plek is er altijd toch?

Is het een plek waar jij zijn kunt of is het mogelijk een plek waar jij er niet meer bent?

Ik weet niet of ik het volgende in juiste woorden krijg maar voor mij was er zoiets als ik als zijnde het ego/de vernauwing/de zoeker/de onrust en ja hoe moet ik de toestand van hier nu eens in woorden vatten. Het is een ontbreken van de zoeker/onrust/ik-gevoel.

Herken je zoiets, ik bedoel; ben jij in rust in dat gebied van rust of is er enkel rust?

Welke vervulheid verwacht je, hoe zou die eruit moeten zien of hoe verwacht je dat die eruit ziet?

Hoe een dag bij mij verloopt? Kom op mijn schouder zitten en wees net zo benieuwd als ik ben (al ben ik niet benieuwd).

M.a.w. ik kan enkel vertellen wat er gebeurd is, ik ben niet bezig met het volgende moment.

Vraag maar raak ik wil je alles vertellen.

Ik ga 20 november voor de halfjaarlijkse controle naar de tandarts voor de rest weet ik het niet.

Maar je vraag zal een reden hebben toch?
Aart is offline  
Oud 28 October 2012, 18:07   #83
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Mihaela, je zou je kunnen afvragen waarom er niet altijd die rust in je is.
Ik weet hoe het is om rust te zijn, en ik weet dan ook dat als ik in mijn illusies en in mijn denken schiet, geen rust meer ervaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Die plek is er altijd toch?
Ja, die plek is er altijd, maar het wordt niet altijd zo door mij ervaren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Is het een plek waar jij zijn kunt of is het mogelijk een plek waar jij er niet meer bent?
Het wisselt.. ik ga er in op, en dan weer niet..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ik weet niet of ik het volgende in juiste woorden krijg maar voor mij was er zoiets als ik als zijnde het ego/de vernauwing/de zoeker/de onrust en ja hoe moet ik de toestand van hier nu eens in woorden vatten. Het is een ontbreken van de zoeker/onrust/ik-gevoel.
Wat is voor jou overgebleven Aart?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Herken je zoiets, ik bedoel; ben jij in rust in dat gebied van rust of is er enkel rust?
Dan is er enkel rust. En het woord rust zou ik met het woord leemte vervangen, het omschrijft voor mij treffender.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Welke vervulheid verwacht je, hoe zou die eruit moeten zien of hoe verwacht je dat die eruit ziet?
Is niet zo zeer een verwachting, maar de ervaring dat ik in de rust op ga is me bekend, en ik verlang om dat constant zo te ervaren..
Als 'ik' in de rust op ga voelt als mijn aard, alsof mijn ziel thuis is.. ..als 'ik' weer tevoorschijn kom, is de rust weg en mijn zoek-tocht naar de leemte begint van voor af aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Vraag maar raak ik wil je alles vertellen.

Ik ga 20 november voor de halfjaarlijkse controle naar de tandarts voor de rest weet ik het niet.

Maar je vraag zal een reden hebben toch?
Ik had geen antwoord verwacht, maar gezien het feit dat ik geen antwoord meer verwacht van je als ik je zo een vraag zou willen stellen, ervoer ik als geen contact aan gaan. Alsof je niet meer bestaat.. mogelijk ervaar jij dat zelf zo (dat je 'IK' in de rust opgegaan is, maar alsnog blijf je een mens die slaapt, poept, eet, naar de winkel gaat, neukt, zichzelf doucht (of iemand anders wast je?), en dan weer eet, en tv kijkt en het licht aan doet in de slaapkamer voor het slapen gaan, een glas water drinkt of iets anders..
Was gewoon benieuwd hoe jij jezelf zou omschrijven als levend mens. Was gewoon benieuwd naar de mens Aart!
Hoe een dag van je verloopt, en of jij iets voelt (ervaart), zoals blijdschap of verdriet of woede, of welke emotie dan ook.

Ik heb de neiging om geen gesprekken meer aan te gaan met wie dan ook op het forum, omdat ik verwacht dat men niet veel over hun persoon willen vertellen.. Het voelt alsof een ieder een soort beeld van zichzelf op het forum schetst, en ik mis de rest van het geheel..
Soms lees ik iets van 1 van de forum leden en vraag me ineens af:Wat voor mens zou het zijn, hoe zou haar/zijn leventje zijn?
Zo meer...
Mihaela is offline  
Oud 28 October 2012, 18:24   #84
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht


een mens die slaapt, poept, eet, naar de winkel gaat, neukt, zichzelf doucht (of iemand anders wast je?), en dan weer eet, en tv kijkt en het licht aan doet in de slaapkamer voor het slapen gaan, een glas water drinkt of iets anders..
..
Ho ho ho....
Er mogen geen prive gegevens van de forumleden naar voren gebracht worden.
Wat jij nu doet is het voor jan en alleman te grabbel gooien van mijn' prive leven....

Moderatie !
Ik wil nu' een ban van Mihaela, anders laat ik het door de politie verder uitzoeken, kom nou !.

:-)))
sagnaar is offline  
Oud 28 October 2012, 18:26   #85
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Ho ho ho....
Er mogen geen prive gegevens van de forumleden naar voren gebracht worden.
Wat jij nu doet is het voor jan en alleman te grabbel gooien van mijn' prive leven....

Moderatie !
Ik wil nu' een ban van Mihaela, anders laat ik het door de politie verder uitzoeken, kom nou !.

:-)))
Rot toch op joh, ga goud zoeken!..
Mihaela is offline  
Oud 28 October 2012, 18:29   #86
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Ho ho ho....
Er mogen geen prive gegevens van de forumleden naar voren gebracht worden.
Wat jij nu doet is het voor jan en alleman te grabbel gooien van mijn' prive leven....

Moderatie !
Ik wil nu' een ban van Mihaela, anders laat ik het door de politie verder uitzoeken, kom nou !.

:-)))
de vragen waren er niet voor jou, als ik de belangstelling in jou had getoond was mijn vraag anders gesteld.. (het woord neuken had ik met verkrachten vervangen.. ).. Trouwens, heb je ooit iemand verkracht? (het is belangstelling gewoon). Heb bij jou het gevoel dat jij in staat zou zijn, klopt dat?
Mihaela is offline  
Oud 28 October 2012, 19:07   #87
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik weet hoe het is om rust te zijn, en ik weet dan ook dat als ik in mijn illusies en in mijn denken schiet, geen rust meer ervaar.


Ja, die plek is er altijd, maar het wordt niet altijd zo door mij ervaren.


Het wisselt.. ik ga er in op, en dan weer niet..


Wat is voor jou overgebleven Aart?


Dan is er enkel rust. En het woord rust zou ik met het woord leemte vervangen, het omschrijft voor mij treffender.



Is niet zo zeer een verwachting, maar de ervaring dat ik in de rust op ga is me bekend, en ik verlang om dat constant zo te ervaren..
Als 'ik' in de rust op ga voelt als mijn aard, alsof mijn ziel thuis is.. ..als 'ik' weer tevoorschijn kom, is de rust weg en mijn zoek-tocht naar de leemte begint van voor af aan.



Ik had geen antwoord verwacht, maar gezien het feit dat ik geen antwoord meer verwacht van je als ik je zo een vraag zou willen stellen, ervoer ik als geen contact aan gaan. Alsof je niet meer bestaat.. mogelijk ervaar jij dat zelf zo (dat je 'IK' in de rust opgegaan is, maar alsnog blijf je een mens die slaapt, poept, eet, naar de winkel gaat, neukt, zichzelf doucht (of iemand anders wast je?), en dan weer eet, en tv kijkt en het licht aan doet in de slaapkamer voor het slapen gaan, een glas water drinkt of iets anders..
Was gewoon benieuwd hoe jij jezelf zou omschrijven als levend mens. Was gewoon benieuwd naar de mens Aart!
Hoe een dag van je verloopt, en of jij iets voelt (ervaart), zoals blijdschap of verdriet of woede, of welke emotie dan ook.

Ik heb de neiging om geen gesprekken meer aan te gaan met wie dan ook op het forum, omdat ik verwacht dat men niet veel over hun persoon willen vertellen.. Het voelt alsof een ieder een soort beeld van zichzelf op het forum schetst, en ik mis de rest van het geheel..
Soms lees ik iets van 1 van de forum leden en vraag me ineens af:Wat voor mens zou het zijn, hoe zou haar/zijn leventje zijn?
Zo meer...
Mihaela, als er rust is, is er dan een ik?

Kan jij ergens inschieten of is het mogelijk zo dat de illusies en denken in de rust oppoppen? Waarom ontstaan de illusies en het denken?

Voor mij is niets overgebleven. Er is enkel dit moment en dat is al te veel gezegd.

Mihaela, is er een ergens mee bezig zijn als er rust is?

Is er dan de persoon of mens Mihaela?

Ik heb niets met de mens Aart, zo ik ook niets heb met mijn longen.

Ik zie wel wat in de spiegel en ik kan ook opsommen hoe die mens leeft maar het zegt of doet me niets. Al zal een ander zeggen; 'goh wat een leuke vent, hij is altijd vrolijk, hij klaagt nooit, kent geen verdriet, ik zie hem lachen, hij is heel attent, hij is humorvol, het is fijn om in zijn buurt te zijn', het zegt me allemaal niets. Ik ervaar geen mens Aart.

Ik kan enkel zeggen dat ik een simpel, eenvoudig, nietszeggend leventje heb, de Heer zij geprezen.

Ben ik effe blij dat ik in het juiste topic zit.
Aart is offline  
Oud 28 October 2012, 19:53   #88
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ga goud zoeken!..

Dat hebben we ff gehad..voorlopig.
sagnaar is offline  
Oud 28 October 2012, 20:01   #89
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
de vragen waren er niet voor jou, als ik de belangstelling in jou had getoond was mijn vraag anders gesteld.. (het woord neuken had ik met verkrachten vervangen.. ).. Trouwens, heb je ooit iemand verkracht? (het is belangstelling gewoon). Heb bij jou het gevoel dat jij in staat zou zijn, klopt dat?
Van buiten af ben ik veels te zedig en psychisch te gezond om dat te kunnen doen.

Van binnen uit.....ben ik er wel toe in staat, maar ik ken te weinig belang om het te doen.
sagnaar is offline  
Oud 29 October 2012, 12:21   #90
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht

Ik kan enkel zeggen dat ik een simpel, eenvoudig, nietszeggend leventje heb, de Heer zij geprezen.
Al is je bestaan' moeilijk, complex en veelzeggend, voor Zien'...maakt het geen verschil.
Het tocht, zal Sandy wel wezen.
sagnaar is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.